Kleber Krisalp HP3

Vaše skúsenosti, rady ktorým sa vyhnúť, odporúčania ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pidizvi
Príspevky: 3413
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

offroad na snehu zvladne ovela menej ako by sa mohlo zdat, nasiel som video napr
https://www.youtube.com/watch?v=BKi8B2h7eT4

Ked zapadli, tak snehu mali tak do polky kolesa, cize tak 40cm. A vsetko to bolo na rovine, takze zasnezeny svah a ani offroad nezvladne vela. Retaze podla mna pomozu velmi, tam sa uz potom konci na bruchu. Fakt v zmysle hesla, cim lepsi offroad, tym dalej po neho musi traktor ist.

(edit je to len model heh:
Tu je este tatra 8x8 a tiez to dokaze zapadnut na rovine v snehu:
https://youtu.be/i0f5J7uqm34?t=205
)

Takze podla mna vsetky zimne gumy na snehu mozu fungovat tak do 10-15 cm snehu, kde sa da hovorit o jazdnych vlastnostiach, ci guma drzi. Potom je to uz jedno aka guma, aj tak to nepojde.
Naposledy upravil/-a pidizvi v 21.09.2018 08:43, upravené celkom 1 krát.
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

podzvi ta tatra je hracka/model

netusim kolko mas rokov ale 10cm sneh zvladala skodovka na OR34 ...
pidizvi
Príspevky: 3413
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

heh ano, je to model, cize blbost.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Dep napísal:
Jazdím v zime na Conti TS860, auto ma cez 1.6 tony, veľká nedotacava krava, silny krutak na predku, proste dobre gumy sú základ.
Nejdem zosmiesnovat 1,6t autá, lebo to je dnes skoro každé. Ťažké kravy začínajú na 2t ????
A inak súhlas, obra Pneu je dôležitá. Akurát si tu väčšina mýli pojem dobrá a drahá. Co často vôbec nesúvisí
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Jasné Acon, beriem Tvoju poznámku. Mondeo ma neviem či 1.6, či s vodičom 1.7 tony. Čo som tým chcel povedať, je, že je rozdiel obúvať veľké neohrabane auto a dajme tomu segment B, s hmotnosťou okolo 1 tony.

Určite sú pneumatiky za 180-220e a aj také Conti je podľa mňa stále len taká budgetovka.

Opäť tu padajú stále tie isté argumenty, že dobra guma nie je všetko, a tí poniektorí stále skúšajú šťastie na cestách.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

jedina vec co nas drzi na ceste su zatial PNEUMATIKY, treba to este viac roztahovat?
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Si strelil capa. Ak máš naprd tlmiče, funkciu pneu degradujes o 10ky %. Na jazdných vlastnostiach sa podpisuje veľa konštrukčných prvkov a všetky majú vplyv na zvládnutie krízovej situácie. A to nie je len brzdenie na snehu
Naposledy upravil/-a Acon v 23.09.2018 10:08, upravené celkom 1 krát.
Roadrunner
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 06.06.2006 12:56
Bydlisko: ZM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roadrunner »

bajo777 napísal:roadrunner, ja tie pneuvranik nemam, princip su tvrde zrna v zmesi, ktore sa stale dostavaju nove a nove do kontaktu s cestou, tak ako sa obdiera dezen, inac sa jedna o protektory, kde dezen je zvacsa kopiou nejakej znamej znacky, mozes si dat naprotektorvat svoje plaste, ked splnis poziadavky vyrobcu, alebo kupis hotove...ten samotny princip je myslim prebraty z nejakeho severskeho statu, vyrabany v cz, laicky by som tie pneu prirovnal k smirglu, na lade logicky daleko lepsie ako cista guma, v testoch to vychadza skoro ako hroty, ktore samozrejme u nas nejde legalne obut

momentalne mam konecne savy, predtym 2x ultragrip, kedze isty cas neboli savy lahko k zohnaniu, tak ako dalsi traja kolegovia, ale oni nemaju eskimo, ale hp, ci hp2 ? sa to vola, kedze sa jedna o vacsie rozmery, obul som ich prve pred 15 rokmi a bol som prijemne v soku v paddocku na pk babe, ako jedine auto som na nich dokazal vyjst kopec, bez asistencie, auta tam boli akekolvek aj obutie od vymyslu sveta, podobny pribeh mal kolega pri vyjazde zo zafukanej dediny pri trnave, on to proste presiel, tam kde ostatni stali, bavime sa stale o cerstvom snehu, nespochybnujem ze v priemere mozu byt lepsie plaste, ale ja som si vybral prave tuto jednu vlastnost, ktoru chcem a preferujem... :41c2:
Ďakujem pekne za objasnenie. Zaujímavá myšlienka, hlavne keď ešte aj funguje.

Ak správne rozumiem, ty preferuješ jednu vlastnosť u zimnej pneu. Ale čo obuť ak chcem dobrú pneu aj v iných kritériách? Na testy sa nedá spoĺahnúť a na renomé značky tiež už nie. Tak ako sa zorientovať?
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Pneumatika na všetky povrchy nikdy nevýde z testu s najlepšími hodnoteniami. Skrátka all in one a všetko TOP neexistuje. Pneu si máš vyberať do podmienok, ktoré prevládajú. Na suchu je dobrá každá. Ja sneh na ceste vidím možno 3 dní v roku ale mokro je od jesene do jari často. Preto preferujem pneu s hlbokým vzorom a mäkkou zmesou. Prd vydržia no na ceste za mokra držia dobre. Hnať sa za gumou co dobre zaberá na snehu no je tvrdá a na mokrom sa šmýka je dobré tam, kde je sneh na ceste 3 mesiace v roku. Ja napr toto leto jazdím zimné lebo končia a kupujem celoročné. Mala ich žena na Mazde3 a nemám žiadne výhrady. Do snehu a blata mám aj tak je 4x4 a 3sady pneu. Lebo 3 v 1 nefunguje ani na tom
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

univerzalne najlepsia neexistuje ziadna, skor ked chces univerzalnu, treba vediet ci v niecom neni uplne zla :41c2:, typicky priklad prilnavost a zivotnost su v priamom rozpore...na druhej strane stare pneumatikarske koncerny asi maju za desiatky rokov dost dobre know-how, aby vypustili do sveta totalny prepadak, do tejto miery sa mozes spolahnut na znacky, ze neslapnes uplne vedla
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Roadrunner
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 06.06.2006 12:56
Bydlisko: ZM
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roadrunner »

Rozumiem, že najlepšia vo všetkom neexistuje (napr. zima aj leto). Skôr som myslel aby bola dobrá v zimných parametroch a kategóriach lebo jazdím zmes zimných podmienok. A zas si myslím že väčšie riziko že sa niečo udeje a bude treba podporu dobrej pneu je v zimnom období (mokrá cesta, v tieni alebo na mostoch námraza, atď). Čiže ak obujem nejakú top zimnú, budem mať v problémovom a rizikovom období väčšiu istotu ako s celoročnou, a so zimnou by som sa v lete nejako "pretrepal". Totiž u nás sú podmienky pre zimné pneu v pohode 7 až 8 mesiacov. Lebo za podmienky pre zimné pneu sa považuje aj mráz a mokrá cesta spolu s nízkymi teplotami a nielen hlboký sneh, poľadovica alebo brečka. Tiež cesta niekoľko kráz za zimu na sever je lepšia na zimnej ako na celoročnej. Aj preto by som celoročnú obúval keby bývam tak 500 - 1000 km južne.Uvažujem tak hlavne preto že nájazd je tak 10 tis. za rok a dve sady by som dral tak 10 rokov čo už nieje ani letná dobrá nie ešte zimná. Takto by som vymenil celú sadu za 4 až 5 rokov. + výhody ako neprezúvanie, skladovanie atď... Možno raz za rok prevážiť.

V čom má moja úvaha nedostatky? :)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

10t rocne az to je auto na kodrncanie u nas, kludne bezne zimne a namontovane celorocne, ja bych to tak urobil, narast spotreby neni taky dramaticky ani zhorsenie vlastnosti, ako zvysene naklady za skladovanie, prezuvanie, starnutie pneu, ono tie zimne co su tu zimne su v inom klimapasme nic, tam su ine zimne, kamos co byva v kanade calgary, tak ten co mi posielal co tam ma na vyber nebolo u nas v ekvivalente ani jedna, zase naopak ked byval vancouver, tam stacili letne cely rok

a este jedna vec, letne pneu v zime maju iba 20% vlastnosti co potrebuju, kdezto zimne v lete 80% vlastnosti ! cize volba co na celorocne je v celku zrejma, iba treba prisposobit aj svoju hlavu tomu co mam obute...ja momentalne dojazdievam letne co maju rv 2009, zatial mi davaju zvukovou kulisou ze uz im zvoni umieracik :40bd: , minuleho roka som veru na kruhaci take zvuky nevyludzoval :-\

s tym prevazovanim, ja ti nevim karle...ked mam 2 sady, nemam potrebu prevazovat, aby to malo zmysel, musel by som mat poprve ciste disky, ne s hlinou a bordelom a plny vzorok kamenov /hlavne na/ zimakoch, ibaze tolko casu tomu venovat nemienim :-)
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Keď celoročné tak odporúčam Kleber Quadraxer 2
Mám s nimi dlhoročné skúsenosti a nie je problém atakovať s nimi 80/100 000km nájazd
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Tak ako píše bajo ,

tie celoročné pneumatiky to je také, že ani ryba ani rak.

Tu v Nemecku vidím poobuvané Michelin Cross-Climate väčšinou na pick-upoch, čo sa točia len po meste poprípade po okreskách
a hlboký sneh vidia tak 2x za 5 rokov, čo je vlastne celá doba ich životnosti.
Treba vedieť jednu vec, že dobré zimné gumy , ale že naozaj do zimných podmienok, su vyrobené z mäkkej zmesi a z riedkym vzorkom
vid Nokian Hakkapellita, je jasné, že takáto guma pri vonkajších teplotách 15°C jednoducho "zhorí" na suchom asfalte počas niekolko stoviek kilometrov
ale v mraze a hlbokom snehu može byť excelentná,

lenže aké su dnes klimatické podmienky všeobecne, kolko dní do roka je suvisla snehová pokrývka a teploty po 0°C a nižšie ???
Nevyhodou a sučasne hlavnou prednosťou celoročnej pneu je tvrdá zmes , ktorá umožňuje obstojné km nájazdy aj v letných podmienkach,
tvrdú zmes absolutne nevhodnú pre zimne podmienky kompenzuje vysoký počet priečných lamiel,a šipový vzor,

čo tú pneumatiku posuva na vyššie priečky umiestnenia sa v testoch v zimnych podmienkach
/spominaný Kleber aj Good Year Vector Four Seasons/
Takže celoročna pneu je o kompromisoch .

A za zmienku tiež stojí, že aj off-roady v ťažkých zimných podmienkach navliekaju snehové REŤAZE , aj keď maju obuté špecialne gumy s AT vzorom určeným do blata a hlbokého snehu, a predsa to nestačí.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Vidím, že čím menej najazdených km, tým viac sa to prežíva. Celoročné sú do našich klimatických podmienok stále vhodnejšia a vhodnejšia voľba. Len ak pracovne jazdím 40-50 000km/r majú zmysel 2 sady. Inak je to nezmysel

Návrat na "Pneumatiky - disky"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných