nabíjanie akumulátora v aute
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 23
- Dátum registrácie: 15.09.2017 16:05 Zdieľať na Facebook
Ahojte!
Trošku by som chcel oživiť túto tému a opýtať sa na aktuálne skúsenosti s nabíjaním akumulátora v aute.
Chcel by som odskúšať pulznú nabíjačku z LIDL a po prečítaní mnoho článkov na túto tému stále uvažujem či odpojím akumulátor od el. siete auta. Mohla by mi táto nabíjačka poškodiť elektroniku v aute, keď je to už mikroprocesorom riadená nabíjačka? Tá by už mohla udržiavať stále napätie alebo aj nie a niečo by predsa mohla poškodiť?
Ďakujem za rady
Trošku by som chcel oživiť túto tému a opýtať sa na aktuálne skúsenosti s nabíjaním akumulátora v aute.
Chcel by som odskúšať pulznú nabíjačku z LIDL a po prečítaní mnoho článkov na túto tému stále uvažujem či odpojím akumulátor od el. siete auta. Mohla by mi táto nabíjačka poškodiť elektroniku v aute, keď je to už mikroprocesorom riadená nabíjačka? Tá by už mohla udržiavať stále napätie alebo aj nie a niečo by predsa mohla poškodiť?
Ďakujem za rady
-
- Príspevky: 1642
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54 Zdieľať na Facebook
Nabijanie AKB priamo v aute
Mám benzínovú Carismu 2001, a min 6 rokov som ju nabíjal priamo v aute bez odpojenia baterky Lidlackou nabíjačkou. Nikdy sa nič nestalo. Praveže keď som menil baterku (po 9 rokoch !!! horeuveným nabíjaním ) a riadiaca jednotka bola bez enrergie po vložení novej AKB sa rozšteloval chod motora, pretože mapy čo riadia jeho chod sa vymazali a 60 km to chodilo ako traktor. Nikdy viac. Asi toľko
Čitam tu mnoho "múdrych príspevkov" pochybujem že toho vedia veľa o elektrike.
Čitam tu mnoho "múdrych príspevkov" pochybujem že toho vedia veľa o elektrike.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Odpojením batéria sa stalo len to čo sa stať muselo,resetli sa (zabudli) adaptácie,to sú údaje ktorými sa zabezpečí to aby sa zhoršovanie (zmena) parametrov časom prevádzky priebežne "opravovalo" a prispôsobovalo. Veď to je aj dôležitý atribút diagnostiky,a mal by sa medzi prvými vecami kontrolovať pretože ukazuje na "posun" ktorý medzičasom RJ urobila.Aby to nebolo jednoduché aj tie adaptácie sú dvoma spôsobmi,adptívne a multiplikatáívne viď obr. pre pochopenie akým zasahujú do riadenia[img]https://i.postimg.cc/SXHxX9Py/a.jpg[/img]
zdroj FCD.eu
zdroj FCD.eu
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17825
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54 Zdieľať na Facebook
ceské forum mitsubushi vždy použivalo pojem mapy.
Moja RJ neviem či má, nemá založnu bateriu ,ale naopzaj keď sa vynulovali "mapy" tak motor išiel otrasne a min 60-80 km sa "učil" aby opäť chodil ako predtým.
Ale je to ročník 2001, pozor na to , odvtedy sa všetko rýchlo modernizuje a vyvíja
Mimochodom na českom fore (https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.ph ... &t=1100338) je dosť názorov na to že je zbytočne vyberať baterku pri nabíjaní externou nabíjačkou
Moja RJ neviem či má, nemá založnu bateriu ,ale naopzaj keď sa vynulovali "mapy" tak motor išiel otrasne a min 60-80 km sa "učil" aby opäť chodil ako predtým.
Ale je to ročník 2001, pozor na to , odvtedy sa všetko rýchlo modernizuje a vyvíja
Mimochodom na českom fore (https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.ph ... &t=1100338) je dosť názorov na to že je zbytočne vyberať baterku pri nabíjaní externou nabíjačkou
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
Re: Nabijanie AKB priamo v aute
Starky,stačilo po výmene batérie to jednoducho nastaviť:milanste napísal:Mám benzínovú Carismu 2001, a min 6 rokov som ju nabíjal priamo v aute bez odpojenia baterky Lidlackou nabíjačkou. Nikdy sa nič nestalo. Praveže keď som menil baterku (po 9 rokoch !!! horeuveným nabíjaním ) a riadiaca jednotka bola bez enrergie po vložení novej AKB sa rozšteloval chod motora, pretože mapy čo riadia jeho chod sa vymazali a 60 km to chodilo ako traktor. Nikdy viac. Asi toľko
Čitam tu mnoho "múdrych príspevkov" pochybujem že toho vedia veľa o elektrike.
Vypnúť motor , zapnut , vypnúť klímu ,nechať motor bežať kým sa nezahreje na prevadzkovu teplotu ,vypnúť motor , naštartovať a nechať bežať cca 10min a vybavené
Naposledy upravil/-a Mateusz737 v 18.05.2020 10:40, upravené celkom 1 krát.
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Presne teba som myslel ako autora "múdrych príspevkov", čo o tom veľa vedia ale len teoreticky. Ta baterka vydržala 9 rokov Tomu ver.
ja mam 15 rocnu bateriu, vyhral som. Nevymazali sa ti mapy, to len vsetci inzinieri na fore kde chodis nespravne pouzivaju odborne termity.
Mimochodom, zrejme by ti pomohlo cistenie skrtiacej klapky alebo niecoho podobneho ; rozmyslam ci si viem predstavit situaciu kedy primitivne jednoduchy benzinovy neoturbeny nepriamovstrek motor moze kuckat. To je absolutna rarita.
Co sa tyka vyberania akumulatora z auta pri nabijani : ano, je to zbytocne. Ano az do momentu kedy narazis na uzasnu nabijacku, ktora nema stabilizovane napatie a tych je drtiva vacsina z lacnych - mam doma dve take, kludne budu pustat cez 16V do plne nabitej baterie ktora ma teda najmensi vnutorny odpor. Kedze v palubnej sieti vozu mas radovo 14.1 az 14.4V bezne, 16V nepredstavuje nejaky katastroficky scenar a statisticky to vsetky komponenty vydrzia - sranda zacina tam, ked sa pozres ako vyzera na osciloskope tych "16V".
Par milisekund az dvadsat milisekund spicky cez 26V pri lacnych nabijackach nie su ziadny problem... a to uz palubna siet osobneho auticka stavaneho na 12V nebude mat rada. Okrem ineho uz som videl prerazenu nabijacku, lacna konstrukcia nevydrzala a islo fakt "prúdom" no tentokrat "napatim".
Cize, tak ako vsade v zivote - lacne nie je nutne najkvalitnejsie a najbezpecnejsie. A ked sa nieco stane so sprostou 20-40 eurovou nabijackou z Teska, rozhodne nechces aby sa nieco stalo v tvojom voze pretoze to sa uz bavime o stovkach alebo tisicoch eur. V neposlednom rade uz som videl - sice len jednu ale predsa - bateriu ktora vytiekla pri nabijani ; skoda ze to bolo v mojom vlastnom aute a nie v cudzom Felicia 1.6i, myslim ze sa pisal rok kde nebola dvojka na zaciatku.
Takze preto je vzdy bezpecnejsie NENABIJAT akumulator zapojeny vo voze. Jasne, uplne bezne sa "baterky" nabijaju pripojene v aute, ale vyssie zmienene dovody su z praxe.
Ano, vymazali sa adaptacne hodnoty, NIE MAPY pane ynženýre. Odkaz ceskym bratom ze ked sa im vymazu mapy, riadiaca jednotka nevie ako ma fungovat motor - takze nic fungovat nebude. Vobec.
ja mam 15 rocnu bateriu, vyhral som. Nevymazali sa ti mapy, to len vsetci inzinieri na fore kde chodis nespravne pouzivaju odborne termity.
Mimochodom, zrejme by ti pomohlo cistenie skrtiacej klapky alebo niecoho podobneho ; rozmyslam ci si viem predstavit situaciu kedy primitivne jednoduchy benzinovy neoturbeny nepriamovstrek motor moze kuckat. To je absolutna rarita.
Co sa tyka vyberania akumulatora z auta pri nabijani : ano, je to zbytocne. Ano az do momentu kedy narazis na uzasnu nabijacku, ktora nema stabilizovane napatie a tych je drtiva vacsina z lacnych - mam doma dve take, kludne budu pustat cez 16V do plne nabitej baterie ktora ma teda najmensi vnutorny odpor. Kedze v palubnej sieti vozu mas radovo 14.1 az 14.4V bezne, 16V nepredstavuje nejaky katastroficky scenar a statisticky to vsetky komponenty vydrzia - sranda zacina tam, ked sa pozres ako vyzera na osciloskope tych "16V".
Par milisekund az dvadsat milisekund spicky cez 26V pri lacnych nabijackach nie su ziadny problem... a to uz palubna siet osobneho auticka stavaneho na 12V nebude mat rada. Okrem ineho uz som videl prerazenu nabijacku, lacna konstrukcia nevydrzala a islo fakt "prúdom" no tentokrat "napatim".
Cize, tak ako vsade v zivote - lacne nie je nutne najkvalitnejsie a najbezpecnejsie. A ked sa nieco stane so sprostou 20-40 eurovou nabijackou z Teska, rozhodne nechces aby sa nieco stalo v tvojom voze pretoze to sa uz bavime o stovkach alebo tisicoch eur. V neposlednom rade uz som videl - sice len jednu ale predsa - bateriu ktora vytiekla pri nabijani ; skoda ze to bolo v mojom vlastnom aute a nie v cudzom Felicia 1.6i, myslim ze sa pisal rok kde nebola dvojka na zaciatku.
Takze preto je vzdy bezpecnejsie NENABIJAT akumulator zapojeny vo voze. Jasne, uplne bezne sa "baterky" nabijaju pripojene v aute, ale vyssie zmienene dovody su z praxe.
Ano, vymazali sa adaptacne hodnoty, NIE MAPY pane ynženýre. Odkaz ceskym bratom ze ked sa im vymazu mapy, riadiaca jednotka nevie ako ma fungovat motor - takze nic fungovat nebude. Vobec.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v 18.05.2020 10:41, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 04.06.2010 13:54 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], jepe13, technik75 a 52 neregistrovaných