1.0 TSI 81Kw - GPF - Filter pevných častích benzín

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

myslím si že dobre navrhnutý motor ktorý má dobré mazanie zvládne milion km kľudne a to nielen VW. Pokiaľ sa mení olej, pokiaľ nezačne žrať olej, pokiaľ funguje chladenie... Nie je dôvod aby nevrčal dlho za predpokladanou životnosťou auta.
Problém je že auto nie je len motor a že to železo vydrží ale do toho prichádza menežment motora a kto sa v tom dnes vyzná? kto nájde chybné čidlo? prehryzený káblik? uvolnený konektor? a zrazu auto zastaví aj keď je železo bezchybné, parametre ako nové ale z toho hovno... keď mozog dá povel stop.
myslím že zložitosť spaľovacích áut prerástla únosnú mieru a vedľa stoja elektroautá - je jedno aký je váš postoj ale jedno je isté - tam sa snáď nemá čo pokaziť.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> verte mi, je to jeden z najťažších momentov, keď odchádzate od auta, ktorému beží regenerácia DPF bez zapnutého motora...

nebezi.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

juraj963 napísal:

A to je ešte dobre keď mám čas sa vyvážať, ale neraz sa mi to stalo keď som prišiel do práce a zaparkoval...a regenerácia bežala stále... ale žiaľ som nemal čas jazdiť, už som musel do práce...verte mi, je to jeden z najťažších momentov, keď odchádzate od auta, ktorému beží regenerácia DPF bez zapnutého motora...
Regenerácia nebezala, skôr to tipujem na sahary, ktoré bežali naplno. U mňa sa to dialo v horúčavách v lete. Štandardná vec u niektorých aut.

Ver tomu, že prerusenu regeneráciu DPFka by si si iste všimol, na pristrojovke ;)
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie, nevsimol.

Akoze nejde o to ze musim napisat nieco ine :) ale takto : prerusena regeneracia sa NEUKAZUJE na pristrojovej doske - ked kraka pristrojovka, uz je s DPFkom problem ... cize nasledok viacerych prerusenych, opakovanych, nedokoncenych regeneracii, neschopnosti systemu regnerovat tak ako ma ci uz v dosledku povahy jazd alebo technickeho stavu vehykla atd.

A preco nebezala... ked vypnes motor, nema mat system odkial teplotu vo vyfuku, neudrzi prietok vzduchu (aby nieco horelo, "trosicku" potrebuje aj kyslik) atd, cize huciace ventilatory na aute su posmrtelny prejav regeneracie ktora bola prerusena (alebo samozrejme prilis vysokej teploty vehykla, tu teraz neriesime). To ale neznamena ze prebieha regen - nie, neprebieha, vypnes motor zaverecna, aj napriek tomu ze ventilatory sa nadalej vrtia (tie sa len chudatka snazia udrzat motor pri zivote, aby ho neroztrhlo od radosti zo zmeneneho casovania a zvyseneho tepla ktore si ten cirkus vyzaduje).



Regeneracia bez zapnuteho motora nebezi.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Lubo, v mojom prispevku som narazal na fakt, ze prerusena regeneracia DPFka ma za nasledok rozne chybove hlasky na pristrojovke. Nie hned, ale pri dalsej regeneracii. Zle som sa asi vyjadril v prispevku. Nehovoric o zapise chybovych stavov, ktore ukaze diagnostika. Toto hovorim z vlastnej skusenosti.

Opat z vlastnej skusenosti: ja vypinam motor vzdy s nejakou pauzou na volnobehu, ked vchadzam domov na dvor, niekedy nechavam auto vrcat aj 2minutky (otvaranie, zatvaranie brany atd) a zakazdym kontrolujem okamzitu spotrebu nafty. Nikdy sa mi tak nestalo, ze by som vypol agregat pri prebiehajucej regeneracii DPF filtra.

A teraz Ti budem oponovat, ano, stalo sa mi to asi 1x v lete, motor rozhoruceny, klima bezala (kompresor som ale vypol uz 2-3 minutky pre dorazenim do ciela), vypinam motor, odchadzam od auta a sahary bezia. 100percentne to bolo dochladzovanie chladiacej sustavy motora. (ziadne posmrtne znaky prerusenej regeneracie a podobne)

Vedel by sa k tomu pripadne vyjadrit Milan Hlavaty (vyssie som opisoval vozitko Mondeo 2.0 TDCi mk4)
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných