Audi B8 2.0 TDI - teplota motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Audi

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa undertaker007 »

foxpk napísal:Ešte ma napadlo niečo skúsiť - ak budem pozorovať zohrievanie studeného motora a termostat 03L121113A funguje správne, tak teplota IDE00192 by mala začať viac skúpať až keď sa otvorí termostat čiže okolo 83°C? Ak nefunguje tak budú teploty IDE00025 a IDE000192 stúpať viac menej rovnako, alebo sa mýlim?
V podstate správne, akurát, že ak by termostat prepúšťal vodu skôr, aj keď len máličko, zrejme je to dostatočné množstvo, aby motoch chladol, ale zároveň nemusí byť dostatočné na to, aby to bolo viditeľné na týchto čidlách. Neviem. Nevylučujem to, ale môže sa stať. Za pokus to určite stojí...
foxpk
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 28.07.2016 21:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxpk »

Pozoroval som teploty IDE00025 a IDE000192 a stúpali viac menej rovnako (rozdiel cca 6°C)

Dal som von termostat 03L121113A a porovnal so starým, starý (ešte originál Audi) má iné osadenie + má v sebe gumené tesnenie a keď ho nalejem vodou tak ju drží, nový trochu prepúšťa čiže starý išiel naspäť.

Pri jazde ale žiadna zmena - motor chladne tak ako predtým :( a teploty stúpajú s rozdielom cca 10°C

Teplota IDE000192 (ktorá chladne ako prvá) ide z čidla č.16 - ak ho odpojím teplota IDE000192 ukazuje na diagnostike 100°C a pustí sa ventilátor ostatné teploty ukazujú normálne hodnoty - predpokladám že to je OK. Ale neviem kde majú čidlá.

Zistil som že na hadici 23 sú DVA termostaty 1K0121113A (na schéme a vymenený je iba jeden) a spätný ventil 1J0122351.
Takže som vybral celú hadicu von.

Spätný ventil sa zdá byť OK - v smere šípky ide prefúknuť v protismere nejde ústami prefúknuť.

Zajtra vymením ešte druhý termostat 1K0121113A a uvidím ak už ani toto nepomôže tak neviem .....

Mimochodom hadica č.8 je horúca a hadica č.1(od termostatu 03L121113A) je iba vlažná - toto by tiež malo byť OK? ak je termostat dobrý tak nepustí studenú vodu do motora.

Foto: https://postimg.cc/gallery/3cbd82p08/
bady555
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 12.03.2010 07:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bady555 »

na audiklube sa to casto riesi ale malokto to vyriesil, niekomu pomohlo vymenit obidve termostaty, niekomu nic
foxpk
Príspevky: 14
Dátum registrácie: 28.07.2016 21:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa foxpk »

Po výmene všetkých troch termostatov je problém s chladnutím odstránení. Auto drží pekne teplotu aj pri klesaní z kopca.

Už som si myslel že teplota je vyriešená ale nieje, o pár dní nato sa pri jazde po diaľnici pre zmenu začalo prehrievať :342a:
Ak auto stojí prípadne pri jazde po meste je teplota v poriadku, ale pri jazde po diaľnici teplota stúpa na cca 120°C, možno by stúpala aj viac ale keď zapnem kúrenie naplno teplota opäť klesne.
Termostaty som skúšal variť - všetky sa otvárajú.
Vodná pumpa bola menená spolu s rozvodmi 2 mesiace dozadu.

Ja už neviem, asi je to prekliate :40bd:
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

nesranduj, tu exorcista nepomoze, je iba pokazene... :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Audi fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných