Skoda Octavia - vysoká spotreba oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
U tohto motora je bežná vyššia spotreba oleja pokiaľ nie je nejaká extrémna tak sa to nerieši.
V prvom rade treba skontrolovať odvetranie klukovej skrine v kolene sacieho potrubia, pri väčšom nájazde vedelo rupnut tesnenie pod hlavou alebo aj piestny krúžok a dokonca aj blok motora.
My sme na tom motore vo firme najazdili asi 450tis. a je pravda ze ku koncu tam zralo dosť oleja lebo bolo rupnute to tesnenie a voda sa nám dostávala do oleja ale nič sa na motore nemenilo ani ten hlúpy egr aj keď vysvecovala stále kontrolka ale na motore sa to nijak neprejavovalo ešte sa auto aj predalo
V prvom rade treba skontrolovať odvetranie klukovej skrine v kolene sacieho potrubia, pri väčšom nájazde vedelo rupnut tesnenie pod hlavou alebo aj piestny krúžok a dokonca aj blok motora.
My sme na tom motore vo firme najazdili asi 450tis. a je pravda ze ku koncu tam zralo dosť oleja lebo bolo rupnute to tesnenie a voda sa nám dostávala do oleja ale nič sa na motore nemenilo ani ten hlúpy egr aj keď vysvecovala stále kontrolka ale na motore sa to nijak neprejavovalo ešte sa auto aj predalo
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
Re: Skoda Octavia - vysoká spotreba oleja
Si zase zabil.Mne sa napr kontrolka check engine rozsvieti aj keď je voda v palivovom filtri, motor ide ako má, dokonca som s tým prešiel ešte asi 3000 km až potom som si našiel čas a vodu-nečistoty odpustil, kontrolka zhasla a to som ani filter nevymenil.laco1871 napísal:Ak svieti kontrolka check motora, motor nemože bežať ako má, to sa jednoducho vylučuje...peter82 napísal:Octavia combi 2005, 1.6 75 kw benzín, BFQ, naj. cca 250 000 km. Motor ide ako má, akurát svieti kontrolka motora a vysoká spotreba oleja dlhodobo
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> U tohto motora je bežná vyššia spotreba oleja pokiaľ nie je nejaká extrémna tak sa to nerieši.
a potom to dopadne horsie a mnohonasobne drahsie nez keby sa to riesilo.
Normalny motor - "vrstvene spalovanie" TSI/TFSI nie su normalne motory - nezerie dva litre oleja na 1000km a nedymi z vyfuku. To len pre Skodovku a Volcgagen je normalne AJ PODLA MANUALU nalievat liter na 1000km, pre zdraveho cloveka to normalne nikdy nebolo a ani nemoze byt.
a potom to dopadne horsie a mnohonasobne drahsie nez keby sa to riesilo.
Normalny motor - "vrstvene spalovanie" TSI/TFSI nie su normalne motory - nezerie dva litre oleja na 1000km a nedymi z vyfuku. To len pre Skodovku a Volcgagen je normalne AJ PODLA MANUALU nalievat liter na 1000km, pre zdraveho cloveka to normalne nikdy nebolo a ani nemoze byt.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Čo je problémom toho motora pochopíš hneď ako vyberieš z obálky nové piestne krúžky a začneš merať hrúbky lebo tomu neveríš 1,0 ..1,2 ..2,0
Takže...olejový krúžok je sústava dvoch tenunkých krúžkov že sa dá v prstoch tvarovať a tie dva krúžky majú medzi sebou vlnovec ktorý ich rozoprie.Spolu všetko...2,0 mm
Skúste hádať koľko volného priestoru pre prepad zotieraného oleja je v medzerke kadiaľ musí unikať pri ten piestovej rýchlosti,a čo sa udeje ak sa začne ešte aj tá skulinka zmenšovať od úsad od sračkového oleja čo tam pán naleje,lebo mu Ober debil v monterkách poradil "hustejší" ..najlepšie 10W40 z Tesca
Potom piest vytiahnete von a okamžite pochopíte kde ste robili chybu.
[img]https://i.postimg.cc/dkWRnzrK/a.jpg[/img]
Takže...olejový krúžok je sústava dvoch tenunkých krúžkov že sa dá v prstoch tvarovať a tie dva krúžky majú medzi sebou vlnovec ktorý ich rozoprie.Spolu všetko...2,0 mm
Skúste hádať koľko volného priestoru pre prepad zotieraného oleja je v medzerke kadiaľ musí unikať pri ten piestovej rýchlosti,a čo sa udeje ak sa začne ešte aj tá skulinka zmenšovať od úsad od sračkového oleja čo tam pán naleje,lebo mu Ober debil v monterkách poradil "hustejší" ..najlepšie 10W40 z Tesca
Potom piest vytiahnete von a okamžite pochopíte kde ste robili chybu.
[img]https://i.postimg.cc/dkWRnzrK/a.jpg[/img]
-
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 13.01.2010 17:58 Zdieľať na Facebook
Dobry večer
Tiež mam v octavii 2 1,6 MPI-BGU -LPG a medzi vymenou čo je 10 až 12 tis. dolejem aj 3litre oleja.Má význam riešiť to napr.výmenou krúžkov alebo len dolievať a ďalej sa voziť.Mám najazdene 195 000 ale či sú pravé neviem keďže to bol dovoz.Kamarat si ma dobera že pri tolkom oleji už nemusim menit stači keď dolievam
Tiež mam v octavii 2 1,6 MPI-BGU -LPG a medzi vymenou čo je 10 až 12 tis. dolejem aj 3litre oleja.Má význam riešiť to napr.výmenou krúžkov alebo len dolievať a ďalej sa voziť.Mám najazdene 195 000 ale či sú pravé neviem keďže to bol dovoz.Kamarat si ma dobera že pri tolkom oleji už nemusim menit stači keď dolievam
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných