Skoda Rapid 1.2 TSI - rozvody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

0
Žiadne hlasovania
3
50%
3
50%
 
Celkom hlasov: 6

dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Skoda Rapid 1.2 TSI - rozvody

Príspevok od používateľa dekarbon »

caute.zakladám tuto temu ktoru možno využiju aj ostatní majitelia škody rapid alebo iných škodoviek..Popripade časom s atáto tema ako moderátori uznaju za vhodné môže buď zmazať alebo uzamknuť..

Ale teraz k otázke..kedy by ste na aute Škoda Rapid 1.2TSI 66KW s remeňovým rozvodom tie rozvody menili?Nahodím sem aj hlasovanie.

Jedna z možností je nemeniť až do nejakých cca 250 000 km cca nakolko výrobca auta uvádza že remeň je bezudržbový a stačí len jeho kontrola s času na čas..(tomuto by som moc nveril) ale dobre..

Druhá možnosť je meniť rozvody každých 90 000 km ako som to robil na seate..

Tretou možnostou je výmena rozvodov každých 120 000 km + výmena remeňa náhonu vodnej pumpy..

Skuste pls zahlasovať k čomu sa viac prikláňate ak by ste si auto chceli nehať minimálne 10 rokov..Vďaka..
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Ja sa priklaňam k možnosti č. 3 ,

teda vymeniť po 120 000 km aj rozvodový remeń aj dražkovaný remeň ,a mozrejme aj s novými napinacími a vodiacimi kladkami.

Bolo by treba vidieť ten remeň, čo tam behal viac ako 100 000 km
myslite ,že je na ňom vidieť nejaké opotrebenie ?

Ja ked som som vybral rozv.remeň a prezeral som si ho, žiadne nejake vážne chyby alebo opotrebenie, visiace nite, či praskliny na ňom neboli...
Drážkovaný remeň je ina kapitola, tam som všetky vyššie menované priznaky ľahko odhalil, preto drážkový remeň možno meniť aj skor viac ako 90 000 by som ho tam nenechaval

A
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

no tak som vymenil rozvody teda na svojej rapidea nakoniec somsa rozhodol ponehať originalne vodne čerpadlo an druhej strane motora aj s povodnym remeňom ozubeným pre vodné čerpadlo bez výmeny..teraz to bude loteria.,.ak stym pojdem niekde do zahraničia a rozprdne sa mi to tak budem pekne v...kurna mal som to vymeniť:(
dekarbon
Príspevky: 318
Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dekarbon »

Ešte ak smiem by som chcel nahodiť taku otazku do pléna,aké su vaše názory na výmenu gufer vačkových hriadelov keď by sa menili rozvody na týchto TSI motoroch? Menili by ste to vždy zároveň s rozvodmi z hladiska prevencie alebo by ste tam nehali po celu dobu životnosti originálne škoda guferá z výroby alebo podla potreby? ak by presakoval olej cez ne by ste menili? na starom aute som ich zvyklaval meniť vždy 3 kusy(2x vačka a 1x klukovy hriadel) spolu s rozvodovou sadou ale pri TSi motore neviem sa rozhodnuť či to je vobec potrebné.Ak by tu prevládali názory že radšej vymeniť tak vymením pri dalsej vymene rozvodovej sady.

Totiž chcem sa o ten motor postarať čo najlepšie a udržať ho v absolutne perfektnej kondicí ako to len bude možné preto sa pýtam na rozne detaily
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 28 neregistrovaných