Auto ako keby nadvihovalo pri pomalej jazde
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Ak by bola pneumatika deformovaná od výroby alebo od zlého slkadovania, tak by nepochybne dochádzalo k vibráciam alebo niečomu obdobnému aj pri rýchlejšej jazde.
Obdobne sa to týka vyváženia, zbytočne na 3x vyvažovať.
Tlmiče sú v poriadku ?
Prípadne to nejakú dobu neriešiť, veď konečne pri takej pomalej jazde nejaké nadvihovanie nemusí až tak vadiť a počkať či sa to vyvrbí alebo stratí.
Obdobne sa to týka vyváženia, zbytočne na 3x vyvažovať.
Tlmiče sú v poriadku ?
Prípadne to nejakú dobu neriešiť, veď konečne pri takej pomalej jazde nejaké nadvihovanie nemusí až tak vadiť a počkať či sa to vyvrbí alebo stratí.
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 98
- Dátum registrácie: 31.05.2015 13:34 Zdieľať na Facebook
To je divne, ze by za opisane spravanie mohli pneumatiky.
Skor by som hladal nieco, co s rychlostou meni spravanie: vzduchovy podvozok, elektronicke tlmice, aktivne riadenie zadnej napravy... Ale taketo exotiny zrejme ta Octavia nema, ze. Este mi napada, ze pri rozjazde a dosiahnuti urcitej rychlosti si niektore jednotky osahavaju brzdovy okruh (ABS/ESP), ale ak by bol zadrhel v tom, tak by sa to prejavovalo len pri prvej pomalej jazde po starte, po rozbehnuti pri dalsom spomaleni by to uz nebolo.
Ozaj, brzdy ti nedrhnu? Skus ci nevyhrieva niektore koleso. Ale zase aby to naklonilo auto (to brzdy vedia, skus si niekedy v nizkej rychlosti za jazdy na rovine potiahnut rucnu, ako ti sadne zadok) na stranu, to by si uz pocul aj citil.
Potom asi uz len to zavesenie.
Skor by som hladal nieco, co s rychlostou meni spravanie: vzduchovy podvozok, elektronicke tlmice, aktivne riadenie zadnej napravy... Ale taketo exotiny zrejme ta Octavia nema, ze. Este mi napada, ze pri rozjazde a dosiahnuti urcitej rychlosti si niektore jednotky osahavaju brzdovy okruh (ABS/ESP), ale ak by bol zadrhel v tom, tak by sa to prejavovalo len pri prvej pomalej jazde po starte, po rozbehnuti pri dalsom spomaleni by to uz nebolo.
Ozaj, brzdy ti nedrhnu? Skus ci nevyhrieva niektore koleso. Ale zase aby to naklonilo auto (to brzdy vedia, skus si niekedy v nizkej rychlosti za jazdy na rovine potiahnut rucnu, ako ti sadne zadok) na stranu, to by si uz pocul aj citil.
Potom asi uz len to zavesenie.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Ja si to z toho opisu ale že vôbec neviem predstaviť....jak pri pomalej jazde nadvihuje auto? a pri rýchlejšiej už nie? Akože máš pocit že rozbiehaš sa dá sa auto do pohybu a v tom sa akokeby nadvihlo niektorá strana a ostane tak v v tej zemenej výške ? do kedy? Pri vlečenej zadnej náprave ak zatiahneš ručnú brzdu tak sa zvykne zadok ponoriť dole ...niekde je to viac inde menej citeľné . Dosť to zvykli robiť Pežoty napr. 206ka čo som mal. Ak s aTi zdvihne predok máš asi utrhnutú niektorý silentblok na ramene a celé Ti to chodí jak začne koleso ťahať auto dopredu pri rozbehu...najskorej ma nič iné nenapadá...
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 24.07.2008 13:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
To ked tie gumy sa 3x vyvazovali, nik nemeral ovalitu? Kolko zavazia je na jednotlivych kolesach? Kedysi hodne davno som bol nuteny kupit rychlo zimne pneu, kupil som protektory, nahodili ich na disky, zavazia snad kilo spotrebovali, vyvazene bolo OK, no jedna pneu bola ovalna… Zrejma bol poskodeny kord, ci co pod protektorom.
-
- Príspevky: 175
- Dátum registrácie: 20.05.2009 22:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Ešte som neskúšal čo robí opačne nasadená smerová guma, ale vari by mohlo byť, že jej zvýšený valivý odpor spôsobuje za vhodných podmienok také cyklické "stŕpanie" kolesa, čo sa môže pri vyššej rýchlosti jazdy stratiť.
V každom prípade majú byť pneumatiky obuté tak ako sú konštruované, v tom pneuservise musia byť dobrí odborníci, keď ti také veci tvrdili. A to máš na každom kolese inú pneumatiku ? alebo z akého dôvodu by sa nedala pneumatika na podvozku správne osadiť ?
A prehodiť pneumatiku zozadu dopredu nemôže byť zásadný problém, môže sa jedine stať že na novej pozícii sa musí pneumatika "zabehnúť", čo môže dočasne spôsobovať zvýšenú hlučnosť a v krajnom prípade trocha "ťahanie" do jednej strany.
V každom prípade majú byť pneumatiky obuté tak ako sú konštruované, v tom pneuservise musia byť dobrí odborníci, keď ti také veci tvrdili. A to máš na každom kolese inú pneumatiku ? alebo z akého dôvodu by sa nedala pneumatika na podvozku správne osadiť ?
A prehodiť pneumatiku zozadu dopredu nemôže byť zásadný problém, môže sa jedine stať že na novej pozícii sa musí pneumatika "zabehnúť", čo môže dočasne spôsobovať zvýšenú hlučnosť a v krajnom prípade trocha "ťahanie" do jednej strany.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Ale veď si uvedom, že ak by bola pneumatika krivá, vypučaná alebo niečo také, tak by to spôsobovalo chvenie alebo drnčanie aj pri vyššej rýchlosti.
To naozaj skôr dáva vysvetlenie prítomnosť dynamických síl v dôsledku opačne založenej pneumatiky, a pri väčšej rýchlosti otáčania sa tie sily vzájomne vyrušia.
To naozaj skôr dáva vysvetlenie prítomnosť dynamických síl v dôsledku opačne založenej pneumatiky, a pri väčšej rýchlosti otáčania sa tie sily vzájomne vyrušia.
-
- Príspevky: 41
- Dátum registrácie: 16.10.2008 12:32 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kyvadlová náprava vzadu (typicky starší Renault/Peugeot) už pri slabom pribrzdovaní zadných kolies spôsobí pri jazde dopredu že zadok klesne,pri cúvaní na neodbrzdenú nápravu ju dvíha.Predok logicky reaguje opačne a pri pohýnaní predok dvíha.Je to klasická kinematika toho typu nápravy prípadne podporovaná typom tlmičou ktoré majú počiatok pohybu slabo tlmený Monroe Senzartrack (možno sa to píše inak)
-
- Príspevky: 25
- Dátum registrácie: 29.07.2008 12:21 Zdieľať na Facebook
Ak to nadvihuje presne s frekvenciou otacania kolesa bez ohladu na brzdenie/pridavanie, tak je ovalna guma alebo disk. Mne to robilo podobne, trochu som este podral gumy a potom som ich vyhodil. Kedze som jazdil vacsou rychlostou ako tou, pri ktorej sa to prejavovalo, tak som to chvilu neriesil (ale to nie je navod)...
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Nie.wilz napísal:Ale veď si uvedom, že ak by bola pneumatika krivá, vypučaná alebo niečo také, tak by to spôsobovalo chvenie alebo drnčanie aj pri vyššej rýchlosti.
To naozaj skôr dáva vysvetlenie prítomnosť dynamických síl v dôsledku opačne založenej pneumatiky, a pri väčšej rýchlosti otáčania sa tie sily vzájomne vyrušia.
Ty si nikdy nemal starsie auto bez ABS?
Spominam si aj, ako som mal na starom zigulaku raz od prudkeho brzdenia docela zodraty vzorok na casti pneu. Vyvazili sa nanovo, hodili na zadok a jazdilo sa dalej. Od dakej 60tky to nebolo badat. V tej dobe o dake vybulene, obrusene pneu nebola nudza, skor to bolo daco bezne. Nerovnosti sa "dorovnali" zavazim
Pozeram, ze zadavatel temy ide uz menit tmice, napravu atd
Namiesto toho aby skontroloval ovalitu, ci disky. Asi mu cini fakt problem dat koleso hore a potocit s nim.
Bude tu furt len omielat tie Dumlop pneu (asi Dunlop SP Winter Response, kedze tie maju taky asymetricky vzor), co mozu byt uz pekne stare gumy, kedze Dunlop SP Winter Response 2 su asi od 2013 roku...
Ale to akosi pozabudol do prveho prispevku napisat...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní