Volvo V70 turbo
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 01.02.2014 15:14 Zdieľať na Facebook
Volvo V70 turbo
Nazdar fachmani prosím vás pred nejakým časom som sem požiadal o pomoc s mojim autom Volvo V70 96kW r.v. 2002. V skratke problém bol v tom že mi na aute vypínalo turbo keď som prudšie akceleroval plus pri akcelerácií bolo počuť jemne piskľavý zvuk s tým že keď sa to stalo tak som musel vypnúť potom znova naštartovať a všetko bolo zas ok. Tak som dal na rady od ľudí z fóra a turbo som nechal vyčistiť. No a teraz k môjmu problému. Po vyčistení sa zdalo všetko ok piskľavý zvuk zmizol a aj pri prudšej akcelerácií sa turbo nevyplo. Problém sa zdal vyriešený až kým som sa nedostal na dialnicu. Pri cca 140 som troška dobrzďoval a zrazu auto žiadny ťah (turbo off) rozgúľal som max na 120 a o chvíli asi za 20 sekúnd bolo zasa všetko ok. Auto malo ťah a išlo ako má asi cca 5-10 min a potom som sa dostal do rovnakej situácie stalo sa mi to asi 20x turbo vypadlo na väčšinou kratšiu dobu do tých max 2 min a potom normalne počas jazdy zas naskočilo väčšinou po krátkej chvíli ale zo 3x mu to trvalo aj 10 min ... a všimol som si takú vec keď jazdím plynuje na tempomate tak pohodka ale ako častejšie pridávam alebo uberám tak to vypadáva ... Tak keď to zhrniem predtým to robilo len pri prudkej akcelerácií a keď vypadlo musel som vyp/zap motor aby bolo všetko ok. Teraz to robí pri vyšších rýchlostiach a s tým že nemusím vyp. motor ale počas jazdy sa to dá doporiadku samo. Moja otázka znie čím to môže byť turbo je vyčistené, váha vzduchu je tiež ok plus ešte 1 nejaká hadica k turbu bola vymenená raz sa mi to stalo keď som mal napichnutú diagnostiku a bol som s mechanikom a ten mi povedal že turbo je ok tlačí ale problém je v tom že nemá čo tlačiť viac nám diagnostika nepovedala... Preto ma napadlo či nemôže byť niekde v nejakej hadici malá dierka alebo niečo s regulátorom podtlaku turba? Sorry za dlhšiu správu ale už som fakt zúfalý ... ak by niekomu niečo napadlo budem rád za všetky rady ďakujem
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Nikto ti nemôže vyčítať že sa v probléme strácaš.Ale je strašné že sedí pri tebe mechanik a je to celé na fujaru a z celého vylezie hlúposť.... turbo je ok tlačí ale problém je v tom že nemá čo tlačiť.Tak to iba vyryť do mramoru ako blbosť storočia
Ako prvé...treba pochopiť že turbo sa nezapína a nevypína.Turbo poháňa tlak výfukových plynov.A tie sú vtedy ak motor spaluje dostatok paliva.Takže treba riešiť to,prečo RJ obmedzí množstvo paliva,pretože to je príčina prečo "to nejde"
RJ preto obmedzí dávku paliva pretože došlo k rozporu medzi tým čo požaduje (požiadavka) a tým čo reálne odmeria.
Požiadavku aj realitu vidí človek ktorý robí diagnostiku.RJ nezasahuje okamžite,robí najprv zásahy vo forme príkazu,a na reálnej hodnote sleduje či sa zmena udiala.Požiadavku zvyšuje a tu nastáva - alebo dosiahne že sa hodnota patrične zmení,alebo nedosiahne,a po x -tom neúspešnom príkaze zasiahne tým,čo cítiš ako vypnutie turba,čo je v podstate ale obmedzenie dávky paliva.
V tomto bode treba zastať a začať premýšlať úplne inak a treba hladať odpoveď na otázku v čom je rozpor.Turbína je iba jedna z xy možností.Presne tak isto dopadne napr ak by bol tak zanesený filter paliva že nestíha,to isté ak by bol v palive vzduch,to isté ak by praskla hadica od turba,ak by bolo neúmerne zagebrené sanie karbónom,ak by bol zle priechodný vzducháč alebo váha vzduchu hlásila malý prietok vzduchu atd atd
Ten čo má počítač na kolenách nech sa nepozerá po babách,ale pozerá na hodnoty,ideálne si pustí logovanie (zápis dát) a doma si nahraté hodnoty prezrie chronologicky ako plynuli v čase a najlepšie ak zachytí aj moment pádu motora do núdzového stavu,pretože v tom momente vie,kde nastal rozpor ktorý to celé spôsobil.Sorry za dlhé vysvetlovanie,ale bez pochopenia čo sa deje to nikdy nikto nedá do poriadku,leda sa trafí náhodne
Ako prvé...treba pochopiť že turbo sa nezapína a nevypína.Turbo poháňa tlak výfukových plynov.A tie sú vtedy ak motor spaluje dostatok paliva.Takže treba riešiť to,prečo RJ obmedzí množstvo paliva,pretože to je príčina prečo "to nejde"
RJ preto obmedzí dávku paliva pretože došlo k rozporu medzi tým čo požaduje (požiadavka) a tým čo reálne odmeria.
Požiadavku aj realitu vidí človek ktorý robí diagnostiku.RJ nezasahuje okamžite,robí najprv zásahy vo forme príkazu,a na reálnej hodnote sleduje či sa zmena udiala.Požiadavku zvyšuje a tu nastáva - alebo dosiahne že sa hodnota patrične zmení,alebo nedosiahne,a po x -tom neúspešnom príkaze zasiahne tým,čo cítiš ako vypnutie turba,čo je v podstate ale obmedzenie dávky paliva.
V tomto bode treba zastať a začať premýšlať úplne inak a treba hladať odpoveď na otázku v čom je rozpor.Turbína je iba jedna z xy možností.Presne tak isto dopadne napr ak by bol tak zanesený filter paliva že nestíha,to isté ak by bol v palive vzduch,to isté ak by praskla hadica od turba,ak by bolo neúmerne zagebrené sanie karbónom,ak by bol zle priechodný vzducháč alebo váha vzduchu hlásila malý prietok vzduchu atd atd
Ten čo má počítač na kolenách nech sa nepozerá po babách,ale pozerá na hodnoty,ideálne si pustí logovanie (zápis dát) a doma si nahraté hodnoty prezrie chronologicky ako plynuli v čase a najlepšie ak zachytí aj moment pádu motora do núdzového stavu,pretože v tom momente vie,kde nastal rozpor ktorý to celé spôsobil.Sorry za dlhé vysvetlovanie,ale bez pochopenia čo sa deje to nikdy nikto nedá do poriadku,leda sa trafí náhodne
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 01.02.2014 15:14 Zdieľať na Facebook
Vďaka za odpoveď v dnešnej dobe je tažjé nájsť dobrého mechanika ... Ja s tým moc nenarobím a nechcem dať vymeniť polku motora ... palivovy filter bol tiež meneny nemá za sebou viac ako 1500 km akoze potom vycisteni je tam posun k lepsiemu lebo vtedy vyplo pri prudkej akceleracii a uz sa nezaplo iba po opätovnom nastartovani ... Ale teraz to tiež nie je žiadna výhra keď sa zapina a vypina ako chce ale aspoň clovek nemusí odstaviť auto a znova nastartovat ale naozaj tým pádom nemám ani šajnu čo to môže byť preto sa radšej pýtam skúsenejších
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ale to je potom doslova šírenie poplašnej správy,pretože to je stále jedne v podstate primitívny motor a dnes po cestách behá garnitúra o storočie komplikovanejšia.Keď u nej začnú problémy z nájazdu väčších km tak to sa asi smiechu nezdržíme ako bude veselo.Každopádne ešte sa nejaký rok budeme motať v dielni lebo ako vidím zlaté časy sú ešte len pred nami.
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 01.02.2014 15:14 Zdieľať na Facebook
Tak ja a moji známy tiež preferujú starú školu lebo kedysi sa vyrábala vzhľadom na kvalitu nie na kvantitu ... :P a čo by si teda robil na mojom keby si mal podobný problém asi bude dobré skontrolovať tie hadice či tam nie je nejaká dierka a aj ten regulátor? Alebo? Zas som ho bol prebehnúť a stále rovnaky problem v meste a mimo mesta pohoda ale ako sa dostanem na dialnicu tak pri tej 130 mi to vyplo asi na 40 sekund a znova naskocil a išiel ako divý v nemecku na diaľnici sme na nom 200 vyšľahali a nemal vôbec problém to je naozaj taká nábehová chyba .... Predtým keď bol s turbom problém som aspoň presne vedel čo bolo spúšťač problemu prudsie vytočenie motora :P a odsránenie keď som znova naštartoval ... Ale teraz neviem ani čo je spúšťač a ani kedy sa problém odstráni všetko je to narazove ... Teda na hovno ... :P po meste a mimo neho sa da na tom chodit ale po diaľnici katastrofa nikdy nevie kedy sa znova chyba prejavi ...
-
- Príspevky: 710
- Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 01.02.2014 15:14 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5443
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5443
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Milan, dnes som videl prvýkrát v živote zotrvačník ako plechový výlisok !!! Nas.ať na takéto auto. Mitsubishi ASX. Jediné železo bol veniec. Ostatok plech. Spojka K.O. Nutné meniť zotrvačník. Zotrvačník sa dal zohnať iba ako originál za 600 eúr. S novodobým šetrením nákladov (cost-cuting) zlaté časy pre dielne naozaj prichádzajú.mhlavaty napísal:... ako vidím zlaté časy sú ešte len pred nami.
-
- Príspevky: 66
- Dátum registrácie: 08.01.2007 03:14 Zdieľať na Facebook
Hm. Ja som mal podobny problem ale inee auto. Problem bol v palive a v filtry. Mne sa dokonca stalo ze po vymene filtra a najazde cca 100km auto nechcelo ist. Kupil som novy a vymenil a so staronoveho vitiekol ze cierny sajrajt. A to menim filtre pri kazdej vymene oleja (10 000km). A nemyslim ze by novy filter mal v sebe take kakanice. Trochu z inej strany pohladu , mam stavebny stroj co ma dvojitu filtraciu. Je tam klasicky kalistek sklenemy z kovovym sytkom a jemny filter ties v skle. Vzdy po spaleni cca 50l vilievam so sklicka 1dcl vody, a je jedno kde tankujem. Vacsinou omv. Takze viem si predztavit co je v systeme a filtri v aute ked do neho natankujem 10x po 100l. Ja sa priklanam k panovy Hlavatemu a myslim ze to je palivom.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
pre martin cichy...Trend je jasne vidieť,narastanie popredajných nákladov celkom zaujímavým tempom.Automobilky viac zarobia na všetkom čo nasleduje po predaji auta,nie na predaji auta.Množstvo kur.ítok v priemernom aute galakticky narastá,a to si ľudia ani neuvedomujú čo všetko z narastajúcou výbavou všetko "získavajú"
Stačí si pozrieť osvetlenie kde komponenty ako vpredu tak vzadu majú dych vyrážajúce ceny.No a čo je na aute...to musí fungovať a to napr bude STK zaujímať.Ale dielňe si prídu na pekné peniaze práve na stúpajúcej cene materiálnych nákladov opráv,čo samozrejme bude záujem maximálne veci meniť.Väčšina dielní z prinesenými dielmi nerobí,a stále viac bude záujem to nepripustiť čím väčší podiel zárobku bude v spočívať v náhradných dieloch voči cene práce
Dnes sa objavilo na FCD.eu a celkom ma zaujalo
[img]https://i.postimg.cc/PPS4TXkc/image.jpg[/img]
Stačí si pozrieť osvetlenie kde komponenty ako vpredu tak vzadu majú dych vyrážajúce ceny.No a čo je na aute...to musí fungovať a to napr bude STK zaujímať.Ale dielňe si prídu na pekné peniaze práve na stúpajúcej cene materiálnych nákladov opráv,čo samozrejme bude záujem maximálne veci meniť.Väčšina dielní z prinesenými dielmi nerobí,a stále viac bude záujem to nepripustiť čím väčší podiel zárobku bude v spočívať v náhradných dieloch voči cene práce
Dnes sa objavilo na FCD.eu a celkom ma zaujalo
[img]https://i.postimg.cc/PPS4TXkc/image.jpg[/img]
-
- Príspevky: 280
- Dátum registrácie: 07.10.2008 10:50 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 01.02.2014 15:14 Zdieľať na Facebook
Filtre a olej boli vždy menene pravidelne napsoledy asi cca 1500km dozadu komplet všetko vrátane palivoveho lebo tiež som myselel že ak bil zasraty že to mohlo byt ním :P a neviem mozno palivovom u nás väčšinou slovnaft benzinol posledné dva roky predtým celu životnosť auta shell a agip rakúsko :P takže ktovie dospel som zatiaľ k názoru že asi diera v nejakej hadici od turba, egr ventil, palivove čerpadlo, alebo regulacia podtlaku turba ale len tak trafať sa mi moc nechce lebo väčšina sú dost drahe položky ...vili111 napísal:Hm. Ja som mal podobny problem ale inee auto. Problem bol v palive a v filtry. Mne sa dokonca stalo ze po vymene filtra a najazde cca 100km auto nechcelo ist. Kupil som novy a vymenil a so staronoveho vitiekol ze cierny sajrajt. A to menim filtre pri kazdej vymene oleja (10 000km). A nemyslim ze by novy filter mal v sebe take kakanice. Trochu z inej strany pohladu , mam stavebny stroj co ma dvojitu filtraciu. Je tam klasicky kalistek sklenemy z kovovym sytkom a jemny filter ties v skle. Vzdy po spaleni cca 50l vilievam so sklicka 1dcl vody, a je jedno kde tankujem. Vacsinou omv. Takze viem si predztavit co je v systeme a filtri v aute ked do neho natankujem 10x po 100l. Ja sa priklanam k panovy Hlavatemu a myslim ze to je palivom.
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 01.02.2014 15:14 Zdieľať na Facebook
Prvý krát keď sa mi začali tieto problémy tak som cestoval trocha ďalej kvôli origoš diagnostike lebo servisov ktoré ju majú je ako šafránu ... : tam som sa dozvedel že problém je v turbe a to taký že by sa ho zišlo precistit alebo že niektorej hadice uniká tlak ešte tam boli nejaké dve že turbo je total kaput a uz si dalsiu nepamätám ... Ale ani nič konkrétne iba taký výber a další krát som uz bohužiaľ po ruke originalnu diagnostiku nemal ... A problém bol aj taký že aj originálna diagnostika ukazovala že všetko je ok dokonca ešte aj ked mi vyplo turbo a az na 3 krát ukazala tie chyby a to tiež iba keď sa prejavila inak vždy bolo podľa nej vsetko v poriadkuAprox napísal:Bola pouzita origo diagnostika Vida Dice?
-
- Príspevky: 59
- Dátum registrácie: 01.02.2014 15:14 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní