Octavia 1.6 85 KW DPF - VIF Ano/Nie?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 18.11.2008 21:09 Zdieľať na Facebook
Octavia 1.6 85 KW DPF - VIF Ano/Nie?
Zdravím vás.
Dávali by ste do Octavie 2017 motor 1.6 TDi DPF 85 KW aditívum VIF? Alebo ak aditívum áno, tak aké - ide mi o DPF.
Doteraz som mal klasiku octaviu 1.9 77 KW, tam som to dával cez 100 000 km a motor ide super ( spolu ma vyše 180t.)
Aj som to kúpil, ale napadlo mi predtým sa vás radšej opýtať. Vďaka.
Dávali by ste do Octavie 2017 motor 1.6 TDi DPF 85 KW aditívum VIF? Alebo ak aditívum áno, tak aké - ide mi o DPF.
Doteraz som mal klasiku octaviu 1.9 77 KW, tam som to dával cez 100 000 km a motor ide super ( spolu ma vyše 180t.)
Aj som to kúpil, ale napadlo mi predtým sa vás radšej opýtať. Vďaka.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ja určite.Ale ja si prvý raz napichnem na diagnostiku auto keď prišlo domov z predajne,komplet data všetkého. Diagnostika si sama archívuje všetko,k tomu sa už ďalej vždy pri výmenách (a medzivýmenách u nového auta) oleja pridá nový datablok.Takto je od nultého km presná vedomosť o všetkom,teda aj o "vývoji" v DPF. Tu si musí každý ale vytvoriť vlastný názor a rozhodnúť podla neho.Tu je nutný rozumný kalkul,ceruzka a papier,a jasno v tom čo chcem dosiahnuť,čo získam a akú prípadnú cenu obetujem.Pretože vždy proti sebe stoja argumenty,čomu pomôžem a čo musím obetovať.V tomto prípade je v protiklade palivový systéme a popolček ukladaný v DPF-ku.
O cene palivového systému je asi zbytočné sa baviť,k nemu iba toľko že jeho problémy bolia v peňaženke celkom citeľne,o spojených problémoch sa ani netreba baviť.
Ak sa hypoteticky pripustí (ale nie je potvrdené) že použitie VIF spôsobí o 10 % skoršie dosiahnutie hranice zaplnenia popolčekom,tak teda ok,haste krám,v diagnostike vidím že sa k hranici 60 gr blížim,takže si cielene plánujem odstavenie auta a vyčistenie.V čase,keď som pánom situácie stále ja,systém je funkčný a auto nemá problémy.A prevádzka ide ďalej,kvalitné vyčistenie je cca 200 plus práca.
Teraz treba porovnávať s tým,ak skolabuje čokoľvek v palivovej sústave.Máte poruke frajera čo na prvý raz určí chybu a vyrieši ? Alebo vám najprv tri razy prehrajú"soft",potom pomenia polovicu motora a nezávadných dielov,pobeháte sedem dielní,kým sa unaví štastie a niekto trafí a vy zase jazdíte.Vy musíte vedieť,čím a akými možnosťami disponujete.Palivový systém si zo svojimi problémami nevyberá ani čas ani miesto ani štát kde sa problém zosype.A to je celé.
Rozhoduje sa ale vy,a sám za seba
O cene palivového systému je asi zbytočné sa baviť,k nemu iba toľko že jeho problémy bolia v peňaženke celkom citeľne,o spojených problémoch sa ani netreba baviť.
Ak sa hypoteticky pripustí (ale nie je potvrdené) že použitie VIF spôsobí o 10 % skoršie dosiahnutie hranice zaplnenia popolčekom,tak teda ok,haste krám,v diagnostike vidím že sa k hranici 60 gr blížim,takže si cielene plánujem odstavenie auta a vyčistenie.V čase,keď som pánom situácie stále ja,systém je funkčný a auto nemá problémy.A prevádzka ide ďalej,kvalitné vyčistenie je cca 200 plus práca.
Teraz treba porovnávať s tým,ak skolabuje čokoľvek v palivovej sústave.Máte poruke frajera čo na prvý raz určí chybu a vyrieši ? Alebo vám najprv tri razy prehrajú"soft",potom pomenia polovicu motora a nezávadných dielov,pobeháte sedem dielní,kým sa unaví štastie a niekto trafí a vy zase jazdíte.Vy musíte vedieť,čím a akými možnosťami disponujete.Palivový systém si zo svojimi problémami nevyberá ani čas ani miesto ani štát kde sa problém zosype.A to je celé.
Rozhoduje sa ale vy,a sám za seba
-
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 18.11.2008 21:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 18.11.2008 21:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 24.09.2008 19:50 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 99
- Dátum registrácie: 19.04.2012 12:20
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Ty kokso, dobre robis ze sa pytas. Kludne VIF pouzivaj, pre pokoj duse so zanesenim DPF mozes polovicu tankovani vynechat. Prave tym ze VIF by udrziaval vstrekovaci system v lepsom stave - otazka je nakolko - by mohlo dojst k neskorsiemu zanasaniu a odfajceniu DPF.
Hypoteticko-teoreticke kalkulacie nabok, realne takto : hentie masinky bez najmensieho zavahania doziju 200.000km pri normalnom gazdovi. Je naozaj VYNIMOCNE aby tieto jedna-sestky zdochli nakompletku pred dovrsenim 200.000km, to uz je fakt vizitka majitela daleko-predaleko viac nez vozu samotneho, statistickej odchylky, chybovosti vo vyrobe atd. Dolezite je mat v poriadku termostat a katalyzator, to nijako neovplyvnis - ked sa ti ale motor nebude dobre zohrievat, okamzite menit termostat a necakat polroka "ved nie su take silne zimy".
Podla najazdu na starsej Oktavii co mas sa mi zda ze tato hranica sa ta netyka, tympadom cele toto nadskakovanie okolo VIFu je uplne, ale totalne uplne zbytocne.
Ukrutne dolezitejsie pre zivotnost tvojho DPFka bude ake jazdy budes jazdit. Ked sa budes trtkat 5-9km v meste v zapche, DPF vydrzi ukrutne kratsie nez ked budes jazdit 200km trasy po dialnici a ziadny VIF na tomto nic nezmeni.
Hypoteticko-teoreticke kalkulacie nabok, realne takto : hentie masinky bez najmensieho zavahania doziju 200.000km pri normalnom gazdovi. Je naozaj VYNIMOCNE aby tieto jedna-sestky zdochli nakompletku pred dovrsenim 200.000km, to uz je fakt vizitka majitela daleko-predaleko viac nez vozu samotneho, statistickej odchylky, chybovosti vo vyrobe atd. Dolezite je mat v poriadku termostat a katalyzator, to nijako neovplyvnis - ked sa ti ale motor nebude dobre zohrievat, okamzite menit termostat a necakat polroka "ved nie su take silne zimy".
Podla najazdu na starsej Oktavii co mas sa mi zda ze tato hranica sa ta netyka, tympadom cele toto nadskakovanie okolo VIFu je uplne, ale totalne uplne zbytocne.
Ukrutne dolezitejsie pre zivotnost tvojho DPFka bude ake jazdy budes jazdit. Ked sa budes trtkat 5-9km v meste v zapche, DPF vydrzi ukrutne kratsie nez ked budes jazdit 200km trasy po dialnici a ziadny VIF na tomto nic nezmeni.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1644
- Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 167
- Dátum registrácie: 18.11.2008 21:09 Zdieľať na Facebook
Ako Bajo, ja nehodnotím tvoje vedomosti, nie každý je strojár, nie každý je technik, ja sa rozumiem jednému, ty druhému.Nevysmievam sa ľuďom, ktorí sa nevedia zorientovať v mojom odbore a čakám, že ak sa ja na niečo opýtam, tak sa mi to zrozumiteľne vysvetlí.bajo777 napísal: , Milanko narobil si sa pri pisani a vidis to...nase skoly co produkuju...
Pýtal som sa čisto na DPF, pochopil som ( ak som teda dobre pochopil) že VIF dávať, pretože je Ďaleko väčší problém všetko okolo palivovej sústavy a nie blbé DPF. 200€ plus práca a ide sa ďalej niekoľko desiatok tisíc km.
Tak?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných