Honda CR-V - čierny dym
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 24.05.2017 11:36 Zdieľať na Facebook
Honda CR-V - čierny dym
Čaute všetci. Potrebujem nejakú rozumnú radu, kam sa mám posunúť ďalej pri riešení svojho problému.
Ide o Hondu CR-V, 2005, 2.2 ictdi 103kw, km xy.
Auto začalo dymit na čierno aj pri pozvolnej akcelerácii a so zvyšujúcou zadymi viac.
S autom som šiel do autorizovaného servisu Honda a tam im diagnostika neukázala nič, pozreli všetky hodnoty a vraj je všetko v poriadku. Padol návrh na podložky pod vstrekami, súhlasil som a ked už vstreky boli vonku, tak som ich odniesol na čistenie ultrazvukom a stolicu. Vstreky sú dobré.
Čo ďalej?
Mne napadli možnosti na netesnosť v intercooleri, keďže je dosť zdevastovaný od hmyzu. Mohlo by sa to takto prejavovať? Chlapci v Honde ho pozerali aj hadice, ale...
No a možnosť 2, váha vzduchu? Diagnostika by jej závadu ukázala?
A ešte pripadne teplotné čidlo? Ak by bolo vadne. Alebo nejaké iné...
Auto ide dobre, nepociťujem úbytok výkonu aj spotreba sa nezvýšila.
Nápady? Ďakujem (-_-)
Ide o Hondu CR-V, 2005, 2.2 ictdi 103kw, km xy.
Auto začalo dymit na čierno aj pri pozvolnej akcelerácii a so zvyšujúcou zadymi viac.
S autom som šiel do autorizovaného servisu Honda a tam im diagnostika neukázala nič, pozreli všetky hodnoty a vraj je všetko v poriadku. Padol návrh na podložky pod vstrekami, súhlasil som a ked už vstreky boli vonku, tak som ich odniesol na čistenie ultrazvukom a stolicu. Vstreky sú dobré.
Čo ďalej?
Mne napadli možnosti na netesnosť v intercooleri, keďže je dosť zdevastovaný od hmyzu. Mohlo by sa to takto prejavovať? Chlapci v Honde ho pozerali aj hadice, ale...
No a možnosť 2, váha vzduchu? Diagnostika by jej závadu ukázala?
A ešte pripadne teplotné čidlo? Ak by bolo vadne. Alebo nejaké iné...
Auto ide dobre, nepociťujem úbytok výkonu aj spotreba sa nezvýšila.
Nápady? Ďakujem (-_-)
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 319
- Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Tak toto nepochopim.
Aby v autorizovanom servise si nevedeli dat rady?
Nechce sa mi verit, ze ked sa vylucili vstrekovace a celkovo vstrekovanie, tak ze sa nepokracovalo v prevereni sacieho traktu, kedze vstrekovanie je dobre, tak je problem so vzduchom...
Kedze pises, ze vstrekovace boli na teste a dopadli dobre, tak z toho sa da predpokladat, ze je tu rec o aute, co ma hodne maly najazd km. Preco teda sa najskor neslo napr. po hladani dakej netesnosti sania, ked ocividne je auto malo jazdene?
Ten protokol od testu vstrekovacov by si mohol tu dat obrazok?
Na druhej strane, nerozumiem vztahu 13 rokov, diesel a malo km...
Aby v autorizovanom servise si nevedeli dat rady?
Nechce sa mi verit, ze ked sa vylucili vstrekovace a celkovo vstrekovanie, tak ze sa nepokracovalo v prevereni sacieho traktu, kedze vstrekovanie je dobre, tak je problem so vzduchom...
Kedze pises, ze vstrekovace boli na teste a dopadli dobre, tak z toho sa da predpokladat, ze je tu rec o aute, co ma hodne maly najazd km. Preco teda sa najskor neslo napr. po hladani dakej netesnosti sania, ked ocividne je auto malo jazdene?
Ten protokol od testu vstrekovacov by si mohol tu dat obrazok?
Na druhej strane, nerozumiem vztahu 13 rokov, diesel a malo km...
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 24.05.2017 11:36 Zdieľať na Facebook
Na budikoch má 201tkm, či je tomu naozaj tak neviem. Mam bufik v aute a ten motoru dosť pomáha držať si kondíciu. V Honde pozerali intercooler aj hadice ale na základe môjho podnetu. Vraj netesnosť by mohla pískať a motor by nemal ťah.
Protokol zo stolice nemám, ale prv boli vstrekovace na ultrazvuku a až tak testované. Ale pozeral som do PC.
Váha vzduchu je dosť drahá záležitosť aby som to skúšal na princípe pokus/omyl. No skúsim zájsť za niekým, kto má CR-V a požičať si ju.
Ak to nebude ňou, tak čo ďalej?
Protokol zo stolice nemám, ale prv boli vstrekovace na ultrazvuku a až tak testované. Ale pozeral som do PC.
Váha vzduchu je dosť drahá záležitosť aby som to skúšal na princípe pokus/omyl. No skúsim zájsť za niekým, kto má CR-V a požičať si ju.
Ak to nebude ňou, tak čo ďalej?
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 24.05.2017 11:36 Zdieľať na Facebook
Servisaci závadu na diagnostike hľadali dosť dlho. Skúšali to na voľnobehu, v stredných otáčkach, ale i vo vyšších. Potom keď auto bolo na zdvihaku, tak jeden tomu nakladal do otáčok a druhý kontroloval hadice a intercooler.
Skonštatovali, že to budú podložky. Ja som usúdil, že už keď sú vstreky vonku, tak ich dám vyčistiť a na stolicu. Všetko to zložili a motor bezozmeny dymí na čierno.
Doma som pozrel vzduchový filter ale ten bol pred pol rokom meneny a je v dobrom stave. Vybral som váhu vzduchu a na nej bol slabý film mastnoty, tak som to utrel.
Teraz mi napadlo, že ak to nebude vahou, tak či by to nemohola spôsobovať natiahnutá reťaz na motore?
Ale auto štartuje a na brnk a má dobrý zvuk. Len keď zrýchľujem, tak zadymi. Keď opriem dvojku alebo trojku na podlahu, tak vtedy zadymi najviac.
Čo myslíte?
Skonštatovali, že to budú podložky. Ja som usúdil, že už keď sú vstreky vonku, tak ich dám vyčistiť a na stolicu. Všetko to zložili a motor bezozmeny dymí na čierno.
Doma som pozrel vzduchový filter ale ten bol pred pol rokom meneny a je v dobrom stave. Vybral som váhu vzduchu a na nej bol slabý film mastnoty, tak som to utrel.
Teraz mi napadlo, že ak to nebude vahou, tak či by to nemohola spôsobovať natiahnutá reťaz na motore?
Ale auto štartuje a na brnk a má dobrý zvuk. Len keď zrýchľujem, tak zadymi. Keď opriem dvojku alebo trojku na podlahu, tak vtedy zadymi najviac.
Čo myslíte?
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5443
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Z popisu čo s tým chlapi robili musí byť úplne jasné že svojej robote nerozumejú ani zrnko maku.Už to písal avelmak,- vzduch alebo palivo,niečoho málo a niečoho príliš.Samozrejme že to znie banálne a jednoducho,pretože za palivom je skovaný celý palivový systém,a za vzduchovým celý sací systém vrátane preplňovania.Vytáčať motor na zdviháku je úplný nezmysel,majú všetko pred nosom,každú hodnotu za ktorou je práca všetkých vecí skovaná. Samozrejmosťou malo byť vybehnúť z počítačom von,aby sa pozreli hodnoty v záťaži,teda v režime v ktorom je daný problém.Čo sa robilo bolo školácke a hlúpe.Ešte aj tie vstreky idú do ultrazvuku vtedy,ak buď idú hneď na skušobňu alebo idú v priebehu pár hodín späť do motora a budú spustené.Čo ale je možné vytušiť,je že chlapci si nechceli špiniť ani pacičky ani dielňu,pretože ten motor môže mať zanesené sanie,a bolo by čudo ak by nemal.Navyše ak je zmenšenie prierezov v saní väčšie dôjde k efektu že turbo nestíha pretlačiť zmenšenými prierezmi potrebný vzduch,rýchlo dosiahne potrebný tlak preplňovania a začne ho obmedzovať.Ale motor reálne dostatok vzduchu nemá,pritom tlak je v poriadku,turbína tlačí do malých prierezov.Ešte som nepočul aby v autorizáku takú prácu robili,je odporná,nesmierne špinavá,to do tých načančaných priestorov a k malovaným chlapcom nepasuje,ešte by sa zašpinili.Každopádne aj chyba majiteľa,protokol z diagnostiky predsa patrí k oprave,na jeho základe o veci môže uvažovať a majiteľ napr.navštíviť iný servis kde vie ukázať svoj problém.Toto je všetko ako na trhu,kto povedal a nepovedal,všetko bez reálneho výstupu,všetko je okecané a môže byť inak.Opravy tohoto charakteru sú o hodnotách,ak ich nevie Honda (vrátane vytlačenia) tak zbohom pánboh.Písal to jašter--EGR ? pozreli sa do neho vôbec,ak ešte nebol čistený tak bude elegantný
Mimo tému...nejde mi odoslať odpoveď na ss správu pre chybu tu v systéme,vyhodí error takže ...omlúvam sa komu odpoveď neviem dať
Mimo tému...nejde mi odoslať odpoveď na ss správu pre chybu tu v systéme,vyhodí error takže ...omlúvam sa komu odpoveď neviem dať
-
- Príspevky: 217
- Dátum registrácie: 27.09.2006 16:39 Zdieľať na Facebook
robí to aj pri studenom motore? keď nie, tak môže byť zanesený katalyzátor...keď sa ti zohreje motor a otvorí sa egr ventil, tak kvôli odporu vo výfukovom systéme sa ti dostane do sania ovela väčšie množstvo spalín/dymu...čo sa kludne môže prejaviť zvýšenou dymivosťou bez pocitu straty vykonu...stretol som sa s takým prípadom, nehovorím že to bude aj u teba, ale keď ti to nedymí pri studenom motore, tak by ste sa mohli zamerať aj na toto...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24976
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Ano,zhoršená priechodnosť na kate by tento efekt robila.Ale má to dosť sprievodných javov,do zle priechodného výfuku sa namáha aj turbína,plyny pred turbínou ktoré púšťa EGR do sania zmenšujú svojou prítomnosťou razantne prietok na váhe vzduchu.A ak už sú aj hlúpy úplne,tak prietok na váhe majú pod nosom a musia vidieť čo EGR robí a kedy,jednak z % ktoré je vykázané pre otvorenie EGR,a jednak tomu musí zodpovedať prietok na váhe.Už prietok pri uzavretom EGR na volnobehu má svoj presný rozmer,odchylky jednotlivých motorov sú minimálne a zanedbatelné,už tam musí manták vidieť že je problém,napr nedovierajúce EGR. Vidieť že chlapci tomu fujaru rozumie (alebo ani nechcú,lebo by to viedlo presne k tomu čo robiť nebudú) Stačí napichnúť jemný (v milibaroch) tlakomer na mierku oleja a vidí že má v motore silný pulzujúci pretlak.Ale ak by chcel odmerať pretlak vo výfuku,tak hodnotu má za cca dve minuty.Takže si môžeš vybrať,či (by) vedeli ale nechceli,alebo iba nevedia
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 24.05.2017 11:36 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], db69 a 101 neregistrovaných