Multitronic, Tiptronic a Stronic

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

222romco
Príspevky: 234
Dátum registrácie: 26.07.2008 16:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 222romco »

Mimo temy: pre lacikalaslo: Ides tu hodnotit, ako sa kto vyzna v DSG, ale sam si problem na IV golfe na zadnych svetlach,kde je az plus a minus vyriesit nevies... :-D Nedalo mi to nereagovat... :-)
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

keyness napísal:
hjundai napísal:
lubos zimovcak napísal: Na to sa obrát na Martina Cicheho, Avelmaka, M.Hlavateho, lubommt, Patka1, MP turbo a xxx, ktorí opravujú, či jazdia.

Mne automat nič nehovorí... :40bd:, resp., Stačilo mi vidieť tie starosti pri oprave...

A už iba také odtiahnute je sranda, nehovoriac o nemožnosti cúvania s otvorenými dverami, či dopredu.

Ďakujem, neprosím. Stačila skúsenosť.
- odtiahnutie ako čo? naložíš natiahneš na korbu a vezieš ako každé iné... a cúvať s otvorenými dverami že sa nedá? Na ktorom čude sa nedá? Ja mám 4 automaty a na každom sa dá robiť všetko čo na manuály - kľudne otvorím všetky dvere aj zadné a vozím sa ako chcem... ale je pravda že už iné hlúposti som videl na obrazovke.
napriklad ma mercedese ked otvorim dvere zaradi mi p a zabrzdi
- aha tak opäť nemecká oberujovina... asi premiový zákazník nevie točiť volantom a pozerať sa na svet otvorenými dverami... tak ich treba ochrániť
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

xentry, ak nemáš cúvaciu kameru, parkovacieho asistenta alebo Ti niekto neukazuje ako sa dá nacúvať k nejakej prekážke na tesno napr. na 5 cm cez speťáky bez otvorených dverí?
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak neviem ako niekto iný, ale keď sa už silou mocou chcem priamym pohľadom presvedčiť o situácii vzadu vedľa ľavého boku, tak si stiahnem okno a vykloním sa, určite by mi nenapadlo otvárať dvere.
Ale proti gustu žiaden dišputát. Ani moju dcéru, ktorá inak jazdí dobre, neviem odnaučiť aby pri cúvaní nevykrúcala hlavu dozadu, že zrkadlá sú lepšie.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Dobre, aj ja cúvam podľa speťákov dokonca aj v robote na nákladnom aute(niekedy aj 30x denne), ale občas nastane situácia keď treba dvere otvoriť a treba nacúvať ak nie na 5 cm tak na 20-25 cm to je podľa speťákov tiež ťažko odhádnuteľné.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Hadate sa o cuvani ,lenze tento pan chce auto ktore ma cuvacie senzory a v tych novsich autach vacsich tried je to v zakladnej vybave dokonca niektore s kamerovym systemom takze nejake opodstatnenie to nema ci moze cuvat s otvorenymi dverami alebo nie , dokonca aj na starej X5 to slo odblokovat aby sa dalo ist z otvorenymi dverami tak isto ako pozerat za jazdy TV program
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo tá mizéria motorov aj prevodoviek začína mizériou peňaženky.Zaznelo v niektorom príspevku aj že sa zobrali tie velké sumy opráv z kávovej usadeniny. Povedal by som že v realite dneška.Tak motor ako prevod si hravo vybral sumy 3-4 tis eurobubákov a tých príbehov som zažil spústu,keď mi zákazník vyložil koľko výmen toho istého už absolvoval,koľko dielní,koľko ľudí a čo všetko sa už urobilo.Mám zákazníka ktorý do opráv prevodovky nalial viac peňazí než by stála celá nová komplet.Pretože často sa ide po zlej ceste dlho,keď sa zistí že to nie je motor ale prevod,zase sa urobí niekoľko zlých krokov,ak do toho ešte prídu výmeny softov tak je to už iba bludný kruh.Predať sa to nedá,cena auta aj z naivestovaným podielom to už nedovolí,auto s tým problémom má mizivú hodnotu,už sa dá iba vo výdajoch pokračovať.A to sú príbehy že ozaj des a hrôza.Takže...je mimoriadne hlúpe chváliť deň pred večerom,pretože..čo sa stať môže,sa väčšinou stane.Ocovi určite nie,ten vie že čo v aute nie je,sa nepokazí.A jeho zadok aj tak príde z bodu A do bodu B.To nie je návod že sa tým má niekto riadiť,ale nákupom auta je v prvom rade rozhodnuté,čo neskôr bude alebo nebude reálne aby sa stalo.A teda aby nastavenie peňaženky zodpovedalo tomu,že sa to stať môže a nezriedka stane.Lebo existuje na svete štát kde ľudia vlastnia im neprimerané autá,je to garantovane slovensko.Potom je ozaj komické sledovať ako majiteľia prémioviek špekulujú ako z tým a oným (nutným výdajom) vykefovať.A odtiaľ je iba krok ku kolotoču klamstiev a podvodov pri predajoch nedoopravovaných a stočených károv
spekoun
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 03.11.2018 18:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa spekoun »

Zdá sa mi, že na SK platí - koľko stupňov na automate máš, toľko krát si človekom.
Máš manuál? Pche, si chudák...
Ale nie, nech si kúpi kto chce čo chce.

Len si to protirečí voči prvotnej otázke. Aká je spolahlivosť?
Ludia vo vyspelejších krajinách ani nepomyslia nad takouto otázkou, lebo skôr ako sa pokazí, kúpia nové. Na operatívny lízing, teda bez starostí.
Tu sa ludia skrátka hrajú na výborný životný štandard a klamú samých seba. Tu by sme mali jazdiť na dizloch do 1.9, do euro4, manual, max stredná výbava - voči skutočnej situácií nášho štátu - platov, infraštruktúre, servisom, prevádzkovými nákladmi...
Som sa opustil

Automaty - teda ako tak spolahlivé, odhliadnúc od toho, kto to ako používal:
ZF (jedno z ozn. aj tiptronic u vw ag), mercedes 5st, aisin 4-6st, honda 4 a 5st
A už len pospájať k nim dobré motory a o to menšia tragedy to bude.

Malé PS - mal som dva hore uvedené, bez poruchy, aaaaale keďže rád šoférujem, znova mám manuál a tak to aj zostane, kým v auti bude dostupný.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo toto ja tvrdím tiež,že kým prvý majiteľ musel byť bohatý aby mal na kúpu auta,druhý musí mať volné peniaze na údržbu ktorej bude stále viac a ktorá prvého majiteľa nemusela šťaviť vôbec.Druhý musí byť schopný mať v každú chvílu volné zdroje na opravy.Samozrejme tým viac,čím do vyžšej kategórie zablúdil.Od určitých km sú špičkové modeli značiek velmi problematické a vedia zruinovať.Nákupná hodnota takej super prémie je velmi nízka a to je priamy dôsledok veľkosti rizika do ktorej kupec ide.Jednak opravy budú doménou drahých dielní,diely nemajú druhovýrobu a teda zohladňujú ceny určenú solventnej klienteli.No ale ak má Jano 4 tis na auto za ktoré dal prvý majiteľ 50x viac a myslí že to uhral na ťažkého kinga...
To naivné zmýšlanie je celkom bežné a s tým asi nejde čo urobiť,hlupák čo plače v prémiovke je smiešny ale nie polutovaniahodný aby to obmekčilo servismanské srdce.Maximálne pribudne trápnosť.


xentry...z cielom softu sa plne stotožňujem.Vďaka obrovskému nárastu objemu elektroniky aj funkcií je to aj dosť prirodzené že sa vylepšujú dielčie nedostatky ktoré sa neodchytili pred zahájením výroby.Vždy lepší mód než pokračovať z chybou o ktorej sa včas nič nevedelo.
Chybu vidím v inom a v podstate iba v tom,že sa začala zmena softu používať ako opravárenská rutina.Máš problém...prvé čo urobíme (lebo iné nevieme) je že tam nahráme novší soft.Čo ak sa zadarí a chyba sa tým odstráni. Smiešne...
Pretože v prvom rade sa nepátra a teda ani nevie v čom vlastne chyba spočíva,v druhom rade sa podáva liek na neznámu chorobu..a to je doslova trestuhodné.Vymklo sa to zdravému rozumu,a najviac sa to prejavilo pri Dieselgate.Dodnes !!!!!!!!! nevie servis v čom spočíva zmena,a čo presne sa zmenilo a teda jediné čo sem tam niekto vypozoroval sú zmeny a z množiny tých skúseností sa "háda" ako z krištálovej gule. Že to nevie klasický servis je vec utajovania a špinavosť výrobcu,ale že to nevie jeho vlastná sieť to je desivé. Dnes je zmena zmapovaná zásluhou excelentných diagnostikov čo ale znamená že je ešte aj roky "po" vo vedomostnom vlastníctve pár jednotlivcov mimo dosahu výrobcu.A to je velká chyba výrobcu ktorá môže samotnému výrobcovi priniesť niečo na kávu,ale morálne z neho robí mizeru
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Techniky pribúda...ale pribúda aj rozum ? A cit pre mieru a primeranosť ale hlavne reálnu potrebu ?
hjundai
Príspevky: 2711
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

xentry napísal:Povedz mi pravdu kde a hlavne kedy si naposledy videl niekoho cuvat s otvorenymi dverami a polovicou tela vylozeneho vonku z auta? S ocami do zatacky aby videl zadok nejakeho dlheho auta napr. S-class, ktory je schopny vidiet na obe strany cez jedny dvere vykoleneny vonku. Nemate na aute spatne zrkadla? Neviete podla nich cuvat? Treba vratit vodicaky?
- no si predstav že ja tak cúvam denne pred svojim domom lebo sa musím trafiť kolesom na jednu radu dlaždíc - čiže v podstate na centimeter aby som nestál v piesku.
Takže že ty to tak nerobíš nemusí byť iný blbec čo povieš?
Inak tu ide o jednoduchosť či naopak prekomplikovanosť - načo je dobré zablokovať prevodovku keď sa otvoria dvere? Asi niekto zabudol dať P pred opustením auta? Aha a ten nemusí vrátiť vodičak ani občiansky?
focuskombi1
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 23.09.2004 23:12
Zdieľať na Facebook

Pre zadavatela temy

Príspevok od používateľa focuskombi1 »

Audi A6 3.0 tdi 2011 ma stronic cize 7 stupnove dsg . Radi to uzasne ale...ma problem s mechatronikou co je elektronicka cast prevodovky. Moze odist z nicoho nic bez predoslych priznakov. A pri 50tkm alebo sj 200tkm. Oprava komplet v autorizaku 3500 po zlave 2700. Robili sme to viacej krat. Multitroniku sa vyhnite uplne. Po facelifte teda model 2015 a vyssie 200kw to uz bolo lepsie a da sa objednat aj opravarenska sada na mechatroniku.
Ak chcete spolahlivu prevodovku tak z vlastnej skusenosti 2.0tdi dsg 6stupnovy rok 2012 a vyssie.
Pri pravidelnej vymene oleja .kazdych 60tiskm. Vydrzi vela hravo 300tkm. A aj v pripade opravy to neni az take bolestive...
Drzim palce pri vybere...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

prave som sa dostal k informacii, podla ktorej v USA az 1/3 automatickych prevodoviek, ktore boli opravovane mimo system tovarenskych repasov zlyha lol, pocitam ze u nas to asi lepsie nebude, to len pre nadejnych majitelov jazdeneho automatu... koniec reklamy :40bd:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
bengalll
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 16.08.2012 20:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bengalll »

Je to tu fakt samý odbornícek, čo v živote pravdepodobne v tom aute nikdy nesedel a všetci tu mudruju. Je pravda že na S Troniku odíde Mechatronika z ničoho nič. Ja mám skúsenosť s Multitronicom na 4G 2011 a auto má najazdené 520 000km a prevodovka šlape super , samozrejme že dlhšie trasy a pravidelne výmeny oleja a nie sa správať k autu ako Prasa....
Grohi
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 12.01.2019 19:56
Zdieľať na Facebook

Tiptronic

Príspevok od používateľa Grohi »

Zdravim ked sme pri tich automatoch tak mam otazku kde dat vymenit olej v tiptronic-ku v okoli Namestova. lol

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných