Opel Insignia 1.6 , 85kw - startovanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Opel

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kovalcik15
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 12.03.2015 19:04
Zdieľať na Facebook

Opel Insignia 1.6 , 85kw - startovanie

Príspevok od používateľa kovalcik15 »

Zdravím,

mám Opel Insigniu 1.6 85kw. Auto je prerobené na LPG.

Problém je následovný:
Pri starte studeného motora, začnú lietať otáčky až auto skape. Auto vtedy skoro vôbec neraguje na plyn a ak áno začne strieľať do výfuku.

Riešenie je že hneď po štarte držím plyn až kým nevybehnú otáčky vysoko vtedy sa auto ukľudni a následne držím auto v otáčkach asi 30s, kým sa nenahreje lambda sonda a vtedy sa auto na voľnobehu správa normálne a otáčky už nelietajú ani nechce skapať.

Čo bolo vymenené: Sviečky už 3 krát (raz kvôli servisu, ktorý vymenil nové za nové..), zapaľovacia rampa s cievkou (auto vynechávalo jeden valec), váha vzduchu, škrtiaca klapka, plastové hadice od sania.

Zatiaľ nič nepomohlo. Taktiež som si všimol že s odpojenou váhou vzduchu auto neskape ale otáčky stále lietajú.

Nejaké ďalšie rady?

OP-COM nehlási žiadné chyby a servisi venujúce sa Oplom v okolí odmietajú servisovať lebo je tam LPG, ktoré nie je od výroby.

Taktiež som skúšal jazdiť iba na benzín s tým že som cez poistku úplne vypol LPG, či náhodou neostáva LPG po zhasnutí motora niekde v hadičkách za vstrekmi ale nepomohlo to. Okrem toho som skúšal striekať čistič brzd (málo by to zvýšiť otáčky ak ho nasaje) v okolí hadice za váhou vzduchu či náhodou auto nenasáva falošný vzduch ale taktiež nič.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

zakladna vec benzin
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
kovalcik15
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 12.03.2015 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kovalcik15 »

Dať prečistiť benzinové vstreky? Vymeniť palivový filter, ak je vymeniteľný?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

vymenit benzin v nadrzi

hned druha vec je navsteva plynoservisu, na kontrolu a nastavenie plynu :41c2: to ze ide na plyn dobre vo faze ked lamdba pracuje, neznamena ze nema zakladny posun spatne voci benzinu...tym padom moze posuvat start
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
kovalcik15
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 12.03.2015 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kovalcik15 »

Vyjazdil som jednú nádrž benzínu, keď som mal vypnuté LPG aj s aditiviom na prečístenie vstrekov a žiadný rozdiel to nespravilo...
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

stav sa možno zlepší nie kvôli nábehu lambdy ale kvôli tomu že motor sa jednoducho zohrieva a spaľovanie sa stane "jednoduchším" a tá chyba čo tam stále je sa skryje.
Ešte tam budú teplotné čidlá, otázka rozvodu popr. snímač kľuky a potom ak je to lpg - prečo sa nepozrieť na typickú chybu teda výfukové ventily?
problémy začai náhle alebo plíživo?
A aby sme nezabudli na RJ....
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Veru tak, adaptacia RJ je sviňa...

a tiež tankovanie benzinu, ktorý ma podiel benzínu len 87% tiež ku tomu pomáha.... :zg282:
g97EUH
Príspevky: 25
Dátum registrácie: 15.05.2015 20:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa g97EUH »

To je zaujímavá téma. Mňa trápi niečo podobné. Vlastne symptómy sú takmer úplne totožné. Len motor je úplne iný. 3.0 V6 od Citroenu ale tiež LPG. Po dlhom odstátí (8 hodín trebárs) a naštartovaní lietajú otáčky od 400 do 1500 odhadom. Motor ale neskape. Asi že je o dosť silnejší. Pridám plyn, nechám ho točiť pár sekúnd nad 3000 ot. a potom sa umúdri a môžem cestovať aj na kraj sveta úplne bez problémov. Nemyslím ale, že by to malo nejakú teplotnú závyslosť. Robí to jak v zime tak v lete. A v diagnostike tiež nič.
Tak držím palce pri odhaľovaní príčiny a keď to opravíte príďte sa na fórum pochváliť.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

by ste chlapci starteri, mohli rovno napisat kedy vas kar videl posledne plynar :41c2: , stavim svoje ranajky ze velice davno...ked by nahodou videl, silno odporucam zmenit dielnu :41c2:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
verbi
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 10.01.2007 09:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa verbi »

Mám rovnaký problém, s LPG to asi nesúvisí, teda nie priamo, mne vykazuje chybu snímač polohy skrtiacej klapky, alebo snímač polohy plynového pedálu, to skákanie a zvyšovanie otáčok, prípadne zdochnutie je len občasné, dnes ráno to neurobilo, naštartoval som a nepridaval plyn, pobezalo 2min. na voľnobehu a išlo normálne
kovalcik15
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 12.03.2015 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kovalcik15 »

Takže hlásim sa opäť po roku. Auto ma stále tento problém...

Čo bolo doteraz vymenené:

Zapaľovacia rampa
Zapaľovacie sviečky 4 krát
Vzduchový filter 3 krát
Váha vzduchu
Hadica od váhy vzduchu do škrtiacej klapky
Škrtiaca klapka
Celé plastové sanie + tesnenie
Reduktor a filtre LPG
Nastavené LPG 3 krát
Napokon bolo odpojené LPG úplne zo sania a jazdi sa len na benzín
Oba senzory vačky
Senzory teploty
Benzínové vstrekovače
Bola spravená GO motora - výfukové ventily, tesnenia ...


Auto aj napriek tomu ma problém so studeným štartom - otáčky lietajú, smrdí benzín z výfuku a občas aj zdochne

Keď sa trocha nahreje ide bez problému, taktiež prešlo aj EK bez problému (ešte s pripojeným LPG)

Už neviem čo s tým autom môže byť - rozmýšľam, že aj napriek tomu že sa nejazdí na LPG, môže RJ LPG stále ovplyvňovať RJ benzínu ?
V podstate tam už nie je čo vymeniť.

Auto nehádže žiadnu chybu, pri live dátach na diagnostike iba rastie STFT počas zlého štartu ale LTFT to neovplyvňuje, nič iné nemalo pri live dátach podozrivý priebeh....
kovalcik15
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 12.03.2015 19:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kovalcik15 »

Na aute bolo naspäť namontované a nastavené LPG v korejovcach.
Bola ešte raz vemená celá rampa a benzínové vstreky.
Bol výmenný senzor tlaku v saní.

Auto má stále tie isté chyby:
Problém so studeným štartom
Skapína na LPG pri zapnutej klíme a dojazde do križovatky.

Vzhľadom na sumu, ktorú som do auta preinvestoval (cez 3000€ a stále tieto isté chyby neboli odstránené), tak je mi to ľúto, ale auto budem musieť rozpredať na súčiastky, kedže je neopraviteľné, aj keď bez klímy a odhliadnuc od studených štartov jazdí normálne...
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

No pekne , v inej téme tu bola Insignis vychválená do nebies. Náš opel dopadol rovnako. :3c90:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Moonshine
Príspevky: 519
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Moonshine »

Ale aj napíšte, aký systém a značku ste mali...

Ja som si raz jedného dňa sadol a uvedomil, ze ma Lpg prestalo baviť kvôli týmto veciam a x ďalším.
Auto som ku koncu mal vyriešené a nový majitel lieta a je spokojný. Ja aspoň nemám starosti.
Mal som Stag, aj program s káblom. Ladil som, skúšal...
Mať tak káru s jednoduchym šesť/osemvalom vraciam sa späť, ale už také autá niesú.
Plyn už nikdy viac.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Moonshine - dovolím si ti oponovať , mal som cca 30 aut na plyne a jediný problémový bol Opel.
Je hromada starých atmosferických 4 valcov s výkonom cca 50kw, ktoré najazdia na plyne pol mega lavou zadnou. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Napísať odpoveď

Návrat na "Opel fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných