Mazda CX3 2.0 G-120 - čierne sadze vo výfuku

Diskusia ohľadne vozidiel značky Mazda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Mazda CX3 2.0 G-120 - čierne sadze vo výfuku

Príspevok od používateľa kajo873 »

Ahojte.
Kúpil som žene cca pred dvomi mesiacmi novú mazdu CX3 120-G.
Jedná sa o predvádzacie vozidlo mali ho od januára. Malo 750km.
Teraz máme na ňom najazdené 1600km a všimol som si že vo výfuku sú čierne sadze. Výfuková rúra pri ústí má vnútorné steny čierne. Nejak ma to nezaujímalo, ale teraz som dostal náhradné vozidlo (moje štyri krúžky sú v oprave, potom čo si ma panička na križovatke nevšimla a nedala mi prednosť) taktiež mazdu CX3 ale tú novú po facelifte s motorom G-121. Mala najazdených 1000km ja som na nej spravil už 350km diaľnica, mesto. Táto má výfuky stále čisté pekne lesklé, keď ich pretriem prstom mám čistý prst.
Len ma zaujíma, či je tu nejaký problém s tou mojou mazdou, alebo je to OK?

Dík.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak ako to opisuješ,prst musí byť čistý a koncovka ako nová.Pokiaľ nie,kdesi je problém pretože sa to začierňuje sadzami.Prieči sa to zdravému rozumu pri takom nábehu,ale byť to tak jednoducho musí.Minimálne je nutné pátrať kým je vec riešiteľná a dodavateľ nemá šancu zo situácie vykľučkovať.
kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajo873 »

Dík za info, takže budem to musieť riešiť, moc si ma nepotešil.
Prípadne nemôže to byť palivom?
Tankoval som zatiaľ dva krát vždy na slovnafte klasický benzín. Chcel som ten lepší, ale zrovna nebola funkčná pištol.
V tom požičanom neviem aký je natankovaný, tam som ešte netankoval.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

G ako benzin ? aby sme nemiesali hrusky s dpf filtrami, lebo z toho bude iny bolehlav
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajo873 »

@bajo777 Ano, G ako benzín ;-)
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

pozri ja bych sa uprimne ani necudoval, az sa nabrnka 1000km na 200 startov ? aj benzinak nejde optimalne studeny...iste nehuli jak naftak ale u benzina mpi sa od vyfuku zaspinis veru znutra, ne to este od direktsprica !

slak traf koncovku ale ten karbon sa naklada kadekde a prve bude problem na ventiloch sania bych si tipol...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajo873 »

Tak páni. Volal som do servisu. Pán vravel že to je naozaj individuálne. On má mazdu 3 má koncovky zadymené, jeho kolega má takú istú, a má ich čisté. Naozaj záleží od štýlu jazdy a kadiaľ sa jazdí, studené štarty a tak.
Ale povedal že má overené keď sa tankuje viacoktánový benzín že sa mu dosť predĺži dojazd, vraj sú tieto motory dosť citlivé na kvalitu benzínu. Možno aj to zadymenie je tým sčasti spôsobené.
Takže problém (ktorý nie je) je vyriešený.
Dík.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

holt to su tie paradoxy v zivote, FUNGUJUCI emisny system dizla spravi lepsie emisie ako benzin v zlom prevadzkovom rezime, najma ten moderny, ktory bez dpf /ktory uz dostane/ je horsi jak ten stary mpi...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Či je motor správne naladený a ide ozaj tak ako by mal,by napovedalo podrobnejšie preskúmanie hodnôt,a to by jeden autorizovaný servis mal zvládnuť.Pretože je celý rad možností,dnešný motor je hlavne o emisiách a teda tomu zodpovedá celý menežment z obrovským množstvom sledovaných a vyhodnocovaných hodnôt.Je toho až tak veľa,že sa tomu nik nevenuje asi ako že operný spev si vyberie jeden z milionov,ale vyblakovanie prevádzkuje ten zvyšok 999 999 ľudí z toho miliona,proste ľahká cesta,síce bez rozumu,ale ľahká.
Tieto menežmenty používajú veľa dômyselných vecí a spôsobov,je iba bieda autorizovaného servisu že si nevie zaplatiť rozumného premýšlajúceho diagnostika ktorému by tisíc údajov ktoré má pod nosom aj niečo hovorilo.Kým je to možné takto odbiť,poukazom na to,že jeden tak a druhý inak...je to celé na milú Jarmilu.
Lebo...maďari majú také slovné spojenie - nič mu nie je,len má krvavý krk ! Tomuto tiež nič nie je.Pri cca 1000 km je to proste báječné. Ja osobne by som si vynútil zápis do servisnej knihy práve teraz,keď je tých km dokopy nič.Motor prešpikovaný dômyslom tretieho tisícročia nie je Soby 20 bicykel,prejde x rokov kým nabehne km,ktoré majiteľ dnes dúfa že ich nabehne.Riešiť potom...môže byť osudová chyba a poučenie ktoré nič ani nezmení,ani v ničom nepomôže.Mnoho motorov sa v prvých km ignorovali hlásenia aby sa neskôr z ich titulu robili doslova kotrmelce dodatočných náprav.Vyjadrenie autorizáku ma celkom prekvapuje a považujem ho za odbitie otravného zákazníka

Len to doplním,po diesel gate nastúpila doba prehrávania "softu" ako na bežiacom páse,v paradoxnom režime,- nik v autorizáku nevie,čo sa presne rieši a mení novým nastavením a zmenami.Aká doba prešla,a až teraz začína byť jasné,čo vlastne tie úpravy zmenili.Krásne na tom je,že tie informácie nepochádzajú od výrobcu,čo by bola prirodzená cesta.Pochádzajú od diagnostikov ktorých si ani fabrika nenatrie na chlieb a ktorý si dali námahu skúmať zmeny.Je hanba na výrobcoch že sa správajú ako malý detský klamári
kajo873
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 22.08.2007 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajo873 »

@mhlavaty Takže odporúčaš to teda riešiť a nedať sa odbiť? Za 3 mesiace sa ide s autom na pravidelnú servisnú prehliadku. Mám ich tam teda s tým otravovať? Že je to zadymené čo s tým? Že chcem spraviť poriadnu diagnostiku? Alebo čo mám pýtať od nich?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Milan dam jeden priklad z praxe od technika z nemenovaneho autorizaku...konkretne chlap kupil nove auto a stale chodil reklamovat zle studene starty, stale to skoncilo ze nic nenasli okrem ciernych sviecok ! ocistilo sa pojazdilo a vsetko OK autu nic nechyba startuje jak sen...a chlap za cas zase zle, zase cernota sviecky...tak reku ze popiste prevadzku tomu autu presne, vyslo na javo, ze pan funguje stylom rano kazde jedno ! vytiahol nalestenu vonavku z garaze pred dom, ci ju bolo treba alebo ne cely den a vecer zacuval naspat, km najazdil nulacela nic, ovsem na ulici auto plnilo ucel zavisti u susedov, co by si tu logoval, zapisoval do servisky a co by si pozadoval po autorizaku ? Vopred dakujem za odpoved...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celá potiaž je v komunikácii,ale aj buď v neochote veci obetovať nejaký potrebný čas,alebo..nevedomosť ako na to.V každom prípade je to akýsi druh lajdáctva.Nikdy sa nedá vylúčiť že majiteľ niečím neprispieva,o čom si neuvedomuje čo spôsobuje,dôsledky určitého nesprávneho zachádzania.Ibaže pri tom všetkom že technika a jej diagnostika nesmierne povyrástla,to zároveň dáva obrovské možnosti sa v tých systémoch pohybovať,rozumieť im,a na výstupoch z diagnostiky to aj majiteľovi patrične odprezentovať,ukázať,vysvetliť, a ak treba aj varovať a upozorniť že pre to a ono,sú tieto veci takto.Je množstvo dielčích ukazovateľov,ktoré hovoria o práci niečoho,a ešte aj k tomu vývoj,ofset.Nik by nepopočítal hodiny strávené nad tisícom údajov načítaných po štarte,v prevádzkovej teplote,v zaťažení.To sa často konfrontuje z tým istým motorom,kde podobné problémy neexistovali a hladá sa ihla v kope sena.Z toho neustáleho sledovania správania,sledovanie zmien u tej a onej poruche,to dáva znalosti o celom menežmente.Kto má lepšie podmienky sa dostať k datam,ako autorizovaný.Neraz som vydrankal od kamoša niečo z ich manuálov,doporučenia,zmeny od dátumu a aké...oni dostanú všetko do papule,a ani to nevedia požuť.Chyba často a málokedy býva v samotnom chlapcovi čo sa v tom vrta,ale na ho..o je riadenie.Zažil som to sto krát,janko bež už urobiť hento,potom tamto,bež sem bež tam,ten chlapec je pod palbou neustáleho tlaku,keď nemá čas sa uprdnúť a nie pkojne sa sústrediť.A už vôbec nie si nájsť čas niečo skúmať,dostať to do krvi a do hlavy.
Je to celé zle.Ak ešte vedľa toho nie je patrične zaplatený,utečie.Hneď ako "natiahne" potrebné na samostatnú existenciu.Doteraz všetci trochu šikovný sú už vo vlastnom.Množstvo materiálu som získal práve vďaka tomu že to mali "za pár",ale práve z toho viem,čo majú k dispozícii a evidentne totálne zbytočne.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

ja som teda ešte nevidel aby bol výfuk z vnútra pekne lesklý a ani tam prsty nepchám... až to nedymí a je to priamy vstrek - otázka je či už s filtrom častíc alebo ešte nie - tak sa treba venovať iným veciam ako výfuku. a posledovať či neberie olejček...
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Mazda je znama tym, ze vyraba shitove vyrobky a poskytuje shitove sluzby.

Ich neschopnost vyrobit pojazdne male turbo je vseobecne znama - len vdaka marketingu dokazu ovciam redat uzrane velkoobjemove motory..

Nedokazali vyrobit ani dieselovy motor, ktory dokaze normalne fungovat.

Ich auta hniju na pockanie.

Uznavam, dizajn je pekny, vetko ostatne je cisty shit.


Sluzby predajcov - katastrofa. Mal som tu cest dokonca osobne, ked som kupoval auto.


Takze - urcite poslat oficialne doporuceny list - reklamaciu.
Maju 30 dni na vyjadrenie.
Kedze auto ma menej ako pol roka - MUSIA vykonat skumanie pred zamietnutim.

Ak nevykonaju - odstupot od zmluvy a auto vartit - a kupit nieco normalne.

Odporucam pravnika.
ivko1
Príspevky: 14963
Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivko1 »

YxoYpsilono: ty máš nejaké zákulisné informácie že Mazda sa pokúša vyrobiť malý turomotor a nedarí sa im? Také informácie sú akože verejne dostupné?

Prosím ťa netrep tie blbosti...

Ešte jednu kartu ti treba a bude pokoj

Návrat na "Mazda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní