Opel Insignia 2010 - DPF

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

abeceda
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 14.11.2017 10:20
Zdieľať na Facebook

Opel Insignia 2010 - DPF

Príspevok od používateľa abeceda »

Auto: Insignia 118KW, ST, 2010, najazdené 188 xxx - podla palubaku.

Ahoj, nedávno som bol na EK, a mal som problém s dymivosťou auta, limit bol 0.5 ( jednotku neviem presen ) a mne namerali 1.7, čo mi príde dosť, na auto ktoré ma dpf, egr a ešte neviem aké eko sr*čky. Cestou na ek+stk som auto povytáčal do obmedzovača nech sa prefúka ... no aj tak nepomohlo. Samozrejme verdikt bol auto je nespôsobilé, tak hneď po technickej som zháňal niekoho, kto mi to vybaví aby som nemal problém, to sa podarilo.

Ale mňa aj tak trápi prečo to auto dymí a malo problém prejsť na EK. Preto by som poprosil nejaké rady, na čo sa pripraviť .... Technik hovoril že je dosť možne že DPFko je vykuchané a je to softwarovo upravené. Neviem ako sa prejavuje vykuchané DPF ale mne auto normalne regeneruje po cca 800km, spotreba na voľnobeh je vyššia + samozrejme aj teplota v kate. Regeneráciu púšťa pri 80 - 85% zanesenia, a vypali ho na 18-20% podľa diagnostiky. Púšťalo by regeneráciu ak by to bolo upravené a dpfko by bolo off ?

Ďakujem.

// ešte dodám že diagnostika žiadnu chybu nehlási, olej nedolievam, no všimol som si že keď ráno idem tak turbo ma zvuk ako keby tam mám sovu a nie turbo, keď sa zohreje tak žiadne divné zvuky, len zasičí pri akceleracii.
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Musi byt navrtane dpf ...mame taky motor ale v inom aute a na ek dymivost 0.1. Mal som aj vykuchane auta a tie prechadzali do 0.5 este aj s rezervou. Preverit fyzicky dpf a odstranit pricinu dymenia ine ti nezostava.
abeceda
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 14.11.2017 10:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa abeceda »

Čiže stačí nájsť príčinu dymenia, a malo by to byť okej ? aj keby tam dpfko nebolo ?. To prevŕtanie budem vidieť keď DPFko fyzicky vymontujem ? či budem to musieť poslať niekde, kde čistia tie DPFka.

Ďakujem :)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ano bohuzial na SK je aj takyto crep zatial okej, dalo by sa povedat, mame tu smradek ale teplucko ! dufam ze sa tu niekto bude navazat do 150 darebakov, lebo samozrejme je to vsetko ich chyba !
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tie veci si odporujú,nebudem špekulovať nad príčinou,nie je z čoho vychádzať.Ale zvýšená dymivosť a velmi dlhý interval (800 km) sú dve veci v príkrom rozpore.Samozrejme ak je to tak,má to svoju príčinu a poznajúc servisnú históriu by sa zrejme možná príčina zreteľnejšie črtala.Toto a takto je to hladanie sivého somára v hmle.Mám pocit že vec sa prihlási "co by dup"
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

technik ci mechanik ti dobre povedal ak to mas nad 0.5 nezachytava to vsetko dpf filter cize bude v nom diera.ten filter zachytava aj dymenie vyfuk musi byt cisty.cize najprv preverit ocami ten filter.
abeceda
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 14.11.2017 10:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa abeceda »

Pozeral som hadice čo idú do IC a z IC no prasknuté nie sú, olej tam bol ale žiadné mláky alebo kvapkanie z hadice sa nekonalo, bol to taký povrchový ako keby štetcom pretrete....

Čo sa týka histórie, tak všetko vyzerá pôvodne od výroby ( vstreky, turbo, vaha vzduchu atd...) a nemam ani vedomosť že sa dačo menilo. Jedine čo sa menilo v motorovom priestore bol regulátor tlaku turba. 2-3 mesiace do zadu som čistil škrtiacu klapku + egr.

Možno jedná vec ktorá ma napadla, sem tam sa mi stane, že mi kolísa ručička otáčkomeru, no pripisujem to odchádzajúcemu zotrváku (sem tam zarachoti), kedže ručička zakolíše aj pri pustení spojky. Taktiež som si všimol keď mi prišiel čínsky opcom a pozeral som hodnoty tak záťaž motoru na volnobeh bol v rozmedzí 25 - 30 % samozrejme vypnutá klima a vetráky, je to už dávnejšie tak dnes keď prídem domov tak to skúsim pozrieť.

Ešte jeden obrázok z dnešného rána po asi cca 120km a hneď po zaparkovaní som spravil screen, nezdá sa Vám teplota nízka ?

[img]https://i.postimg.cc/xJDY6HdD/Screenshot_20181003-080819_OPL_DPF_Monitor_Lite.jpg[/img]
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

ten filter mohli kludne v minulosti neodborne cistit a moze byt prasknuty, kazdopadne treba odstranit pricinu dymivosti inak novy filter bude pustat regeneraciu za regeneraciou
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Každá cesta keď sa o probléme neuvažuje môže znamenať iba problémy a výdavky.Aká by bola odpoveď na otázku prečo dymí ? A prečo vôbec horiace palivo dymí ? Ani netreba premýšlať a bude z toho nedokonalé spalovanie z nedostatkom kyslíka. A čo je pre DPF-kom namontované ? Nie je to náhodou lambda sonda ? A nie je lambda sonda úplne náhodou čidlo ktoré reaguje na zbytkový kyslík v spalinách ? Takže špicla tam RJ má,už sa iba opýtať
abeceda
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 14.11.2017 10:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa abeceda »

p. hlavaty preto som si sem prišiel pre nejakú radu, nechcem bez hlavo vymeniť dpf a po par tisíc km ho meniť znovu pretože som nevyriešil príčinu... Opýtať sa... myslíte tým sledovať hodnotu na napätí ? a akým spôsobom ? stačí pozrieť hodnotu na voľnobehu ? zošlapnúť pedál na voľnobehu ? alebo pri záťaži ? Ďakujem.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

samozrejme aj keby tam to dpf ozaj nebolo tie hodnoty na EK su vysoke ja filter nemam od vyroby a hodnoty mam do 0.5 , myslim ze treba poriadnu diagnostiku a niekoho kto sa vyzna -problem vie narobyt aj vaha vzduchu , ale ak spominas sycanie zameraj sa aj na tesnost hadic od turba ak je niektora prasknuta co volnym okom nevidis vie to pekne dymit -takze niekoho kto bude pridavat plyn a niekto kto bude pozerat hadice , co sa tyka dpf ci je prevrtane alebo je snim nejaky problem uvidis hned aj na koncovke vyfuku musi byt uplne cista bez ciernych sadzi , ja som dal pred mesiacom cistit dpf na CRV pri 210. tis. metodou advanpure , vysledok z protokolu bol ze filter bol stredne zaneseny s protitlakom 7.9 po vycisteni 3.2 --ze vraj protitlak musi byt do 5 , tak vela stasti z danym problemom
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslím že ľudia ešte ani dnes v 2018 nepochopili základ všetkých základov.Diagnostika vznikla predovšetkým pre emisný systém,a ona v prvom aj poslednom rade všetko čo rieši robí vlastne pre hladisko emisií.Že má dnešný motor cca tisíc parametrov je bežné,ale maximum toho všetkého má v hladáčiku emisie.Ano,po 2010 je diagnostika našpikovaná kvantom údajov,pretože motor je naložený technikou ktorá to potrebuje merať,vyhodnotiť aj riadiť,pozbierať zo spätnej väzby informácie o správnosti,sledovať a učiť sa vývoj,zaznamenať rozsahy do ofsetov,neustále určité okruhy testovať v cykloch a na základe X správnych vytvárať kódy ktoré hovoria či je daná oblasť dlhodobe funkčne správna.To sa dá jedine sa tieto veci učiť čítať pochopiť,robiť z nich závery z konkrétnym verdiktom.Hodiny a hodiny čumenia do obrazovky či už na dielni,či na ceste. A ja sa s iným ani nestretám,akože ...diagnostika za desať minút.Ja som asi sprostý,pretože ja pred obrazovkou niekedy pomali zarastiem do betonu.Ale v tomto sa nedá pomôcť - vymeń xy vec,dá sa jedine naznačiť.K zložitým veciam nevedú jednoduché chodníčky a od určitého levelu sa končí aj radenie.Ešte stále platí...ťažko na cvičišti - ľahko na bojišti.Nemôžem za to,že cvičiť sa nikomu nechce,len zarábať,.
abeceda...je správne že meniť bez dôvodu (zdôvodnenia) je nezmysel,a ostáva aj vtedy ak je to bežné.Ale...DPF má svoj algoritmus práce,niečo čo je sledovateľné ako xentry píše - všetko je tam. Obsluha musí vedieť čo a kedy je/nie je správne,čo sa akým spôsobom overuje,testuje,vyhodnocuje.Jediná možnosť ako vec riešiť že do toho vnikne sám majiteľ,alebo nájde toho kto to už vie.Cez mazanie chýb sa nič neopravuje,len zotiera oznam.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

xentry,mhlavaty samozrejme mate pravdu len kde najst tych ludi ktory to vedia citat a porovnavat udaje ?takze clovek ktory to nechce zverit do ruk vymazavacom pamata si pomaha sam ako vie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano ,to je pravda.Neraz aj ľutujem ak sa niekto trápi takto,ale jeden či dvaja svet nespasia.A ani nemôžu byť všade a ani všetko naprávať.Väčšinová vôla je taká aká je,a že každý kope len pre svoju peňaženku a má na saláme všetko okolo.S tým ani xentry ani ja nič nenarobíme.
Kde nájsť ľudí ? A ako poznať toho pravého ? Myslím že to až tak ťažké nie je rozlíšiť človeka ktorému to myslí,vypočuje čo potrebujete a rozpráva sa s vami jasne a zrozumiteľte od polodebila čo sa nevie ani podpísať.Odpovede typu - nechajte to tu ,pozrieme sa na to....skúsime...asi ...alebo arogantné a povýšenecké - čo otravujete s tým črepom,to nie je ťažké si domyslieť čo za experta máte práve pred sebou.Ak niekto nevie vyblekotať zrozumiteľnú vetu,tak mu necháte opravovať techniku tretieho tisícročia na ktorej pracovalo tisíce rozumov ? No ja neviem v čom je problém sa otočiť a odísť čím rýchlejšie tým lepšie.
Na druhej strane čo vidím...ten istý dement v monterkoch jedna turbína,druhá turbína,pri tretej začne majiteľ uvažovať či sú naozaj zlé tie turbíny alebo ten mechanik.Aké sú vzťahy keď sa lavíruje jedna radosť,a mechanik vie že tento už nikdy nepríde,tak nech ho para tlačí.Je to obojstranne mizerné zásluhou oboch strán.
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných