1.9TDI PD 150 ARL - neskory nabeh turba - VYRIESENE

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na dorazový červík by som nesiahal,nemusí to dopadnúť najlepšie,na to by iný než ten čo turbínu robí nemal siahať.S tiahlom sa dá hrať,ale začať treba nastavením reakcie na podtlak a až následne doladiť.
Váha sa dá aj cez VCDS zistiť ale tiež vyžaduje trochu poznať závislosť na čase požiadavky,ale dá sa
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

zastavím ťa hneď v prvom príspevku....

ak ste naložili do ARL poľský repas turba z číny a druhovýrobnú vačku...
tam to začína a končí.... nikdy to nepôjde.
Nalož tam ARL vačku original, daj tam original turbo z garetu a auto pôjde od 1500ot ako besné...

rieši sa to minimálne 5 rokov už dookola ako otrepané hrnce!!!!

nemám kedy tu teraz rozpisovať litánie, najma keď som to písal kadetade už asi 10x...

pozrel som si tie 2 logy...

samozrejme že v tom prvom a neznámej mape auto ako tak ide..pretože problém je dotiahnutý palivom....a leje ti to tam nafty aby sa to čínske turbo s tou vačkou dalo dokopy a niečo vytlačilo.

druhá mapa oficialna sa viac podobá na seriovu , nie je tam do kýbla nafty...a tak to preoste netlačí lebo nemá čo rozkrutit vrtulky.

prečo to s diódou ide? No jasne že to ide....máš 1200mg na váhe vzduchu, defakto si vyradil smoke limiter a auto tam leje nafty kolko mu torq limiter dovolí...

môžete štelovať od červíka po tyčku, banku, pretlaky, podtlaky...

pokiaľ nemáš dieru v saní alebo iný mechanický problém...tak je to definitivne turbo s vačkou.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nuž,tu je jedna ukážka aké ARL občas prikvitne.Výsledok - totál brutál
Pri logovaní som myslel že hodí cez sedadlo do kufra
[img]https://i.postimg.cc/nMvmwrqy/image.jpg[/img]
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

naliate 70mg nafty s odfláknutou reguláciou turba ktorá tlačí 2.8baru na VBčku...

čo na to povedať?...bezpečný tlak na VB je niekde okolo 2.6...pri hentakých prefukoch to pôjde časom do kýbla.

Inak samozrejme ..70mg a 2.8 baru musí spraviť svoje.


Inak ako si spomínal mhlavaty :) vaha/turbo sú bludný kruh....

avšak začínaš tým ako je motor navrhnutý...tj. ventile, sanie, turbo atď....tým je dané koľko vzduchu tam príde a váha má za úlohu už len korigovať odchýlky prípadne starobu komponentov/motora.

Darmo budete chcieť palivo keď nemáte váhu a chcieť váhu keď máte činsku vačku s turbom ktoré vzduch dodať nevedia.

amen
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No veď to.Prvá je technická spôsobilosť.Čakať dobré výkony od chorého človeka to každý pochopí hneď,ale od chorého motora to už tak nie je,a ešte ho pokojne načipujú.Ako...to je na tom logu vidieť.Ten motor to znesie,ale ide spojka za spojkou,potom polosi,potom ložiská v prevodovke,atd. V 60 km rýchlosti dať plyn do podlahy a pískajú pneumatiky a ak nedáte pozor ste v jarku,tam končia srandičky.To neurobí 750 BMW,jazdil som,viem.
Technicky je od určitej úrovne prakticky nemožné riešiť takéto veci cez nejaké rady,pretože to je taká šnúra vecí ktorá musí niečo spĺňať že len málokedy to ide čiastkovými radami.A už tam väčšina riešení skolabuje kde sa rieši trojčlenka váha - turbína - palivo a je z toho bludný kruh.
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

Pani pozdravujem Vas


Dakujem za rady, obrazky, logy a vobec ochotu. to sa uz na forach poriadne nevidi.
Nakolko v momentalnom case niesu peniaze na dokoncenie, kedze treba investovat v rodine, tak vymena original bosch vahy neprisla do uvahy.
Na skusku ci "oklamanie" vahy pomoze mi kamarat vahu vypol, tiahlo na turbe som nastavil ako najlepsie som vedel (niesom ani turbo technik ani odbornik na turba a ostatne veci) a tu je vysledok.
Auto momentalne na cierno nedymi, ide omnoho lepsie ako predtym (momentalne je opat naspat original mapa na cca 180ps)

@midnightman nahodit do auta original garrett a original arl vacku nieje easy ked ma clovek rodinu a snazi sa mat auto ktore chce pre svoje potreby dat do akeho takeho dobreho stavu.
Napriek tomu tam je ET Engineering vacka + kolben klzne loziska + tvrdene dvihatka INA. Turbo je original (aspon obal), samozrejme aky stred tam poliak v TurboReg v polsku dal to uz neviem kedze som to auto v tom case nevlastnil.

Ak smiem este poprosit, viete sa k tomu logu vyjadrit teraz?
http://leteckaposta.cz/431957468
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

od 180ps to ma velmi daleko...

Autu je jedno či máš peniaze na diely ktoré tam patria alebo nemáš...je mu to fuk ;)

Môžeš mať zdvihátka aj pozlátené keď je geometria vačky s presnosťou číňana a stred v turbe od KODE alebo mellet.
môžeš sa hrať s tiahlom, dorazovým šrobikom...možno niečo vylepšíš, pokazíš. Avšak to nie je oprava....

ťažko sa k tomu vyjadriť....
v logu máš požiadavok pri 2200ot, potom to preskočí požiadavok a reguluje pod úroveň.
požiadavok je neskoro....regulácia si robí čo chce.

Nečakaj, že nejaká univerzálna mapa ARL ti bude sedieť na takýto polo-nefunkčný motor.
moja ASZ s VBčkom ktorej na každom palci vačky chýba 1mm má plný požiadavok pri 1800ot....

Keby si sa opýtal skôr ako si šikovne poslal turbo poliakovi a kúpil novú vačku nebolo by to také bolestíve.
vačku dobrú na PD kúpiš za 100€ a repas VB stojí cca 440€ v origo garete.

nové klzné ložiská si mohol oželieť...tieto druhovýrobné vačky aj tak zožerú ten kompozit za pár tisíc km. pretože klzné plochy sú nedobre zaleštené.

V takomto stave ti ten motor moc nepoďakuje za 50.000km.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

S tým ET Engineering sa chyba neurobila,príslušenstvo ja Kolbenschmidt,v tom nie je chyba,x kusov behá a seká dobrotu.
Panvičky majú tiež ok,ani tam problém nie je.
Log je značne lepší,je možné upraviť o jeden závit tiahlo na menší protitlak banky.V nástupe bude turbína trocha prevyšovať požiadavky,ale cca 200 mBar môže bez rizika núdzového.Akurát to nesmie byť príliš,pretože potom RJ zasahuje v obmedzení tlaku príliš razantne a tlak sa po zregulovaní prepadne pod požiadavku a to je strata času,čiže...z mierov.
Večer odfotím a dám ti sem do ss ako vysr...z váhou aby klamala vyžší prietok.
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

@midnightman dakujem za uprimnost. ako som pisal ale asi ste nezaregistrovali. Auto som kupil v pojazdnom ale zalostnom stave. dal som to do tohto aktualneho stavu (sam, a niesom ani mechanik ani odbornik na ladenie, ci elektroniku, preto tolko otazok ohladne n75/vahy a logov ). Urobil som co najlepsie som vedel.

Original dvihatka boli pretlacene, este pr km a derave. original vacka uz bola "ostra" s nabehom zavodnej.

Co sa tykalo vymeny, zvolil som to najlepsie z bezne dostupnych a overenych znaciek a som rad, ze po tomto vsetkom to auto ci uz 180 alebo 155ps ma, ale ide.

@mhlavaty to tiahlo upravit este viem, vsimol som si ze zaostavam. predpokladam ze by bolo dobre skratit tiahlo ak sa nemylim? a opat raz dakujem!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano skrátiť,tým sa zmenší protitlak pružiny a bude citlivejšie na zmeny podtlaku,len sa nesmie prehnať,lebo to má aj druhú stranu mince.Je to už spomínaná prílišná preregulácia na vys.tlak ale aj tá zmenšená sila sa prejaví pri postupnom zanášaní variability bordelom,keď tá sila môže chýbať na návrat do základného postavenia.
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

ja co raz som stcil nejaku ET a pod vačku..vzdy problem!!!

tak isto kolega zareval na ET zdvihatkach na inom motore...

je to vsetko cina...ET rozvody do TSI...po 20.000km retiazka o 1cm dlhsia a podobne....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24973
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zatiaľ z ET iba dobré skúsenosti...takže dúfam to tak ostane.Treba ale dať pozor pretože ET má v ponuke aj lacné liatinové varianty,ale to by som neskúšal.

VeilSide....posielam ss čo som slúbil
VeilSide
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 21.12.2010 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VeilSide »

Pre vsetkych ktori toto vlakno sledovali a mozno v buducnosti budu hladat pricinu podobneho problemu pri TDI PD
Vysledok: ako asi pri kazdom repase turba, zle nastavene tiahlo co by nebolo az tak zle ALE v spojeni s vadnou vahou vzduchu bola vadna aj N75. Cize skuska vymeny vahy z funkcneho auta neviedla k vyrieseni problemu. Po vymene N75 a odstaveni vahy (bude zakupena nova) + doladeni tiahla je auto funkcne, turbo zabera ako ma (este to nieje 101% kedze to treba poriadne doladit), nedymi pod zatazou a hlavne je opat vhodne na bezne jazdenie.

Aby som nezabudol. najvacsia vdaka patri asi ako v kazdom vlakne panovi "mhlavaty", ktory aj napriek tym istym otazkam ma stale chut odpovedat a pomoct. VDAKA
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

no ked kupis vahu a začne fungovat smoke limiter postni sem log a ja ti poviem či ste to opravili alebo "obabrili"...

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: avelmak a 31 neregistrovaných