FORD FOCUS mk1 zetec 1,6

Diskusia ohľadne vozidiel značky Ford

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

db001
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 03.07.2010 11:54
Zdieľať na Facebook

FORD FOCUS mk1 zetec 1,6

Príspevok od používateľa db001 »

zdravim mame problem na tomto aute s otackami, okolo 2000otacok sa dusi a potom sa uz chyti okolo 2500otacok ako na tomto videu https://youtu.be/L5eCetJb1qU budu to nakoniec predsa rozvody? nejaky ford mechanik z vychodu pripadne, vdaka
tuninka
Príspevky: 855
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuninka »

Veď si si asi aj našiel odpoveď, je v tom videu a aj zopár rád je v komentoch pod ním.
db001
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 03.07.2010 11:54
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa db001 »

este najst mechanika co si to mysli tiez lebo nechcu o tom ani pocut to neni mozne a podobne
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Skor by som povedal, ze na rozvody tohto auta nikto nechce sahat... zle sa robia nakolko ozubene kolesa su pripevnene na principe tlakoveho spoja... nocna mora kazdeho mechanika bez pripravkov a momentoveho kluca.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

"ozubené kolesa su pripevnené na principe tlakového spoja"

ku.va mam uplne stredoškolske vzdelania v strojarstve,

ale o termine "tlakový spoj" sa v tejto chvíli dozvedám po prvý krát....

Niekde sa stala chyba....

martin , ten tlakový spoj nahodou nedrží SKRUTKA ???

tak potom je to asi skrutkový spoj ... :40bd:
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Daj si do googlu tlakovy spoj a nieco sa dozvies
Asi si na hodine chybal. Tlakovy spoj moze byt ukonceny aj nitom ci skrutkou.

Konstrukter motora si bol vedom vyhody lepsieho prenosu krutiaceho momentu tymto riesenim. Koniec koncov to urobil aj vw/audi u radoveho patvalca 2.5 tdi z 90. rokov. Aj rozvody tohto motora boli postrachom mechanikov, kde sa sruba na kluke utahovala obrovskym momentov.

Na inych autach mas ozubene koleso ulozene cez klin. Pretoceniu ozubeneho kolesa ma zabranit klin medzi hriadelom a ozubenom kolese. Z tohto dovodu naozaj staci pri rieseni rozvodov fixou urobit znacky a hura, kolesa sa mozu povolovat a menit cele rozvody. U forda klin nie je. Takze ak raz povolis kolesa a nemas pripravky, mas postarane o horuce chvile.

Takze aky fyzikalny jav je charakteristicky pre tlakovy spoj?
Naposledy upravil/-a martincichy v 22.10.2018 22:40, upravené celkom 1 krát.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

stredostrojar by mal poznat samosvornost a kuzel, ved aj nastroje sa tak upinaju ne ?, skrutka tam robi to predpeti, nepoznam ten motor ale tipujem ze asi takto nejako to bude riesene...az je totok vepky problem mechanikov, co sa s tym zivia, tak zbohom rodina... :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Problem nie je spoj konus samotny ale presne vratenie spat
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Tu to nie je o kuzeli. Tu plocha tlaci na plochu. Z fyzikalneho hladiska ide o trenie a trecie sily.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

pripravky su mega draha vec v dnesnej dobe...jedna blokacia na vacku s tvarom hrbu za 20cku a a jeden univerzal co zabezpeci kluku v rovine a je pre kazdy motor stejny, to jak keby nemal zubar vrtacku, ale pravda fisky maju aj tesku a vydrzi to habakuk :3035:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

keyness napísal:Problem nie je spoj konus samotny ale presne vratenie spat
Ak mas hriadele pripravkami aretovane, tak aj to presne vratenie je malina. Je jedno ako nasadis koleso. Aretacne pripravky drzia rozvod. Druhy problem je utahovanie. Vela aretacnych pripravkov to neprezilo a sposobilo problem...
janbaluhrasko
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 15.02.2010 17:32
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa janbaluhrasko »

Servus.
Mne robí FOCUS to isté ako vo videjku hore.
Tiež mám vyššiu teplotu, 92-98st.
Keď odpojim snímač polohy klapky sania tak to prestane kolísať okolo 2200ot.
Len motor je lenivší a dlhšie ide z otáčok.
Aká má byť dĺžka toho aretačneho kolika na kluku?
Motor 1.6 zetec s. Kód FYDA.
Vďaka
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

sorry , ale naozaj som doteraz nevedel o žiadnom "tlakovom spoji"

a na žiadnej hodine som nechýbal, ja som žral strojarinu,

doteraz mam doma Strojarske tabuľky /Janyš , Glanc /
cervinka
Príspevky: 97
Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cervinka »

Martin, Laco na hodine nechýbal. Toto nie je žiadny tlakový spoj, ale trecí spoj, kde skrutka vytvára prítlačnú silu, ktorá trením v kontakte dvoch materiálov prenáša krútiaci moment.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Nehadam sa. Ze je to tlakovy spoj som si precital v jednom workshope urcenom k tomuto motoru. Autor sa mohol pomylit.

Návrat na "Ford fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných