Suzuki Grand Vitara vs Toyota RAV 4

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

<t>Ktoré vozidlo</t>

Suzuki Grand Vitara
5
42%
Toyota RAV 4
7
58%
 
Celkom hlasov: 12

markoimportauto
Príspevky: 1458
Dátum registrácie: 25.09.2006 12:08
Bydlisko: Spojené bratislavské emiráty
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa markoimportauto »

Trucker,

diesel v tomto prípade radšej nie.

SUZUKI Grand Vitara 2006- má diesel Renault 1.9L, t.j. so všetkými dôsledkami, s ktorými sa potýkali majitelia vozidiel zn. Renault.

Ak už silou-mocou diesel, tak daj prednosť TOYOTE RAV4 a u nej hladaj motorizáciu 2.0L 100kW(136k), ktorá má menej komplikovaný systém čistenia spalín ako 2.2L.

Na každý pád by som diesel (špeciálne) v prípade týchto dvoch vozidiel vôbec neriešil.
Obe značky majú fantastické benzínové motory, pri ktorých chybu neurobíš ani v jednom prípade:

či je to 2.0L alebo 2.4L u Grand Vitary, resp. 2.0L v prípade RAV4.

Osobné skúsenosti mám so všetkými motorizáciami:

2.0L Suzuki som mal od nova cca 3 roky. Bolo skombinované so 4-rýchl. automatom a úplne vyhovovalo na mestské a prímestské výletíky. Trochu problém boli rýchlejšie diaľničné presuny, kde sa auto často dostávalo k svojim limitom. Na adekvátne živú jazdu bolo potrebné držať motor v otáčkach. V niektorých prípadoch ako napr. dlhšie diaľničné stúpania až privysokých. Neprospievalo to ani akustike a ani spotrebe. Manuál v tomto prípade tento handicap mierne eliminuje.
Podstatne lepšie je na tom 2.4L agregát, ktorý som taktisto istú (hoci nepomerne kratšiu) dobu používal. Rovnako ako 2.0L aj v tomto prípade s automatom 4-rýchlostným.
Ovšem pri tejto kombinácii už bolo cítiť výrazne väčší objem aj ventilový rozvod s variabilným časovaním.
Tragač sa tak zbieral z nízkych obrátok podstatne svižnejšie a nepôsobil preťaženým dojmom ako jeho 2.0L verzia. Spotreba v praxi paradoxne nižšia, akustika taktiež príjemnejšia. Podotýkam však, že ani v prípade dvojlitra sa nejednalo o nejaký extra obťažujúci hluk a teda 2.4L neznamenala priepastný rozdiel.
2.0L benzín RAV4 bol tiež automat a zaradil by som ho niekde medzi 2.0L a 2.4L od Suzuki.
V prípade, ak by všetky tieto 3 benzínové verzie boli skombinované s manuálom, tak by to znamenalo zlepšenie dynamických vlastností a zároveň zníženie hluku + spotreby.

Ak by som to zhrnul, tak v prípade kombinácie benzín + manuál by bolo odporučenie nasledovné:

1. Suzuki Grand Vitara 2.4L (svižné, relatívne tiché, v priemere s najnižšou spotrebou spomedzi všetkých troch verzii)

2. Toyota RAV4 2.0L (stále dosť svižné, aj tiché a s akceptovateľnou spotrebou)

3. Suzuki Grand Vitara 2.0L (svižné pre typy, ktoré sa nepotrebujú hrnúť všade medzi prvými, spotreba aj akustika značne závislá na využívaní výkonového potenciálu)

Inak, v zásade sú si tie dva tragače dosť podobné: či výkonmi, spotrebou, rozmermi alebo objemom kufra. Rozdiely sa pri bližšom skúmaní predsalen nájdu.
V prvom rade akosť:
treba sa posadiť do interiéru jedného, potom následne do druhého a hneď je jasno. Suzuki pôsobí menej hodnotným dojmom. Jeho riešenia, vypracovanie aj materiály interiéru sú na prvý pohľad strohejšie, lacnejšie. Ale neurazia. Takisto hrúbka laku priemere neuveriteľných 70 mikro napovedá, že tu sa šetrilo, kde sa mohlo.
Naproti tomu Toyota je v tomto prípade fajnovejšia vo všetkých smeroch.
Na druhej strane by som pri Suzuki vyzdvihol nadčasový dizajn, ktorý aj po rokoch pôsobí oveľa viac aktuálnejšie, než RAV4 z rovnakého obdobia.

Ďalší zásadný rozdiel by som videl v náhone 4x4 oboch týchto konkurentov. Suzuki 2.0/2.4 má oproti Toyote naviac sériovo redukciu, čo sa vzhľadom na typ auta môže raz určite hodiť. Svetlá výška a nájazdové uhly oboch modelov značiek sú vzhľadom na absentujúce uzávierky zadných a predných diferenciálov dostačujúce na ľahký až mierny terén a teda ich porovnávanie je prakticky nepodstatné.

Zvyšné rozdiely sú potom už viac-menej iba o štandardných parametroch ako nákupná cena, dostupnost motorizácii, servisného zázemia a pod.
www.carsale.sk výkup, import-export vozidiel: nové, demo, jazdené so zárukou Preprava vozidiel z / do EÚ Registrácie dovezených vozidiel
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

markoimportauto, takúto informáciu som čakal od zadania témy. Nemal som dostatok informácií o benzínových motoroch. Informácie boli neúplné, slabé, proste ma nútili ísť zlým smerom. Benzín mi vyhovuje po viacerých stránkach, ktoré si vyzdvihol, diaľnice to auto bude využívať raz za uhorský rok, bude primárne určené na motanie sa okolo komína, kde spotreba nafty a následne nejaké opravy a údržba sa vyrovnajú spotrebe benzínu. A nakoniec aj moja žena radšej behá po okolí na free l, ako na mlku. Aj teraz po prečítaní si Tvojho veľmi poučného príspevku a mojej orientácie to bude na 99% suzuki. Ešte raz ďakujem z vaše postrehy a rady.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

akurat sedim s majitelom rav4, tak som ho vyspovedal, ale on to ma v pazi, aj si uz coto vypil lol , takze 2008, 2,2, ze asi 200 koni? ze sa to pokazilo ze prestalo tahat, potom nato nevedeli dojst az postupne pomenili vstreky, najprv dva a potom dva, bolo to drahe, hovoril o tisicoch co tam dal :41c2: , presne nevie, autko ma 300000km :41c2: a nedavaju ho prec, nevyhody co spominal, ma to maly kufer, na to jake to je auto, sa tam nic nemesti, problem mal s runfletami a udajne ze uz to nejde za plynom jak nove, viac uz som z neho nedostal :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 24 neregistrovaných