Škoda Octavia r.v.2017, 1,6TDI, E6 - neustale slaba baterka

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

milanrk01
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13.05.2012 14:16
Zdieľať na Facebook

Škoda Octavia r.v.2017, 1,6TDI, E6 - neustale slaba baterka

Príspevok od používateľa milanrk01 »

Ahojte chlapci, pisem z dovodu, ze som chcel dat menit baterku, menit alternator (kablovacku) atd na zaruku. Proste pri servise vzdy pri merani baterky je jej stav na minime. Na aute sa rocne nejazdilo 75 000KM a vacsina bola dialnice. Takze ak mate nove auto z koncernu precitajte si toto pre zaujimavost, nakolko v servise sa mi vyjadrili, ze to je systemom Start - Stop, ktory ale mam neustale vypnuty, takze cela zahada:
https://ulozto.sk/!orUg3PQoT89e/nabijanie-baterii-pdf

Takze po kupe odporucam dokupit nabijacku, pokial je tato tema zbytocna tak to mozete zmazat....
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nemyslim si ze je tema zbytocna...

vypnuty start-stop je pozehnanie, a totalna chyba a chory mozog vyrobcu ktory dokaze pri 75.000km rocne, prevazne po dialnici, nedobijat bateriu. To je totalne totalne chore, off the chart ako hovoria v Polsku.

Ano, tato zvratenost ukaze ake kraviny robime "v zaujme zivotneho prostredia". Dnes mam vo Voyageri originalnu bateriu Red Optima z roku 2004 (ano, dobre citate), original bateriu z Fordu Galaxy 2001 som vyradoval v roku 2014 (ano, 13 rokov), bateria z Hondy Civic mojho brata to vzdala po 14 rokoch.

Dnesne muuuuuudre auticka zabiju bateriu za rok alebo dva. Vynikajuce. Setrne k zivotnemu prostrediu a samozrejme penazenkam nas vsetkych.

Doriti aj s takym pokrokom !

Spravna otazka teraz znie, ako ojeb---at ten mudry system aby nezacal nabijat pri 12.1V alebo pri podobnych podprahovych urovniach, ale aby pekne drzal bateriu na 12.6V ako ma.

Kedze nikto tento "ekologicky podvod pri merani spotreby v laboratoriu" nedokaze zastavit, otazka je ina : kto ma ofajč na tuto kravinu ?
Nejake prestavenie kritickej voltaze v mape riadiacej jednotky ?
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

inteligentné nabíjanie je problém naprieč značkami. jeden nissaňak to poriešil emulátorom ktorý simuluje nízky stav nabitia a tak núti systém nabíjať aj keď by normálne nenabíjal.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No pekne sme to dopracovali.Výrobca to láduje hovadinami a čo machri aby špekulovali ako tie sprostosti zastaviť alebo odstrániť.Ale pre obe strany je to prošpešné,paradoxne
alespopelar
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 24.05.2017 17:38
Zdieľať na Facebook

Start-stop

Príspevok od používateľa alespopelar »

Chlapi na Dacia fore s tym vykaslali.Odpojily akysik šedí konektor na baterke a odvtedy sa im start stop vypina hned pri nastartovani.Takze sa im hned aj dobija baterka ako ma.Kdo neveri tak nech sa pozre na to forum su tam toho mraki.Mozna to maju aj ine znacky ten konektor na baterke.
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

mp3turbo napísal:nemyslim si ze je tema zbytocna...

vypnuty start-stop je pozehnanie, a totalna chyba a chory mozog vyrobcu ktory dokaze pri 75.000km rocne, prevazne po dialnici, nedobijat bateriu. To je totalne totalne chore, off the chart ako hovoria v Polsku.

Ano, tato zvratenost ukaze ake kraviny robime "v zaujme zivotneho prostredia". Dnes mam vo Voyageri originalnu bateriu Red Optima z roku 2004 (ano, dobre citate), original bateriu z Fordu Galaxy 2001 som vyradoval v roku 2014 (ano, 13 rokov), bateria z Hondy Civic mojho brata to vzdala po 14 rokoch.

Dnesne muuuuuudre auticka zabiju bateriu za rok alebo dva. Vynikajuce. Setrne k zivotnemu prostrediu a samozrejme penazenkam nas vsetkych.

Doriti aj s takym pokrokom !

Spravna otazka teraz znie, ako o**b---at ten mudry system aby nezacal nabijat pri 12.1V alebo pri podobnych podprahovych urovniach, ale aby pekne drzal bateriu na 12.6V ako ma.

Kedze nikto tento "ekologicky podvod pri merani spotreby v laboratoriu" nedokaze zastavit, otazka je ina : kto ma ofajč na tuto kravinu ?
Nejake prestavenie kritickej voltaze v mape riadiacej jednotky ?
nedavno som cital clanok o inteligentnom dobijani.takze v skratke:kto chce,aby mu v novom aute baterka vydrzala co najdlhsie,mal by ju 1x za mesiac dobit autonabijackou.ina cesta nie je
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

to iste na mojej Honde, najazd cca 40tis rocne, start/stop stale deaktivujem, normalne svetla zapnute od jesene do jari (vtedy alternator podla voltmetra aj za jazdy tlaci cosi cez 14V) a bateria sa jazdou nad 12,4V nikdy nedostala (ani v lete ani v zime)

ak sa jazdi s dennymi svetlami tak to podrzi po starte minutku nad 14V a okamzite pada na 12,3V !!! a vybehne kratkodobo iba pri brzdeni motorom

problem je, ze nabijat zapojenu sa bojim a odpajat kazdy mesiac baterku sa mi fakt nechce

podstatna otazka vsak je, ze kolko dni alebo hodin by podrzala tych idealnych 12,6-12,8V .. lebo auto ju znova poriadne nedobije a pri dennom svieteni uz vobec nie
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
karool
Príspevky: 326
Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karool »

Teraz ma napadlo.pomaha brzdenie motorom vtedy sa dobija baterka tak ako ma
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

dokonca ani vtedy nie... sype sa tam prilis velke napatie a to preto aby sa "dobehlo zjavne zameskane". Ze je bateria z toho cela naradostena az by ju roztrhlo vydulo je absolutne jasne.


chlapciska vsetko co ste napisali je v tom clanku zo sveta motoru ktory linkoval autor temy... ze sa najviac nabija pri brzdeni motorom, ze nad 12.4V tazko, ze bateriu rucne dobijat (nie, nestaci raz za mesiac ked ti auto KAZDU JEDNU JAZDU vyvadza totalne SPROSTOSTI aby hentie svine o\\je//ba//vacske automobilky mohli napisat o desatinu litra mensiu spotrebu) atd.

Auto pri brzdeni motorom dobija proste preto, lebo vtedy sa nespotrebuva ziadne palivo. Rovnako ako Tesla regeneruje baterie pri spomalovani...

Nech si hentie veci strcia doriti, fakt treba nejaky ten emulator, predradeny odpor aby do riadiacky dosla mensia voltaz nez v skutocnosti atd. Ach jaj, pokrok nezastavis.

Howada.

Poznamka : neverim tomu ze prilis premudrene auta sa daju okabatit odpojenim nejakeho pridavneho konektora dratiku alebo podobne, to by som cakal ze vtedy vyskoci masine hlaska "nenasiel som bateriu, Yes No Cancel" :) a nikam sa nejde. Okej, zrejme Dacia to ma spravene uplne blbo a na nic sa nehra, ale mudrejsie znacky to budu mat mudrejsie vyriesene.

Howada. To som uz napisal, ze ? Tak si za tym stojim. Zverstvo. Svine.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> problem je, ze nabijat zapojenu sa bojim

nemusis sa bat - rozumna nabijacka nejde nad 14.4V (pre stare baterie), 14.8V pre Ca baterie, pripadne kratkodobe pulzy okolo 15 az 15.8V v pripade tychto AGM, EFB atď baterii. Kedze auto samotne peckuje 16V do baterie a tympadom do celej sustavy vozu, nemusis mat najmensiu obavu ze tomu nieco spravis.



>> a odpajat kazdy mesiac baterku sa mi fakt nechce

zase az taka robota to nie je... ja v tazkej zime riesim moje baterky, kazde dva-tri tyzdne podla toho ako som lenivy. Spravit takuto vec dva-tri-styrikrat za zimu fakt nie je najmensi problem.


Som sa nasrdil a ratal som. Ked nova bateria stoji 120,-eur (neriesim 40Ah do Fabie 1.0 a ani 110Ah do Audi A6 z autorizaku, zobral som proste priemernu cenu nech je 120,-eur) tak...

je to tolko penazi ako ked najazdis 1.550 kilometrov pri spotrebe 6 litrov na 100km a cene za liter 1.3 eura.

Cize, zakazdym ked sa vam pokazi bateria a musite ju vymenit - ci je to raz rocne, alebo raz za dva roky - tak sa podakujte vyrobcovi vasho tragacu ze :

1) mysli predovsetkym na ekologiu, a ze ho vobec nezaujimaju podvody pri merani spotreby - vyroba akumulatorov je silno ekologicka
2) mysli na Vasu penazenku, lebo vam prave ukradol 1.500 km co ste mohli najazdit
jojtik
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jojtik »

Tieto "ekologicke" smart blbosti su velky pruser aj v LKW doprave.
Vodic prejde horsky priechod, zastavi na pauzu, z chladnicky vytiahne 3 pivka (mozno nealko), pozrie film v teplucku (bufik) a uz nenastartuje. Najnovsie nakladaky E6 su vybavene smart alternatormi a dalsimi vychytavkami a pri vozovom parku napr. 50ks, kedy sa neustale riesia vyjazdy, vymeny baterii, uz nejde o ekologiu a ani ekonomiku, ale o psychiku cloveka. Potom sa to riesi vypinanim cez Dia, odpajanim cidla na baterii a vymenou baterii. A to nevravim o poddimenzovanych DPF, vstrekoch... Do "starych" bucor (do 2014) sa leje iba nafta a bezny servis. Ale zase na druhu stranu, vzdy "potesi" vymena DPF a vstrekov pri 150.000km, aspon je co servisovat ;-)
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

mp3turbo napísal: Ked nova bateria stoji 120,-eur
hm, AGM baterka stoji hodne viac ako 120€ :(

+ nestaci ju len vymenit, musi zaplatit aj za nakodovanie (vraj).



Co sa tyka Octavie 3 - mam 1,6 TDI, akt 150 000 km, baterka stale povodna.

Clanok som pred casom cital, tiez ma to znepokojilo, tak som si kupil merac a zistil som, ze moje auto po nastartovani standardne dobija medzi 14,4V a 14,8V, po vypnuti motora ukazuje okolo 12,2 V.

Start stop zap alebo vyp - nema ziadny vplyv na nabijanie/vybijanie.


Baterka je samozrejme AGM.

takze neviem, ci je clanok platny pre vsetky auta so start stopom, alebo ci je moje nejaka vynimka :-)
milanrk01
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 13.05.2012 14:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanrk01 »

YxoYpsilono, vsetky Octavky co maju predne svetla "v celku" tento problem este nemaju(odsledovane na 3 na firme), predpokladam, ze sa jedna este aj o tvoj model. Model co mam priradeny ma uz "rozdelene" predne svetla a je to 85KW verzia a tam je to dobijanie rovnake ako pise autor v clanku. Ako pisem baterka je neustale na minime a teda zadrbavat ruky na rocnom aute dobijanim baterky teda chut absolutne nemam a kedze byvam v centre mesta a na garaz uz nevidalo, nechavam to bohuzial tak....
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ty kokso vyprasit im doriti von tie smart alternatory, vymenit za akykolvek hlupy-ale-poctivy stary model a jazdit do zblbnutia. Akoze aby sofer nakladaku nenastartoval po hentakom ukone, tak to je uz megabomba.

a "furt" riesit vyjazdy kvoli bateriam, to uz je teda ekologicke jak prasa. Zachvilu aby si clovek namontoval na naves solarne panely co budu dobijat akumulatory nezavisle od celej sustavy vozu, to uz bude len ekologia a ekonomia...

Zasraty farizejsky pokrytecky svet.

Vcera som len tak zo srandy - kedze nemrzne - vytiahol bateriu (akumulator) z nasho 2004koveho Voyagera. Samozrejme je tam original z vyroby, teda 14rocna... nechal som ju cez noc zohriat, rano pripojim nabijacku s 1.5A, voltaz vybehla z kludoveho rezimu 12.58V skokom cez 13.2, 13.6 na takmer 14 voltov v priebehu dvoch-troch minut, do desiatich minut tam bolo 14.25V a "nabijanie" som ukoncil.

S vedomim ze bateria sa tvari ako nova... ju zajtra namontujem zene do masiny a uvidime o tri-styri tyzdne ked nebudem lenivy.

14 rocna bateria.

Ked si to zoberem ad-absurdum tak som usetril takych 1.000 eur v priebehu toho casu (masinu vlastnime 11 rokov) na bateriach. Nehovorim o poddimenzovanych DPF lebo ziadne nemam a o poddimenzovanych vstrekoch za dalsie krute stovky az tisice eur (v rodine mame vozy 320.000km, 250.000km, 310.000km, 400.000km, nikde sa na vstrekovace nesiahalo).

Ekologia musi byt.
Kto tieto nezmysly zastavi ? Nase vnucata ? Neskoro.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

este k "AGM baterka stoji hodne viac ako 120€" :

heureka.sk prave teraz,
Bosch S4 EFB 75Ah, 95eur vratane dépéháhá
Varta start-stop 75ah za 97eur
Tab Polar
Exide AGM 70Ah za 99eur

menej zname znacky, Master-Sport, Enersys, Tab Magic, su tam tiez okolo stovky s lahko vyssou kapacitou nez 70/75Ah.

Nepride mi to hodne viac nez 120eur, samozrejme ked clovek nekupuje v autoTEROrizovanom servise - tam aj liter oleja stoji 30,-eur za co zdravy clovek kupi prakticky celu napln.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 32 neregistrovaných