Novy Duster 2018 vs Yeti

Neviete si rady aké auto kúpiť, ktoré bude pre Vás najvhodnejšie ? Diskusia o konkrétnych značkách

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Martin, ty máš skúsenosti s Dusterom, nevravim že je zlý, ja som tiež uvažoval o kúpe, a mám do dôchodku vystarané. Ale nevyhovuje mi priestorove, je malý vo vnútri má malý kufor, a je to suv, nie off road. Potrebujem 4x4 s uzamykaním pohonu, a dať do kufra niekedy sem tam občas ako bratia hovoria vo Varoch/Karlove Vary/ aj dva-tri pytle s mrcinou:40bd:
A potrebujem občas ťahať príves 3,5t s bágrom na upratovanie :4012:
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Súhlas s Martinom. Tiež poznám x poľnohospodárov ktorí majú tie autá na dvoroch hlavne pre agronomov. Tie autá dobrú cestu vidia menej ako tú zlú a po poli jazdia denne. Keď už to nepreveri životnosť tak už nič.

Na margo posledného príspevku. Toto je téma o autách podobného účelu. Pliesť sem individuálne požiadavky ako 3,5t príves je bezúčelné ťažko to niekoho zaujíma. Na to sú skrátka iné autá.
accordcl9
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 09.02.2016 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa accordcl9 »

martin cichy napísal:Jazdim dustera, ma 3,5 roka a 150 tis km.s fabrickym LPG. Pracujem v polnohospodarstve, takze po polnych cestach jazdim casto.

Auto ako celok funguje a jazdi spolahlivo. Ze nema vykon mi nevadi. Interier - neviem ako ini ludia, ale makcene plasty nepotrebujem - palubovky sa dotknem asi raz za mesiac, ked treba zotriet prach. Dotykam sa len volantu, riadiacej paky a ovladacov vzduchotechniky ci radia.

Jedina vec, ktora niekedy zastrajkuje je splynovac. Je hlucny, pri prepinani niekedy trhne poriadne. Momentalne mi strajkuje cievka na el.mag ventile.

Do dustera pojdem v jari znovu. Znova 1.6, ale bez LPG. LPG si dam domontovat BRC u Francaka.

Yeti a ine auta poskytnu lepsiu akusticku pohodu, lepsi interier a vykonnejsiu techniku.

Duster je technicky jednoduche auto.

Chod si sadnut do dustra a prevez sa. Zisti, ci Ti bude vyhovovat. Mame doma aj kaskaja 1.6 benzin. Sedenie je v nom lepsie a tym to pre mna konci. Zelezo ako zelezo.

Tu by som pripomenul že Duster s týmto aktuálnym 1.6 motorom pôvodne od Nissanu má od výroby upravený motor kvôli LPG ale len ak ho má namontované z fabriky. Ak ho date dorobiť do neupraveného tak bude mať čo robiť aby vydržal bez ujmy. Už to nie je ten osvedčený Renault motor 1.6 ktorému to nevadilo, preto ten súčastný upravia a má zosilené kritické diely, ale len ak sa už kúpi s LPG od výroby. Čiže za tú cenu továrenskej prestavby získate aj motor prispôsobený na LPG, čo je výhoda.
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

niektore komponenty budu zjavne zosilnene, podla toho co som nasiel na ceskom Dacia fore kde to zistovali v servise podla katalogovych cisel, tak minimalne v starsom Sandere 1.6 boli vo verzii LPG ine tieto diely: "Hlava motoru, Ventily sací , Ventily výfukové, Pístní kroužky sada."

Napriek tomu by som vsak siel do vlastnej dodatocnej montaze zo 4 dovodov:
- radsej BRC ako 'uzamknute' Landi-Renzo
- malicka nadrz vo fabrickej prestavbe
- ak sa nemylim, tak nebola moznost vybrat si LPG k najvyssej vybave
- slabe az ziadne skusenosti autorizakov s LPG

Inak v PL uz je v cennikoch Dustera aj novy motor 1.3 TCe, cenovy rozdiel je medzi 1.6 SCe (84kW) a 1.3 TCe (110 kW) u verzie 4x2 v najvyssej vybave Prestige priblizne 2700 eur ;-(
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Kontaktoval som oficialnou cestou viacerych predajcov dacie na slovensku, aby som zistil, ci je hlava valcov modifikovana pre verziu LPG.

Odpoved bola, ze je to rovnaky motor. Mam pocit, ze cenu za kontrolu ventilovej vole som sa nedozvedel.

Z praxe - reklamoval som poruchu - neprepeninanie LPG. Riesilo sa to zdlhavo, ale vyriesilo. Potvrdzujem andyho slova, ze renaultaci nie su odbornici na plyn.

Preto je lepsie dat si domontovat BRC u skuseneho plynara, ktory ho vie v pohode odservisovat. V konecnom dosledku, brc je spolahlivejsie a uzivatelsky prijemnejsie. Prepina hladko, oproti dacii splynovacu, beziaci motor na brc = sepot kvetin.
m00085
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 09.12.2018 21:48
Bydlisko: Nitra
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m00085 »

Takze z mojej strany som sa po dalsich recenziach a aj podla toho co citam nielen tu rozhodol pre Duster 4x4..uz je len posledna dilema, ci ist do 1.6, alebo cakat na 1.3T.... financny strop mam 16-17000 E..no a neviem, ci 4x4 s motorom 1.3T sa do tejto sumy vojde.Kedze to bude novy motor v ponuke, tak sa obavam, ze nie..a na druhej strane, do tohto motora sa LPG asi s urcitostou nehodi..ci sa mylim?
xsrvts
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 09.01.2014 22:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xsrvts »

LPG tam bude stat viac ako na sce a v poslku uz je cennik na 1.3 tce, ale so stvorkolkou sa kupit neda...
risofarago
Príspevky: 68
Dátum registrácie: 31.03.2010 18:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa risofarago »

K 1.3 tce+lpg viem dodat tolko, ze dobry znamy ho ma v grand scenicu a motor na lpg vydrzal cca 170 000, tusimcbez primazanavia/dochladzovania, potom odisiel vyfukovy ventil. Nebol to fabricky plyn. Jeho styl jazdy bol ale podlaha na dialnici, ten motor nesetril. Po oprave hlavy beha dalej.
Naposledy upravil/-a risofarago v 13.12.2018 06:08, upravené celkom 1 krát.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Nemyslím, že to bolo tým LPG. 1,3 pri diaľničnom tempe... Vďaka Bohu za tých 170tis
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

risofarago napísal:K 1.3 tce+lpg viem dodat tolko, ze dobry znamy ho ma v grand scenicu a motor na lpg vydrzal cca 170 000
to asi tazko, kedze 1.3 TCe sa vyraba max par mesiacov a taktiez ma GPF, ak sa nemylim zatial este nie su dostupne ziadne 'kity' na LPG montaze pre GPF

asi si myslel 1.2 TCe
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
andy.gee
Príspevky: 1383
Dátum registrácie: 10.06.2009 21:06
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa andy.gee »

xsrvts napísal:1.3 tce, ale so stvorkolkou sa kupit neda...
tato kombinacia by mala byt dostupna bduci rok, uvadzanie modelov na trh teraz trva dlhsie, nakolko sa emisie overuju na kazdej jednej kombinacii motora a vybavy
Obrázok Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
accordcl9
Príspevky: 31
Dátum registrácie: 09.02.2016 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa accordcl9 »

martin cichy napísal:Kontaktoval som oficialnou cestou viacerych predajcov dacie na slovensku, aby som zistil, ci je hlava valcov modifikovana pre verziu LPG.

Odpoved bola, ze je to rovnaky motor. Mam pocit, ze cenu za kontrolu ventilovej vole som sa nedozvedel.

Z praxe - reklamoval som poruchu - neprepeninanie LPG. Riesilo sa to zdlhavo, ale vyriesilo. Potvrdzujem andyho slova, ze renaultaci nie su odbornici na plyn.

Preto je lepsie dat si domontovat BRC u skuseneho plynara, ktory ho vie v pohode odservisovat. V konecnom dosledku, brc je spolahlivejsie a uzivatelsky prijemnejsie. Prepina hladko, oproti dacii splynovacu, beziaci motor na brc = sepot kvetin.

Ja som tiež toho názoru že servisovať by to bolo lacnejšie ak by nebolo LPG od výroby, ale to že je motor modifikovaný viem od zdroja ktorý si zisťoval originálne čísla dielov na motor bez LPG a motor pre LPG a veru boli iné, čiže je dosť možné a ani by som sa nečudoval na SK, že predajcovia jednoducho nevedia, že tam je modifikácia pre LPG. Podľa mňa sa ani nepozreli na tie čísla dielov len tak z hlavy si to myslia.
m00085
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 09.12.2018 21:48
Bydlisko: Nitra
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m00085 »

Takze rozhodnute, objednane...1.6 SCE 4x4 Prestige. Dufam, ze bude sluzit dobre. Pre Dustera som sa rozhodol kvoli tomu, ze je novy a v zaruke. Sice ma yeti lakal trosicku viac kvoli tym vykonnym motorom, ale po debate s predajcom skoda auto, ked mi povedal, ze on by si osobne radsej kupil novy duster, ako 3-4r.yeti, som sa rozhodol takto. Skusobna jazda bola fajn..nic ma extra nenadchlo a nic ani nesklamalo..ako som cakal, ten vykon je proste taky..idem z 184kw na 84 :-D..takze tak..teraz si uz len uzivam posledne 3 mesiace mojho allroada na tej troche snehu co nam tu napadla...inak, bude na predaj :-)
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

".. idem z 184kw na 84 :-D..takze tak..teraz si uz len užívam... "
O toto som sa v živote pokúsil párkrát... z dlhodobého hľadiska to nefunguje. Stačí, ale...

Návrat na "Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: mhlavaty, tatkotom a 18 neregistrovaných