Autonabijačka aj pre AGM akumulatory.

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

semirr96
Príspevky: 136
Dátum registrácie: 11.03.2009 15:10
Zdieľať na Facebook

Autonabijačka aj pre AGM akumulatory.

Príspevok od používateľa semirr96 »

Ahoj, zhanam autonabijacku mala by nabijat klasicke aj AGM (gelove) akumulatory. Viete poradit pripadne aku mate doma a ste s nou spokojny. Najlepsie keby bola aj so ŠTARTOM. Ďakujem.
sanches166
Príspevky: 73
Dátum registrácie: 09.03.2012 15:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sanches166 »

AGM neni gelovka, vela ludi si to myli.
semirr96
Príspevky: 136
Dátum registrácie: 11.03.2009 15:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa semirr96 »

Takze tu AGM nabijem aj klasickou nabijackou?
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Z Lidla za 18 euro mám už pár rokov, spokojnosť.Minulý týždeň bola tuším za 15.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

V podstate sa AGM akumulátor dá nabíjať podobne ako bežná olovená bateria, ale treba venovať zvýšenú pozornosť nabíjaciemu napätiu, pretože AGM batérie rovnako ako gelové akumulátory sú citlivé na vysoké nabíjacie napätie, u nich by nemalo prekročiť 14,6 V, inak sa skracuje životnosť.

Tzv. „inteligentné“ nabíjačky by to mali dodržať, ale pre istotu by malo byť na nich uvedené, že sú určené pre nabíjanie AGM batérií.

V literatúre sa uvádza, že postupovať by sa malo s využitím tzv. IU nabíjacej charakteristiky.
Nabíjanie sa zaháji konštantným prúdom (I) o veľkosti 0,1 menovitej kapacity batérie, až do času keď hodnota nabíjacieho napätia na svorkách dosiahne 14,4 až 14,6V , potom sa prepne na nabíjanie konštantným napätím (U) 14,4 až 14,6V, vtedy už ale ide do akumulátora, len malý prúd.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

toto tvrdi Varta :

https://dusj4r71pmvop.cloudfront.net/44 ... ng_AGM.jpg

takze to vyzera byt viac ako 14.6V, konkretne 14.8V a nemam tu ten druhy graf ktory v chladnom pocasi do zmrznutej baterie laduje az do 15.4V...


Standartne baterie to maju limitovane na 14.4V, nad tou hranicou uz zacinaju vyrazne plynovat co je neziaduje (v priebehu casu sa odhalia clanky, zacnu korodovat atd).

https://dusj4r71pmvop.cloudfront.net/72 ... looded.jpg
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Re: Autonabijačka aj pre AGM akumulatory.

Príspevok od používateľa christiane »

semirr96 napísal: klasicke aj AGM (gelove) akumulatory.
AGM nie su gelove.
https://www.autobaterie-pema.cz/cs/tech ... 89MrUbiuIU
Nabijacka ktora vydrzi aj startovanie sa pohybuje v cenach vyssie.Ak to ma tenke kable,skoda penazi.Ja mam takuto bosch batmax 4 a nabijam s nou stale.Ma pomaly aj rychle nabijanie.To na rychlom nepouzivam,potom vrie elektrolit.
https://najdinavod.sk/navod-na-bosch-battmax-4/
qwertzuiop
Príspevky: 311
Dátum registrácie: 02.06.2009 21:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qwertzuiop »

bosch nabija klasicke 14.4, agm 14.7.

nabuduce overit fakty
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

V podstate ide o to že AGM baterka v moto alebo scootri alebo aj v aute sa nabíja bežne na tých cca 14,4 14,5 V , Tak ju nabíja aj nabka na to určená . Ide o to že takéto napätie je ale na hrane a je povolené len krátkodobo. Preto ak sa takéto baterky používajú v záložných zdrojoch tak sa nabíjajú len na cca 13,8V kde sú na takom napätí pripojené nepretržite. To je totižto napätie kedy začne plynovanie a to nieje z dlhodobého hľadiska vhodné .
A k tým nabkám teraz, ak je nabka systému trafo - mostík a nejaký obmedzovač prúdu či už odpor alebo žiarovka alebo kondenzátor v primáre prípadne samotný vnútorný odpor trafa, tak tam to napätie môže vyliezť ozaj moc vysoko kľudne aj na 15-16V a to je pre utesnené AGM baterky dosť zle . Takže nabíjať sa dá aj AGM baterka kadejako a kadečím ale treba jej sledovať napätie a pri dosiahnutí 14,5V odpojiť. Ta LIdlova nabka je OK mám ju sám a pritom mám daľších doma robených nabíjačiek možno aj 5ks. Ona má aj režim zima a vtedy nabíja cyklicky vždy ak vystúpa napätie na nejakých 14,4 tak prestane a znova začne ak to klesne pod cca 13V tuším ...
Jericho
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 27.09.2006 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jericho »

Top je asi CTEK :-) ale skoro všetky dnes dostupné nabíjačky majú funkciu nabíjania AGM
celkom lacný so štartovaním je napr. Colentris Starter 2/12/75A
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nielen aky maju priemer, ale kolko z toho je aj skutocny kabel a kolko je buzirka :) uplne bezne pri lacnych kabloch, tucny ako prst v pohode 12-14mm, ale ked ho rozrezes tak vnutri ani dva milimetre kablu. Naposledy minuly tyzden som sa snazil nahodit jedneho pana s Toyotou s jeho kablami - ani prd, normalne zvadnute v ruke... moje trolejbusove som mal doma, tam mam dva centimetre mede, mozem s tym startovat Airbusy.

14.5V je prilis malo na ukoncovacie napatie pri nabijani AGM, nedaval som nahodou hore graf co tvrdi Varta ? Tak sem nemotajme ludove znalosti prosim... Je tam absolutne jasne napisane 14.8V pri ktorych sa nabijacia charakteristika ma prepnut na konstatne napatie a podla klesajuceho prudu na istej hranici jednoducho vypnut lebo baterka je na 100%.

Iste, aj ked budes koncit nabijanie AGM baterii pri 14.5V tak budu fungovat, akurat do nej dostanes len okolo 70% kapacity. Nemam presne zmapovane a neviem narychlo najst " kapacitny graf" ale 3.7V Li-Ion baterky funguju tak, ze ked pri nabijani dotknu 4.2V tak maju 80% kapacity - preto ich treba na 4.2V este klesajucim prudom "topovat" cize dorazit doplna presne ako je na grafe hore uvedene ABSORPTION. To ze maju 80% kapacity ked sa voltaz pri nabijani dotkne 4.2V nehovorim ja, ale hovori to Samsung, LG, Sony a podobne firmicky v ich datasheetoch takze to je nepriestrelna informacia, rovnako ako je nepriestrelna informacia ktoru som poskytol hore.

Hovori ju Johnsons Controls teda pardon Varta. A ti chlapci nieco o baterkach vedia. Poznamka prekladatela : pri AGM sa plynovania prilis moc nebojime ale samozrejme pustat tam 19V nie je v poriadku.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Asi sa spýtam blbosť, ale rieši sa tu nabíjačka... A v aute je to jedno? Ja mam dual baterky systém a tá 2. je gelova na napájanie chladničiek, kanvice, vysielačky, nabíjačky na tablet, kameru... No nikdy ma nenapadlo riešiť čím sa to dá nabíjať. Je to určené do auta a doma, ak by, som potreboval, tak to nápojmi na nabíjačku co mám doma. I
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Myslím, že z tohoto pohľadu je moderné každé auto co má menej ako cca 20r. Lebo dual batery systém s gelovou som mal už v predchádzajúcom aute r.v. 2004.
Naposledy upravil/-a Acon v 25.10.2018 19:49, upravené celkom 1 krát.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

A ja co nemam senzor ani pocitac v aute som pekne v riti.A kto ze mi teraz povie kedy vymenit bateriu?Mam pocit ze ludia prestavaju rozmyslat a hlupnu.Bez elektroniky nevedia ani kedy ist na zachod.Nerobte z jednoduchych veci-veci zlozite.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Vyrastal som na autách co poriadne ani motor nemali???? no všetci sme zistili, že baterka je KO keď sme nenaštartovali. Upozornenie na takéto niečo je popri množstvu zbytočnosť í celkom užitočná vec. Ocenili by to mnohí, ktorí sa pre vybitu batériu nedostali ani do auta.
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], db69 a 76 neregistrovaných