Vysledky rozboru motoroveho oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
- tak určite len ja akosi nevidím výsledok rozboru teda parametre ktoré sa pomerali - napr. by som porovnal s rozbormi v USA kde to motoristi robia radi a často.... a za ďalšie fajn že je tu zvedavosť len ako píšem v takom punte 1.2 to postráda zmysel a dávam otázku - čo teraz s tým "zlým" výsledkom - teda ako to ovplyvnilo ďalší servis tých TSI motorov.... u nás v medicíne je napr. taká zásada že síce je možné zmerať človeka laboratorne aj rtg, ct, usg, MRI do poslednej bunky a získať milion údajov nie je problém otázne je načo sú mi ak to neovplyvní liečbu pacienta.mhlavaty napísal:Rozdiel - nepriamy a priamy vstrek benzínu.Sú to síce rýdzo technické veci a radový motorista sa môže o ne zaujímať,ale tiež mu to nemusí hovoriť vonkoncom nič.Ale..máme tu fórum a nie je pasení kôz,takže čitatel by nemal patriť k tým,čo im je to všetko zásadne šumafuk,salám-banán.
Ak je dôvod aby nejaký motor mal Lambda sondu v obrovskom rozsahu merania,už to dáva tušiť že pôjde o beťársky palivový menežmnet ktorý s takou škálou palivovej zmesi pracuje.To že pracuje a používa ju,znamená ale ešte jednu maličkosť,palivo treba zapáliť,a to aj v prípade zmesi keď rozum hovorí že je už nezapáliteľné.A to zase značí o tom,že sú použité "beťáriny" aby to predsa šlo.Ale to iba tak na okaj ak sa niekomu veľmi žiada premýšlať.
hyundai...to je vcelku tak,s tým ide súhlasiť.Ale,sú na svete aj "zvedavý" ľudia čo na vec pozerajú z úplne iného uhla a vďaka ich zdielnosti sa človek aj kadečo dozvie.
Čiže v tsi našli laicky povedané veľa benzínu a teraz čo s tým?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07 Zdieľať na Facebook
Len v kratkosti:Rozbor mi robili v Slovnafte a protokol Vam ukazem zajtra, mam ho v praci. Zial kolegovia riesenie tohto problemu vzdali. Autorizovany servis sa tvaril, ze je vsetko v priadku a oni to neriesili dostatocne radikalne pocas reklamacii v zaruke. Skusili co vedeli cez autorizovany servis...cerpadlo, vstreky....ale vsetko nasvedcuje tomu, ze je to konstrukcny problem ich motorov...cize len tolko...tak ak9 som pisal benzin sa im do oleja dostava hlavne v zime a chladnych dnoch kedy manazment motora dava bohatsiu zmes a v dlhsich casovych intervaloch.
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
- je to na dlhšie pre teba len jednu základnú myšlienku: liečim pacienta nie výsledky.laco1871 napísal:hyundai , netaraj tu somariny, alebo vráť lekársky diplom !
Veď laboratorne výsledky su PODKLADOM pre liečbu !
Pointa ktorú si nepochopil bola že je mi zbytočné vyšetrenie ktorého výsledok mi nepomôže v terapii. Hen tento príklad je podobný- pán má výsledok, vie kde je problém ale nevie poliečiť. Doporučuješ všetkým majiteľom tsi nechať si robiť rozbor oleja? Ja nie lebo sú to vyhodené peniaze a benzín z oleja im papier zo slovnaftu neodstráni.
Na nissan fore som zachytil rovnaké problémy s priamym vstrekom dokonca netrebalo ani rozbor, pán si všimol že mu rastie olejová náplň. Tiež je to benzín, tiež krátke jazdy, časté studené štarty.
-
- Príspevky: 239
- Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 98
- Dátum registrácie: 31.05.2015 13:34 Zdieľať na Facebook
hjundai: Podla mna to prilis zvelicujes, zase nikto nehovori, ze mas rozobrat motor aj podvozok na prvocinitele a po jednom to rontgenovat na defektoskope (analogia s CT/MRI/...).
Ale zase rozbor krvi na preventivnej prehliadke je podla teba tiez zbytocnost?
Ekonomicky rozmer (asi myslis vymenit/nevymenit, co sa riesi pri 60-litrovych naplniach strojov) to samozrejme nema, v dobe, ked je cela olejova napln osobneho auta lacnejsia nez jedna nadrz benzinu, je vymena (obzvlast svojpomocne) v porovnani s inymi nakladmi na auto prakticky "zadarmo". Takze urcite vymenit, na to ta analyza nie je.
Naopak to ma velmi silny preventivny a analyticky charakter. Ano, benzin v oleji ocuchas, vodu najdes cez emulziu na viecku, ale napriklad tie odery su super vec a kvoli nim sa to v USA robi uplne bezne. Vymenis olej v garazi, vlozis plastovu flasticku do obalky, hodis do schranky a v schranke si najdes report ako tu dal Sprtos, aj s vysvetlenim, ze sa ti pridieraju loziska ojnic alebo mas poskodeny chladic oleja, lebo tam nasli olovo, med atd. Samozrejme musis aj ty tomu trochu rozumiet, lebo je rozdiel ci mas oranzovu alebo zelenu chladiacu a ci to co nasli je aditivum oleja alebo aditivum chladiacej, ale nejaky obraz ti to da a tie lepsie sluzby si aj vypytaju model motora a vedia co sa v nom nachadza.
Podla mna keby tomu niekto v nasich koncinach zacal robit reklamu (laboratoria to robia, ale bud pre firmy vo velkom alebo sa musis prekomunikovat cez par ludi ako keby si si vybavoval znalecky posudok na mieru) a spravil to maximalne pouzivatelsky jednoduche (zadas adresu, zadarmo ti pride flasticka, posles flasticku, v tomto momente zaplatis, dostanes report), tak by z toho bol pekny startup a keby robil najma tu datovu analytiku s followupom, ze co sa nasledne naozaj rozsypalo alebo menilo, tak by spravil naskok pred konkurenciou, ktora by len davala rozbory z laboratoria. (Predpokladam, ze automobilky ako aj dodavatelia celkov [Bosch, Continental a pod.] to maju pre kazdu jednu napln auta premerane a namodelovane do posledneho mikrogramu v rozbore, ale beznym ludom to ako sluzbu nedaju.)
Ano, ked nieco najdu, mozes sa na to uplne vykaslat (ako ti kolegovia s TSI), mozes aspon skratit interval vymeny alebo to zacat riesit. Ako ked ti lekar povie, ze tvoj krvny obraz je zly a mas v diete obmedzit toto alebo hento. Tiez sa na to mozes vykaslat.
A ak ti pride report, ze vsetko je ok, tak sa potesis, ako ked ti pridu ok vysledky z krvi.
A samozrejme dalsi rozmer je, ze ak mas auto na vratenie operaku po troch rokoch alebo hodenie do Aciek po styroch, tak ti to moze byt naozaj srdecne jedno a vtedy ako vravis su to vyhodene peniaze.
Sprtos: Diky!
Ale zase rozbor krvi na preventivnej prehliadke je podla teba tiez zbytocnost?
Ekonomicky rozmer (asi myslis vymenit/nevymenit, co sa riesi pri 60-litrovych naplniach strojov) to samozrejme nema, v dobe, ked je cela olejova napln osobneho auta lacnejsia nez jedna nadrz benzinu, je vymena (obzvlast svojpomocne) v porovnani s inymi nakladmi na auto prakticky "zadarmo". Takze urcite vymenit, na to ta analyza nie je.
Naopak to ma velmi silny preventivny a analyticky charakter. Ano, benzin v oleji ocuchas, vodu najdes cez emulziu na viecku, ale napriklad tie odery su super vec a kvoli nim sa to v USA robi uplne bezne. Vymenis olej v garazi, vlozis plastovu flasticku do obalky, hodis do schranky a v schranke si najdes report ako tu dal Sprtos, aj s vysvetlenim, ze sa ti pridieraju loziska ojnic alebo mas poskodeny chladic oleja, lebo tam nasli olovo, med atd. Samozrejme musis aj ty tomu trochu rozumiet, lebo je rozdiel ci mas oranzovu alebo zelenu chladiacu a ci to co nasli je aditivum oleja alebo aditivum chladiacej, ale nejaky obraz ti to da a tie lepsie sluzby si aj vypytaju model motora a vedia co sa v nom nachadza.
Podla mna keby tomu niekto v nasich koncinach zacal robit reklamu (laboratoria to robia, ale bud pre firmy vo velkom alebo sa musis prekomunikovat cez par ludi ako keby si si vybavoval znalecky posudok na mieru) a spravil to maximalne pouzivatelsky jednoduche (zadas adresu, zadarmo ti pride flasticka, posles flasticku, v tomto momente zaplatis, dostanes report), tak by z toho bol pekny startup a keby robil najma tu datovu analytiku s followupom, ze co sa nasledne naozaj rozsypalo alebo menilo, tak by spravil naskok pred konkurenciou, ktora by len davala rozbory z laboratoria. (Predpokladam, ze automobilky ako aj dodavatelia celkov [Bosch, Continental a pod.] to maju pre kazdu jednu napln auta premerane a namodelovane do posledneho mikrogramu v rozbore, ale beznym ludom to ako sluzbu nedaju.)
Ano, ked nieco najdu, mozes sa na to uplne vykaslat (ako ti kolegovia s TSI), mozes aspon skratit interval vymeny alebo to zacat riesit. Ako ked ti lekar povie, ze tvoj krvny obraz je zly a mas v diete obmedzit toto alebo hento. Tiez sa na to mozes vykaslat.
A ak ti pride report, ze vsetko je ok, tak sa potesis, ako ked ti pridu ok vysledky z krvi.
A samozrejme dalsi rozmer je, ze ak mas auto na vratenie operaku po troch rokoch alebo hodenie do Aciek po styroch, tak ti to moze byt naozaj srdecne jedno a vtedy ako vravis su to vyhodene peniaze.
Sprtos: Diky!
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
veľké nepochopenie.... ja sa pýtam - máte rozbor, poznáte problém a kde je riešenie? Ak je vaša odpoveď Nevieme čo s tým potom fajn a rozbor spätne stráca zmysel. Viem že ste nevedeli čo tam nájdete ale teraz to už majitelia nielen tsi majú čierne na bielom to o čom len tušili. TAk to vedia a žiadne rozbory robiť nemusia lebo beztak s tým nič neurobia. To je pointa príbehu.
Medicínu sem nemiešajme to je o inom - stroj sa nedá s človekom porovnávať ale čo sa týka merania je to tiež len fyzika a chémia.
Medicínu sem nemiešajme to je o inom - stroj sa nedá s človekom porovnávať ale čo sa týka merania je to tiež len fyzika a chémia.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Niektorí majitelia TSi hlavne od Skoda das auto , nehladia na spotrebu a od minimalneho zahriatia motora,
nejaka pomala jazda s parkoviska a prilahlých uličkach čo ja viem , pol km, šlapú na ten motor "na plne gule ",
iba tak sa da eliminovať prenikanie benzinu do olejovej náplne
čím skor dostať motor na prevádzkovú teplotu , a čím dlhšie ho na tej prevadzkovej teplote udržať,
plusy : minimalny čas chodu motora , v režime kde prenika benzin do olejovej naplne , tiež možnosť odparenia benzínu vplyvom zahriatia oleja na teploty blízke 100 °C ,
a tiež lepší obeh mazania a chladenia pri vyšších otáčkach motora
mínusy : vyššía spotreba paliva , nutnosť plánovania jazdy dopredu s usekmi, kde sa dá vytáčať motor a prekračovať rýchl.limity
nejaka pomala jazda s parkoviska a prilahlých uličkach čo ja viem , pol km, šlapú na ten motor "na plne gule ",
iba tak sa da eliminovať prenikanie benzinu do olejovej náplne
čím skor dostať motor na prevádzkovú teplotu , a čím dlhšie ho na tej prevadzkovej teplote udržať,
plusy : minimalny čas chodu motora , v režime kde prenika benzin do olejovej naplne , tiež možnosť odparenia benzínu vplyvom zahriatia oleja na teploty blízke 100 °C ,
a tiež lepší obeh mazania a chladenia pri vyšších otáčkach motora
mínusy : vyššía spotreba paliva , nutnosť plánovania jazdy dopredu s usekmi, kde sa dá vytáčať motor a prekračovať rýchl.limity
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
hjundai napísal:veľké nepochopenie.... ja sa pýtam - máte rozbor, poznáte problém a kde je riešenie? Ak je vaša odpoveď Nevieme čo s tým potom fajn a rozbor spätne stráca zmysel. Viem že ste nevedeli čo tam nájdete ale teraz to už majitelia nielen tsi majú čierne na bielom to o čom len tušili. TAk to vedia a žiadne rozbory robiť nemusia lebo beztak s tým nič neurobia. To je pointa príbehu.
Medicínu sem nemiešajme to je o inom - stroj sa nedá s človekom porovnávať ale čo sa týka merania je to tiež len fyzika a chémia.
Určite máš pravdu...ak stroju urobíš zle nepovie jaj,ani či bolí viac či menej
-
- Príspevky: 98
- Dátum registrácie: 31.05.2015 13:34 Zdieľať na Facebook
Ja chapem co chces povedat a stale s tebou nesuhlasim. Ked si v S.M.A.R.T. precitas, ze tvoj pevny disk v pocitaci ma poskodeny povrch, tak tiez uz s tym nic neurobis, ale mozes okamzite vsetky data, ktore sa este daju, skopirovat a zachranit a disk nasledne s vedomim, ze je pred smrtou pouzivat na prenasanie filmov, vyrovnavaci priestor (scratch disk) a podobne pouzitia, kde ti strata udajov nevadi. NEZACHRANIS ho, ale VIES o tom.hjundai napísal:veľké nepochopenie.... ja sa pýtam - máte rozbor, poznáte problém a kde je riešenie? Ak je vaša odpoveď Nevieme čo s tým potom fajn a rozbor spätne stráca zmysel. Viem že ste nevedeli čo tam nájdete ale teraz to už majitelia nielen tsi majú čierne na bielom to o čom len tušili. TAk to vedia a žiadne rozbory robiť nemusia lebo beztak s tým nič neurobia. To je pointa príbehu.
Podobne auto. Aj ked to nebudes nijako riesit alebo to dokonca nie je mozne nijako riesit, stale:
- mozes podat paliativnu liecbu, vies ze ti chcije benzin do oleja, nevies preco a ako tomu zabranit, ale mozes vymenit olej dva/trikrat castejsie (pri cene 20 eur za celu napln a 70 eur za kazdu nadrz benzinu je to skoro nic, pri jarnej/jesennej vymene kolies potocis vypustacou skrutkou a je hotovo) a predlzit zivotnost ostatnych dielov,
- mozes sa pripravit na to, ze to klakne a napr. zacat setrit na dalsie auto alebo na dolezite udalosti typu odovzdanie projektu zacat pouzivat druhe auto v rodine (manzelka zmeska deti do skoly, ale ty neprides o kontrakt a manzelka s detmi budu mat vecer co jest).
Nehovoriac o pripadoch, ked to riesit ide.
Proste niektori ludia chcu vediet ako na tom ich auto/pocitac/zdravie je, nejaky indikator "Good" - "Warn" - "Bad". Niektori ludia to neriesia a potom sa cuduju, take zadretie motora alebo strata vsetkych dat su prevelika sranda.
Nijako zle si to nevykladaj, nie je to utok, ale na zamyslenie a reflexiu - keby si mal 4. stadium a vzdialene metastazy, chces to vediet alebo ti to je jedno, testy su zbytocne, lebo ved "beztak uz s tym nic neurobis"?
-
- Príspevky: 779
- Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45 Zdieľať na Facebook
Hyundai, ak dovolis, chapem to takto...
Pani s tsi tu dali urobit rozbor oleja kvoli comusi. Skratka predpokladam, ze mali dake objektivne, alebo subjektivne problemy.
V snahe zistit povod problemov, si dali urobit rozbor oleja a tak sa tu da hovorit o kejsi snahe najst korelaciu medzi neziaducimi dosledkami (problemami) a pricinou. Mozno ide o amaterske skumanie, ale je to skumanie. A ze nasledne nebudu vediet ako problem riesit je neopodstatny predpoklad akysi nevedecky fatalizmus, navyse si myslim, ze riesenia, ak predpokladame takuto pricinu sa priam nukaju...
Keby aj tieto riesenia neboli hned zjavne, ide uz o dalsiu fazu skumania problemu.
Ergo, tvoja namietka sa mi zda uplne neopodstatnena...
Pani s tsi tu dali urobit rozbor oleja kvoli comusi. Skratka predpokladam, ze mali dake objektivne, alebo subjektivne problemy.
V snahe zistit povod problemov, si dali urobit rozbor oleja a tak sa tu da hovorit o kejsi snahe najst korelaciu medzi neziaducimi dosledkami (problemami) a pricinou. Mozno ide o amaterske skumanie, ale je to skumanie. A ze nasledne nebudu vediet ako problem riesit je neopodstatny predpoklad akysi nevedecky fatalizmus, navyse si myslim, ze riesenia, ak predpokladame takuto pricinu sa priam nukaju...
Keby aj tieto riesenia neboli hned zjavne, ide uz o dalsiu fazu skumania problemu.
Ergo, tvoja namietka sa mi zda uplne neopodstatnena...
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
@Sprtos , rad by som blizsie info.Sprtos napísal:Len v kratkosti:Rozbor mi robili v Slovnafte a protokol Vam ukazem zajtra, mam ho v praci. Zial kolegovia riesenie tohto problemu vzdali. Autorizovany servis sa tvaril, ze je vsetko v priadku a oni to neriesili dostatocne radikalne pocas reklamacii v zaruke. Skusili co vedeli cez autorizovany servis...cerpadlo, vstreky....ale vsetko nasvedcuje tomu, ze je to konstrukcny problem ich motorov...cize len tolko...tak ak9 som pisal benzin sa im do oleja dostava hlavne v zime a chladnych dnoch kedy manazment motora dava bohatsiu zmes a v dlhsich casovych intervaloch.
kto, co, ako, cena atd.
napr na usa fore bitog, posielaju jazdeny+novy. daju im porovnanie.
tuto to tak funguje ?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných