Renault Megane 2013 - skrutky na plechové disky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Renault

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pitopit
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 25.04.2010 19:41
Zdieľať na Facebook

Renault Megane 2013 - skrutky na plechové disky

Príspevok od používateľa pitopit »

Zdravím,môžem použiť tieto skrutky na plechové disky?
Ten kužeľ je nejak dlhý.
Renault megan III 2013

https://i.pixxxels.cc/k5csDTpc/IMG-20181029-162153.jpg
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Samozrejme tie skrutky môžeš bez akýchkoľvek technických problémov použiť, aj keď sa to môže javiť ako nadbytočné, pretože sú určené pre hliníkové disky a možno dokonca umožňujú miernu zmenu rozstupovej kružnice, na to sa však zo zverejneného obrázku nedá usudzovať.
To že je kužeľ a aj celá hlava skrutky dlhšia nie je technicky na závadu, len to trocha nezvykle vyzerá.
Kvôli ochrane pred hrdzou by som doporučoval namočiť tie skrutky do nejakého protikoróznehio prostriedku, napr. do Resistin ML.
pitopit
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 25.04.2010 19:41
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pitopit »

OK.Vdaka
sanches166
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanches166 »

wilz: myslis zavit, alebo hlavu srobu?
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Nerozumiem dosť dobre čo sa pýtaš.
Závit na fotografii je zrejme M12x1,5 mm, iný rozmer by sa ani nedal zatočiť do diery v náboji u Renaultu.
U značiek Citroen-Peugeot, Fiat-Alfa-Lancia sú skrutky so stúpaním 1.25 mm, ale tie by sa u Renault nedali zaskrutkovať.
Dĺžka závitu môže byť u skrutiek pre hliníkové disky väčšia, ale pokiaľ driek skrutky nie je dlhší ako cca 30 mm, nemal by byť problém pri upevnení plechových diskov.
Dosadací kužeľ hlavy skrutky býva 60o, jeho dĺžka sa prirodzene zväčšuje so stúpajúcim priemerom hlavy skrutky, v popisovanom prípade mala hlava skrutky na spodku ešte vytvorený oporný nákružok, ktorý zväčšuje celkovú výšku hlavy o ďalších cca 3 mm.
Práve z toho nákružku sa dá usudzovať že sa jedná o skrutky umožňujúce zmenu rozstupovej kružnice, pretože kužeľová časť pod hlavou skrutky je voľne otočná a ak jej vnútorný priemer je väčší ako priemer drieku skrutky, tak umožňuje na náboj s rozstupovým priemerom dier napríklad 98 mm nasadiť disky s dierami na priemere 100 mm. Musí to ale samozrejme umožňovať aj rozmer stredovej diery disku voči priemeru náboja na aute.
No a nakonzervovať vhodným prípravkom (napr.Resistin ML) je vhodné celú skrutku, závit kvôli tomu aby sa skrutka v náboji "nezapiekla" a hlavu preto aby nepôsobila odpudivo taká zhrdzavená.
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

Mne sa nezdá že sa môžu použiť, z fotky sa mi zdá že ten plecháč nemá dosadaciu plochu na kužel ale na polguľu... a raz keď som menil z alu diskov na plecháče na tom istom aute, a doťahoval momenťákom na 120NM tak ten nechcel precvaknúť až mi to bolo divné tak som vytiahol šrób a ten sa len naťahoval ako som priťahoval... šrób na vyhodenie samozrejme... ešte možno keby boli originálne tie plechové disky, ale tieto nevyzerajú origo
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

To mám najradšej keď sa tu vyjadrujú ľudia ktorí síce nevedia, ale sa domnievajú. Domnienky si píš na Facebook a spol.
To na základe akého vnuknutia tvrdíš že „tieto nevyzerajú origo“ ?
Práve že podľa tvaru stredovej diery toho disku na fotke sa jedná o disk Renault, okrem toho keď nemá stredovú dieru 60 mm ako treba na Renault, tak to každý hneď zistí. No a renault plechové disky majú diery pre skrutky vždy s kužeľovou dosadacou plochou.
Guľovú dosadaciu plochu v dierach u plecháčov majú VW, Škoda, Audi, Seat, Mercedes, Honda, Rover, ale môžu sa vyskytovať výnimky, no a u originálnych hliníkových diskov je to síce tiež podobné ale výnimiek je viac a u neoriginálnych diskov to je rôzne, ale zväčša je kuželová plocha v diere pre kolovú skrutku.
No a to že sa ti pri doťahovaní roztrhla skrutka, to určite nemôže mať nič spoločné s guľovou alebo kužeľovou dosadacou plochou hlavy skrutky, znamená to len to, že predtým tú skrutku niekto dotiahol podstatne viac ako bolo treba, takže bola u nej prekonaná medza klzu, kedy sa už driek skrutky naťahuje aj pri menšom doťahovacom momente než aký je bežne doporučený.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

videl som skakat 150 kiloveho chlapa po kluci ked menil kolesa, takze po tomto zazitku verim uz vsetkemu lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

To sa ale pravdepodobne pokúšal uvoľniť zakúsnutú kolovú skrutku.
Na to je len jeden recept, dostať pred zaskrutkovaním do závitu a aj na dosadaciu plochu hlavy skrutky nejaký prostriedok, ktorý bráni korózii. Je vhodné ho aplikovať aj na dosadaciu plochu disku.
Ľudia zvyknú dávať vazelínu, to by som nedoporučoval, pretože oleje a vazelíny sú hygroskopické, naberajú do seba zo vzduchu vodu a tá má v sebe kyslík potrebný pre vznik a postup hrdze.
V servisoch dávajú na tie miesta medený sprej, vyzerá to že je účinný, ja ale trvale honosím Resistin ML a podobné voskové prípravky, keď sa raz dostane do závitu, aj keď sa pravidelne neobnovuje, stále má nejaký účinok a nie je problém, povoliť zatiahnutú skrutku.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tak ja uz neviem ci povoloval alebo zatahoval, iba mi z toho prislo cudne, ked som si predstavil co za konsky moment vyraba lol , apropo ja som nikdy nemazal kolove sroby a vzdy isli povolit rukou s predlzenim :41c2: , ale ked som mal auto u mhlavateho, tak kazdy srob co mal v ruke vratane kolpvych, je od volacoho zapatlany, takze ano mechanici lubia davat na zavit, ja mam cely zivot jeden kolovy kluc teleskop, povolujem predlzenim, dotahujem bez, kolesa nestracam, bezpecaky netrham, tiez menim auta a mcgardy prehadzujem jedni :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ja teda nie som taký odborník ako hen tí hore ale prečítal som niekde že skrutky ktoré sú pri origo elektronoch "pasujú" na plecháče vyrobené pre tento model. Nieviem či je to všeobecná pravda, mne to funguje. Možno sa pýta na toto... a jedna vec - ak oleje a vazelína sú hygroskopické potom je koniec celej chémie a fyziky....
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Aby si mal pokoj na duši, zober to tak, že skrátka olej a vazelína nie je najlepšia dlhodobá ochrana proti korózii, sú aj iné omnoho lepšie.
A čo sa týka pasovania skrutiek z hliníkových diskov na plecháče na jednom aute, tak áno, pokiaľ sú na oboch rovnaké zahĺbenia, napr. kužel / kužel, tak by sa mohli dať použiť na oba disky.
Ale ak je na plecháčoch guľové zahĺbenie a hliníkové disky majú v dierach pre skrutky kužeľ, tak by bolo vhodné mať na každé z tých diskov tomu zodpovedajúce skrutky alebo matice.
Okrem toho, niektoré hliníkové disky môžu mať dlhšie skrutky, obvykle sa to týka Peugeot-Citroen, tak u tých sa môže pri ich použití do plecháčov stať, že po nasadení kolesa sa nebude dať pretočiť kvôli trčiacej skrutke dovnútra.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Áno Renault má origo šrouby k aludiskom s plávajúcimi podložkami .Na Cliu som to tiež tak mal. A pasovali dlžkou aj na plecháče.Tie plávajúce podložky kužele sú nie na zemnu rozteče ale na presné usadenie do kužela v disku. Isto sa nedajú použiť na zmenu rozteče hoc len o dva mm 98-100. Toľko to nepustí.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

wilz napísal:Aby si mal pokoj na duši, zober to tak, že skrátka olej a vazelína nie je najlepšia dlhodobá ochrana proti korózii, sú aj iné omnoho lepšie.
A čo sa týka pasovania skrutiek z hliníkových diskov na plecháče na jednom aute, tak áno, pokiaľ sú na oboch rovnaké zahĺbenia, napr. kužel / kužel, tak by sa mohli dať použiť na oba disky.
Ale ak je na plecháčoch guľové zahĺbenie a hliníkové disky majú v dierach pre skrutky kužeľ, tak by bolo vhodné mať na každé z tých diskov tomu zodpovedajúce skrutky alebo matice.
Okrem toho, niektoré hliníkové disky môžu mať dlhšie skrutky, obvykle sa to týka Peugeot-Citroen, tak u tých sa môže pri ich použití do plecháčov stať, že po nasadení kolesa sa nebude dať pretočiť kvôli trčiacej skrutke dovnútra.
- tu nejde o pokoj na duši, tu ide že ak sám píšeš o iných ako o blbcoch citujem :
To mám najradšej keď sa tu vyjadrujú ľudia ktorí síce nevedia, ale sa domnievajú. Domnienky si píš na Facebook a spol.
To na základe akého vnuknutia tvrdíš že „tieto nevyzerajú origo“

Takže ak niekto napíše že "vazelína a olej ťahajú vodu" tak to je sila - nože si otvor plechovku vazelíny alebo fľašu slnečnicového oleja a či do rána nájdeš všade plno vody. Hygroskopické v aute je brzdovka.
ano oni nie sú vymyslené na ochranu pred koroziou ale ako mazadlá na zníženie trenia ale pred koroziou ti povrch ochránia ak na ňom ostanú čo dlho neostanú.... ja na niektoré povrchy používam bežnú fermež a funguje to vcelku dobre...
koumi
Príspevky: 359
Dátum registrácie: 23.09.2004 08:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa koumi »

wilz napísal:To mám najradšej keď sa tu vyjadrujú ľudia ktorí síce nevedia, ale sa domnievajú. Domnienky si píš na Facebook a spol.
To na základe akého vnuknutia tvrdíš že „tieto nevyzerajú origo“ ?
Práve že podľa tvaru stredovej diery toho disku na fotke sa jedná o disk Renault, okrem toho keď nemá stredovú dieru 60 mm ako treba na Renault, tak to každý hneď zistí. No a renault plechové disky majú diery pre skrutky vždy s kužeľovou dosadacou plochou.
Guľovú dosadaciu plochu v dierach u plecháčov majú VW, Škoda, Audi, Seat, Mercedes, Honda, Rover, ale môžu sa vyskytovať výnimky, no a u originálnych hliníkových diskov je to síce tiež podobné ale výnimiek je viac a u neoriginálnych diskov to je rôzne, ale zväčša je kuželová plocha v diere pre kolovú skrutku.
No a to že sa ti pri doťahovaní roztrhla skrutka, to určite nemôže mať nič spoločné s guľovou alebo kužeľovou dosadacou plochou hlavy skrutky, znamená to len to, že predtým tú skrutku niekto dotiahol podstatne viac ako bolo treba, takže bola u nej prekonaná medza klzu, kedy sa už driek skrutky naťahuje aj pri menšom doťahovacom momente než aký je bežne doporučený.
Pán mudrlant, na základe toho sa domnievam, že nemajú žiadne razenie, a presne také som dával na auto, a skrutka sa nevedela asi dotiahnuť preto, že dosadacia plocha nebola dostatočná a skrutka sa proste točila pri doťahovaní do nemlátom, a ešte nebola dotiahnutá... ubezpečujem ťa že skrutky boli v poriadku... po kúpe druhých skrutiek s neplávajúcou podložkou už problém nebol, zaujímavé že? a teraz sú dvoje skrutky na dvoje disky už niekoľko rokov a žiadny problém...

pre zadávateľa: ak sú disky origo je to v pohode, ak nie tak treba skúsiť momenťák v hociakom pneuservise ti možu obehnúť auto s ním, zaberie to 30 sekúnd

Návrat na "Renault fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných