DPF v benzĂ­ne od jesene 2018

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

DPF v benzĂ­ne od jesene 2018

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Otázka znie - budú to vedieť servisy opravovať ? Pre tých ktorých téma zaujíma je to zaujímavé čítanie aj z prvými siedmymi autami ku ktorým sú konkrétne vyjadrenia z meraní --zdroj FCD.eu
ukážka
Obrázok
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

DPF v benzíne asi ťažko keď D je od slova diesel...

Koho to zaujíma a nie je profesionál, ktorému sa oplatí platiť si prístup na profesné fórum, kúpi si za 2€ aktuálny Speciál Světa motorů: https://svetmotoru.auto.cz/clanek/techn ... -4-18.html
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano ďakujem,správne GPF/OPF opomenul som to...Svet Motorů 4/2018
Ale iné prezradí diagnostik a iné novinár,komu koľko stačí
Ja som to myslel trochu inak...je tu začiatok a do vlaku je nutné si kúpiť lístok.V štáte je možno 50 tis mechanikov a my zase za desať rokov zistíme že aj tento vlak ušiel a sedí v ňom ludí menej ako by vošlo do výťahu.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

vacsina autolaikov aj tak bude mat v hlave " do benzinov pojde dpf!" , sranda je citat o tom aj u auto novinarov, tiez dost casto pouzivaju vyraz dpf
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Milan ma isto opravis, ale to co je tam pisane na tom obrazku...ved to iste sa uz davno robi, take podfuky zo zmesou, ci uz chladenie palivom, alebo aj v malych zatazeniach idu naopak na chude zmesi, ked neboli katalyzatory, tak to bol predsa standart takto stavat auta ci v eu, alebo japonsku, dokonca na chude zmesi to malo chodit vo vacsine rezimov
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Určite veľa podobnosti je,ale až honba na čistotu emisií priniesla šialenú koncentráciu velmi zložitých mechanizmov ktoré so sebou prinesú veľa problémov.Nie svojou prítomnostiu v aute,ale úplnou neschopnostou servisu vôbec tým veciam rozumieť.A čomu nerozumieš....nemá zmysel rozvádzať s čím všetkým to súvisí.Len by sme sa dostali k myšlienke že nič nie je bez trestu a giga tony ľudskej hlúposti budú platiť deti či vnuci,ale isté to je.Hlavne že sa ideme posrať zo samej lásky,kecy kecy kecičky
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ked som vyberal vyfukove zvody , tak som cez dieru po lambda-sonde kukol na katalyzator ,

po najazdených 190 000 km, dokonale funkčný priechodný, bez najmenšej chybičky

nevidím dovod prečo by tak isto nemal vyzerať oný GPF ak by tam
bol namontovaný...

Alebo ak by ten GPF šarapatil , určite by som ho dal odstraniť aj zo softverovou upravou.

S.e.re.m na celu ekologiu , jazdim na LPG prioritne kvoli svojej peňaženke. :4012:
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Z pokroku mávam čím ďalej tým viac depresie
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

GPF možno vôbec nebude problémovou vecou - ak je pravda že sa bude vypaľovať v podstate sám, bez prídavku paliva naopak prídavkom vzduchu - teda to bude často a bohate.
Za ďalšie je zaujímavé že som tohto roku kúpil os suzuki 1.4 TB a stále bez filtra, zato 1.0 TB ho má... to naokraj. Za mňa - skôr ma trápi ako karbon, ako LSPI, ako turbo než GPF.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tie systémy sú také že si ich bežný motorista dosť dobre nevie predstaviť.A koľko motorov,toľko iných riešení že sa rozum zastavuje aj človeku čo to opravuje a pozná.A prekvapivo ich nájdeme už v prdítkách,kde to málokto predpokladá.Mňa pobavilo toto
Obrázok

Napriek tomu že systém vyzerá na prvý pohlad nebezpečne,nemusí to v praxi tak byť,čo je samozrejme iba prianie.Petože všetko z nasledovných riadkov platí iba ...ak je všetko v samotnom motore ok.Ak by to platilo,tak by pre systém samotný mohlo platiť nasledovné -

Benzínové motory nevyžadují žádné zvláštní opatření (proceduru), aby se saze ve filtru částic spálily. Stačí jim k tomu paradoxně pár sekund po běžné akceleraci. Provozní teploty od 520 °C do 700 °C zde nejsou žádnou vzácnou výjimkou a jsou komfortně nad hranicí zapalovací teploty sazí z benzínu.
Co však při zátěži ve výfukových plynech oproti dieselům chybí, je kyslík. Pro vypalování sazí se tedy využívá relativně krátkého časového úseku decelerace, bezprostředně po akceleraci nebo po krátké vyšší zátěži. Řídící jednotka zjistí "uvolnění" pedálu akcelerace a do jisté míry pootevře škrtící klapku, aby se do výfukového systému dostal se vzduchem kyslík. Zatímco se celé okolí chladí, saze ve filtru (vyšší teplota sazí) začnou velmi intenzivně hořet, což je vidět na teplotních snímačích ve filtru nebo za filtrem částic. Tuto oxidaci lze podpořit oxidačním povrstvením porézních stěn GPF filtru. Spálení sazí se odehraje v řádech sekund. Spálí se tak i při testování uměle vytvořené vícenásobné dávky sazí ze studených startů, takže se při regeneracích tímto způsobem neočekávají žádné, běžným provozem vznikající problémy.

(prebraté z FCD.eu)


hjundai...ano vcelku to platí.Ale všetko a teda aj veci čo tu sú už roky sú predsa len problémom ktorý nie je problémom samotného systému,ale sú dôsledkom nezvládnutého servisu samotného agregátu.A tu nastupuje éra techniky o ktoroej (sorry) ale 99% mechanikov nevie holé nič.Na nevedomosti padá ešte aj Mpi z roku pána ...hamba sa o tom baviť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

to nebude nic pre hladkacov plynu tusim, ale to uz davno nejsu ziadne auta :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ved som to uz zoparkrat pisal na tomto fore, ze s vypalovanim benzinovych "dpf" nebude ziadny problem... teploty je tam milion... ja ked zlahka pribijem tym mojim tak este minutu po zastaveni vzdychaju zvody a vyfuky...

Takisto je sialene napomocne ze benzin pri spalovani vytvara vcelku ine "splodiny" nez diesel. Proste zanasanie benzinovych "dpf" nebude az take krute-huste nez dieslovych.

S vypalovanim tohoto zazraku nemam najmensie obavy ; ostatne plati. A problemy zacnu ked nejaky sikovnicek v kravate pride na to, ze sa da spravit tensi material a usetrit.

Nebolo spomenute na obrazkoch : tuto habaduru ma uz Fabia 1.0 a vsetky litrove motorceky koncernu cize Citigo, ak je Golf atd !!
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ina vec by vas mala trapit, chlapci :) tie TRI BARY pri preplnovani jednoducheho Focusu... preboha Porsche 911 GT2 malo DVA bary... Neviem kolko presne, ale ocakavam sialenych 350.000+ otacok na tom turboduchadielku ktore je samozrejme miniaturne ze ho do dlane schovam (ved aby sa roztocilo uz na 672 otackach za minutu)... pre srandu, 1.9tdi 96kW ma nameranych 169.000 otacok v maxime pri tlaku 1.25 bar, aby sme mali mierku ze kde sa hybeme.

Nezabudnite oleje aspon na 30.000km :) alebo lepsie 40.000 !

Zivotnost toho motora bude zavratna. Tenucke stienky medzi piestikmi (ach pardon, steny medzi piestami), olejove cerpadlo ovladane elektronicky so zamernym [!!!!] znizovanim [!!!!] mazania ked kreten motormanagement usudi ze ho nie je treba (ty wole) a to samozrejme cele len preto, aby bol mensi mechanicky odpor na motor = o tri kvapky mensia spotreba (nevadi, uz aj alternator mame dve minuty odpojeny, tak hura).

Desat stupnov predstih... ty more... zazrak ze to nevyskoci spod kapoty. Chladenie bohatou zmesou, lebo uz nemame absolutne ziadnu inu moznost a sme zahnani totalne do kuta... prelozene po slovensky, ten kto to bude vzduvat na dialnici tvrdo zaplace. Ten kto bude jazdit s lahkym plynom snad dozije tych 100.000km... zabudnite na prejazdy Nemeckom zlavadoprava 170km/h+ pri 4000rpm a 75% zatazi, to sa rozsype na atomy.

Dvojhmota v benzine, fajn, nie na spojke... ale na odpojovanie valcu. Co ti uplne j*e*b*e moja krasna... takze oni vymyslia urvat stvrty valec aby usetrili vyrobne naklady a potom pridavaju sialene cenovo optimalizovanu dvojhmotu aby ta zruda mohla erdzat na dva valce... Vlastne neviem ci to nahodou nema dvojhmotu aj na spojke aby tlmila ten nadherny chod splaseneho trojvalca s detonaciami kvoli podvyzive.

Zvratene. Totalne zvratene.


Uz ocakavam len nejaku servisnu drobnost v style "DPF natvrdo spojene s katalyzatorom takze sa imrvere musia menit obidva naraz", pripadne "predavame len cele ramena, ziadne take ze si kupite capy samostatne"...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S teplotou problém nebude samozrejme,ten bude s kyslíkom potrebným na horenie,toho v benziňáku niet tolko ako v diesly..Takže ho treba do systému pustiť a kedže benzín principiálne nefunguje ako diesel z otvoreným saním tak spôsob akým to zariadia je viac ako zaujímavý.Ako...nič nie je problém,ani SpaceX či akákoľvek technika ak tomu rozumieš
Ono ja som vypichol dva motory len pre zaujímavosť,ale je ich veľa,len nechcem vykrádať FCD,na ukážku to stačí.Zase čítať čo je na ktorom kare blbo poriešené a ty si si ho včera kúpil...nie je bohviečo.Preto stačia tie dva
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

veru, ludom sa ajtak oci neotvoria tak je to jedno. Pretoze 99.99999% kupujucich nikdy nepolozi v salone otazku "je dpf integrovane s katalyzatorom alebo su to samostatne diely" pripadne "kolko barov tlacia vstrekovace a aky konkretny typ tam je?" cize cely ten moj elaborat je len tak, zo zaujimavosti.


Vzduch : tak ako nejaky genius prisiel s napadom "nahodime zhaviacu sviecku direkt do DPF traktu" namiesto toho hrozneho precasovania celeho diesloveho motora (ktore je uz len volnym uchom hrozne pocut jak sa to cele trapi, plus pritomnost nafty v oleji uzasne potvrdzuje zverstvo hrubeho kalibru), tak aj nejaky genius dojde na to ze tuto naboku pred katom alebo za katom pred GPFkom kde bude treba spravime bocnu trubku cez ktoru sa bude nasavat vzduch malym fufrnikom, miniturbiatkom. Namiesto toho aby rozhodili cely motor budu mat jednu dieru naboku a 20,- eurovu aktivnu suciastku ktoru mozu uzivatelom predavat za 399,-eur ked sa bude srat ... podobne ako predavaju cidla tlakov pred a za dieslovym DPFkom.

Stovky eur za pi//co/vinu ktora ma vyrobne naklady tri eura.

A vidis, vlastne ten genius s napadom ako polahky dostat strasne vela vzduchu do vyfuku... som ja.
Ked to nejaka automobilka naimplementuje, budem ziadat autorske odmeny. Len si musim odlozit tuto temu aby som preukazal cas :)

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: cicmanec842, Janes94, Majestic-12 [Bot], mhlavaty a 10 neregistrovaných