Demontaz deliacej priecky v dodavke

diskusia, dotazy, sťažnosti, informácie , všetko čo súvisí s políciou a dopravnými inšpektorátmi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ond.kre
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 26.08.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Demontaz deliacej priecky v dodavke

Príspevok od používateľa ond.kre »

Dobry den. Mozem demontovat priecku v dodavke ked ju chcem prerobit na obytny voz? Sedadla zostanu, riesi to nejaka legislativa? Chcel by som to robit svojpomocne.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Mozes , ale treba tam mat aspon odopinaciu sietku
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Zaleži na tom, či je tam len priskrutkovaná ako vyplň,
alebo je to časť karoserie a musel by si tu priečku vyrezať karbo-bruskou...

V prvom pripade O.K , v druhom pripade nie.
vilaanalka
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 31.08.2018 20:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vilaanalka »

Laco rada hodna xumaja.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

vilaanalka,a co by si poradil ty okrem mudrovania :4012:
vilaanalka
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 31.08.2018 20:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vilaanalka »

Len to co je napisane v zakone.Ak je zapisana v technicaku tak poziadat o jej odstranenie.ak nie odstranit.xujoviny ako sroby ano napevno nie su hodne len xumaja.a daj lacovi pusu na dobru noc.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

No vies,kazdy by to spravil po svojom.
Ale spytam sa vazne,je nieco take ako deliaca stena v dodavke zapisana v technicaku?
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Dovolím si vniesť do toho trocha technický pohľad.
Tak pravdepodobne tá priečka naozaj v TP zapísaná nie je, ale zase nie je logicky možné aby si niekto podľa svojej potreby odstraňoval časti samonosnej karosérie a tým možno znižoval je tuhosť a pevnosť.
Ak je v tej dodávke deliaca priečka od výroby, nie je od veci rátať s tým, že tuhosť karosérie je programovaná aj s tou priečkou. Nemusí to nevyhnutne tak byť, ak sa rovnaké auto vyrába aj bez priečky, tak je možné že odobratie priečky tuhosť karosérie nezhorší.
Ale zase na druhej strane, keď tam už tá priečka je, určite tuhosť karosérie zvyšuje, čo nikdy nie je na škodu.
Samozrejme neviem ako chceš v tej dodávke pri prestavbe navrhnúť vnútorné rozmiestnenie vecí v priestore, ale ak by to z prevádzkových dôvodov bolo čo len trocha možné, neodstraňoval by som tú priečku celú po obvode, ale by som z nej vybral iba vnútrajšok, aby bola „prielezná“, ale aby z nej čo najviac po obvode zostalo.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Zdravý rozum sa už dnes moc nenosí a to platí na oboch stranách barikády.... nieje priečka ako priečka ....Kolega predomnou to popísal presne tak ako si to myslím aj ja.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Ja mam peugeot partner2 miestny s prieckou.. mam ju juemne upravenu tak , ze sa da zlozit teda som ju rozrezal dole a nazvaral panty a rozrezal v strede a nazvaral panty z druhej strany sroby po stenach a strope som nahradil takymi co sa dobre rukou zatahuju. Autor nech anpise auto ake ma a priecka sa da vzdy demontovat ale mozno noekto povie typ kde je ako sucast karoserie.. pripadne nech z nej necha len cast za vodicom
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

wilz napísal:.... ale zase nie je logicky možné aby si niekto podľa svojej potreby odstraňoval časti samonosnej karosérie a tým možno znižoval je tuhosť a pevnosť.
Ak je v tej dodávke deliaca priečka od výroby, nie je od veci rátať s tým, že tuhosť karosérie je programovaná aj s tou priečkou. Nemusí to nevyhnutne tak byť, ak sa rovnaké auto vyrába aj bez priečky, tak je možné že odobratie priečky tuhosť karosérie nezhorší.
Ale zase na druhej strane, keď tam už tá priečka je, určite tuhosť karosérie zvyšuje, čo nikdy nie je na škodu. ...
Priečka s tuhostou karosérie v dodávke nič nemá ani tam preto nie je. Vo všetkých vozidlách kategórie N plnia jedinú funkciu súvisiacu s bezpečnosťou. A to je oddelenie posádky od nákladu. A potom, všetky dodávky sa dajú ako nové objednať bez deliacej priečky pretože ich účel môže byť rôzny. A hlavne sa zo všetkých robia okrem obytných aj viacmiestne. V tomto prípade len treba požiadať o súhlas na prestavbu a prestavane dať schváliť bez priečky
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Naozaj mi nejde o dokazovanie si niečoho, ale zase ako študovanému strojárovi mi to nedá, keď niekto tvrdí takéto niečo, že vraj taká vsadená priečka s tuhosťou karosérie v aute nič nemá a teda ani nezvyšuje tuhosť samonosnej karosérie.
Samozrejme že do auta sa montujú (vsádzajú) deliace priečky apriori nie len kvôli zvýšeniu tuhosti, ale aj z funkčných alebo legislatívnych dôvodov a teda keď vnútri priečka nie je, v takom prípade sa musia konštruktéri nejako popasovať so skutočnosťou, že v takej jednopriestorovej karosérii musia torznú tuhosť karosérie dosiahnuť pomocou iných konštrukčných prostriedkov.
Keď si iného názoru, urob si nenáročný pokus.
Z kartonu si vystrihni a spolu zlep obdĺžnikovú krabičku, stačí dĺžka nejakých 20 – 40 cm, prierez cca 10x10 cm, rovnako si urob druhú takú istú, ale v polovici jej dĺžky vlož (zalep dovnútra) deliacu priečku.
Potom chyť jednu aj druhú krabičku za konce do rúk a skús jeden koniec voči druhému natočiť. A napíš nám potom že čo si zistil.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ešte raz. Všetky tie dodávky si vieš objednať bez priečky a tie sa nijako nelíšia od tých s priečkou. To zasa viem ja. A potom, ak si pozrieš ako a o čo je tá priečka kotvená, ako je profilovana, tak je jasné že pri prevrátení alebo bočnom náraze sa bez odporu pokrčí ako papier. Zato náraz nákladu v pozdĺžnom smere ztlmí účinne. Pokus s kartónom nie je to isté ako s profilovanym plechom.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Uz to neberte tak tragicky,niektore auta drzi pokope len nalepena reklama a gyt.Zopar som takych robil ako aj skodu 100 ktorej vzadu motor visel na retaziach.A vela dalsich o ktore som sa bal aj opriet ktore drzala pokope farba.Na podlahe forsne a ked som to viezol domov koli oprave na vajcia mi striekala voda od kolesa ako na bicykli bez blatnika.A sa tu vzrusujete nad neakou prieckou. :4012:
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Wilz moc to "žerieš"mreža nemá žiadne konštrukčné ani pevnostné ani iné opodstatnenie pre tuhosť karosérie, jedná sa len a len o daň,a akože o to až ťa nezasype nejaký tovar ktorý budeš prevážať možno nad úroveň sedačiek. Záleží či máš v tp n1 alebo m1,pretože pri n1 musí zostať mreža zachovaná. Treba trocha pohľadať a najdete si to.Tu je článok:Konečne niekto s rozumom
Cieľom novely poslanca Ľudovíta Jurčíka z SaS je zrovnoprávnenie podnikateľov. Nové pravidlá od minulého roka zvýhodnili nákup áut na podnikanie bez dane aj pre bežné osobné autá z kategórie M1, teda bez mriežky. Na trhu odvtedy platili dvojaké pravidlá. Časť podnikateľov mohla mať firemné autá bez mriežky, ostatní, ktorí kúpili vozidlá pred rokom 2010, museli mať mriežku. Navyše polícia v praxi odobrala technický preukaz tým, ktorí jazdili bez mriežky.

Odstránenie deliacej mriežky medzi sedadlami a batožinovým priestorom sa dalo legálne urobiť len prestavbou vozidla a administratívne zdĺhavou zmenou kategórie vozidla. Majitelia áut túto možnosť pre komplikovanosť a nákladnosť nevyužívali. „Navrhovanou zmenou sa umožní odstránenie deliacej priečky bez nutnosti prestavby vozidla, teda jej fyzickým odmontovaním. Auto zostane v pôvodnej kategórii, nebude prestavané, len nebude musieť mať nainštalovanú deliacu priečku,“ uviedol predkladateľ novely Jurčík.

Priečku bude možné odmontovať len z takých vozidiel, ktoré sú odvodené od vozidiel kategórie M1 (osobné). „Pri klasických dodávkových vozidlách určených prevažne na prepravu nákladu (napríklad Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Mercedes Sprinter a podobne) zostane deliaca priečka povinná z bezpečnostných dôvodov,“ dodal Ľ. Jurčík.Za všetko môže daň

Podnikatelia, ktorí chceli ušetriť 19 percent z ceny auta na dani z pridanej hodnoty, si mohli celé roky vyberať len z modelov, ktoré boli schválené v kategórii N1. Možnosť uplatňovať si odpočet DPH bola pre podniky a najmä malých živnostníkov veľkou motiváciou pri výbere vozového parku. Rozdiel medzi klasickými „rodinnými“ modelmi a vozidlami z kategórie N1 bol zvyčajne len v namontovanej mriežke.

Slovensko si totiž v rámci predvstupových rokovaní do Európskej únie vyrokovalo výnimku, podľa ktorej si odpočet DPH mohli podnikatelia uplatňovať len pre kategóriu N1. Výnimka sa dohodla v obave, aby príliš veľký počet automobilov nebol nakupovaný na firmy a štát by tak prichádzal o príjmy z DPH. Podobnú výnimku mali aj v Česku a Luxembursku, pričom Praha prestala povinnosť mriežky uplatňovať ešte v roku 2009 v rámci protikrízových opatrení.



Slovenské schválené modely N1

V praxi to znamenalo, že automobilové značky museli niektoré modely predávané v celej Európe v kategórii M1 dať prestavať a schváliť na slovenských úradoch aj s mriežkou pre kategóriu N1. Išlo pritom o zložitý a finančne náročný proces.

Situácia sa zmenila pred dvoma rokmi, keď Slovensko muselo začať akceptovať novú európsku direktívu. Tá určovala, že mriežka v autách kategórie N1 nemusí byť, alebo inak povedané aj autá bez mriežky ak majú väčšiu časť váhy určenú pre tovar ako pre prepravu osôb, sú považované za kategóriu N1. Nariadenie súčasne určilo, že ak raz nejaký model bude schválený v hociktorej členskej krajine v kategórii N1 (už bez mriežky), bude sa bez ďalšieho schvaľovania predávať po celej únii.

V praxi následne vznikla situácia, že niektoré modely vybraných značiek s európskou homologizáciou si mohli firmy nakupovať s odpočtom DPH aj bez mriežky. Značky, ktoré mali schválenie od slovenských úradov, naopak, museli naďalej do áut montovať mriežku.


Koniec éry mreží

Éra mriežkových áut sa skončí už aj na Slovensku. Vláda vlani po troch predošlých lobistických pokusoch predajcov áut ustúpila a umožnila nakupovať s odpočtom DPH aj automobily kategórie M1. Záujem o vozidlá z kategórie N1 s mriežkou tak prudko klesal. Kým v roku 2008 bolo z takmer 100-tisíc predaných nových automobilov za rok každé štvrté triedy N1, v roku 2009 to už bolo len každé piate auto a vlani každé desiate. Vyplýva to zo štatistík Združenia automobilového priemyslu SR. Podľa predajcov bolo približne 60% áut predávaných v kategórií N1 v rokoch 2005 až 2008 osobných s mriežkou. Ostatných 40% boli skutočné dodávky. Posledné 2r sa v kategórii N1 predávajú takmer výlučne už len dodávky.

Návrat na "Polícia Fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných