1,8T AWT lambda sonda motor managment

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tibi18
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 27.09.2009 20:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tibi18 »

Tak ja to prezeniem ale tak skor ze zakcelerujem a potom uz udrzujem rychlost nerobim to ze brzda plny plyn... V podstate zadne brzdy mam povodne u 250tis a su na hrane a predne som menil pri 220tis cize tak.. A ano mali to aj predtym chvilku nejaky bohvie co robili. Turbo mam pocit ze prepusta to by som poriesil ale asi kruzky neodhalim nejak... Hlavu som mal dole aj som p. Mrazovi dal sadu gufier ale ci to naozaj vymenil neviem poslednu dobu uz neverim nikomu a nicomu fakt kazdy fusuje robotu a cest vynimkam co nieje ani 10% populacie...
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

debatil som s kamaratom, potvrdil mi ze ecu sleduje obder vyhrevu sondy. Treba davat bacha na FAKE bosch sondy...jeden čas bola taka afera.

takze ..šup do merania.

ja ak sa k tomu dostanem mozem ti zmerat odber vyhrevu na mojich awt.
tibi18
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 27.09.2009 20:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tibi18 »

Mozno poviem hovadinu a ked dam na stol sondu? A pustim do nej na vyhrev zo zdroja 12V a zmeriam presne odber?
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

nemyslim..merat treba na aute!
tibi18
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 27.09.2009 20:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tibi18 »

Chlapci tak takto dnes som siel sam tak som troska aj logoval kukal udaje za jazdy atd,.. cele zle...

Smer TO do HC hodilo zopar krad vyhrev sondy bohuzial moment nevidim lebo kontrolu rozsvecuje o hoodne desiatok km niekedy aj cez 100 km pozdejsie... Uvidel som tak ze prestala sonda regulovat. Pozrel do chyb a bol tam vyhrev sondy sporadicky.

Idem trocha pokukat logy ale nebude tam nic lebo som to dost sledoval aj pocas. Len velka zaujimavost.

Jak som vybehol na dialnicu rozbehol som sa ponahanal hodilo to este 1x chybu potom som skusil ustalit rychlost za kamionom cca 100km/h a sledoval trosku jednym okom aj data ziadna anomalia sa nevyskytovala ani vtedy no chybu na dialnici uz nehodilo. Stava sa to len pri beznom zadeni ale ani to ze slapnem na to a potom decelerujem nieje pravidlom ze to zakazdym hodi. Skusal som aj na dialnici 5Q plny plyn z 100 na 140 cca a potom som deceleroval rychlostou spat na 100 a nic bez zavad...

Som uz nestastny. Jedine co ma zaraza v kanaly 26 su 4 napatia predpokladam so snimacou klepania a zaraza ma ze 2 valce maju diametralne rezlisne napatie ako dalsie 2 valce... No chybu s tym RJ nepise... Ale ta chyba tam je furt aj na dialnici pri ustalenej jazde.
tibi18
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 27.09.2009 20:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tibi18 »

Ahoj, no ozivujem temu a nove postrehy,.. Asi na dva mesiace po chybe zlahla zem ale aj nejaky ventil mi prepustal a turbo nedokazalo natlacit viac nez 0,4bar nejaky cas som tak jazdil lebo ma zaskocilo ze v tom momente zmizla aj chyba sondy. Objednal som teda cele nove odvetrvanie aj ventili a poprehadzujem to. Fucanie prestalo opat auto zacalo tahat a chyba sa vratila nenatlaci poziadavku 1,2 bar ale len 0,8bar ale viem ze chyba sa vratila. Zistil som ze chyba nieje elektricka viem urobit 100km bez chyby ale viem aj urobit ze chyba sa bude neustale vracat. Robi tu chybu len na LPG vzdy z dediny som mal 60kmh a na 5ke zosliapol pedal az do 120 po uvolneni som jemne pridal ked rychlost padla na 100 a chcel ju drzat v tom sonda torsku sa zatrepala a uz nenabehla. Ak som to urobil na benzin ok ak na LPG cele zle. Ked som sa rozbehol len do 100 a jemne pridal sonda este zila no strasne lemravo nabiehala pripadalo mi ako by bola otravena mam v aute v druhom notebooku prtscr stavov z kanala 33. Proste pocas akceleracie drzalo identicke napatie sondy ako na benzin no ku koncu padlo troska nizsie do bohata a potom mala problem. Je mozne ze LPG ju nejak otravi? Musim vymazat chyby a znovu sonda nabehne. Pokial neslo turbo ale len v nizkom tlaku zavada nebola v momente ako ma auto vykon tak konieco chyby su na svete. Bohuzial plynari mi nevedia pomoct nikde premyslam uz len nad vymenou reduktora a rj plynu ktora by bola troska sofistykovanejsia. Este dodam pri akceleracii a zosliapnuti plynu sonda nereguluje ani na plyn ani na benzin ale to je normalne a napatia sondy u oboch paliv su identicke podla grafu len na lpg ide viac do bohata kratkodoba korekcia cca -5,5% a na benzin skor do 3% v kladnej hodnote.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vyjadrím sa iba k tomu čo píšeš v závere..... Este dodam pri akceleracii a zosliapnuti plynu sonda nereguluje ani na plyn ani na benzin ale to je normalne a napatia sondy u oboch paliv su identicke podla grafu len na lpg ide viac do bohata kratkodoba korekcia cca -5,5% a na benzin skor do 3% v kladnej hodnote

Ano sonda nereguluje...ale to je všetko tak trocha inak.Myslím že ide o nechápanie podstaty sondy ale aj menežmentu riadenia zmesy.
To čo sa opísalo ako "sonda nereguluje" je iba reakcia na obsah kyslíka v spalinách.Pretože ona nič viac nevie,iba reagovať na zbytkový kyslík.Všetko čo porušuje zloženie zmesy v žiadanom pomere (lambda okno) tj či chudobná či bohatá samozrejme aj spôsobuje zloženie spalín kde je viac či menej kyslíka.Logicky sonda podla toho vybehne na horné či padne na dolné napätie a tam ostáva stáť,kedže v danom pomere nevie pracovať svojím charakteristickým pendlovaním medzi vrchom a spodkom v lambda okne.Až akcelerácia skončí a paliva ubudne a pomer palivo/vzduch sa zmení (ochudobní) ,a na základe toho aj spaliny zmenia svoj obsah kysíka.A ak ten obsah nadobudne potrebný pomer obnoví lambda svoju činnosť.
Takže stále treba vychádzať len a len z myšlienky,lambda len meria kyslík v spalinách,ak toho je málo alebo veľa, vtedy lambda pracovať nebude.
Ak lambda pre (napr) bohatosť zastane a vykazuje napr.horné napätie,tak RJ vidiaca ten stav začne zmes ochudobňovať.Ak je snaha úspešná,motor prejde na chudobnú zmes,to zmení kyslíkové pomery v spalinách,a lambda ten príslušný stav kyslíka nahlási do RJ ako nízke napätie,na čo zase zareaguje RJ obohacovaním.A to je celý princíp.Problém nastáva vtedy,ak je kdesi závada,ktorá napr púšťa falošný vzduch do systému,alebo odkvapkáva palivo na netesnom vstreku,proste RJ si nevie zjednať poriadok pre danú chybu.Často dokonca RJ v snahe zjednať nápravu urobí opatrenie ktoré stav chodu ešte viac zhorší.Pretože ak má hlásené bohatú zmes,môže zareagovať iba naučeným spôsobom,ak potrebuje udržať otáčky,urobí logické opatrenie a stav môže zhoršiť,lebo proste nevie o probléme ktorý by tam nemal byť.
Treba skúsiť zmeniť uvažovanie o lambde,a namiesto hodnosti pána jej prideliť hodnosť - sluha,bonzák,donášač.rozhoduje sa v "centrále"
tibi18
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 27.09.2009 20:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tibi18 »

Cize objednam vsetko na komplet PCV system ventily a podobne... Kedze viem ze u mna to nieje elektricka chyba... snad sa niekam pohnem. Viem ze sa nejedna o elektricku zavadu, cize musim uz hladat len takto,...

Druha vec mam zvysenu spotrebu oleja a presiel som teraz na zimu z 10W-60 na 5W-40 a motor okolo tesnenia vika ventilov tece ako olejnicka a tesnenie je nove... Predpokladam ze tlakuje motor. Vcelku ma to uz unavuje.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných