Seat Alhambra 1.9 tdi - neťahá odspodu

Diskusia ohľadne vozidiel značky Seat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Niekde je chyba,pretože sto ráz môže niekto pozrieť kanál 004 bude gulové vedieť či to číselko čo tam vidí je správne alebo nesprávne.
Motory kde som robil prvý raz rozvody,tj číslo synchra pochádzalo od fabrického nastavenia sa rôznili v pomerne značnom rozptyle.Urobil som rozvody z max presnosťou,a olé...číslo sa zopakovalo.
Netrvalo dlho a vec sa vyjasnila vyjadrením priamo výrobcu a druhý raz výrobcu diagostiky - nastavujú sa ROZVODY.Nič ďalej sa neupravuje,u toho motora je prevstrek stanovený elektronicky,nemá sa prestavovať.Prestavením sa zmenia ROZVODY. Samozrejme na blbé
TAKŽE - záverečné slovo,kým neurobíte rozvody na presno,číslo neviete. Našiel som letitú písanku kde som si robil poznámky o synchre,tam sú hodnoty...treba si pozrieť ten rozptyl...a všetky sú správne.Dodatočne na to siahnete..poserete ich.Ak tomu sakra dobre rozumiete,môžete jemnučko z číslom manipulovať,tým sa totiž niektoré veci dajú zlepšiť (na úkor iných ktoré sa zhoršia)
Preto sem nepatrí (nemala by) ani zmienka o volnobežnej dávke.Hneď z viacerých dôvodov...je to výpočetná hodnota,nie reálna,menežnent nemá páky na zistenie skutočnej.Na číslo (akože) volnobežnej spotreby má neuveritelný vplyv práve to synchro,takže nastaviť spotrebu volnobehu 0,2 lt...no problém,nastavím vám.Samozrejme je to hov..dina a nie realita,navyše motor zvädne
Nie pre srandu králikov musí byť rozvod zložený,remeň napnutý,a až následne sa fixuje koleso vačky.Tým sa koriguje vplyv všetkých výrobných nepresností od hrúbky remeňa cez odchylky priemerov až po kompenzáciu vystredenia skrutiek kladiek a otvorov,prípadne zrovnanie (zníženie hlavy) nič z tých vecí nesmie zmeniť ROZVOD.Ibaže mení číslo synchra,čo je ok
Kto nemal mechanika idiota,svoje číslo synchra vie ešte z prvej diagnostiky,pretože pred rozvodmy je to prvá vec ktorá sa zapíše.
Tu si pozrite ten rozptyl,dlho ma to nebavilo,bolo to duplicitné,ale aj teraz ich všetky čo som v živote robil mám,ale v rámci všetkých hodnôt komplet (blockmap),ten si načítam aj keď niekomu robím brzdy !!!
[img]https://s33.postimg.cc/8qim7dhaz/synchro.jpg[/img]

Potom sa človek čuduje,koľko ľudí na PD nadáva,a robia neprípustné blbiny a pos...ú si to sami
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

m hlavaty upresnim ta.

Tak ako som pisal v predošlom príspevku.

platí:

EDC15 tj. PD 1. generácie (AJM, ASZ, ARL, AUY a pod..)

synchro = 0

keď spravíš rozvody poctivo na prípravky je tam v 90% vždy 0°!

EDC16 PD tj. bloky motora ktoré majú snímač otáčok kluky v obale gufera nie je možné nastavovať na žiadnu hodnotu! Robia sa len na prípravky! Žiadne dodatočné posúvanie na 0!

Presne ako máš v písanke :) ARL -0,6 čo je mierne mimo ale fakt len mierne, pol chlpu. a BLS -3,4 čo je ok :) ak je gufero na spravnom mieste a rozvody na dobre pripravky podla postupu.

u EDC16 snímač nemá svoje "pevné" miesto vo výrobe.

Fasa nastáva, keď vám niekto vymení gufero na kluke bez prípravku z VW....to len potom začínajú tance.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

niet rozdielu pre EDC 15 a 16 !!!
Nie 100 ale 1000 %
Vyslovene sa na to upozorňuje v továrenskej diagnostike !!!
Tie stovky motorov keď PD začínalo (tj práve EDC15) malo od výroby blbé rozvody ? To snáď nie.
Problém je v tom,že roky prebehli ale nikto pred rozvodmi nič nepozeral,po rozvodoch časť pozrela a časť nie.Tí čo pozreli žili vo svete Tdi z čias rotačiek a teda podme ho na nulu.Ale to je zle,tisíc % zle

ASZ...
[img]https://s33.postimg.cc/i9wwesc97/image.jpg[/img]
[img]https://s33.postimg.cc/pr63tqekb/image.jpg[/img]
AUY alebo čokoľvek iné,blockmap-ov mám stovky,rad radom viem,nula sa objaví ozaj tak 1 z desať motorov.Ja môžem chybovať logicky,ale prečo chybovala fabrika ?

Bude tu v sept auto na prvé rozvody (aj také existujú) môžeme to nechať zapísať pred notárom :)
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

m hlavaty je zbytočné sa tu handrkovať na fóre o veciach čo ostatný moc netušia, zaberáme priestor.

nerád ti oponujem, ale v tomto prípade nemáš pravdu.

EDC15 a EDC16 je sakra rozdiel...

Pozri si do tvojej knižky :) autá ktoré majú rozvod viac ako +-2° sú EDC16.

Tak isto si môžeš skontrolovať rozdiel v osadení snímačov na kluke pre bloky motorov 1 generacie PD a druhej (BLS a pod...)

továrenské príručky toto nikdy neriešili a riešiť nebudú.

napr na dieselpower.cz je tejto debaty na tony! o koherencii rozvodov pri EDC16...

môžeme o tom podebatovať, kludne v pokoji nechat si vysvetlit.

///rotačka to nepozná, nemá snímač vačky, nemá s čím porovnať.

/// nemusí to byť vždy 0 pri EDC15, písal som že stačí pol chlpu a máš tam +- 0,5. tolerancia je +-3. Neviem ako ty, ja vačšinou keď robím EDC15 rozvod mám to +-1, trafím sa často aj na 0. záleží aký je remeň a ako necháš podísť vačku pri doťahovaní.

To, že staršie auto nepríde s 0 je predsa logické nie? Natiahnutý remeň, atď....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

///rotačka to nepozná, nemá snímač vačky, nemá s čím porovnať.

Nemá ho na vačke,má ho v čerpadle,ale aj o tých rotačkových rozvodoch by šlo písať romány čo za kraviny robia mechanici.



To, že staršie auto nepríde s 0 je predsa logické nie? Natiahnutý remeň, atď....

Ani nie,aj remeň pred výmenou (ak prišla načas) nemení synchro vždy,len sporadicky sa nájde že preskakuje napr o 0,6 ale je to viac vplyv tepla.Predpokladám že z dôvodu hraničnej hodnoty (blízo plota druhej)


Raz sa budem nudiť prejdem blockmap-i a povyhladávam EDC15 a hodnoty synchra mám ich snáď na tisíce aj stými čo mi posielajú na prezretie.Vždy ma zaujímali vzťahy a dopady ak toto,ak hento...to je najlepšia škola.Tiež ako a čo vidí OBD a to isté oscilo.Ani dosť dobre nechápem ako chlapci idú do riešení vecí kde nemajú potuchy ako sú riadené.Dnes výmena veci bežne nič nerieši,pre RJ sú neznáme,nevie s nimi spolupracovať.Ale hrŕ aj tak do všetkého
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Dnes som meral ten tlak paliva na tandeme. Beriem do úvahy že manometer nieje profesionálny a najpresnejší .
Pri zapnutom kluciku presne odmerať neviem ale tlak tam je .
Na voľnobeh mi ukazuje cca 5bar
Pri 3000ot. mi ukazuje cca 9bar
Keď sa mi zajtra podarí zohnať manometer z detailnejšou stupnicou viem to zmerať znovu.
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

netreba....máš to ok... treba sem dať log na 3ke, 4ke od 1000 do 4000ot...palivo, vaha, turbo, regulacia.

s tiahlom na turbe nemáš robiť nič..ak je to original turbo..ak nie...aj tak nič.

z logu ti možno niekto povie viac.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> MP3 turbo 0,4 ani ja nevidim..malokedy...ani na 0° tam 0,4 byť nemusí.

nikto nepovedal ze nula musi byt, ale... moja skusenost je ze majitelia sa po vymene rozvodov "na fixky" A TERAZ POZOR, AJ V AUTORIZAKU KDE SA SAMOZREJME DODRZIAVAJU PRIPRAVKY [!!!] castokrat stazuju na "neskorisie zapinanie turba" a cudne... aj vyssiu spotrebu oproti stavu predtym. Zo dna na den.

Viem povedat ze po hrajkani sa a dosiahnuti nuly v synchronizacii na 85kW AUY, ktoru mam aj ja, VZDY doslo k "zapinaniu" turba tak ako bol majitel zvyknuty... po vymene rozvodov NA PRIPRAVKY V AUTORIZAKU !!! auto lenive, vybuch nastava pri 2000-2100rpm, po 15minutovom hrajkani sa v dielni a dosiahnuti NULY zrazu turbo nastupuje na 1600-1700pm tak ako bol majitel zvyknuty pred vymenou rozvodov.

Na toto mame nejake vedecke vysvetlenie ? Pred vymenou rozvodov v autorizaku spotreba 5 az 5.5 ; po vymene pod sedem sotva. Takze... ?

Este som nevidel jeden kus kde by majitel bol spokojny ako predtym a vypocitana spotreba na volnobeh by bola mensia nez 0.6 l/hod. Nech je to udaj umely a vypocitnt, vzdy moze byt napomocny v odhaleni zakernej choroby, nech uz je to cokolvek... ked ma autor tejto temy na volnobehu spotrebu 1.2, tak to proste v poriadku nebude aj ked stokrat pouzijete pripravky a bude vam vyrobca za chrbtom stat a tvrdit ze je to najlepsie na svete - proste preto lebo to ide aj inak, lepsie !

Moj milionar z roku 2001 ma na volnobehu spotrebu 0.4l/hod. Ked to dokazem ja, tak to dokaze kazdy motor. Stvrty vstrek korekciu okolo 0.7 mg/str, ostatne 0.2 az 0.3. Tlaky turba mam volakde strcene v suboroch, turbo "zapina" niekde okolo 1600rpm, ide krasne podla predpisu teda poziadavky.

Neexistuje v ziadnom pripade ze v tomto konkretnom poskodenom voze budu tlaky turba podla poziadaviek, proste nemozu, nemoze to ist ako lemra lemrava ked to bude mat spravne "bomby".




>> a to by tie rozvody museli byť sakra mimo aby to nejak citelne zle chodilo...

no a ? Vobec netusime ci v tomto pripade nahodou nenajdeme sedem stupnov mirniks-dirniks... rozvody posunute o zub a podobne. Houbelec vieme o tom ci su v tejto masine vstrekovace ktore tam maju byt aleb o ci tam niekto namontoval pri nejakom cirkuse veci z 96ky, nieco z bazosu (drzim palce v hladani jednej jedinej sady ktora je v poriadku, este som taku z bazosu nestretol), a podobne.

Hlavne rieste barometre, manometre a centimetre na tiahlach turboduchadiel, ale ten sprosty kanal styri si nepozrite ani za toho certa. Lebo je to zlozite a dlho to trva a nic to nevypoveda...





>> Motory kde som robil prvý raz rozvody,tj číslo synchra pochádzalo od fabrického nastavenia sa rôznili v pomerne značnom rozptyle.

!!!! ale nikdy tam nebolo DVANAST stupnov ; tolerancia je od minus sest stupnov az po plus sest stupnov !!!!

Auto ktore ma 120.000km alebo 160.000km - tusim boli aj take intervaly - uz nebude v takej synchronizacii v akej opustilo fabriku. A uprimne, ani z tej fabriky nevychadzaju vsetky auta rovnako, pretoze... TOLERANCIA. Odtial-potial je to v poriadku, v ramci nejakych nastavenych medzi, preboha kto sa s tym bude hra pri MILIONOCH vyrobenych motoroch ?

NErealne.

Takze preto mame TOLERANCIE. Mat toleranciu a byt v jej ramci v ziadnom pripade neznamena pracovat OPTIMALNE. Ved si to dakedy skuste pri nasledujucej vymene rozvodov na EDC15/85kW... urobte na pripravky, potom tukanim posunte na pat-sest stupnov mimo, a posudte ako auto ide. Ked tam nenajdete zmenu, zjem vlastne cvicky. Ved tolerancia je MINUS SEST AZ PLUS SEST STUPNOV, TAK TO MUSI BYT TO ISTE, ZE ?

No prdlajz. Velky a smradlavy.

Tolerancia vstrekovacov je kolko podla diagnostiky ? -2.8 az 2.8... Tak rozmyslajte ci je taky valec v poriadku co ma +2.5 oproti ostatnym...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lubo - tolerancia vstrekov +- 2,8 si musíš zameniť význam slov za...rozsah +- 2,8 a už je to v poriadku. To sú také malinké chybičky ktoré se vloudily.
Rozsah prípustný je počítaný inak a ráta sa od kW konkrétneho motora (je na to tabulka),stúpa z výkonom.Ja už nad 0,5 začnem zapínať pozornosť že tu sa niečo začína diať a je treba so po príčine začať pozerať.
Všetky starané a dobré motory sú hlboho pod tým,je jedno koľko majú km.
Varujem pred výkladom že volnobežná spotreba je super ak je 0,4 lt a 0,6 lt je horšia.Velmi zle pochopené súvislosti,pretože za všetko čo nie je správne,sa niečím platí.Inak ak by som videl AUY z 0,4 lt,viem že niečo nie je ok.Garantovane
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

ja mam na asz aktualne 0.7-0.8 ale rozvod uz presluhuje par tisic a korekcia over 1..vacke chyba 1mm.

bacha na pripravky..... ten dole na kluku +- ked cinan nema dobru formu.

ako som pisal..ja vacsinou po rozvodoch na edc15 vidim v 4ke nulu. tie nabehy su psycho...nie vzdy to musi byt rozvodom.

napchate ine vstreky ako patria je klasika...a este ti povedia...vsak to chodi ako pekne...bez softu..och
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prípravok do kluky by sa nemal použiť neoverený (overuje sa na polomotore)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Inak ak by som videl AUY z 0,4 lt,viem že niečo nie je ok. Garantovane


z praxe som garantovane spokojny s mojim AUY uz desat rokov, 120.000km, rozvody na nulu bez pripravkov a bez fixky dvakrat za ten cas, volnobezna spotreba nikdy nebola vyssia nez 0.4l/hod.

Priebeh tlakov turba ukazkovy, variabilita vycistena 9 rokov dozadu, dymovost ziadna, korekcie vstrekov ako pisem hore, najslabsi 0.7 a to uz celych 10 rokov bez zmeny (dame mu napapat ultrazvukovy kupel ?). Sharan co spravil 365km Bratislava-Spisska Nova Ves X rokov dozadu ked neboli "dialnice" za 3:45 hodiny cize priemerna rychlost 100km/h pri realnej spotrebe sest litrov (tri osoby), lepsie to proste nemoze byt. Nemoze, nemoze, nemoze.

Rovnako otec aj brat su spokojni s ich 85kou a 96kou s volnobeznou spotrebou 0.4 l/hod... uhrnom tie auta mame cez 20 človekorokov. A turba nam "zapinaju" tak ako maju, nie az pri 2200rpm ako zopar mojim kamaratom...

No, dame aj pri tejto konkretnej Alhambre kontrolu kanalu 004 alebo sa na to proste vykakame a budeme riesit raketovu vedu, subatomovu fyziku a antigravitacne dela ? NEvieme ani prdlajz o servisnej historii vozu, takze tam fakt mozu byt ine vstreky ako som hore nadhodil (tusim ako prvy), mozu tam byt rozvody podla oka alebo podla fixky a dalsie zverstva.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je tam spústa súvislostí.0,4 lt je príjemné na oči,ale je to vývažok za iné veci.Zhruba a len pre pochopenie....ak dáš predvstrek napr rotačku jemne na "po" nestane sa nič,motor pôjde mäkšie,spotreba sa jemne zmení ale motor stratí iskru,inak sa bude hriať a sú tam ešte nejaké zmeny ale je to obšírna tematika hlavne v tom,čo človek na obrazovke pozerá či to zodpovedá skutočnosti. U PD sú dopady pomerne velké a na veľa vecí,že to majiteľ vníma či nie je už druhá vec.Spotreba 0,2 lt je ešte krajšia,a nie je problém to dosiahnuť,ibaže...nikdy v živote,také číslo tam nemá čo robiť.Ja som stovky krát počul od majiteľa keď dorazil domov (vždy si dohodnem aby sa ozval) že...to je úplne iná mašina,že si nespoznáva vlastné auto. Nechcem sa nijako extra baviť na tú tému,veľa rokov a straty času je za tým než aby človek trepal kade chodí.Smerovka sa dá dať,ale GPS súradnice nie,to si musí každý vlastným úsilím

Toto sa oplatí pozrieť,77 kw pumpáč v Passate,radosť takého mať
takto majú vyzerať korekcie (013),ale ..hlavne BIP-ko na 023,takto má vyzerať volnobežná spotreba 77 kW motora (017) za podmienky vypnutých všetkých spotrebičov,oplatí sa všimnúť si synchro (004)
[img]https://s33.postimg.cc/953pc5223/image.jpg[/img]
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 21.08.2018 12:52, upravené celkom 1 krát.
Potki88
Príspevky: 155
Dátum registrácie: 11.11.2010 18:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Potki88 »

Tak som pozrel ten kanál 004 a je tam +4.4
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

To je sila...a ako ide ? ako štartuje,ťahá,zvuk aký ?

Návrat na "Seat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní