Ford Mondeo 2,0 tdci - turbo
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 06.06.2015 09:40 Zdieľať na Facebook
Ford Mondeo 2,0 tdci - turbo
Nazdar, moje Mondeo Mk3 2.0 TDCi 85 kw rocnik 2003 a poslednú dobu ide do 3000 otáčok akoby ho ťahali lúčne koníky no úplne bez zivotz. Potom keď nastane hranica 3000 otáčok alebo dakedy stačí aj 2500 otáčok tak potom už ide ako ma. Diagnostika nič nepíše a na palubovke nič nesvieti a štarty sú super na otočenie klucika. Turbo je tam bez variability, podtlakom sa otvára akurát klapka čo púšťa výfukové plyny ( ťa klapka keď ju odpojim tak ide rukov veľmi ľahko ale keď je na banke zapojená tak s ňou nehnem) a je to model bez váhy vzduchu. Nevie niekto čo by to mohlo robiť ? Ďakujem za dotazy.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 06.06.2015 09:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 06.06.2015 09:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 205
- Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58 Zdieľať na Facebook
ok...takže je tam obtok klapka bez regulácie od ECU, riadená pretlakom priamo z turba. (samoregulácia)
kľudová poloha regulácie musí byť mierne "predpatá", tj. keď zakladáš tiahlo na klapku, musíš ho 1mm povytiahnuť z banky aby si ho nasadil.
Regulácia je pretlaková, čiže po štarte máš 100% výkon turba (zavretý obtok), akonáhle turbo natlačí istý tlak (podľa pružiny v banke) banka postupne začne vytláčať regulačnú tyčku a tým otvára obtokovú klapku, ktorá dnu v turbe pustí výfukové spaliny inou cestou do výfuku (obídu vrtulku) a tak reguluje výkon turba.
Príčin to môže mať viac..od paliva až po mechanické záležitosti na saní a pod...
Ak teda ostaneme pri turbe do úvahy prichádzajú osekané vrtule, prasknutý výfukový housing..ma tak narýchlo napadá.
Otázne ešte je..či je turbo efekt citelný...alebo je to skôr také pozvolné...
Ak by nič nepomohlo, ja berem do ruky mechanickú tlakovú pumpičku, 3m hadičky...šoféra a regulujem ja ručne.
príklad z dávnych čias AGR
[img]https://preview.ibb.co/h8fX7e/57031_1330787088519_7585508_o.jpg[/img][/img]
kľudová poloha regulácie musí byť mierne "predpatá", tj. keď zakladáš tiahlo na klapku, musíš ho 1mm povytiahnuť z banky aby si ho nasadil.
Regulácia je pretlaková, čiže po štarte máš 100% výkon turba (zavretý obtok), akonáhle turbo natlačí istý tlak (podľa pružiny v banke) banka postupne začne vytláčať regulačnú tyčku a tým otvára obtokovú klapku, ktorá dnu v turbe pustí výfukové spaliny inou cestou do výfuku (obídu vrtulku) a tak reguluje výkon turba.
Príčin to môže mať viac..od paliva až po mechanické záležitosti na saní a pod...
Ak teda ostaneme pri turbe do úvahy prichádzajú osekané vrtule, prasknutý výfukový housing..ma tak narýchlo napadá.
Otázne ešte je..či je turbo efekt citelný...alebo je to skôr také pozvolné...
Ak by nič nepomohlo, ja berem do ruky mechanickú tlakovú pumpičku, 3m hadičky...šoféra a regulujem ja ručne.
príklad z dávnych čias AGR
[img]https://preview.ibb.co/h8fX7e/57031_1330787088519_7585508_o.jpg[/img][/img]
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 06.06.2015 09:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 12.05.2016 17:12 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných