VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

Ale vieš ako som to myslel ;) len by si chcel zrejme počuť exaktný dôvod aj s popisom priebehu.
Ten bohužiaľ nemám, nakoľko som vo výpredaji ešte stále nekúpil vešteckú guľu.

Tým externým mechanickým nedostatkom som myslel, že problém nebude v samotnom softe, ani v dávkovaní paliva a váhe vzduchu.
Problém je podľa mňa v samotnej mechanike.

Iste vieš, že motor je konštrukčne odladený, navrhnutý a jeho manažment je tomu "prispôsobený".

Ak budeš mať obdraté palce na vačke alebo repas turba z čínskych dielov, môžeš sa aj nakrájať na lopáriku, merať, logovať čo len chceš. Je to mechanika, naklopenie variability, jej veľkosť, tolerancie spracovania, ktoré na konci dňa určia aký priebeh bude turbo mať.
Ale ako som spomínal, ja som si istý, že to ovládaš.

BTW a nebol by ani prvý ani posledný...veď tých neskoro nabiehajúcich PDčok tu bolo už hŕbu...a sem tam sa objavujú ďalšie.
Hold 100€ vačka a repas turba za 200€ sú lákavé veci.

Samozrejme sa môžem mýliť....stačí na to deráva hadica z turba atď. Nie som neomylný, rád si priznám chybu a naučím sa niečo nové.
Čo sa tej rýchlosti a logov týka, to už je na každom aby si to premyslel čo kde a ako.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Diera v hadici zrovna nebude,tlak by taký nenabehol...
Ale určite že logovanie ako také týmto spôsobom je síce akási pomoc,ale ma to svoje ale...
Ísť na logovanie by nemalo predchádzať základným rutinám kde sa zistia základné veci.Ísť na logovačku a potom riešiť že nie je systémový podtlak alebo má deravú banku...škoda sa rozpisovať.Často to ozaj vyzerá na krištálovú gulu.Často ani tolko neurobia ľudia aby si prečítali čo zhruba treba robiť aby to dávalo zmysel.Berú to tak...je to zadara.Sekundu nepremýšlajú že potrebuješ veľké množstvo vecí vedieť aby sa ako tak z nich dala vyvodiť chyba z dostatočnou presnosťou.A to nehovorím o prkotinách ako tlak v pneu,počet osôb,protivietor,stúpanie,geometria. Že je zle nastavené vzorkovanie a vidíš skoky po 200ot...škoda reči
adam1345
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 13.08.2007 20:49
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam1345 »

Áno presne je tam chip drží už cca 50 tisíc km v pohode, olej mením každých 10 tisíc.
Predtým som mal tlak cca 2490+- aký max odporucas pre VA turbo? Ja si tiež myslím že v tom aute je nejaký Poľsko čínsky repas turbíny preto tieto pomalé nabehy. Už som to videl.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tlak bude taký ako mu určí ten čo prepíše mapy.Aby si vedel strop tlaku musíš zobrať do úvahy všetko.Pretože sériové diely či turbína či čerpadlo vstreky atd majú svoje limity.Ak dýza nedokáže dať toľko paliva kolko by od nej čiptuner žiadal,to bohviečo nebude.
Videl som špičkové úpravy aut ozaj vychýrenej tunerskej spoločnosti z čiech,a nestačil som sa diviť aké minimálne prírastky boli napr na tlaku turbíny a pod.Nikdy nerobili EGR off,nikdy nerobili DPF off.Mašiny šlapali neuveritelne.Takže aj tu platí,daj blbovi do ruky a skončil si.Pozeral som aj od známych slovákov,...niečo povedzme ako tak ok,niečo des.Tunajší idú na vec úplne brutálne,množstva vecí ktoré vidím upravené u čecha,sa ani nedotknú.Zato filter je vonku a načipovaný je motor so zodratou vačkou.
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

rozdiel medzi ASZ a ARL v mapách je zopár mg nafty :) a niečo málo vyše 100mBar tlaku a je to 96 vs 110kw. To je ale iná veda už.

VA max 2500 mbar. Rátaj že séria je 2352. Znesie aj 2600 :) ale ako dlho? Ak tomu nebudeš stále nakladať tak ok....ale ak budeš?

slušná úprava je potom VBčko... tam vieš 2600 bezpečne, je kúsok vačšie to turbo.

turbo von, poslať do specialturbo.cz na OEM repas, pôjde ako z praku.

Moja ASZ má požiadavok niekde pri 1700ot.

mhlavaty...
upravy máp sú ako výklad zákonov od právnika. 4ria úpravcovia, 10 názorov.

Nik na toho druhého nepovie, že je to OK. Je to taký istý konkurenčný boj ako všade. A kde je pravda? :) vždy niekde uprostred.

Videl som úpravy od renomovaných firiem, ktoré boli na prvý pohľad celé zle....a videl som aj od jednotlivcov slušné mapy.

Ja keď si robím soft, pozriem 4-5 úprav, a podľa toho sa rozhodujem čo kde, koľko.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na čipovanie je asi tolko názorov ako čip tunerov. Ale zase...ťažko by sa hádal čiptuner z motorárom ktorý navyše perfektne čipu rozumie.Lebo,na jednej ruke spočítaš tých čo čipujú,a boli by aspoň priemerný motorári.Naložiť tomu a hentomu a urobiť súčet...možno keby som sa potrápil,naučím to svojho malého Jack Rassel-a
Veď to vidím,čoho sa ani nedotkli a naopak,čo aké neuverilné zmeny sú v mapách ktoré ten čipový guru menil
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

Tie debaty na niektorých forach ohladne uprav sú neskutočné.... niekedy konštruktívne, inokedy totálne somariny.

Keď sme pri tom :) čo by si ty, ako motorár ktorý rozumie mechanike povedal na časovanie vstrekovania u priameho vstreku diesel.

kedy koniec vstrekovania vzhľadom na vyššiu dávku končí neskôr a niekedy končíš aj za TDC :)

Je to pár koní na margo vyššieho EGT...

nezmysel? škoda pre pár koní? alebo? :)

Minule sme mali debatu na fore o tom...
adam1345
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 13.08.2007 20:49
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam1345 »

Tak znížime tlak turbíny, aj tak plánujem dať VB plus veľký IC, toto turbo už skôr na dozitie. Veď áno každý má na mapu svoj názor každý tvrdí že robí najlepšie. Takže ťažko povedať tento soft mi robí na mieru jeden známi robil dosť toho všetko ide pekne, toto už boli moje požiadavky
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

keď dáš VB tak do 2600 smelo...s velkym IC Je to fasa ;)

vyhadz tie original spony...časom sa to rozpadne.

VB musis original...inak zas bude problem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

midnightman napísal:Tie debaty na niektorých forach ohladne uprav sú neskutočné.... niekedy konštruktívne, inokedy totálne somariny.

Keď sme pri tom :) čo by si ty, ako motorár ktorý rozumie mechanike povedal na časovanie vstrekovania u priameho vstreku diesel.

kedy koniec vstrekovania vzhľadom na vyššiu dávku končí neskôr a niekedy končíš aj za TDC :)

Je to pár koní na margo vyššieho EGT...

nezmysel? škoda pre pár koní? alebo? :)

Minule sme mali debatu na fore o tom...


K tomu si netrúfnem ani ceknúť,musel by som ozaj dobre uvažovať o dopadoch,dnes na nenastrekuje na jeden raz ale dávku rozkladajú pre lepší nábeh tlakov a zníženie traktorových efektov.Tiež sa zaviedla u niektorých že cez žhavič sa merajú aj tlaky kontinuálne a RJ si režim prispôsobuje...ťažká téma.Odpoveď z fleku by bola nezmyselná a nedomyslená
peto1227
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 20.08.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto1227 »

Ahojte.
Poprosil by som Vás o kontrolu
Octavia 1 1,9 tdi ALH
Auto občas padá do núdzaku a mám pocit že neťahá ako by malo
občas nájdem chybu

17965 - Regulace plniciho tlaku Regulacni mez prekrocena
P1557 - 35-00 - -

Ale kontrolka ešte ani raz nesvietila len obmedzilo výkon

https://ulozto.sk/!RzxweEetaBZk/log-01- ... 11-trr-csv

Ďakujem
www.xclean.sk eshop s autokozmetikou AUTOGLYM
balint83
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 09.04.2008 19:21
Zdieľať na Facebook

Prosim o kontrolu logu

Príspevok od používateľa balint83 »

Prosim o kontrolu logu
https://uloz.to/!XUTNCmjfOPCP/log-01-001-010-011-csv
1.9 tdi 81kw afn +cip dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba popis ...okolností -rovina,počet osôb,protivietor,prevod.pomer
je nutné logovanie začať skôr tj 1500 ot,na 4 pr.stup a nehrať sa s plynom
Kedže sú cesty aj klzké aj plné,treba si velmi vhodne vybrať miesto a čas...je nutný volný úsek bez protiidúceho min 3 km a vo vlastnom smere po posledného v mojom smere min 2 km.Konečná rýchlosť je vysoká,preto ak nie sú ideálne podmienky,dodržať iba počiatok a ukončiť skôr hoci pri 3200 ot,ale NERISKOVAŤ !!! na ceste sme sami
balint83
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 09.04.2008 19:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa balint83 »

Na rovine bolo, 2 ludi. Bez vetra. Slaby tah ma, ne ide tak ako predtym. Zato som sem dal log, aby niekto pozrel nato. Dakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Log musí obsahovať údaje z toho úseku ktorý je najdôležitejší a kedy sa odohrá všetko podstatné (z hladiska slabého nábehu) preto sa začína z obrovskym zaťažením (4 pr.stupeň) od 1500 ot kedy musí maximálne zabrať a fungovať variabilita aby sa z tej brutálnej požiadavky auto rozbehlo (alebo padlo do núdze)
Preto musí plyn celú dobu už od začiatku byť 100% aby všetko prebehlo a nemenilo charakteristiku,nestrácal sa čas v regulačných slučkách.Preto je na začiatku popis a asi preto ho nik nečíta a myslí že vyhodnotenie je z krištálovej gule.Pozrieť na to môže aj aj stará Blašková,ale ty potrebuješ niečo,z čoho sa dá vychádzať a na základe čoho nevymeníš niečo,čo aj tak nepomôže.Aby z toho bolo možné vychádzať z určitým % istoty tak to musí mať presné pravidlá,inak je to k ničomu.Nesmieš na sekundu zabudnúť že kto to vyhodnocuje,ten v aute nesedí...preto musí mať v mnohých veciach úplnú istotu že sú ako musia byť.inak - strata času

Pozerám že to bolo logované niekde dole na juhu okolie NZ KN NR proste Podunajská nížina,taký barometrický tlak je tu

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných