Dieslove aditivum STP

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pajtyi
Príspevky: 411
Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pajtyi »

mastik29 napísal:VIF som mal aj ja rad, aj ked mi 2x vytiekol do auta. Mali by s tym daco urobit a vymysliet, predavat v inom aplikacnom baleni!!! Toho smradu sa tak lahko neda zbavit a dlhodobo to citit.
Ale, VIF som skusal davat aj do 2.0 HDi a tam to cinilo problemy, teda u mna. S mojim motorom si nerozumie.
Ja som to vlastne tam nalial viac krat, ale az ked som to vypozoroval, ze “vinnikom“ je VIF, tak ho uz tam nedavam. Ja som myslel, ze mam vazne auto poskodene, tak blbo mi to robilo. Pohybovat sa s tym v kolone bolo na samovrazdu. Tazko opisat co sa dialo, no pri rozbiehani, akoby bola dvojhmota uplne na paseku, akoby to az drhlo niekde v spojke.
Nie, nebol to problem dakeho balenia, serie. To VIFko bezne lejem do ineho auta. To sa mi stalo viac krat, z roznych baleni. Kupujem ho v CZ na pumpach, ci u nas v predajni.
Mastik29 mas pravdu mohli by inak vymysliet balenie a davkovanie.Vif ani nemusi vytiect.Staci ak ostane na vrchnaku na okraji jedna kvapka a uz aj tak to smrdi v aute.Ja to robim tak ze doma si nadavkujem vif do 0,5l pet flasticiek a vtedy ked idem niekde a viem ze uz budem tankovat si jednu flasku berem zosebou.Pred natankovanim nalejem do nadrze a flasku hned pri stojane zahodim do smetiaka.Takto v aute ani stopa po vifku :2f93:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo sa DPF týka tu platí zvýšená opatrnosť.Samozrejme vítaná je každá dobrá skúsenosť,ale varujem pre pred unáhleným názorom.Aby sa ujasnilo o čo vlastne kráča,prečo pomohlo a prečo nie,je nutné mať úplný prehlad o veci,čiže maž zmapovaný stav,problém ktorý vznikol a presnú príčinu problému,a až keď je jasné čo spôsobuje problém je možné konštatovaľ či náprave pomohlo to čo predpokladáme,či to vôbec technicky možné je,alebo došlo k zmene o ktorej vedieť nemusíme.A pripisujem nesprávnemu.
Ja pripúšťam že je X ďalších prípravkov a spôsobov ako dosiahnuť pozitívnu zmenu,ale držím sa tých svojich len preto,že ich mám sto krát overené,poznám presne ich možnosti a čo od nich očakávať,čo reálne dokážu a čo nevedia alebo dokonca kedy niečo zhoršia.Kedže palivové komponenty nepatria k lacným veciam,a zákaznícke auto nie je laboratórium na pokusy,tak sa všetko podriaďuje istej opatrnosti a žiadne hurá systémy nedoporučujem.Na YouTube je kvantum velmi kvalitných rád,ale tak isto more idiotov,preto je nutnosť selektovať veci tak,že sa radšej poradte technicky zdatnejším priatelom či mechanikom.
K téme DPF by bolo vhodné k napísanému ešte všetko doplniť o podrobnosti,o km prebeh,prejavy problémov,hodnoty z ktorými bol problém...to by bol super materiál.Rozhodne by to musel byť velmi obšírny report,úmerný veľkosti tematiky.
DPF systém je veľmi zriedka preberaný dokonca na odborných fórach,práve pre rozmernosť témy,ale von sa návody so zárukou použitelné nedostanú,a pred čiastkovými je treba varovať,môžu veci s konečnou platnosťou doraziť.A to sa denne deje,tie nedomyslené "skúsim či to pomôže" bývajú občas nesmierne drahé lebo definitívne niečo zabijú.
heretic...treba to rozpísať,možno sa viac ľudí k tomu vyjadrí

Ešte k tomu T-čku.Obsahuje malú bimetalickú mincu ktorá má dva stavy.Je to tvar do oblúčka ako čočka do oka,a studená je prehnutá ako lavór,pri konkrétnej teplote sa prelupne naopak,a potom ako chladne zase lupne.No tým lupnutím nadvihne taký malý ventilek a palivo prúdi aj späť do nádrže (teplé) ale aj do palivového filtra.Kedže vo vracačke je vždy vzduch zo vstrekov,dostáva sa vo velkej miere do filtra.Stačí trolinka nekvalitnejší filter,a pod kopulkov si priberie aj toho vzduchu.u ultra kvalitných filtrov sa nič nedej,všetko je ako byť má,a aj keď vduch do filtra tiež prichádza,nedostane sa do výstupu z filtra.Vada je v utesnení vložky vo filtry v strede pod výstupom paliva.Tam je gumenný prstenec tlačený vrchom filra na vložku pod ním.Kým je spoj tesný,palivo z filtra ide až zo spodu stredom filtračnej vložky.Ale ak je spoj netesný,tak tou netesnosťou si priberá aj vzduch z toho horného,vždy zavzdušneného priestoru.
T-čko sa vyradiť može,tým sa síce ohrev paliva vlastne zruší,ale ten slúži iba proti vylúčeniu parafínu z nafty pri velmi nízkej teplote.Kedže sa palivo aditivuje VIF-om ktorý zásadne zlepší obmedzí odlúčenie parafínu,nezažil som za dlhé roky týchto úprav žiadny problém.A to je spústa tých aut kdesi od Oravy a studených krajov,proste T-niet,a palivo je bez vzduchu.V čerpadle je čidlo teploty paliva,RJ si dávku koriguje kedže o nej vie.
Nafotím a dám vám sem aj návod ako si dávkovať VIF a neriskovať vyliatie.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

mhlavaty- mate spusteny system cistenia dpf advanpure, v nejakej davnejsej teme ste pisal ze sa stym budete zapodievat , tento tyzden som dal cistit dpf na hondu crv cistenie prebehlo advanpure systemom , motor nemal ziadne problemy ani nevyhadzoval chybu dpf , dal som to vycistit pri 210 tis. preventivne hodnoty protitlaku pred cistnim boli 7.82 po vycisteni 3.61 je to tak ako ma byt ?
sandotrx
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.09.2018 12:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sandotrx »

Pozdravujem, viete poradiť ako techron správne - čo najúčnnejšie aplikovať do mercedesu 220CDI a 350 CDI
Vďaka
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

braga napísal:mhlavaty- mate spusteny system cistenia dpf advanpure, v nejakej davnejsej teme ste pisal ze sa stym budete zapodievat , tento tyzden som dal cistit dpf na hondu crv cistenie prebehlo advanpure systemom , motor nemal ziadne problemy ani nevyhadzoval chybu dpf , dal som to vycistit pri 210 tis. preventivne hodnoty protitlaku pred cistnim boli 7.82 po vycisteni 3.61 je to tak ako ma byt ?
Ešte nie,zatiaľ to stále riešim posielaním filtra na čistenie k iným.
Čo sa týka protitlaku je daný tlak v režime volnobehu správny.Je nutné ovšem preveriť aj škálu otáčok 2-3 tis atd. Tu je ale malý problém že ten tlak slušne dvíha,a tak je potrebné vychádzať podľa nejakých dostupných údajov Hondy.V otáčkách už by som neodporúčal porovnávať tlak z inými značkami,môžu sa značne líšiť.


sandotrx...kedže sa jedná o CR motor ktorý má tlakový systém dodávky paliva,je nutné vychádzať z tých daných potrieb,čo znamená že oddelený systém musí mať zachované potrebné tlaky.V profesionálnom režime to znamená že sa použije systém z vlastným čerpadielkom a filtrom (kedže sa od vlastného odpája) Teda je nutné vedieť,z čím systém pracuje a potom z toho vychádzať pri nastavení tlaku dodávky
sandotrx
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 06.09.2018 12:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sandotrx »

Vďaka za info - keďže v "domácich" podmienkach je aplik do filtra nerealizovateľná otázkou je či to má zmysel aplikovať do nádrže - pri primerane nízkom množstve paliva pre zachovanie koncentrácie?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Množstvo ľudí tvrdí že to tak urobili a zmena bola pozitívna.Z môjho pohladu to teda posúdiť neviem,ale to je názor majiteľov.

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných