Ford Mondeo 2,2 tdci - nezohrieva sa motor

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Ford Mondeo 2,2 tdci - nezohrieva sa motor

Príspevok od používateľa stevo1313 »

ahojte.Na mondeu 2,2 tdci 2005 sa tazko zohrieva motor.Sprava sa ako keby bol stale otvoreny termostat-tak som dal vymenit-ziadna zmena-predpoklad vadny novy termostat-dalsia vymena-stale to iste.Zohreje sa len po dlhej jazde v zatazi-ale napr ked idem dlhsie z kopca znovu sa ochladi na min.ukazovatela teploty-tj menej ako 60-ale neviem kolko.....Cely chladic je dokonale zakryty kartonom-bojim sa ked bude -15 ci neposkodim motor jeho nahlym podchladenim.Spotrebu mam cca o 2 litre vyssiu...Dalej neviem ci to moze mat suvis-uz pri -5 tazko startuje-je tam nova baterka-zhavice vybrate preskusane su ok maju 2 roky.Nafta len slovnaft + vif.Dakujem za kazdu radu....
Boris4
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 10.04.2006 21:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Boris4 »

A druhy termostat bol tiez meneny?? V servise kde si menil ten hlavny resp. velky, by mali vediet ze tdci 2.0 a 2.2 ma 2 termostaty. Velky a maly.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Máloktorý servis o tom vie tie mondea tdci majú ešte jeden termostat olejove chladenie alebo vymennik.je na vodnej pumpe.pojdes po hadici ktore ide od toho vymennika nad olejovym filtrom a ta hadica ide rovno do vodnej pumpy.presne ten vývod na ktorom je hadica je ten termostat.mini priemer 1.5cm. Drzi to mala srobka na 10 kluc.najkrajsie je ze existuje len originál za 30 euro.ani neskusaj stracat čas že to niekde len tak zozenies.len vo forde to majú.u 2005 je ešte podtlak turbo a egr tak to musíš zo sania demontovať ináč sa k tomu nedostaneš.

Ak máš zhavice ok a nenaskoci sú to vstreky.s tým len rovno do diesel servisu žiadne servisy že vymontujeme a odosleme.
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

Fiat Grande Punto 2008 1.9 multijet jtd ci ako sa to vola, tiez funkcne zhavice podla garazmajstra a nestartovalo... auto bolo dane do autorizaku kde jednoznacne potvrdili ze zhavice ko, vymenene za nove origo a odvtedy start na brnk... asi tolko k tym tvojim zhavicom
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

presne ako pise seven je tam este jeden na cerpadle chladiacej kvapaliny, co sa tyka zhavicov treba realne skontrolovat ci aj zhavia
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Chyba a zasadna bola, ze si dal vymenit ten termostat (predpokladam, ze si ho asi aj kupoval). Este vacsia, ze si ho dal vymenit znova.

Mal si dat auto do servisu s tym, ze sa dlho ohrieva a pada teplota... Nech odstrania zavadu.

Nadavat na servis nemozno, kedze splnil zakaznikove zelanie.
A neni nad to, dat pred montazou termostat do hrnca a na sporak, zrovna tak aj ten stary po demontazi.
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

Ten maly sa da kupit aj lacnejsie
Look what I found on AliExpress
https://s.click.aliexpress.com/e/qY24Kcg

Otazka je, ci sa niekomu chce tak dlho cakat...
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ano je to ono taka mala fajocka.ja si myslim ze ano ak doteraz sa to nevymenilo tak ten mesiac je uz nic.

ono zase aj ak sa vymeni ten motor sa jazdou 50km/h po meste aj tak nezahreje.

predchodca mojho mk4 2.2 tdci 147kw bolo take mondeo mk3 2.2 tdci 114 kw z roku 2006 {mam ho este dodnes odloze pre istotu} v origo st vybave euro 4 elektricke turbo + egr.tiez sa to menilo preventivne po 10 rokoch pri vymene komplet chladiacej zmesi {originalna zivotnost 10 rokov} ale zbytocne.povodne termostaty boli ok.novym sa vyriesilo zahriatie mozno tak o 3km skor ale len ak taha po okreske 90tkou.do 5 km je zahriaty na 90celzia.potom uz teplota drzi aj v meste.inac v meste nic a spotreba bola v mrazoch od -9 aj 10 litrov.preto som s tym po meste nejazdil.a to novsie je to iste.tie auta su dobre len na dialnice.
stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stevo1313 »

Problem vyrieseny-maly termostat -60e aj s pracou-skoda ze sme nevedeli...Po prvej zbytocnej vymene hlavneho som mal napisat na forum.....Dakujem za rady...K tomu startovaniu-budu to asi trisky-pri starte velmi dimy...pri 185 km boli repasovane za 900 eur....-teraz ma 260-ale vecsinou kratke trasy....Dalsi repas v hodnote auta asi nie..
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

dost malo km na repas.mk3 2.2 tdci su najmenej poruchove 300000km musi dat kazde ako prd bez repasu vstrekov cerpadiel vymeny turba egr pokial ma real km.

tie ss raz funguju raz nie.

u oboch som mal problem z dymenim po starte ak sa blizila hranica 300000km.obe sli na test v kezmarku test vzdy ukazal ze su este trysky ok masina vygenerovala nove kody na aktualny stav vstrekov tie sa zapisali do rj auta sli ako vymenene.ceny boli do 100 euro so vsetkym.ale tie auta tahali-ju len dialnice max do 40000km a ide novy palivak taky ako tam ma ist a vifko skoro 2 nasobne davky

predfacelift mk4 2.0 a 2.2 tdci su nanic maju zle vyriesene cistenie dpf z tych rokov mali snad vsetky auta piezovstreky a vzdy problemy s cistenim dpf na kratke jazdy.co sa po 5-6 rokoch vratilo spat na elektromagneticke.pofacelift uz je ok.pre istotu som kupil rok 2014.no ma uz dost km tak o rok kupim znova dalsie.no neviem ci nepockat do 2020 zacnu obmedzovat tie dizle a hovori sa zase o krize.ale tiez tie nemozno tak odsudzovat predfacelifty natahaju aj pol mega ak jazdia dlhe trasy.motory vydrzia pol miliona potom treba do nich zasolit.to je taka hranica tych fordov 2.2 tdci 500 000-600 000km na povodnom turbe egr trysky cerpadlo a idu dole.kazdych 200000km vacsi vydaj alternator tlmice remene drazkovane co tocia napr klimakompresor napinak kladky poriadnu kvalitu naj vsetko original motorcraft ale na 3x uz auto konci.a to uz radsej druhe auto ktore neni tak vyjazdene.tam uz treba riesit aj napravy riadenie kazdu mechanicku blbost proste uz to volam renovacia ako u veterana.
mk4 tdci maju uz len jeden termostat.
stevo1313
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 21.11.2009 10:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa stevo1313 »

Dakujem -ten Kezmarok navstivim....
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

volaju sa tsa kezmarok ale najprv tam zavolaj maju toho stale kopec balikov zo servisov a este riesia aj polhohospodarske stroje traktory zetor valtra fendt a pod.proste vsetko co je diesel.ja som sa vzdy objednalna 8.00 rano.u tdci mk3 su vstreky delphi prave tie testuju po jednom nemaju stroj na vsetky naraz.cize si tam pockas aj 5 hodin.ine znacky vedia aj po 6 naraz.test jedneho trva podla toho ako ako prebieha test cize 30 min az hodina.u mna nebol s nicim problem cela palivova sustava ukazkovo cista a tankujem slovnaft tesco hypernova rakusko agip nikdy nie premiovu naftu.zbytocne to predrazuje cestu.no tocim
s tymi autami 80 percent len trate cez 1000km.v nemecku to vyfukavam ako firemnu fabiu.sadze som v sani a vyfuku nikdy nemal.

preto som tam siel pretoze v mojom okoli ziaden servis nema kluc
gola za 50 euro na vybratie vstreku a ani nevedeli cislo co za kluc treba kupit.su 2 druhy.vsetci volaju nejake ine firmy a platit to budes ty.na vychode to bola taka najblizsia firma ktora to robi uz roky tak maju vsetko potrebne naradie podlozky pod to na stole.u mk3 ma to stalo za 5 hodin 89 euro.
Napísať odpoveď

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných