Poraďte - ktoré benzínové japonské auto na 70kkm ročne?
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Poraďte - ktoré benzínové japonské auto na 70kkm ročne?
Ahojte. Budem meniť auto a keďže najazdím 70-80 000km ročne, najvýhodnejší by bol znova diesel. Nezavrhol som ani na benzínové, ale to musí mať do 6-6,5l/100km kombinovanú spotrebu.
Na prvých dvoch miestach je spoľahlivosť a pohodlné sedadlá. Nechcem mať problém S NIČÍM. Už sme mali v rodine 11 rokov Toyotu Corollu e10 1.3 benzín od 11 do 22 rokov a za celý čas s ňou nebol jeden jediný problém za 157000km. Potom som mal Hondu Accord Tourer 2.4 i-vtec s automatom, najazdil som na tom okolo 90000km a tiež - nikdy žiaden problém. Chcel by som znova zažiť pocit, že svojmu autu 100% dôverujem a viem, že nikdy žiadny problém nepríde. Keď pôjdem do servisu, tak len preto, lebo tam pôjdem na výmenu oleja, alebo iných bežných servisných úkonov zahrnutých do bežnej údržby. Nechcem byť v servise každú chvíľu, lebo raz okná nejdú, potom niečo vibruje, potom začne svietiť kontrolka motora a človek netuší, prečo a v servise vás stiahnu z kože (Dánsko). A preto rozmýšľam aj o benzínových autách, lebo tie majú japonci excelentné a nepomerne spoľahlivejšíe, ako diesle.
Ale - existuje spoľahlivý naftový motor v japonskom aute? 2.2 i-ctdi môžme hneď vylúčiť, tam ročná daň sa blíži k 1000 euro. Musí to byť niečo s nižším objemom a čo najnižšom papierovou spotrebou. Podľa toho sa tie dane vyratúvajú.
Okrem naftových rozmýšľam aj o benzínových a to o 1.4 VVti, 1.6 VVTi v Corolle, 1.6 VTEC v Civicu, ale aj napr. 1.2 VVTi od Suzuki, či 1.3 Mazda 2, 1.6 Mazda 3.
Keď by mi niekto chcel poradiť, že nové, tak nové nie. Swift stojí v prepočte 17000 euro, najlacnejší Auris 27000euro atď. a toľko peňazí na autá míňať nebudem.
U benzínových je otázka tých 70000km ročne a u naftových, aký je tam nákladný servis. Radšej by som dal každých 100km trošku viac na palivo a vedel, že sa nepokazí nič, ako mať pol roka spoľahlivý nafťák, ktorý ale jeden deň zostane nepojazdný a vyššiu spotrebu benzínu preplatím u nafťáka 5 násobne drahším servisom.
Poraďte, ak sa dá. Díky
Na prvých dvoch miestach je spoľahlivosť a pohodlné sedadlá. Nechcem mať problém S NIČÍM. Už sme mali v rodine 11 rokov Toyotu Corollu e10 1.3 benzín od 11 do 22 rokov a za celý čas s ňou nebol jeden jediný problém za 157000km. Potom som mal Hondu Accord Tourer 2.4 i-vtec s automatom, najazdil som na tom okolo 90000km a tiež - nikdy žiaden problém. Chcel by som znova zažiť pocit, že svojmu autu 100% dôverujem a viem, že nikdy žiadny problém nepríde. Keď pôjdem do servisu, tak len preto, lebo tam pôjdem na výmenu oleja, alebo iných bežných servisných úkonov zahrnutých do bežnej údržby. Nechcem byť v servise každú chvíľu, lebo raz okná nejdú, potom niečo vibruje, potom začne svietiť kontrolka motora a človek netuší, prečo a v servise vás stiahnu z kože (Dánsko). A preto rozmýšľam aj o benzínových autách, lebo tie majú japonci excelentné a nepomerne spoľahlivejšíe, ako diesle.
Ale - existuje spoľahlivý naftový motor v japonskom aute? 2.2 i-ctdi môžme hneď vylúčiť, tam ročná daň sa blíži k 1000 euro. Musí to byť niečo s nižším objemom a čo najnižšom papierovou spotrebou. Podľa toho sa tie dane vyratúvajú.
Okrem naftových rozmýšľam aj o benzínových a to o 1.4 VVti, 1.6 VVTi v Corolle, 1.6 VTEC v Civicu, ale aj napr. 1.2 VVTi od Suzuki, či 1.3 Mazda 2, 1.6 Mazda 3.
Keď by mi niekto chcel poradiť, že nové, tak nové nie. Swift stojí v prepočte 17000 euro, najlacnejší Auris 27000euro atď. a toľko peňazí na autá míňať nebudem.
U benzínových je otázka tých 70000km ročne a u naftových, aký je tam nákladný servis. Radšej by som dal každých 100km trošku viac na palivo a vedel, že sa nepokazí nič, ako mať pol roka spoľahlivý nafťák, ktorý ale jeden deň zostane nepojazdný a vyššiu spotrebu benzínu preplatím u nafťáka 5 násobne drahším servisom.
Poraďte, ak sa dá. Díky
Naposledy upravil/-a gnagy v 20.09.2018 19:32, upravené celkom 1 krát.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Priusy sú dosť drahé. Najlacnejší Yaris hybrid síce rok 2013 stojí okolo 13000 euro. A prius okolo 15-16 tisíc a to sa jedná o 8 ročné autá. Staršie, ako 8 ročné som v Dánsku ani v inzerátoch nevidel. Bohvieaká ponuka jazdených hybridov tam nie je.
Keby bola väčšia ponuka ojazdených Priusov, tak by to bol horúci kandidát. Andrej Demian tu písal o svojej Prius+ 5 ročnej a už má na nej vyše 1 080 000 km ! A písal, že bez jedinej poruchy...
Len ťažko sa vyberá, keď je na predaj jeden kus a aj to už tam je pol roka. Asi v akom stave budú batérie, keď to furt stojí.
Keby bola väčšia ponuka ojazdených Priusov, tak by to bol horúci kandidát. Andrej Demian tu písal o svojej Prius+ 5 ročnej a už má na nej vyše 1 080 000 km ! A písal, že bez jedinej poruchy...
Len ťažko sa vyberá, keď je na predaj jeden kus a aj to už tam je pol roka. Asi v akom stave budú batérie, keď to furt stojí.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
Ak nepotrebujete výkon a uspokojite sa s malým kufrom, tak Swift je dobrý.
Mám 1.2 model 2013-2017 euro6, v základe má tempomat a sedačky sú solídne. Keďže som za rok najazdil 50t, viem to porovnať. Mám dorobenu lakťovú opierku a pri mojich 185cm sa tam v pohode uvelebím a dlhé jazdy niesu problem. Samozrejme je to auto do mesta, čiže mínusy sú - pri 120 gps toči 3800 otáčok, no spotreba je realne 5,5-6l.
Teraz jazdim čisto mesto s 5,5l
Čo sa týka servisu, je lacný aj v autorizáku na sk za cca 100-150e
Každých 45t je treba meniť prevodovy olej
Každych 90t iridiove sviecky a klinove remene
Mali sme aj Yarisa, tiež kvalitné a spolahlivé, no sedadlá trochu plytkejšie na moj vkus a ešte menši kufr. Ale zase ten je 6 kvalt.
Ak ste niekedy v Bratislave, kludne dám vyskúšať. Lepšie raz skúsiť ako niekolko krát čítať
Akurát je tu inzerát, síce už búraný, ale r.v2015 a natočené 325t km. Čiže obsedieť sa v ňom dá :D
Mám 1.2 model 2013-2017 euro6, v základe má tempomat a sedačky sú solídne. Keďže som za rok najazdil 50t, viem to porovnať. Mám dorobenu lakťovú opierku a pri mojich 185cm sa tam v pohode uvelebím a dlhé jazdy niesu problem. Samozrejme je to auto do mesta, čiže mínusy sú - pri 120 gps toči 3800 otáčok, no spotreba je realne 5,5-6l.
Teraz jazdim čisto mesto s 5,5l
Čo sa týka servisu, je lacný aj v autorizáku na sk za cca 100-150e
Každých 45t je treba meniť prevodovy olej
Každych 90t iridiove sviecky a klinove remene
Mali sme aj Yarisa, tiež kvalitné a spolahlivé, no sedadlá trochu plytkejšie na moj vkus a ešte menši kufr. Ale zase ten je 6 kvalt.
Ak ste niekedy v Bratislave, kludne dám vyskúšať. Lepšie raz skúsiť ako niekolko krát čítať
Akurát je tu inzerát, síce už búraný, ale r.v2015 a natočené 325t km. Čiže obsedieť sa v ňom dá :D
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Kedže ten problém poznám z osobného rozhovoru s pánom,tak iba doplním že v hre je otázka (u benzínu) že pán Nagy za tri roky urobí cez 200 tis km.Takže ak kúpou príde k autu z nájazdom napr 200 tis tak raz dva to zadupluje.A to je už otázka na reálnu schopnosť agregátov tie km robiť bez spotreby oleja alebo iných neustálych problémov.A uvažovať treba aj o nejakej možnosti predaja čiže zbytková cena a záujem.Čo je reálné očakávať od benzinového agregátu spomínaných typov čo sa km nájazdu týka.Väčšina japoncov sa drží reťaze a variability,to sú napr pri rozvodoch zaujímavé čísla ktoré hravo preskočia terajšie Tdi majiteľa aj 4 x
Je to rozhodne ťažko zodpovedateľná otázka,ai sa tu nenahrnie 10 majiteľov Swiftov čo sa blížia aspoň smiešnym 300 tis km,takže je to viac menej o viere v nejakú budúcnosť
Je to rozhodne ťažko zodpovedateľná otázka,ai sa tu nenahrnie 10 majiteľov Swiftov čo sa blížia aspoň smiešnym 300 tis km,takže je to viac menej o viere v nejakú budúcnosť
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Samozrejme že nie,ale nerealistické vízie sú k ničomu a aby z celého bolo - "snívajte s nami" to je k ničomu.Benzínový agregát je vnímaný ako niečo čo je nepomerne lacnejšie čo sa týka údržby.Toto je do istej miery aj oprávnené tvrdenie,kým nepríde na pretras aj kilometrický nájazd.Nech sa nik ani nepokúša zrovnávať dve skupiny pohonu kdesi pri nájazde 400 -500 tis km,a pre tento prípad sa auto k méte 400 tis dostane raz dva.A nastupuje otázka zostatkovej (a reálne) dosiahnuteľnej ceny pri predaji a prepriahaní za pomerne krátky čas.Mám zákazníka aj z nájazdom 1000 tis/rok a nakoľko nejde o tak špecifické podmienky ako má Dánsko by benzinový pohon nemohol byť ani spomenutý.Už len rozdiel paliva pri jedinom e.- na 100 km urobí za rok 1000-ku. Ak sa pridá úplne bežná vec spotreby oleja pri väčšom nábehu benzinov sa dopracujeme k zaujímavým číslam.Kto najazdí 100 tis/rok ten sa rozhodne nefláka jazdami na spotrebu takže je namieste rátať tak,že každé euro na 100-ku je ročne tisícka.To môžu byť impozantné čísla 2-3 tis ročne (a to sa držíme pri zemi).Sú veci ktoré ceruzka a papier nepustí.
-
- Príspevky: 157
- Dátum registrácie: 24.10.2012 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Pán Hlavatý, to je pravda. Ale aj napriek tomu som do Fabie už investoval tisíce eur a chcel by som iné auto, ktoré nebude každú chvíľu potrebovať do servisu. Diesel som úplne nezavrhol, ale pre mňa je prvoradé - japonské. A aký diesel v japonskom aute je ok?
Na takéto trasy najideálnejšie by bolo auto minimálne nižšej strednej triedy, ideálne strednej triedy. Lenže to musí byť top spoľahlivé. Ja radšej dám 2 eurá na 100km viac (vychádza to teda pri 70000km na 1400 euro len za palivo navyše, ale ak to má byť daň za spoľahlivosť, tak to zaplatím. Corolla e10 čo sme mali, sa za 11 rokov nepokazila a v Dánsku jazdia kusy, ktoré majú vyše 400-500 tisíc km a majitelia sú spokojní. Pevne verím, že tak je to aj s e12, alebo Hondou Civic z rokov 2001-2005.
Ja som písal aj Andrejovi Demianovi, aby napísal niečo o jeho Priuse s miliónom km, bohužiaľ sa neozval. Asi jazdí a nemá čas písať Automatická prevodovka je pôvodná, batérie sú pôvodné. Tie veci, ktorých sa najviac ľudia boja, fungujú aj po milióne km. Žiaľ len tie ceny v Dánsku sú horibilné a toľko peňazí za auto dávať nebudem.
Na takéto trasy najideálnejšie by bolo auto minimálne nižšej strednej triedy, ideálne strednej triedy. Lenže to musí byť top spoľahlivé. Ja radšej dám 2 eurá na 100km viac (vychádza to teda pri 70000km na 1400 euro len za palivo navyše, ale ak to má byť daň za spoľahlivosť, tak to zaplatím. Corolla e10 čo sme mali, sa za 11 rokov nepokazila a v Dánsku jazdia kusy, ktoré majú vyše 400-500 tisíc km a majitelia sú spokojní. Pevne verím, že tak je to aj s e12, alebo Hondou Civic z rokov 2001-2005.
Ja som písal aj Andrejovi Demianovi, aby napísal niečo o jeho Priuse s miliónom km, bohužiaľ sa neozval. Asi jazdí a nemá čas písať Automatická prevodovka je pôvodná, batérie sú pôvodné. Tie veci, ktorých sa najviac ľudia boja, fungujú aj po milióne km. Žiaľ len tie ceny v Dánsku sú horibilné a toľko peňazí za auto dávať nebudem.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 943
- Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
- Bydlisko: DK Zdieľať na Facebook
Ja zvažujem všetko, čo prichádza do úvahy, ak to je top spoľahlivosť.cyrilix napísal:Gnagy kórejskú 1,6 resp 1,7 crdi si nezvažoval?
Servis údržba Fábie ma stál za jeden rok čo ju mám a to som najazdil "len" 60000km čo som tak rátal, tak približne 2700 euro. To auto sa najviac kazí, keď prejde do dánskeho kráľovstva... A v tej sume pochopiteľne nie je zarátaná tá oprava klímy za 586euro čo by ma tí idioti oklamali a výmena riadiacej jednotky komfortu za 2660 euro (dvetisíc šesťsto šesťdesiat euro), čo by ani tak nepomohlo k oprave.
Keby niet pána Hlavatého, tak ďaľšie tisícky eur sú preč na opravy.
Takže týmto mu ešte raz ďakujem za skvelé služby
Tu je zoznam pár japonských áut v Dánsku s vyššími km:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/honda ... order=desc
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
-
- Príspevky: 528
- Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- maskot fóra
- Príspevky: 3536
- Dátum registrácie: 29.05.2009 18:50
- Bydlisko: plechovy hotel Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 23 neregistrovaných