nabíjanie akumulátora v aute

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fincik16
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 15.09.2017 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fincik16 »

Ahojte!

Trošku by som chcel oživiť túto tému a opýtať sa na aktuálne skúsenosti s nabíjaním akumulátora v aute.
Chcel by som odskúšať pulznú nabíjačku z LIDL a po prečítaní mnoho článkov na túto tému stále uvažujem či odpojím akumulátor od el. siete auta. Mohla by mi táto nabíjačka poškodiť elektroniku v aute, keď je to už mikroprocesorom riadená nabíjačka? Tá by už mohla udržiavať stále napätie alebo aj nie a niečo by predsa mohla poškodiť?

Ďakujem za rady
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Nemas jedno ci nabija alternator alebo nabijacka?Nabijanie alternatorom ti neposkodi nic?Zamysli sa nad tym.
milanste
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Nabijanie AKB priamo v aute

Príspevok od používateľa milanste »

Mám benzínovú Carismu 2001, a min 6 rokov som ju nabíjal priamo v aute bez odpojenia baterky Lidlackou nabíjačkou. Nikdy sa nič nestalo. Praveže keď som menil baterku (po 9 rokoch !!! horeuveným nabíjaním ) a riadiaca jednotka bola bez enrergie po vložení novej AKB sa rozšteloval chod motora, pretože mapy čo riadia jeho chod sa vymazali a 60 km to chodilo ako traktor. Nikdy viac. Asi toľko

Čitam tu mnoho "múdrych príspevkov" pochybujem že toho vedia veľa o elektrike.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

gratulacia, ani na zigule sa nic nepokazilo elektricky, lebo tam dokopy nic nebolo a keby, stale si mal kluku :zg282:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> keď som menil baterku (po 9 rokoch !!! horeuveným nabíjaním ) a riadiaca jednotka bola bez enrergie po vložení novej AKB sa
>> rozšteloval chod motora, pretože mapy čo riadia jeho chod sa vymazali

rozpravky starej matere...
milanste
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanste »

Presne teba som myslel ako autora "múdrych príspevkov", čo o tom veľa vedia ale len teoreticky. Ta baterka vydržala 9 rokov Tomu ver. Apropo ja mám vyštudovanú elektrotechnickú fakultu, napíš čo si ty ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Odpojením batéria sa stalo len to čo sa stať muselo,resetli sa (zabudli) adaptácie,to sú údaje ktorými sa zabezpečí to aby sa zhoršovanie (zmena) parametrov časom prevádzky priebežne "opravovalo" a prispôsobovalo. Veď to je aj dôležitý atribút diagnostiky,a mal by sa medzi prvými vecami kontrolovať pretože ukazuje na "posun" ktorý medzičasom RJ urobila.Aby to nebolo jednoduché aj tie adaptácie sú dvoma spôsobmi,adptívne a multiplikatáívne viď obr. pre pochopenie akým zasahujú do riadenia[img]https://i.postimg.cc/SXHxX9Py/a.jpg[/img]
zdroj FCD.eu
milanste
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanste »

Ja som vedel že RJ musí byť pod napätím, inak sa vymažu mapy, aj som mal pripojený nahradny zdroj 12 V , pred menením baterky, len akosi sa niečo pobabralo, a RJ sa vymazala.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

nie mapy, ale adaptacie pan inzinier :zg282:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

No vidíte a ja som doteraz presvedčený, že RJ má vlastnú baterku alebo aspoň kondenzátory .Podobne ako to má počítač s tou prťavou baterečkou na základnej doske, aby mu nevypadol BIOS.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
milanste
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanste »

ceské forum mitsubushi vždy použivalo pojem mapy.
Moja RJ neviem či má, nemá založnu bateriu ,ale naopzaj keď sa vynulovali "mapy" tak motor išiel otrasne a min 60-80 km sa "učil" aby opäť chodil ako predtým.
Ale je to ročník 2001, pozor na to , odvtedy sa všetko rýchlo modernizuje a vyvíja

Mimochodom na českom fore (https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.ph ... &t=1100338) je dosť názorov na to že je zbytočne vyberať baterku pri nabíjaní externou nabíjačkou
Mateusz737
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Re: Nabijanie AKB priamo v aute

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

milanste napísal:Mám benzínovú Carismu 2001, a min 6 rokov som ju nabíjal priamo v aute bez odpojenia baterky Lidlackou nabíjačkou. Nikdy sa nič nestalo. Praveže keď som menil baterku (po 9 rokoch !!! horeuveným nabíjaním ) a riadiaca jednotka bola bez enrergie po vložení novej AKB sa rozšteloval chod motora, pretože mapy čo riadia jeho chod sa vymazali a 60 km to chodilo ako traktor. Nikdy viac. Asi toľko

Čitam tu mnoho "múdrych príspevkov" pochybujem že toho vedia veľa o elektrike.
Starky,stačilo po výmene batérie to jednoducho nastaviť:
Vypnúť motor , zapnut , vypnúť klímu ,nechať motor bežať kým sa nezahreje na prevadzkovu teplotu ,vypnúť motor , naštartovať a nechať bežať cca 10min a vybavené
:zg282:
Naposledy upravil/-a Mateusz737 v 18.05.2020 10:40, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Presne teba som myslel ako autora "múdrych príspevkov", čo o tom veľa vedia ale len teoreticky. Ta baterka vydržala 9 rokov Tomu ver.

ja mam 15 rocnu bateriu, vyhral som. Nevymazali sa ti mapy, to len vsetci inzinieri na fore kde chodis nespravne pouzivaju odborne termity.

Mimochodom, zrejme by ti pomohlo cistenie skrtiacej klapky alebo niecoho podobneho ; rozmyslam ci si viem predstavit situaciu kedy primitivne jednoduchy benzinovy neoturbeny nepriamovstrek motor moze kuckat. To je absolutna rarita.

Co sa tyka vyberania akumulatora z auta pri nabijani : ano, je to zbytocne. Ano az do momentu kedy narazis na uzasnu nabijacku, ktora nema stabilizovane napatie a tych je drtiva vacsina z lacnych - mam doma dve take, kludne budu pustat cez 16V do plne nabitej baterie ktora ma teda najmensi vnutorny odpor. Kedze v palubnej sieti vozu mas radovo 14.1 az 14.4V bezne, 16V nepredstavuje nejaky katastroficky scenar a statisticky to vsetky komponenty vydrzia - sranda zacina tam, ked sa pozres ako vyzera na osciloskope tych "16V".

Par milisekund az dvadsat milisekund spicky cez 26V pri lacnych nabijackach nie su ziadny problem... a to uz palubna siet osobneho auticka stavaneho na 12V nebude mat rada. Okrem ineho uz som videl prerazenu nabijacku, lacna konstrukcia nevydrzala a islo fakt "prúdom" no tentokrat "napatim".

Cize, tak ako vsade v zivote - lacne nie je nutne najkvalitnejsie a najbezpecnejsie. A ked sa nieco stane so sprostou 20-40 eurovou nabijackou z Teska, rozhodne nechces aby sa nieco stalo v tvojom voze pretoze to sa uz bavime o stovkach alebo tisicoch eur. V neposlednom rade uz som videl - sice len jednu ale predsa - bateriu ktora vytiekla pri nabijani ; skoda ze to bolo v mojom vlastnom aute a nie v cudzom :) Felicia 1.6i, myslim ze sa pisal rok kde nebola dvojka na zaciatku.

Takze preto je vzdy bezpecnejsie NENABIJAT akumulator zapojeny vo voze. Jasne, uplne bezne sa "baterky" nabijaju pripojene v aute, ale vyssie zmienene dovody su z praxe.

Ano, vymazali sa adaptacne hodnoty, NIE MAPY pane ynženýre. Odkaz ceskym bratom ze ked sa im vymazu mapy, riadiaca jednotka nevie ako ma fungovat motor - takze nic fungovat nebude. Vobec.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 18.05.2020 10:41, upravené celkom 1 krát.
milanste
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa milanste »

Ty si toto urobil na svojej Carisme ???

Ak ano, tak OK.
Na českom fore toto (bývaly dlhoročný Mitsubishi servisák) nepísal, a dovtedy nikdy nepisal hlúposti
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

inak mimochodom tie Carismy boli uzasne auticka, krasne, uberspolahlive, prijemne sedenie, totalna fantazia fakt. Aj Galanty, aj 626ky z tej doby, aj Tojotky... jaaaaj uz starnem. Ale dodnes mame 626 z roku 1996, samozrejme jazdi bez vaznejsieho zavahania.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], jepe13, technik75 a 52 neregistrovaných