Toyota Land Cruiser 150 - výmena batérií

Diskusia ohľadne vozidiel značky Toyota

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

leonNL
Príspevky: 1239
Dátum registrácie: 16.09.2009 16:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa leonNL »

Ahaaa, tak v tom pripade je mi to jasne. Ano, Airmatic
Hrdym majitelom:

W219 CLS63AMG 2010

W211 E55AMG 2005
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

podvozok sa reguluje aj ked je motor vypnuty ? Tak to je parada. Voyagery maju nivo ale to je hlupo mechanicke.




>> Startovaci prud 800 a viac A? Naco?

takmer nanic - to nie je startovaci prud, to je v principe skratovy = maximalny prud co bateria vie dodat. Startovaci prud je ako pisem okolo dvesto amperov na beznych masinach a aj zdovodnujem preco.

Odpoved je, ako zaznelo, zivotnost. Bateria ktora dokaze maximum 600A a treba z nej vybrat 300A pri starte (ukazeme si dole) ide na polovicu svojich maximalnych moznosti ked je nova. Daj jej tri-styri roky, nejaku dobru zimu a uz ide na absolutnom maxime. Bateria ktora dokaze 900A ide na tretinu, v nejakej tvrdej zime dostane na papulu ale furt nie je na maxime.


>> U starsich aut je malo zrutov elektriky, u novsich sa pri startoch vypinaju "nepotrebne" spotrebice.

toto je v poriadku, napr. auta odpajaju vyhrievanie predneho/zadneho okna, vyhr. sedaciek atd. A to prave preto ze start je proste narocna procedura.





>> Kolko je odber startera, RJ potrebnych pri starte, vstrekovania?

riadiace jednotky dohromady nula nic, dobre par desiatok wattov, proste nic s cim treba pocitat. Zhavenie na diesli je ina parada, tam sype a sype :

Výrobné číslo GN068
Výrobné BERU
EAN číslo 4014427113867

Celková dĺżka [mm]:170
Rozmer závitu:M10x1,25
Napätie [V]:11

Rozmer kľúča:12 mm
Prevedenie żeraviacej sviečky:dozeravujuce, Tycinkova zeraviaca sviecka
Montáżna hĺbka [mm]:36,6
Pripájacia technika:M4 / 2 Nm
Veľkosż prúdu [A]:16

kokso 16 amperov kus. Krat osem valcov ked mas pekny motor ze ? Takze to je 120 amperov aj drobne. Nezabudat ze starter samotny je okolo dvoch kilowattov, takze zhruba dvesto amperov ako som pisal. Nemozes ratat s napatim 12.6V na baterii ako mas v klude ; pri tychto obrovskych prudoch ide voltaz dole (takze rataj ze ti padne na zhruba 10V).


Cize zhavenie plus starter na osemvalci = 300 amperov. Ako vravim dojde zima -25 a zacina sranda. Vsetko kladie vacsi odpor, nic nejde tak lahko ako v juni, zhavit musis par sekund... takze z efektivnych 2kW co potrebuje motor startera je zrazu 3kW z baterie len tak fikne (husty olej v prevodovke ktora ti kladie dalsi odpor atd).

Na Landcruisera som rychlo pozrel startery v dieloch, nic som neoveroval... 2.2kW. Alebo 2.7kW tu :
https://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-LAND- ... SwtnpXmcQk




A napriklad takato chutovka ale to je podla mna blbost :

https://www.autodoc.sk/cv-psh/9132746

5.5kW na 24V. Nemam tusenie co je to za starter pisu ze :
TOYOTA Land Cruiser Prado 150 (J150) 4.0 V6 VVT-i (GRJ150_, GRJ125_), Year of Construction 08.2009 - ..., 3956 ccm, 282 PS

ale to mi pride ako cista sprostost, 5.5kW je neskutocne vela.


4.5kW tu : https://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-LAND- ... SwxH1UKVjN

okej vidim ze 24V ale furt... to su nesmierne cisla.



No, v kazdom pripade 2kW su proste bezne startery, to mi mozes verit. Aj na malych osobnych autickach s motormi 2.0tdi.



Nezabudnut na to ze spotrebice maju nabehovy prud - ked zapnes akykolvek spotrebic, v prvych milisekundach potrebuje uzasne viac amperov ako pocas prevadzky, typicky napriklad aj ziarovka vybuchne ked ju zapnes.




>> Osobne sa uspokojim aj s mensim startovacim prudom, len nech akku ma fakt dobru kapacitu a dlho vydrzi.

samozrejme, vsetkeho s rozumom. Nikomu z nas netreba 200Ah bateriu s 1300A na nahodenie Fabie ani Medveda 55AMG.

Pokial mas "dostatocne ampere", netreba ti trikrat viac cize ked potrebujes povedzme 300A pri starte, je ti zbytocnych 1000A z Bars baterie ktoru som uviedol. Ono vsak kapacita a vyssi prud tak nejak idu ruka v ruke : nebudem hladat spickovu 60Ah bateriu s prudom nad 550A co je problem, ked si mozem polahky kupit 90Ah bateriu so 750A a teraz pozor tajomstvo : o patnast eur drahsie.

Navyse, ako som demonstroval na konkretnej Bars baterii ktoru aj kazdy z vas vie na Slovensku najst, 110Ah/1000A za 97,-eur vratane dph maloobchod je ponuka zurivo neprekonatelna ; zober si ze v autorizakoch ludia kupuju 60Ah baterčičky lebo im poradili za 169,-eur a ja sa strasne smejem na tom.


Na druhu stranu... otazka je preco nie. Nikomu nenutim na Korzu 110Ah baterku, tam ju ani nema ako zapojit, ani do kufra sa nezmesti :)

Mat zbytocne velku bateriu aj so zbytocne velkym prudom nie je nafigu. Je to o zivotnosti co sme uz načali. Priklad s posilovanim - 70kg chlápatko alebo 140kg hora svalov v posilovni. Tlacia 50kg cinky. Ktory z nich vydrzi dlhsie ? Ktory z nich po skonceni serie dokaze zacat dalsiu seriu a vydrzi v dalsej serii viac ? Ktory z nich sa viacej strha ?





>> Darmo mi bude 1000A startovaci prud, ked je problem s kapacitou.

ano, suhlasim. A zase mam zamyslenie :)

Ak narazame na Optima baterky (50Ah/1000A prudu) co som uviedol, tak maju jednu drobnu vyhodu : prave kvoli obrovskej ploche vnutornych zatocenych dosiek, cize presne kvoli tej vlastnosti ktora im dovoluje zo seba vytlacit nezmyselne prudy, prave kvoli tomu sa dane baterie vedia strasne rychlo nabijat... lebo su schopne obrovske prudy aj absorbovat :)

Cize, pri kratkych jazdach ich lepsie RYCHLEJSIE nabijes :) a to je zrovna vec ktora ta v danom momente zaujimala najviac. Ked nahodis masinu a ides 490km po dialnici rovno, tam je casu na obnovenie baterky habadej. Prave pri poskakovani 5km horedole ta zaujima ako bateria dokaze absorbovat energiu naspat...

Neuveris, ale baterie s hrubymi doskami sa dokazu nabijat rychlejsie ako baterie s tenkymi doskami :) Mimochodom, velmi by ma zaujimalo v akej kondicii bola dana bateria pretoze ked 15x denne prejdem 4km zastavim vylozim nalozim veci a pohne sa mi podvozok, neexistuje ze bezna bateria v dobrej kondicii lahne a toto neutiahne. Ech pardon, bezna u mna znamena 100Ah. Jedina co nemam stovku je v tom Voyageri, pretoze... z vyroby 50Ah. Ked padne, pojde tam najvacsia aku tam dokazem zapojit kvoli dlzke kablov, zrejme nejaka 72 az 80Ah.




Jedina vec ktora je zbytocna pri velkych bateriach su peniaze ktore za ne zaplatis.

Z hladiska zivotnosti je to bez debaty, bateria s vyssou kapacitou Ah (a teda zvycajne aj vacsimi prudmi co dokaze dodat, aj ked su zbytocne) jednoducho ma vyssiu zivostnost.





>> mp3turbo, nic proti, kazdy ma svoj nazor, tak isto ako na male trojvalce, kde neni problem z nich dostat velke vykony.

presne ta ista vec : nie je problem z trojvalca 1.4i vymackat 140kW. Ale nepreziju tak dlho ako rovnakych 140kW z benzinoveho trojlitra ktory nema turbo...





>> V pohode to nastartuje aj na tu jednu 90amperhodinovu baterku

no samozrejme, preco by nemalo ? Neexistuje jedno jedine osobne auto ktore by sa nerozbehlo s 90Ah bateriou, kedze 90tky bezne davaju okolo 800A max. Taketo pecky nepotrebuje nic, ziadne Audi A8 6.0i, BMW760i, Medved 65AMG, proste nic. S 90tkou bateriou nahodis Caterpillary, Zetory, John Deere, Fortschlift kombajny, Avie, vsetko.



>> ale kedze je to Landcruiser-auto predurcene aj do terenu a narocnejsich podmienok +pocita sa aj s vyuzivanim nezavysleho kurenia

a presne o tomto to je. Dve baterie mas preto, lebo jedna z nich (urcena na startovanie) sa za ziadnych okolnosti nevybija pri takejto aktivite. Ak vytrieskas Auxiliary (pridavnu) na nulu, zhasne ti kurenie ale furt auto rano nahodis.

Presne takto to maju rozdelene aj ine civilne auta, napr. Peugeot 607 (ano, dve baterie, druha je krpata malicka), Volcgagen Féton, Audi A8 atd, atd. Dokonca aj mnou spominane Sharany (2001-2010), a z toho priamy bracek Alhambra/Galaxy mali moznost dvoch baterii : druha bola montovana pod sedackou spolujazdca a sluzila... na nezavisle kurenie.

ufff mi to zase pise a pise.




Zaver je jednoduchy a spravny a uz tu zaznel velakrat : hladaj najvacsiu bateriu ktoru tam mozes fyzicky zmestit a v ramci danej kapacity hladaj taku ktora ma najvyssi prud (resp. hmotnost).

Orientuj sa podla prudu ; hmotnost je sekundarny argument pretoze ju sialene ovplyvnuje mnozstvo elektrolytu nad urovnou dosiek. Staci centimeter navyse, a tom rozmere baterky to mas tri litre... tri kilogramy.
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

@mp3turbo
Tvoj siahodlhý príspevok som prestal čítať potom, ako si vytiahol jednu konkrétnu žeraviacu sviečku a začal ju prepočítavať na osem valcový naftový motor.
Už som zažil nespočetné množstvo ľudí, ktorí kupovali žeraviace sviečky podľa uvedeného, ja vlastne ani neviem akého elektrického parametra, ktorého jednotku zvolili Ampér.
Samozrejme, podľa logiky, čím viac, tým lepšie.
A možno preto máme žeraviace sviečky, ktorým to niečo, čo neviem ako nazvať, udajú 16A a ide to ako teplé rožky. Možno sa čoskoro dočkáme aj 25A, čo povieš?
Je to, samozrejme, hlúposť. Ohmov zákon aj naďalej platí, žiadne veľké revolúcie sa nekonajú, zatiaľ. Ak by tá tvoja BERU žeraviaca sviečka mala mať ten elektrický parameter, ktorý neviem nazvať, 16A, ak predpokladám, že sa jedná o odoberaný prúd, pri napätí počítam 12V by musela mať svoj vnútorný odpor 0.75Ω.
Prosím ťa, daj si tú prácu, zakúp si tú Tebou konkrétne uvedenú žeraviacu sviečku a zameraj multimetrom jej vnútorný odpor. Garantujem Ti, že sa dostaneš na hodnotu rovnakú, alebo veľmi blízku hodnote 1.2Ω. Potom to podľa toho pána Ohma vychádza, že žeraviace sviečky odoberajú prúd 10A.
Áno, aj NGK, ktoré som naposledy nahadzoval, uvádzali 16A.
Keďže všetky nové žeraviace sviečky pripojím na zdroj napätia a prúdu a sledujem nahrievanie špičky a meriam ich odber a vnútorný odpor (je to omnoho menej práce, ako potom vadnú vytiahnuť opäť z motora von), viem, že aj tieto NGK žeraviace sviečky s uvedeným neviem čím 16A, mali odber okolo 10A a vnútorný odpor okolo 1.2Ω
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Mp3turbo sklamem ta ale napriklad landcruiser 120 a typujem ,ze aj u 150 to tak je nema jednu baterku len na startovanie a druhu len na spotrebice . Batrky u tej Lc 120 su spojene hrubsim kablom napevno paralelne bez neakeho ,,elektrinickeho,, rozpojovaca a ked odpojis jednu alebo druhu tak nastartujes na hociktorej a ked jedna odchadza tak automaticky ,,stiahne,, so sebou aj druhu. Ze tak ako som pisal spravne by mala byt jedna 100ah startovacia a druhu cez odpojovac trakcna na spotrebice +v pripade nudze by mohla posluzit aj na nastartovanie ak skape startovacia .A nechce sa mi verit,ze taky bateriovy manazment mal sharan a ine auta ?
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

undertaker : no a co, tak namiesto 16A si nameral v realite 10A na sviecke. Ved to je uplne v pohode. Na osemvalcovom motore je potom priblizne 80A len na zhavenie... ja som napisal pri vypocte so 16A az 120A celkovy odber.

Iste, 80A a 120A je rozdiel ale preboha radovo to sedi.

Keby to bol jeden jediny amper na sviecku tak som mimo pretoze namiesto 120A by to bolo celkovo 8A pri osemvalcovom motore, ale takto nie som. A ty kludne mozes prestat citat co len chces, mne to nevadi.

Ten moj vypocet je vcelku fit a stojim si za nim s hlavou zdvihnutou.





>> Mp3turbo sklamem ta ale napriklad landcruiser 120 a typujem ,ze aj u 150 to tak je nema jednu baterku len na startovanie a druhu len na
>> spotrebice. Batrky u tej Lc 120 su spojene hrubsim kablom napevno paralelne bez neakeho ,,elektrinickeho,, rozpojovaca

nesklamal si ma vobec, prave naopak potesil. Ja to mam takto analogovo rad. Vacsina offroadov to ma oddelene. Aj Touareg.






Lubošu : >> Bolo celkom zaujímavé startovat na batériu z Kufra...

velmi dobre vies naco ju tam mas. Startuje sa na normalnu velku bateriu, tento prdak v kufri je na pomocne elektricke funkcie. Myslim ze je to vnutorne osvetlenie (pri vypnutom motore), truba, otvaranie / zatvaranie toho kufra a podobne, smaozrejme nasranie majitela a podporovanie mytov o "francuzskej elektrike" ked sa tato malinka bateria po Y rokoch dokazi a potom vytvara usmevne situacie.

Prva vec co ma kazdy majitel 607 spravit ked ma "problemy s elektrikou" je okamzite vymenit tuto pomocnu bateriu.

Inak ja som nepovedal ze sa startuje na tu malu :) samozrejme ze nie. Ani Sharan nestartuje na tu druhu (interierovu) bateriu - ta sa pouziva na nezavisle kurenie, to som napisal, a taketo nejake drobne NEKRITICKE funkcie. A ani to nie je klasicka olovena s elektrolytom navolno a plynovanim...
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

undertaker007 napísal:@mp3turbo
Tvoj siahodlhý príspevok som prestal čítať potom...
a ja po prvej strane :-), pan bude z dvojiciek, tento pise a druhy zase iba cita, dobru chut, idem sa venovat starej...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
dodik13
Príspevky: 534
Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dodik13 »

Mp3 zase Ta sklamem ale vacsina offroadov to takto nema ,ze oddelene baterky zapojene. Mal som skoro z kazdej znacky neaky terenak + mam moznost porovnavat s kamosmi a ked ma neaky offroad 2 baterky tak vacsinou su bohuzial napevno paralelne spojene bez rozpojovaca a kto ma s rozpojovacom tak uz to ma individualne prerobene . A co sa tyka pojmu offroad tak tuareg k nemu nepatri kdezto toyota landcruiser v roznych prevedeniach je najviac celosvetovo overena rozsirena znacka terenaka do nehostinnych podmienok kde ine sunky koncia a predsa tiez nie je dokonaly-napriklad s tym zapojenim 2bateriek natvrdo paralelne k sebe lol
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> A co sa tyka pojmu offroad tak tuareg k nemu nepatri

samozrejme ze nepatri, preto to mam v oddelenych vetach :)
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Tak a teraz trochu ironie: Ja si viem predstavit riesenie, ze by v aute stacila aj motocyklova baterka... ako sa startuje Stalinec alebo DeTecko? Pomocnym motorom :) Takze v zime najprv nakopnes nejaky jednovalcek cez paku ala jawa 350, a uz mas potrebne ampere na zhavenie z generatora a beziacim motorcekom jedna radost spustis hlavny motor. Vsetko Rusi davno vymysleli.

Doplnim.... stacila by mozno motor z nejakeho pioniera... ani baterku by netrebalo.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Do 175 000 km a x rokov(možno od výroby) tam boli dve 70 Ah, a bolo to v pohode, tak načo špekulovať, kúp také aké sú tam nahoď ich a voz sa.
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

martin cichy napísal:Tak a teraz trochu ironie: Ja si viem predstavit riesenie, ze by v aute stacila aj motocyklova baterka... ako sa startuje Stalinec alebo DeTecko? Pomocnym motorom :) Takze v zime najprv nakopnes nejaky jednovalcek ... mozno motor z nejakeho pioniera... ani baterku by netrebalo.
to mozme ist rovno do cias startovania kurblom :40bd: alebo patronom..

Návrat na "Toyota fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný