Seat Toledo 1.6 74KW LPG 290000km

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mario378
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 08.05.2016 14:22
Zdieľať na Facebook

Seat Toledo 1.6 74KW LPG 290000km

Príspevok od používateľa Mario378 »

Dobry den prosim o radu. Mam Seat Toledo2 2000 1.6 74KW. Auto za studena co je uz pri vonkajšej teplote 15°C naštartuje a hned zdochne, motor sa trapi na velmi nizkych otačkach a dochne. Tiež vynecháva jeden valec, kolíšu otáčky. Raz som si všimol ako na volnobeh budiky ukazujú že idem 30 a pritom som stal na mieste. Ak sa už autozohreje tak ide ok (ohriatie cca 5 min 2km). Co to moze sposobovať momentalne chcem meniť riadiacu jednotku motora. Ďakujem za radu.
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Ideš na to správne. Keď vynecháva valec bude to určite RJ. A výmen aj výfuk.
wikyxxx
Príspevky: 1142
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Snimac teploty vody ok ? Klapka cista ? Sviecky ako su na tom ? Benzinove cerpladlo a vstrekovace vporiadku ? Falosny vzduch nenasavas vsetko tesne ?
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Boli tu už podobné témy,

zadavateľ zrejme nepoužil tlačítko "Hľadať" :3c90:

Každy skusenejší motorista vie kde v prvom rade hĺadať chybu a ktoré sučiastky ako prvé treba vymeniť, keď motor vynecháva a ide len na 3 valce,
LENŽE ,

napíšem, vymeň toto a toto a zadavateĺ odpíše, vymenil som tie sučiastky pred troma dňami, alebo pred týždńom..pričom v zadaní témy o tom nenapíše nič...
Takto sa sem naozaj neoplatí nič písať...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

hjundai.....Možno nie správne,ale pochopiteľne vzhladom k opísanému.Kedže podobné prípady sa stali,napr zlé počítanie vzdialenosti a z toho vyplývajúce veci,ako maličká spotreba (deklarovaná) blbé olejové servisy atd,sa napr podarilo odstrániť závadu odpojením baterky a teda generálnym resetom všetkých RJ.Po množstve bádania,dlhých hodín merania keď už bol úplne jasný mechanizmus chyby pre ktorú nebolo ovšem vysvetlenie.Doporučujem skúsiť,aj keď slovo skúsiť neznášam.
Jediné auto ktoré som vonkoncom neopravil ani po týždnoch meraní ktoré robilo v podstate to samé bo tento motor.Napichnuté bolo všetko,tlakomer v palive,podtlakomer v saní,simulátor na teplotnom čidle,osemkanál osciloskop na všetkých vysokých napätiech aj vstrekovačoch,diagnostika ...auto ako pacient na resustitačnom.Samozrejme predtým urobené všetky kontroly od rozvodov po výmenu sviečok,kontrolu kompresie,nového palivového filtra,Pretesnenia sania nakomplet,EGR,odsávanie benz.pár a urobené všetky základné nastavenia motora.
Neviedlo k úspechu,motor po cca 10 štartoch konečne udržal volnobeh,a od tej chvíle bežal nádherne. To všetko iba pohon na benzín. Tu sa rieši kombi pohon benzín plyn. Komplet sa odkábloval motor a na stole rozobral celý ten pavúk na diely...bez vady všetky spojenia na RJ. Auto prešlo X dielňami kým pristalo u mňa,ale aj ja som si vylámal zuby. Ostala jediná možná alternatíva...vada RJ.Takže ma pokoril obyčajný sprostý 1,6 benzinový motor.Dnes by som po základných meraniach RJ tresol do smetí,kúpil druhú za 20 e.- a prikódoval.
Takže...nie je bohviečo sa neuvážene vyjadriť.Karma je zdarma...dobehne,potom je človek opatrnejší vo vyjadreniach.
Samozrejme tento prípad môže byť na kilometre inde,ale pre motoristu ktorý nedisponuje komletným diagnostickým vybavením začína hladanie závady od hladania súvislostí (kedy začalo a ako) s možným iným servisným úkonom a kontrolou tých základných vecí príp.ich výmenou,ktoré aj tak sú nutné v nejakom časovom rámci.A velmi pomôže mať presne vysledovaný mechanizmus čo sa deja kedy a ako.Kedy je niečo v neporiadku,je taká istá informácia ako kedy je čo úplne ok.Veľa zdaru !

Riešiť niečo podobné je viac menej možné dnes už jedine vo vlastnej réžii a vlastným pátraním,takej dielne niet,ktorá sa (dnes) pustí na podobnú cestu,a ak nepochodí s opravou odovzdá auto bez platenia majiteľovi,aj z novými sviečkami,filtrami,zap.cievkou atd. dielmi čo sa vymenili,proste lebo nie je opravené.To sa dnes nerobí,posiela sa preč a do pamäte sa ukladá poučenie...nikdy viac nechci dokázať že všetko vyriešiš ! Pretože dnes pokojne umrie nočný strážnik cez deň a dokážeš si jedine ako perfekt funguje zákon schválnosti
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

Pán Hlavatý rád s vami doťahuje... Zase vytiahnem jeden z vašich výrokov a bol asi takýto V živote som sa stretol len raz? možno dva krát? s prípadom že chyba bola v RJ. Dobre pamätám? Ja osobne som sa tiež s tým stretol a to mám pár autíčko vo vlastníctve. Ale RJ by som riešil nakoniec. Vy by ste ju menili ako prvú? To mi na vás nesedí. Prvá je diagnostika a keďže VW stále ospevujete že je možné všetko premerat celkom nerozumiem tejto rozvahe.
Takže moja karma je v pokoji z hlúposti sa treba vždy vysmiať aj zo svojej to robím bo už som tiež niečo natropil. Pán radšej mohol začať inde a nie hneď pri mozgu auta a s túžbou po zázraku očakávať že sa to opraví. Hej šanca tu je aj loto niekto stále výhra.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No po základných úkonoch ktoré samozrejme človek urobí pomerne rýchlo,ak sa všetko ukazuje ako naprosto ok (to bol ten prípad) už by som sa nepapral,20.- je múdrejšie obetovať než desiatky hodín kde ideš,skúpaš,a dobré a dobré a dobré...len auto nedobré
Dnes ju vymením a nebudem sa hrať,na tieto autá ju kúpim možno aj za desinu,nemajú žiadnu hodnotu (logicky nemôžeš ju kupovať tu)
Takže...kým ide o halierove veci,sú typy aut kde sa nesmiešč zasi..ť blbinami a míňať čas,svoj a teda zákazníkove peniaze.Preto sa tieto autá dostávajú do rady kde ktorej sa dvere dielne už neotvoria,lebo si mechanik strelí do vlastnej nohy.A ak už zoberie,musí ísť na vec mimoriadne rýchlo až agresívne a tam nejakých 10-20 e.- nehrá ani tú nulovú rolu.Návrat k starým časom je už nemožný
Dnes by som bol nepomerne rýchlejší,v tej dobe som pretesňoval komplet sanie...dnes tam pustím dym a neriešim,nikde nefajčí niet čo riešiť.Veľa sa zmenilo
Diagnostika je dobrá,nie je v nej problém.Ale...stále je to niečo čo nemá ošetrené úplne všetko,jeden zemiak do výfuku - a zistíš kde má slabiny.Ako ten prípad z kilometrami...päť km počíta ok,potom preskočí na devinu a počíta znova ok.Môžeš sa aj posr ť kým odhalíš.Potom sa snenár zmení a počíta tisíc úplne správne.A hrá sa s tebou ako mačka z myšou.Ak pošleš majiteľa preč,že už je ok, práve si urobil niečo čo ani nevieš ako sa ti vypomstí ak o 500 km príde...že už zase.Potom odíde a urobí tisíc km,...potom znova príde a vysvetluj mu že ......množstvo ľudí dnes je múdrych ako rádio,ale stačí otvoriť kapotu a už neceknú,ale perfektne vedia čo má kto robiť,samozrejme v profesii ktorej oni za mak nerozumejú.Je tu na fóre dostatok ľudí čo prd rozumejú čomukoľvek pod kapotou,zato však ustriehnu každé slovíčko a pamätajú si ho celé dekády...neriešim,ale mnoho vecí vnímam myslím úplne jasne.Každé fórum také to krovie potrebuje a má,umožnuje to viacerým sa zúčastniť napriek tomu,že nie celkom vedia k čomu sa vyjadrujú.
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

RJ to nebude na isto,lebo tieto motory palia 1-4 a 2-3 valec.Takze keby fakt RJ neisla dva valce by nepalili a to by sa nepohol skoro.Ani niektori profi mechanici nevedia rozoznat ci ide motor na tri valce alebo na extra chudobnu ci bohatu zmes.Takze merat a zistovat a menit na skusku.Vymen cidlo na kluke pre istotu aj to uz som zazil ze sa takto auto spravalo.
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

to sa da len hadat pokial nieje napisane co vsetko uz s tym bolo robene, sviecky a kable su zaklad, skusil by som este cidlo teploty chladiacej kvapaliny, problem je za studena, startuje to na benzin aj ide na benzin vtedy tak plyn by som vylucil
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

pacok napísal:RJ to nebude na isto,lebo tieto motory palia 1-4 a 2-3 valec.Takze keby fakt RJ neisla dva valce by nepalili a to by sa nepohol skoro.Ani niektori profi mechanici nevedia rozoznat ci ide motor na tri valce alebo na extra chudobnu ci bohatu zmes.Takze merat a zistovat a menit na skusku.Vymen cidlo na kluke pre istotu aj to uz som zazil ze sa takto auto spravalo.
Že pália po dvojiciach nemení nič a nedáva žiadne záruky nemožnosti chodu na tri.Stačí zvodová povrchová iskra na sosáku jednej cievky a hoplá...pomýlili sme sa.Chudobná zmes ...to je starý zaužívaný pojem,ale tento typ motora má meranie podtlaku v saní a RJ automaticky zasiahne...čím najčastejšie veci (hoci v dobrej snahe) zhorší a motor zhasne.Pokiaľ je možnosť vidieť na klapku,väčšinou ju po štarte zo sykotom naširoko otvorí...a zdochne.A máš problém ako hrom so zisťovaním,čo bolo skôr,čo bolo príčinou a čo dôsledkom.Dokonca aj z s oscilom na cievkach a vstrekoch,pretože to je práve osem kanálov a potreboval by si do jednej časovej osi dostať kopu ďalších.
Vyradenie cievky (vadnosť) je jedna z triviálnych závad ktoré odháliš len čo podopieš kapotu.

Zadávateľ napísal - budiky ukazujú že idem 30 a pritom som stal na mieste.
A nad tým je sa treba vážne zamyslieť,kto vie ako sa generuje signál pre túto zložku,ten pripustí dosť zaujímavé rozuzlenie príbehu,tu mimo podozrenia nie je doslova nič.
MInco69
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 01.03.2009 23:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MInco69 »

Funkcia lambda sondy je OK ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Sonda na štart nemá vplyv
MInco69
Príspevky: 24
Dátum registrácie: 01.03.2009 23:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MInco69 »

http://www.autorubik.sk/clanky/ako-fung ... bda-sonda/

Vychádzal som aj z tohto článku , ale nie som odborník . On naštartuje na prvý krát, len predpokladám, že hneď zhasne . Po xy krát to chytí, a potom už za každým bez problémov, je to tak ?
Mario378
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 08.05.2016 14:22
Zdieľať na Facebook

Seat Toledo 1.6 74KW LPG 290000km

Príspevok od používateľa Mario378 »

Zdravím ďakujem za radu riadiacu som zatiaľ nemenil bol to len návrh. Auto naštartuje úplne ľahúčko ale hneď zdochne, druhý pokus zdochne. 3 pokus drží sa asi 30s potom idú otáčky veľmi nízko na 300 cele preblikuje na hrane zdochnutia motora ak sa dotknem pedálu tak zdochne. 4 pokus sa už ako tak udrží oklíše. Ak pri štarte ho hneď držím na cca2500ot 1-2 min. tak auto už nezdochne. Má aj zvlasntne trhania pri rozjazde akoby som rýchlo pustil spojku a niekedy zhasne akoby nereagovala správne len padnú otáčky musím ju rýchlo nazad vytlačiť aby nezdochlo. Spojka nova cca 10000km rozvody 14000km. Po cca 2 km ide bez problémov. Ak je 24*C zdochne len občas trápi sa. Ak je 13*C tak na 4 pokus bez plynu. Ak bude -10*C pravdepodobne to bude nadlho. Menil skrtiacu klabku snímače bolo v servisoch každý si vymyslel svoje. Sobotu ide jednému šikonvemu chalanovi a on bude pátrať. Bol som pondelok u jedného machra na RJ a tá podľa neho bude OK. Môže to byť aj že motor je už celkom zodrany to mi povedal jeden servisne a ďalší zas že auto je v super stave no ja neviem. LPG cca 100000 km odbehlo.
Napísať odpoveď

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných