Honda CR-V - čierny dym

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ictdi
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 24.05.2017 11:36
Zdieľať na Facebook

Honda CR-V - čierny dym

Príspevok od používateľa ictdi »

Čaute všetci. Potrebujem nejakú rozumnú radu, kam sa mám posunúť ďalej pri riešení svojho problému.
Ide o Hondu CR-V, 2005, 2.2 ictdi 103kw, km xy.
Auto začalo dymit na čierno aj pri pozvolnej akcelerácii a so zvyšujúcou zadymi viac.
S autom som šiel do autorizovaného servisu Honda a tam im diagnostika neukázala nič, pozreli všetky hodnoty a vraj je všetko v poriadku. Padol návrh na podložky pod vstrekami, súhlasil som a ked už vstreky boli vonku, tak som ich odniesol na čistenie ultrazvukom a stolicu. Vstreky sú dobré.
Čo ďalej?
Mne napadli možnosti na netesnosť v intercooleri, keďže je dosť zdevastovaný od hmyzu. Mohlo by sa to takto prejavovať? Chlapci v Honde ho pozerali aj hadice, ale...
No a možnosť 2, váha vzduchu? Diagnostika by jej závadu ukázala?
A ešte pripadne teplotné čidlo? Ak by bolo vadne. Alebo nejaké iné...
Auto ide dobre, nepociťujem úbytok výkonu aj spotreba sa nezvýšila.
Nápady? Ďakujem (-_-)
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Chlapci z Hondy by mohli vediet ze po tych rokoch elektronicke suciastky urcite maju odchylku.Mozu byt spomalene.Jedine vahu vzduchu by som vymenil.Cidlo teploty toto nesposobi.
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Chlapci z Hondy by mohli vediet ze po tych rokoch elektronicke suciastky urcite maju odchylku.Mozu byt spomalene.Jedine vahu vzduchu by som vymenil.Cidlo teploty toto nesposobi.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Tak toto nepochopim.
Aby v autorizovanom servise si nevedeli dat rady?
Nechce sa mi verit, ze ked sa vylucili vstrekovace a celkovo vstrekovanie, tak ze sa nepokracovalo v prevereni sacieho traktu, kedze vstrekovanie je dobre, tak je problem so vzduchom...
Kedze pises, ze vstrekovace boli na teste a dopadli dobre, tak z toho sa da predpokladat, ze je tu rec o aute, co ma hodne maly najazd km. Preco teda sa najskor neslo napr. po hladani dakej netesnosti sania, ked ocividne je auto malo jazdene?
Ten protokol od testu vstrekovacov by si mohol tu dat obrazok?
Na druhej strane, nerozumiem vztahu 13 rokov, diesel a malo km...
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Edit:
Zjavne ma forum problem s duplikaciou prispevkov.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ked je dym cierny,tak je bud vela paliva,alebo malo vzduchu.neexistuje ze chybu nevidno na diagnostike medzi zivymi udajmi,vycitanie zavadnestaci.Autorizaky su.....Vykon nemoze byt ok,ked je dymivost vatsia ako je dovolena.Napis este raz podrobnejsie,lebo z takeho kratkeho opisu je tazko radit.
ictdi
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 24.05.2017 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ictdi »

Na budikoch má 201tkm, či je tomu naozaj tak neviem. Mam bufik v aute a ten motoru dosť pomáha držať si kondíciu. V Honde pozerali intercooler aj hadice ale na základe môjho podnetu. Vraj netesnosť by mohla pískať a motor by nemal ťah.
Protokol zo stolice nemám, ale prv boli vstrekovace na ultrazvuku a až tak testované. Ale pozeral som do PC.
Váha vzduchu je dosť drahá záležitosť aby som to skúšal na princípe pokus/omyl. No skúsim zájsť za niekým, kto má CR-V a požičať si ju.
Ak to nebude ňou, tak čo ďalej?
ictdi
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 24.05.2017 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ictdi »

Servisaci závadu na diagnostike hľadali dosť dlho. Skúšali to na voľnobehu, v stredných otáčkach, ale i vo vyšších. Potom keď auto bolo na zdvihaku, tak jeden tomu nakladal do otáčok a druhý kontroloval hadice a intercooler.
Skonštatovali, že to budú podložky. Ja som usúdil, že už keď sú vstreky vonku, tak ich dám vyčistiť a na stolicu. Všetko to zložili a motor bezozmeny dymí na čierno.
Doma som pozrel vzduchový filter ale ten bol pred pol rokom meneny a je v dobrom stave. Vybral som váhu vzduchu a na nej bol slabý film mastnoty, tak som to utrel.
Teraz mi napadlo, že ak to nebude vahou, tak či by to nemohola spôsobovať natiahnutá reťaz na motore?
Ale auto štartuje a na brnk a má dobrý zvuk. Len keď zrýchľujem, tak zadymi. Keď opriem dvojku alebo trojku na podlahu, tak vtedy zadymi najviac.
Čo myslíte?
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

egr bolo cistene? este ma napadlo..... je to isto zo spalovania nafty? nemoze ti turbo cuckat olej?
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Ked motor zerie olej, tak dymi bielym dymom s modrastym nadychom a aj pach dymu je iny.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z popisu čo s tým chlapi robili musí byť úplne jasné že svojej robote nerozumejú ani zrnko maku.Už to písal avelmak,- vzduch alebo palivo,niečoho málo a niečoho príliš.Samozrejme že to znie banálne a jednoducho,pretože za palivom je skovaný celý palivový systém,a za vzduchovým celý sací systém vrátane preplňovania.Vytáčať motor na zdviháku je úplný nezmysel,majú všetko pred nosom,každú hodnotu za ktorou je práca všetkých vecí skovaná. Samozrejmosťou malo byť vybehnúť z počítačom von,aby sa pozreli hodnoty v záťaži,teda v režime v ktorom je daný problém.Čo sa robilo bolo školácke a hlúpe.Ešte aj tie vstreky idú do ultrazvuku vtedy,ak buď idú hneď na skušobňu alebo idú v priebehu pár hodín späť do motora a budú spustené.Čo ale je možné vytušiť,je že chlapci si nechceli špiniť ani pacičky ani dielňu,pretože ten motor môže mať zanesené sanie,a bolo by čudo ak by nemal.Navyše ak je zmenšenie prierezov v saní väčšie dôjde k efektu že turbo nestíha pretlačiť zmenšenými prierezmi potrebný vzduch,rýchlo dosiahne potrebný tlak preplňovania a začne ho obmedzovať.Ale motor reálne dostatok vzduchu nemá,pritom tlak je v poriadku,turbína tlačí do malých prierezov.Ešte som nepočul aby v autorizáku takú prácu robili,je odporná,nesmierne špinavá,to do tých načančaných priestorov a k malovaným chlapcom nepasuje,ešte by sa zašpinili.Každopádne aj chyba majiteľa,protokol z diagnostiky predsa patrí k oprave,na jeho základe o veci môže uvažovať a majiteľ napr.navštíviť iný servis kde vie ukázať svoj problém.Toto je všetko ako na trhu,kto povedal a nepovedal,všetko bez reálneho výstupu,všetko je okecané a môže byť inak.Opravy tohoto charakteru sú o hodnotách,ak ich nevie Honda (vrátane vytlačenia) tak zbohom pánboh.Písal to jašter--EGR ? pozreli sa do neho vôbec,ak ešte nebol čistený tak bude elegantný

Mimo tému...nejde mi odoslať odpoveď na ss správu pre chybu tu v systéme,vyhodí error takže ...omlúvam sa komu odpoveď neviem dať
Jericho
Príspevky: 217
Dátum registrácie: 27.09.2006 16:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Jericho »

robí to aj pri studenom motore? keď nie, tak môže byť zanesený katalyzátor...keď sa ti zohreje motor a otvorí sa egr ventil, tak kvôli odporu vo výfukovom systéme sa ti dostane do sania ovela väčšie množstvo spalín/dymu...čo sa kludne môže prejaviť zvýšenou dymivosťou bez pocitu straty vykonu...stretol som sa s takým prípadom, nehovorím že to bude aj u teba, ale keď ti to nedymí pri studenom motore, tak by ste sa mohli zamerať aj na toto...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,zhoršená priechodnosť na kate by tento efekt robila.Ale má to dosť sprievodných javov,do zle priechodného výfuku sa namáha aj turbína,plyny pred turbínou ktoré púšťa EGR do sania zmenšujú svojou prítomnosťou razantne prietok na váhe vzduchu.A ak už sú aj hlúpy úplne,tak prietok na váhe majú pod nosom a musia vidieť čo EGR robí a kedy,jednak z % ktoré je vykázané pre otvorenie EGR,a jednak tomu musí zodpovedať prietok na váhe.Už prietok pri uzavretom EGR na volnobehu má svoj presný rozmer,odchylky jednotlivých motorov sú minimálne a zanedbatelné,už tam musí manták vidieť že je problém,napr nedovierajúce EGR. Vidieť že chlapci tomu fujaru rozumie (alebo ani nechcú,lebo by to viedlo presne k tomu čo robiť nebudú) Stačí napichnúť jemný (v milibaroch) tlakomer na mierku oleja a vidí že má v motore silný pulzujúci pretlak.Ale ak by chcel odmerať pretlak vo výfuku,tak hodnotu má za cca dve minuty.Takže si môžeš vybrať,či (by) vedeli ale nechceli,alebo iba nevedia
ictdi
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 24.05.2017 11:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ictdi »

EGR nepozerali. Dám večer z neho hadicu dole a pozriem na neho ja.
A áno, robi mi to aj pri studenom motore.
Keď začínam jazdu, tak vtedy vypluvne veľa dymu a potom si už len tak podymkava.
Pri štarte jemné zadymi na bielo-modro, ale turbo má niečo za sebou a je to minimálne, tak to neriešim.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

pzri hadicu od turba casta zavada tychto aut ,bude niekde prasknuta na 99 percent

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: leonNL, milok a 74 neregistrovaných