1,8T AWT lambda sonda motor managment

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

otazka do plena je z coho jednotka vypočítava výkon vyhrievania sondy a teda z čoho dedukuje jeho následné poruchy okrem teda skratu...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,obdobne to aj funguje,podstata je rovnaká,rozdiel je v detailoch.Je to ťažké,základom úplne nevyhnutným aby sa našli také tie zákernejšie chyby je perfektná znalosť práce z OBD,alebo z paralelnej diagnostiky (oscilo),ale iba spolu je to diagnostika.Pretože kliky háky z oscila,si RJ číta jednoducho úplne inak a vidí to vo svojom jazyku totálne inak.
Ak potom niekto napíše že v papieroch odpoveď nenájdeš,tak ju ozaj nenájdeš,pretože bez toho,aby si pochopil "výklad" tých riadkov budeš chodiť po vode vždy.Dal som tam prvých 10 desať listov (po siedmy kanál,pokračovanie po 99-ty som už neskenoval,kým sa nevyjadrí ten komu je to určené.Takmer všetko v diagnostike sa točí okolo emisií,lambd a ich riadenia.V tom sú všetky benziny rovnaké.
Obrázok
a to pokračuje až po 99 kanál.Ak niekto myslí že odpoveď sa tam nenáchádza,tak sa mýli,je to biblia jedneho menežmentu,v zákonodarstve to volajú vykonávacie predpisy.Len to chce čítať,je to výklad toho,čo bez neho ostane iba skrumáž čísiel ktoré nehovoria nič.A ak nehovoria nič,nič sa nedá dozvedieť.
Ja som to tu písať snáď stokrát,ak nemáte tie "predpisy" tak sa môžete jedine tváriť že vám tisíc hodnôt je jasných,ale jasných vám je cca niekoľko základných ktoré sú jasné každému kto už vie čítať.Vždy ako sa nejaká takáto trocha komplikovanejšia vec rieši stačí pár príspevkov a idem ku dnu,končím.Jediné na čo nemám je presviedčať ľudí že veciam treba najprv rozumieť,ak taká ochota nie je,zbytočná každá snaha.Som len zvedavý kam kráčame,nie žeby som to tak na 99% nevedel.Stále menej a menej sa mi to chce meniť.
midnightman...všetko by si našiel,ak by si hladal,tento menežment rieši všetko aj ohrev,aj starnutie,aj ofset lambdy,napätia percentá prispôbenie.Ku tomu treba pridať korenie...vedieť odchýlky od zvyklostí,pretože každý systém ide k cielu iným chodníkom.Jeden systém riadi z prvej sondy celý menžment tvorby zmesy a druhá je kontrolná na účinok kat-u,pri ďalšom sa z druhej aj dolaďuje tvorba zmesy,u tretej sa zadná sonda priamo zúčastňuje riadenia (Mini 1,4) Ak unikne taký "detail" dostaneš sa leda vieš kam....a to v nedeli,aby to všichni videli !

Tam je chyba,hodnot je tisíc,kým si (iba prečítaš) všetky,už si nič nepamätáš.Preto bez hanby sa to rieši zťahovaním celého kompletu dát (blockmap) a bez brndžania mobilu si sadneš a podčiarkneš zvýrazňovačom všetko čo teraz prave potrebuješ vedieť a tie hodnoty do detailu preskúmaš. Tak sa rieši zložitejší benziňák,tak sa rieši DPF.Pokiaľ sa neujasní,je na rade logovanie,tj sledovanie správania so zápisom a neskorším vyhodnotením. Páči sa či nie,inak je to šuflikantstvo a vedie jedine k zlým a hlúpym riešeniam.
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 17.08.2018 09:41, upravené celkom 1 krát.
metamor
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

no dostsnes sa tam ze pomenis vsetky sondy a budes mat stsle pripad majster 3x pilim tu dosku a furt je kratka
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

Výkon ohrevu a jeho diagnostiku žiadne oficiálne dokumenty nepopisujú..sú tam len odvodené dedukcie.

Ukázal by som ti ako vyzerá surový kód práce jednotky z ktorého, keby si mal priame vysvetlenie dokážeš vyriešiť všetko 3x jednoduchšie a rýchlejšie. Avšak sú to veci, ktoré si každý výrobca vstrekovacieho systému chráni. Niečo sa vie, niečo nie.

V daných riadkoch kódu, ktoré sú zodpovedné za aktiváciu chybového kódu nedostatočného výhrevu sondy budú štandardné porovnania typu, je vačšie ako? menšie ako? rovné?

a hneď by sme vedeli, ktorý údaj s akým porovnaním aktivoval príslušný chybový kód.

ale to sme už veľmi, veľmi daleko.


točíme sa dookola ;)

Treba sa ísť previesť a pozrieť sa na teplotu sondy za jazdy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

midnightman napísal:otazka do plena je z coho jednotka vypočítava výkon vyhrievania sondy a teda z čoho dedukuje jeho následné poruchy okrem teda skratu...

Je to tam na obrázku,RJ posiela signál a vyhodnocuje odpoveď,bez pochopenia tých dvoch článkov a bez ujasnenia ako to prebieha,bez chápania čo je pre RJ relevantný signál a rozumie mu,a kedy nerozumie,tam je pes zakopaný.RJ musí signálu z LS rozumieť a nemusím snáď písať že širokopásmovka je na vyhodnotenie tejto veci sakra problematická
Ale stále je to stará známa slučka...pokyn - vyhodnotenie - zmena v uzavretom cykle (smyčka otv/zatv) Sonda ale aj množstvo všetkých záležitostí ktoré majú vplyv na emisie si RJ sleduje a uzatvára cyklus ako - prebehol správne / neprebehol správne.Ak ich X prebehne správne,vytvorí sa Readiness kód - znamená systém dlhodobo pracuje správne.Mali by ho kontrolovať STK-ky
Už iba málokto vie,že aj čidlo teploty motora je takto kontrolované,a a vie vysvietiť MIL napriek tomu,že ho tisíckrát označíte za správne,čidlo tri razy vymeníte a bude MIL aj tak.
Ale RJ vidí veci po svojom,vy musíte rozumieť jej reči
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

midnightman napísal:Výkon ohrevu a jeho diagnostiku žiadne oficiálne dokumenty nepopisujú..sú tam len odvodené dedukcie.

Ukázal by som ti ako vyzerá surový kód práce jednotky z ktorého, keby si mal priame vysvetlenie dokážeš vyriešiť všetko 3x jednoduchšie a rýchlejšie. Avšak sú to veci, ktoré si každý výrobca vstrekovacieho systému chráni. Niečo sa vie, niečo nie.

V daných riadkoch kódu, ktoré sú zodpovedné za aktiváciu chybového kódu nedostatočného výhrevu sondy budú štandardné porovnania typu, je vačšie ako? menšie ako? rovné?

a hneď by sme vedeli, ktorý údaj s akým porovnaním aktivoval príslušný chybový kód.

ale to sme už veľmi, veľmi daleko.


točíme sa dookola ;)

Treba sa ísť previesť a pozrieť sa na teplotu sondy za jazdy.

Vôbec sa netočíme dokola,len sa pohybujeme v debate o zložitých veciach na vysvetlenie ktorých treba napísať román a to poriadny.Kto to chce pochopiť,vysvetlení nájde tisíc a jedno,nech si hoci predplatí FCD a môže roky študovať.Potom sú už iba dve možnosti,pochopí že nemá základy a teda na tom dom nikdy stáť nebude,alebo si odpovie na všetky otázky
tibi18
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 27.09.2009 20:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tibi18 »

No vyzera ten vyklad fajn aspon od niecoho sa da odrazit ja uz som urobil zopar 100km s notebookom na spolujazdcovom sedadle. Nakolko som nic taketo nemal zistil som ze mi auto robi velke korekcie sondy nasobky na kanaly 32 to bol tusim volnobeh aj jazda hlavne jazda sla strasne do chudobna,... ale len na LPG odhalil som problem s tlakom a problem so vstrekovacmi to som vyriesil aj po 300km som prekontroloval korekcie a bolo tam uz iba cca 1-3% do plusu alebo do minusu co je uplne v pohode lebo RJ plynu co mam je az moc jednoducha aby som to odladil tak na presno ako mam benzin. No ale naprike tomu ze vela zavad co som mal som vyhodil z RJ motora ostali mi uz len dve ucinok katu a vyhrev sondy a pokial nevyriesim vyhrev sondy nebudem riesit kat ktory je pravdepodoobne rokmi ze to auto nejazdilo dobre poskodeny. Dala by sa tato biblia poslat na cele VCDS na toto auto? V prvom rade si to asi cele precitam aby som celemu systemu lepsie pochopil ako mal som dole z toho aj hlavu cize podtlakovy system mam uz nastudovany na 90% no nechapem solenoidu na odfuk v sani aku ma funkciu preco proste ta hadicka nejde bez solenoidu rovno do sania. T.j solenoid ma ulohu podrzat tlak v sani pri preradeni alebo podrzat podtlak a ventil otvoreny? Druhy solenoid je na sekonder a tomu rozumiem podtlakom otvori ventil v zadu na hlave ked ide fukat vzduch pred kat ked sa motor zohrieva a ide na volnobeh. Dalej asi 4 roky doyadu som riesil aj ine chyby a tam som odhalil po mesiaci ze cievka na valci do siete posielala peak a rusilo to kompletne celu RJ motora... a ta hadzala chyby ake sa jej hodilo. Totot je uz posledna zavada co mam ked som uz tolko casu stravil s tymto motorom chcem to uz dotiahnut a trosku pochopit jeho managment aj ked mi je jasne ze na 100% ho nepochopim nikdy to by som musel tu RJ porogramovat.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celý ten výpis hodnôt je ešte plus 28 listov (ak si dobre pamätám) večer naskenujem
Tam je vlastne to zásadné,v tých vyžších kanáloch okolo 30 a po sú zásadné veci.Ale treba si to tri razy a velmi pozorne rozkódovať,tam je XY celého
Ja mám jedno šťastie že veľa vecí ktoré by som nikdy neodhalil som sa naučil na FCD,hoci...treba platiť.Ale ak radíš dobre tak ti prispejú ďalšímy prístupmi.Keď si teraz tak reálne predstavím úroveň toho čo naučí škola,a to z prepáčením ešte tlačí do hláv čo na základke prepadali,tak sa mi vytvorí celý obraz kam to všetko speje.Technika je už kozmická,opravujú ju ľudia niekedy na hrane analfabetizmu.Aj to patrične vidieť.Brutálne sebavedomie a neochota sa baviť so zákazníkom je iba obrana ako skovať nevedomosť.
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

sam som zvedavy čo to bude s tym vyhrevom :) čo sa korekcie lambdy tyka... + - 10% ...viac vždy indikuje problem

solenoidny ventil na blow off ventile je preto, že nie vždy potrebuješ odfúknuť vzduch zo sania.

Keby si ho tam nemal, blow off ventil by automaticky reagoval na podtlak zo sania.

Tak to musí ECU povedať....že chce odfúknuť. Ale to je kozmetika.

Nízka účinnosť katu je informácia zo zadnej sondy. Ja to osobne mám OFF :D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Záleží aký typ je použitý.Len pre kontrolu kat-u sa použije klasická dvojstavová.Ak je ovšem na tom mieste širokopásmovka,má to dôvod a tým nebude iba špiclovanie stavu kat-u
Sondy a ich menežment je neskutočný okruh a aj starý kozák často nevie veci ako...(publikované na FCD) a to sú teoreticky už staré veci a ani dnes o nich väčšina nemá potuchy
Obrázok
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

AWT ma pred katom sirokopasmovu za katom uzkopasmovu, podla mna len špicluje kat...mám tam off a auto chodi normalne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Myslel som na zadnú...ale to je jedno,ak je dvojstavová obyčajná zikónka je o jednu starosť menej,monitoruje sa lahko a je jasné že riadenie zmesi je plne v kompetencii prvej.

tibi...
Doplnené sú bloky hodnôt toho AGU

Zopár poznámok..
Inak tu na konkrétnom 008 je to čo som písal...aditívne a multiplikačné...konečne mnohým svitne čo to tam je
Pozor na odvetrávanie...vie sviňa spôsobiť nahodenie chyby
Inak často mám pocit že tie sondy ľudia nechápu pre základnú ich vlastnosť,nie sú nič iné,než kyslíkové sondy.Ak si to človek uvedomí a začne z tej myšlienky vychádzať,ide to už dobrou cestou.
Príjemné študovanie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ma tak napadá ako kedysi kolega sa radil,auto že neštartuje,že už objednal lambdu,ale že čo by ešte mohlo byť...Keď som mu povedal aby o sonde v tej chvíly ani neuvažoval,lebo pre jej chybu určite problém zo štartom nie je,dosť bol urazený a až jeho kolega neskôr prezradil že ani po výmene neštartoval.Hold ale ak nie je jasné čo je v motore vojak,čo desiatnik a čo generál potom si majiteľ drž peňaženku.
tibi18
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 27.09.2009 20:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tibi18 »

Tak ja napriklad viem ze lambda sonda sa prve sekundy po starte vobec neriesi aj v diag je vidno ze je nefunkcna potrebuje dosiahnut urcitu teplotu a zacina regulovat. Problem so startom by bol skor problem teplotneho cidla ktore sa ako prve riesi pri starte koli mnozstvu paliva k danej teplote.

mhlavaty: Posielal si mi niekde ten zbytok listou? Uz som nabudeny to ist zacat studovat teraz som bol par dni mimo tak som bol aj mimo netu.

Ano na zaciatku je lmabda sirokopasmova a za katom klasicka stvorvodic ano bolo by riesenie lambdu zdvyhnut a problem s katom by pominul ale stale mi ostava problem s vyhrevom a vzhladom na to ako sa zacinaju s*at na EK vsetko filmuju a je vacsi a vacsi problem nieco odzubat chcem to mat radsej cele OK. Ak bude setko ok tak to vydrzi mnoho KM aj ked budem musiet vymenit KAT.

mal som problem aj ADD aj multi. Ked som mal velke korekcie zmesy a ano ako pisete treba hladat pricinu mne to robili zle vstreky na LPG vymenil som urobil som korekciu aj podla VAG kukal som korekcie a ladil krivku a mam to odladene uz blizko 0% a nemam uz ani multi a ani ADD. Inak ma napadla este jedna vec.

Od bosch su 3 typi sond LSU 4.2 LSU 4.9 a LSU ADV pre turbo. Neviem ci som sa spravne docital ale v mojom aute je LSU 4.2 ano?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie celkom tomu rozumiem,zoradil som ich pod tými prvými nech je to všetko spolu.Nerozumiem tomu,serinkal som sa s tým celý večer

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných