Výber spoľahlivého auta na LPG

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Za necelý mesiac dostane všetko potrebné :) ja som ho vlastne ešte nevidel,iba sme si písali o kúpe.Riešim teraz jeden abnormálne zanedbaný Passat z pol mega km,a je neuveriteľné že vôbec ide a používaný bol denne.Zlé je všetko čo môže byť zlé,čo ide zaslepiť to je vyradené,a vnútry motora je niečo ako tekuté sadze.Čo znamená že nejakú normu to nikdy nevidelo a lial sa tam vyjazdený olej z JRD.Spotreba nad 10 lt ! Motor ide von do stojana,tak som sám zvedavý na veci ako ovalita kľuky a valcov,stavy vecí ktoré majú dané parametre.Niečo tak zhumplované tu snáď ešte ani nebolo.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

chce sporak, dostane radu ze kup si kachle, ne ze by to nemalo logiku v tejto prevadzke, tiez si myslim ze si ide dat vlastny gol, ale skusme sa venovat co si vybral, 1,6 mpi, dlhe prevody - dialnicna rychlost cirkular, zrut oleja, to ma daleko k mojej predstave bezproblemovosti, 2,0 od fordu, tam treba hladat fabricky flexifuel motor, inac si to s plynom rozumet nebude

az chces info z prvej ruky, obrat sa na montaznikov, nikto nema lepsiu vzorku, dalej mas prins black list, tam su vymenovane problemove stroje presne menovite, skoda ze to aj iny vyrobcovia nedavaju von takto
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie,nik mu kachle netlačí,len si pozri všetko od začiatku ako sme sa ku kachliam dostali.Ale vieš že je to ako z jedlom,najlepšia cestovina je klobása.Má to byť auto na dialnicu ? tak iba zlomyselník mu môže poradiť kombi pohon s plynom.Ak to má byť tlačenie km v záťaži a veľa,tak nepripadá do úvahy iné riešenie kde si pokojne sadneš pred cestou do auta a nezdá sa ti o čertoch.Neviem väčší luxus pri vysokom nájazde ako auto kde si presne naplánuješ údržbu čo kedy urobíš,tj ty si to zvolíš,a potom tlačíš a tlačíš km z pokojom že vždy dôjdeš.To presne tá kachlová Octávka splní vrchovate.Potom sa dá už iba baviť o lepšom pohodlí alebo vyžších výbavách,ale ak je priorita úsporný spoľahlivý hltač km...aj tak tam skončíš presne u toho.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

bajo777 napísal:2,0 od fordu, tam treba hladat fabricky flexifuel motor, inac si to s plynom rozumet nebude

az chces info z prvej ruky, obrat sa na montaznikov, nikto nema lepsiu vzorku, dalej mas prins black list, tam su vymenovane problemove stroje presne menovite, skoda ze to aj iny vyrobcovia nedavaju von takto
Zaujimavé by bolo porovnať pomer počtu vyrobených motorov flexi-fuel ku ostatnym motorom, tipujem ,že tak 1 až 2 % ...

Čo je nelogicke v dnešnej dobe tlačenia na ekologické sposoby pohonu..pričom LPG ,poťažmo CNG je rozhodne ekologická alternatíva

Ďalej ku tomu black listu ,
rozhodne je namieste informovať o motoroch ,ktorým prevadzka na LPG vyrazne neprospieva, lebo po niekolko desaťtisic km prevadzky na LPG, by mali skončiť s podpálenými ventilmi..
MALI BY, no ked si to majiteľ ustriehne tak sa tak nestane

Ja tiež jazdim neodporučaný motor na LPG a zakratko dosiahne ten motor 200 000 km prevadzky na LPG
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

gnagy napísal:Mám tento spomínaný motor v Octavii II. 1.9 tdi bxe. Za 40 dní už 14000 km, musím sa objednať na výmenu oleja. Sakra tie km ale letia :)
koľko máš najazdené ?
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Auto má 218tisíc, inak ja mám najazdené asi 600 tisíc :)

Pán Hlavatý potom nás informujte o tom Passate. To si rád prečítam :)
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
berzerkertt
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 16.07.2008 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berzerkertt »

Chcelo by to uviest aspon preferovany rok vyroby a cenu, ale asi stale sa tu budu bit proti sebe faktory ako spolahlivost, pohodlie, bezpecnost a naklady.
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

Zatiaľ na mňa celkom dobre pôsobí Mazda 6 2.0 104kw, našiel som kus ktorý má v sebe už 8 rokov plyn, takže asi žiadna sláva to nebude(hlavne čo sa týka ventilov), no druhý motor stojí 300E (čo je tak napríklad cena dieslovej dvojhmoty) takže asi pôjdem touto cestou.

Octavie sú fajn a ak mi príde pod ruky kus z ktorého nebude kričať "som ztočená" tak ju aj kúpim. Však sa dá vždycky predať...

Ak máte vlastné skúsenosti z touto Mazdou, prosím zazdieľajte :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skúsenosť nejaká by sa našla...technika bez problémov,devalvuje ich korozia.Tuno susedovi som "vyrábal" zo sklenovláknového tmelu prechody prahu vzadu do blatníkového oblúka.Celé to tam vlastne už nebolo,takže sa vypenilo,orezalo,zatmelilo vybrúsilo,a malo to byť ...iba na túto dovolenku do I nech to nerobí hanbu.Teraz ide tretí rok,stále to neodpadlo a auto denne vidím v prevádzke.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

gnagy napísal:Auto má 218tisíc, inak ja mám najazdené asi 600 tisíc :)

Pán Hlavatý potom nás informujte o tom Passate. To si rád prečítam :)


Zatiaľ bieda...musím začať kúpou bloku a nedarí sa...už dve objednávky zrušili predávajúci (zrejme predané) a začínam mať zlé tušenie že získať kvalitný blok Tdi od 100% predajcu nebude také ľahké.Takže budem silne pracovať na nejakých plus"zásobách" navyše pretože čas týchto skvelých mašín ešte len príde.Dnes som bol v autorizáku pre ihličkové ložiská do audinky a okamžite sa mi to hlave zrovnalo...bude ešte plaču.Čakal somna pokladňu,tak som si tie vývesky študoval a už sa vôbec nečudujem že ľudí vedia úplne zblbnúť.
berzerkertt
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 16.07.2008 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berzerkertt »

Teraz mi napadol nejaky z posledny Prassatov s 1.8 t na plyn by mohol byt vhodny, je tam iste pohodlie - lepsie nez v ochcavke, miesto tiez, spolahlivost priemerna az lepsia, motor plyn zvlada a daju sa zohnat diely, bezpecnost tiez nejka je.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samotný motor 1,8 T je určite jeden s tých dobrých.Ale je 20 ventil,čo znamená 5 ventilov na valec,čiže sa hladalo riešenie na maximálnu plochu (priechod) pre prúdenie vzduchu a teda plocha prichádzajúca do kontaktu z priamym plameňom je maximálna,aká sa dá dosiahnuť.V pohone na benzín je to riešenie ktoré splnilo zámer.V pohone na plyn to ale znamená práve nevýhodný pomer plôch pre odvod vyžšej teploty spalovania plynu.Ako sa s tým vysporiadajú maličké ventily ktorých je tam neuveritelných 5 ks teda tvoria velkú plochu,sviečka tiež svoje zoberie a priamo vodou omývaná a chladená plocha tam takmer nie je.Pretože každý kanál má svoju hrúbku kanála,natesno je druhý a ďalší,sviečka tiež musí mať masu v kupole hlavy,takže dotyk vody sa vzďaluje od steny spalovacieho priestoru....to aj pri určite kvalitnom materiály bude vždy vystavené mimoriadnej záťaži.Motor je po stránke opráv,diagnostiky a zložitosti menežmentu niečo s čím sa dnes dielne vonkoncom nevedia vysporiadať a ani ich do opravy neprijímajú,resp. možno nejaké ucho ktoré o ničom nevie. Pri takej výbave je zaduplovanie komplikovanosti plus ďalším palivom...doslova hazard,hlavne pri novo kúpenej jazdenke z viac menej vždy neistou históriou.Ja to mám za istú cestu k problémom a nie k úspore.Ak si táto motorizácia postaví hlavu a je iba benzínová žiaden plyn,už to zvyčajne končí na vrakovisku po mesiacoch trápenia a vrážania peňazí do pokusov o opravu na vlastnú päsť,dielne do toho už dnes nejdú.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Dep, Google [Bot] a 65 neregistrovaných