Mitsubishi Colt - nefunkcne zdvihatka , hydrostely

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mitsubishi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Mitsubishi Colt - nefunkcne zdvihatka , hydrostely

Príspevok od používateľa bbystrica »

Babo rad :-)
Mitsubishi Colt 1.3/16V/60kW benzin rv 2003 po dlhsom stati cca dva tyzdne som nastartoval a klepot od vrchu...ventilove viecko dole a zistil som, ze na vyfuku jeden hydrostel vadny...dal sa pekne stlacit rukov. Tak vymena a klepot detto...skusil som podla navodu 2000 ot cca 3 minuty potom 30 sekund pauza a takto som to opakoval 4x a nic hydrostely na sani po vybrati makke :-) daju sa stlacit pekne prstom hydra na vyfuku natlakovane olejom v ruke nestlacim. Otazka je mozne aby odislo naraz 8ks hydro??? Olej ma nabehane 3500km presne evidujem ječ sice pravda, ze na preteku dostane zabrat. Olej tam je 10W40 Valvoline Max Life. Napada ma vymena oleja...ale proti je myslenie preco natlakuje/ drzia hydra na vyfuku a na sani...nie???
Ma niekto nejaku radu...ako kupit nove sa daju len preco sanie nedrzi a vyfuk OK.
Vdaka za kazdu radu k teme.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na to je ťažké odpovedať,pretože by to chcelo dobrú znalosť toho motora.Náhody sa dejú a na hlavu môže padnúť meteorit,ale naraz osem zdvihátok neodíde žiadnou náhodou.Ale odísť môže tak že sa proste netlakujú čiže je nepriechodný kanál ktorým vedie ku nim olej.A tu by sa hodila vedomosť ako sú vedené kanáliky pre jednu a druhú sadu hydra.Inak ako som videl ten olej 10w40 a Colt,som sa v duchu prežehnal,čo to tam hladá.Čo ja som videl dokaličených motorov z tonami humusu z toho oleja.Žiaľ vrátane môjho,ale ja som ho kompletne rozhodil vyčistil a dnes idem na kvalitný olej aký tam patrí.
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Mozno je problem vyrieseny/ teda myslim si. Po druhom zlozeni vicka ventilov som sa lepsie pozrel posvietil si na hlavu a to doslova celokovkou :-) pri skumani sacej strany cierny olej odsal som ho striekackou cistou handrickou ocistil do cista miesta kde sa drzal tento cierny olej. Skontroloval som ci nie je upchaty kanalik na olej nezdalo sa. Plne/ nestlacitelne zdvihatka som dal na saciu stranu volne/ ktore sa dali stlacit rukov som dal na vyfuk. Postupoval som podla postupu Ajusa na odvzdusnenie zdvihatok...3x pokus a vida zdvihatka sa na vyfuku naplnili/ natlakovali olejom a uz je ticho.
Olej Valvoline Max Life som pouzil nakolko som mal referencie od dovozcu/ je mi jasne, ze kazda liska chvali svoj chvost/ a udajne zlepsuje chod motorov co maju co to nabehane.
Zajtra dam dole olejovu vanu uvidim aky bordel tam bude vymenim olej za klasiku co pouzivam bud Total alebo Petronas 10W40.
Odsledujem si po nejakom najazde ci sa to zlepsilo myslim tym ci sa cierny olej nebude dalej tvorit na sacej strane...to uz asi pricina bude niekde inde :-) ale nejdem fabulovat aj tak cez zimu ide dole hlava a repas/ revizia motora a prevodovky.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

prečo myslíte že ten olej tam nepatrí? Jednoduchý japonec z prelomu storočia má 10W40 ako základnú viskozitu. Iné je či boli výmeny robené včas. inak maxlife funguje toho sa netreba báť.
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Pri dovoze bol motor vybraty a revizia plus nove kruzky su tam. Ako mam ja ten motor tak na olej sa nabeha maximalne 7000 tisic a meni sa sledujem to. To auto dostane zabrat jazdi preteky preto max 7000 a vymena.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hydroštely majú klúčovú úlohu ale väčšina ľudí ich vonkoncom nezahrňuje do zoznamu dielov ktoré majú svoju životnosť a tiež podobne ako spústa iných ich je nutné meniť.Presne tak ako sviečky,ubehnú si svoje a prišiel ich čas.Motor často neprotestuje,dokonca množstvo motorov ani zvukom nedá vedieť hrozbu kolapsu.A teda že zničených motorov majú na konte viac než dosť a prakticky aj vtedy ich málokto podozrieva pretože len ojedinele niekto pátra kde to všetko začalo a ktorá kocka domina spustila celý cirkus.Mechanici nemajú až na pár výnimiek ani potuchy ako ich napr. overovať. Už asi úplne zbytočne tu uvádzať že presne ako sviečky tak aj hydrá po čase keď vymenené mali byť už denne kradnú z peňaženky,pridávajú na spotrebe,zhoršujú parametre až teda to skončí technisky zle,teda poruchou,alebo administratívne zle na emisiách.A jedno platí absolutne...zhoršenie stojí vždy viac,než výmena vecí po x km pre skončenie času priemernej životnosti.Je úplne bežné počuť majiteľov aut že na otázku či už meneé sú odpovedajú,že mechanik povedať že sú ticho.Čo teda zrejme teda vyhodnotil tak,že načo.Ale treba z max. tvrdosťou povedať,že je to svedectvo toho najbiednejšieho rozumu akému môžete svoje auto zveriť.Ak u úplného hlúpaka prejde toto,tak je to kat motorov a nie opravár.
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Hydra som menil ked som kupil Colta tz v roku 2016 a maju nabehane maxi malne 20000 km na tom aute sa moc nejazdi v normalnej premavke primarne je len na preteky.
lubos1236
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 13.01.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos1236 »

A prezradis co za 24 hodinovku Le Mans preteky na tom jazdis? Typujem daky hobby autokros niekde na luke alebo slalom ci nebodaj sprinty?
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

Tu je video ... este tam je stara prevodovka od januara uz mame novu prevodovku staly prevod 4,625 a samosvor.
Sprinty nejazdime to nie je umenie ist rovinu to naucim aj opicu ked je dam banan :-)
https://www.youtube.com/watch?v=_ssdTs4ObgE&t=56s
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Hydrostely sa zakladaju prazdne???
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24919
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,tak ako sa vyberú z krabičky
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

to si mal pisat hned ze s tym sa nejazdi ako spotrebar.potom je normalne ze tie hydra odidu.bezne vydrzia aj 400000km.problem je v oleji.ja trapim motory driftovanim a dlhymi jazdami s pedalom uplne dole v max otackach.mna trapili hydra tak pol roka aj hlavu som menil vacky voditka sedla ventilov pretoze aj nove hydra mi klepali.no kupil som ich od polakov nove topran a vsetky su v kosi.este ze kus stal len 8 euro.niektore pouzivane co som zohnal klepali stale niektore za studena niektore za tepla.vsetky olejove kanaly prefukane olej na vacky siel ako z vovopadu a stale klepot.aj blok sa menil uz som myslel ze piestny cap to robi a nebola sanca zistit odkial to presne klepe.prenasalo sa to cez vsetko a tlak olejoveho cerpadla bol ako novy motor.bol s tym boj.problem je olej.vyries si chladic oleja a zmen ten valvoline na 10W/60.10w/40 nezvlada tie teploty.ak das dole olejovu vanu budes mat napeceny olej na piestoch odspoodu.tie hydra ak ti uz raz klepali zacnu znova musia byt tvrde ako kamem.tie toprany boli ok tvrde no akonahle motor sa pounahal v otackach zmakli.ak sa odstavil motor,stacilo 5 min a motor bol tichy.hned po tvrdej jazde som zhodil ventilovy dekel a vsetky boli makke ako bez oleja aj na 10w/40 10w/60.
CAMLS
Príspevky: 292
Dátum registrácie: 23.05.2009 19:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa CAMLS »

bbystrica napísal:Pri dovoze bol motor vybraty a revizia plus nove kruzky su tam. Ako mam ja ten motor tak na olej sa nabeha maximalne 7000 tisic a meni sa sledujem to. To auto dostane zabrat jazdi preteky preto max 7000 a vymena.
To auto dostane zabrať... Tak to by som tam radsej lial olej s väčšou HTHS nejaký xw50 alebo aj 60...do svojej hondy lejem 5w50 a to nepretekam, len to rád tocim po obmedzovač :)
LEGEND 295konikov 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 5W-50/0W-40
340 000km

LEGEND 295k 4x4 aktivny zadny diferak + LPG BRC + privstrek benzinu, olej 0W-40
bbystrica
Príspevky: 81
Dátum registrácie: 28.09.2014 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bbystrica »

seven549 napísal:to si mal pisat hned ze s tym sa nejazdi ako spotrebar.potom je normalne ze tie hydra odidu.bezne vydrzia aj 400000km.problem je v oleji.ja trapim motory driftovanim a dlhymi jazdami s pedalom uplne dole v max otackach.mna trapili hydra tak pol roka aj hlavu som menil vacky voditka sedla ventilov pretoze aj nove hydra mi klepali.no kupil som ich od polakov nove topran a vsetky su v kosi.este ze kus stal len 8 euro.niektore pouzivane co som zohnal klepali stale niektore za studena niektore za tepla.vsetky olejove kanaly prefukane olej na vacky siel ako z vovopadu a stale klepot.aj blok sa menil uz som myslel ze piestny cap to robi a nebola sanca zistit odkial to presne klepe.prenasalo sa to cez vsetko a tlak olejoveho cerpadla bol ako novy motor.bol s tym boj.problem je olej.vyries si chladic oleja a zmen ten valvoline na 10W/60.10w/40 nezvlada tie teploty.ak das dole olejovu vanu budes mat napeceny olej na piestoch odspoodu.tie hydra ak ti uz raz klepali zacnu znova musia byt tvrde ako kamem.tie toprany boli ok tvrde no akonahle motor sa pounahal v otackach zmakli.ak sa odstavil motor,stacilo 5 min a motor bol tichy.hned po tvrdej jazde som zhodil ventilovy dekel a vsetky boli makke ako bez oleja aj na 10w/40 10w/60.
Hlavu som robil januar 2018 vsetko ciste. Podla mna problem bol ten cierny olej ... uvidim zajtra dam Total 10W40 odjazdili sme na tom da sa povedat celu sezonu a problem nebol teda raz ale to bol vstrekovac. Ten olej to musi zvladnut max co ideme jeden okruh tak napr kopec cca 2,5 km..Strehova detto 2,5 km a slalom oko maximalne 2 km.
Motor som mal rozobraty do sroubu a nepisem, ze cisty ako lalia ale bol OK... menil som kruzky tak aj piesty boli na najazd v poriadku.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

10w/60 ma bod varu vyzsie.nepripecu sa piestne kruzky tak skoro.ale na 2.5 km usek pod plnou parou ti staci aj ta 10w/40.ja ak si idem zasmykat trapim to aj 3 hodiny s pauzami na vymenu gum.bez chladenia oleja to nejde + na chladici vody 2 vtrule v plnych otackach.su aj take chladice oleja ako maju bezne auta vymennik kde sa olej chladi vodou z chladenia motora.staci to olej ma bezne u benzina aj 150 celzia ak je motor v zabere.voda v chladeni tak 95 nieco to pomoze.

Návrat na "Mitsubishi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 3 neregistrovaní