Peugeot 607 - porucha systemu redukovania skodlivych emisii

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

mhlavaty napísal:Treba urobiť porovnávacie načítanie tlaku preplňovania s motorom iba na zapalovaní,nie v chode a to porovnať z atmosferickým tlakom.Musia sedieť na rovnako,tlaky s tlakmi,teploty s teplotami,diferecia atd všetko . Váha nepozná požiadavku,len skutočný prietok,s tým RJ neoperuje, je to trocha zavádzajúco označenené v PP 2000 ,požiadavku má iba turbína.
V skutočnosti je to čo označili ako požiadavku váhy vymedzenie oblasti pre recyrkuláciu spalín.v danom prípade je na 5%
Čo ale vzbudilo moju poroznosť je rozdielnosť jednej a druhej rady valcov ktoré sú rozdielne vyhodnocované.Tu by sa žiadalo poznať prípustné odchylky,pretože by som nedal ruku do ohňa že chyba je prenesená,tj netvorí sa v turbe.U bi turba spolupracujú dve turbíny a tu je tiež možný problém,pretože podla otáčok je motor vo volnobehu,EGR na 5% a turbína z toho ničoho tlačí 150mBar čo by som videl ako nepravdepodobné
Ten pretlak (súlad/nesúlad) by sa dal označiť ako problém koherencie
Lubo...jediné čo by som PP 2000 vyčítal sú preklady ktoré zrejme robil človek ktorý motorom nijako extra nerozumel alebo použil translátor.aj preto je lepšie pracovať v orig,jazyku diagnostiky,tam problém nebýva
Ahoj .vedel by si mi poradiť ako tieto veci mozem skontrolovať na mojom motore?2.2hdi 4HW Závada presne tá istá p0235, chyba nejde zmazať a motor beží v núdzovom režime.
Dá sa to zmerať len cez PP2000? Diky za každú radu prípadne keď máš FB vieme to riešiť aj tam
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Diagnostikou čidiel tlaku a teploty v stave nebežiaceho motora napr.po odstátí v noci je overenie či tieto čidlá začínajú svoju prácu na správnej hodnote.Tá je známa- teplota okolia,musí ju mať rovnakú každé čidlo tj napr 5°C
U tlaku začína všetko samozrejme na nule.Samozrejme že je správný východzí bod merania nestačí.Po naštartovaní sa sleduje ďalej každý jeden údaj,ale tu už je nutné poznať hodnoty ktoré sú obvyklé pre konkrétny motor.Niektoré hodnoty sú pre motor (klasický dobrý stav) charakteristické,to sú prietoky vzduchu na váhe,ktoré vo volnobežnom režime môžu meniť hodnotu,takže musíme poznať dolnú a hornú mieru pri otv/zatv EGR,kedže sa tým mení množstvo vzduchu ktoré meraním (váhou) prejdú a ktoré neprejdú,čiže sú vpustené do sania akoby falošný vzduch.
U DPF ka má každý jeden motor charakteristiku tlaku pri volnobehu,čiže to už je druhá hodnota ktorú vieme načítať (prvú sme opísali na začiatku)
Dokonca tlak v rampe CR motorov vieme identifikovať v dvoch až troch kontrolných hodnotách,nebežiaci motor,volnobeh,volnobeh z odpojeným čidlom tlaku (náhradná hodnota) a ďalej už musíme tlaky a vývoj poznať.
Preto je rozumné poznať a teda robiť si výpis hodnôt aj v čase keď je motor je v plnej dobrej kondícii bez akéhokoľvek problému,ideálne už u nového po kúpe auta.Túto potrebu pochopí každý po čase keď už je samozrejme nemožné tieto cenné informácie získať.
Keby som išiel kupovať auto,a majiteľ by mi k autu z 500 tis km dal 10 výpisov blockmapov od kúpy po dnešok...to auto kúpim okamžite,pretože mi dáva jeho podrobný chorobopis...toto bolo keď bol nový,toto keď mal 100,200,300 atd tis km.Ak sa s takým autom stretnete,máte lahké rozhodovanie.
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Ďakujem za odpoveď, to čo si písal ohľadom odcitania hodnôt zo 100% funkčného auta by sme vedeli riešiť. Kúpil som totiž ešte jedno také auto po prvej majiteľke ktorá ho kúpila nové v Nemecku a je fakticky v pôvodnom stave z 280000km z ktorých väčšia časť bola jazdena po nemeckej diaľnici.je k tomu komplet servisná história ale sú to len výpisy z examineru a faktúry za servis.
Čo sa týka hodnot,skúšal som to zatiaľ cez dva programy ale obidva píšu pri kolónke preplňovanie že RJ nepodporuje takze takú hodnotu si pozret neviem .viem pozret tlak paliva, otvorenie drv, množstvo nasavaneho vzduchu, otvorenie egr
pajtyi
Príspevky: 413
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Tak konecne sme sa dostali ktomu aby sme sa povenovali autu a danemu problemu.Aj touto cestou sa chcem podakovat mHlavatemu za usmernenie kadial sa poberat pri zistovani zavady.Potvrdil sa vadny snimac plniaceho tlaku turba.Pozreli sme hodnoty cez diagnostiku pri vypnutom motore a vtedy sa ukazalo ze hodnota atmosferickeho tlaku bolo 980milibarov a snimac tlaku turba ukazoval 1151milibarov.Novy snimac je tazko dostupny.Druhovyroba pravdepodobne neexistuje a objednat sa da len origial.Po vymontovani sme zistili ze je riadne zaneseny bordelom.Po dokladnom ocisteni a namontovani naspet do auta sa uz nudzovy rezim neobjavil a po par kilometroch zhasla aj kontrolka motora.Este raz vdaka :300f:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tieto čidlá tlaku sú miniaturizované tensometrické snímače a sú vystavené prostrediu ktoré im práve veľmi nežičí takže veľa netreba a chybné hlásenia sú na svete.Nech slúži k radosti nového majiteľa,príjemná vozba nech vynahradí tu trochu zložitejšiu údržbu.
pajtyi
Príspevky: 413
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

Som rad ze to auto neslo daleko.Ze je u najlepsieho kamarata.Den co den vidim to auto a mam kedykolvek moznost ist sa nanom povozit ked ma zanim srdce zaboli :3035: :2f93:

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných