Peugeot 207 - trasenie pri brzdeni

Diskusia ohľadne vozidiel značky Peugeot

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

tomar207
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 08.08.2018 13:01
Zdieľať na Facebook

Peugeot 207 - trasenie pri brzdeni

Príspevok od používateľa tomar207 »

Ahojte. Mam problem... na 207cke mi trasie auto pri brzdeni. prvy krat ked mi to zacalo robit tak jasne zvlnene kotuce. tak sa vymenili a auto stale triaslo pri brzdeni od cca 110km rychlosti ...neskor uz od 70km tak zase reklamacia na kotuce a vymena za nove + vymena capov riadenia, axialne tiahla, gulove capy, loziska, a naboje.zmena k lepsiemu ale auto stale trasie pri prudsom brzdeni. v com moze byt teda problem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Celú nápravu ste zobrali z nesprávneho konca.Skrátene - treba hladať anomáliu,tou je nadmerná vôla,nevývažený diel,nesúososť a hádzavosť.Na to aby volant triaslo musí byť sila ktorá to spôsobuje a vygeneruje.
Preto legitímna a jediná otázka je - aké bolo hádzanie po nahodení nových kotúčov ? Odpoviem si sám...žiadne,lebo tie brzdy nikdy nevideli indikátor.
Po výmene už aj nábojov sa iba zopakovalo všetko,ani dnes neviete nič,indikátor to zase nevidelo.
tomar207
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 08.08.2018 13:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomar207 »

Predne. Zadne su bubnove.
sjaro
Príspevky: 223
Dátum registrácie: 11.09.2011 11:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sjaro »

Tlmiče, horne uloženie, silenbloky ramien a geometria.
tomar207
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 08.08.2018 13:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomar207 »

Dal som vymenit zadne tlmice lebo mi auto tak divno plavalo na ceste a robila sa geometria...plavanie sa vyriesilo tym. A trz dam vymenit predne tlmice a.ulozenie tak som zvedavy ci to pomoze.
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Tak samozrejme pri vibráciách pri brzdení ti nepomôže keď dáš vymeniť tlmiče pruženia ani ich horné uloženie.
Rovnako blato na diskoch môže spôsobovať nevývažok kolesa, ale zase to nie je dôvod na vibrácie pri brzdení.
Ale inak, ako čítam tak už skoro celý podvozok si menil alebo chceš meniť.
Ako ti hneď na začiatku napísal hlavatý, bolo treba najprv riešiť prípadné "hádzanie" náboja kolesa jeho zmeraním, teraz keď si už aj náboje vymenil, možno sú trocha chytené tie kotúče, ktoré si menil predtým. A ak boli menené kotúče súčasne s nábojmi tak už ostáva len skontrolovať aj súmernosť a stav uloženia brzdových strmeňov, to môže tiež spôsobiť rozkmitanie brzdy.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Naprv strielame - potom kladieme otázky,to je oprava presne v tom štýle.Ale ešte sa nedosiahol najvyžší level...vymenené všetko,ale ďaleko to už nie je.
wilz.....výmena nábojov a kotúčov nič nemení na potrebe aj nové indikovať.Aj z nachystaním cca 2 minuty a je jasnejšie než na pravé poludnie.Hlavne ak sa použijú diely typu 4MAX
Že je niekde chyba je isté,ľudia si na YouTube pozrú ako hravo to ten čávo urobil.Aj ja si množstvo pozriem,ale leziem v krčoch na stenu čo väčšina týchto narcisov predvádza za hovadiny a dávajú blbé návody takmer formátu McGaiver (či ako sa ten blb volal)
tomar207
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 08.08.2018 13:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomar207 »

Problem zacal asi rok potom co som vynenil povodne predne kotuce za nove. Vsetko bolo ok a po roku zacalo triast. Povodne som chcel dat kotuce zbrusit na vozidle. Nakoniec mechanik.ktory to mal robit zmeral naboj a povedal ze je kryvy.tak ze brusenie sa neoplati...dal som teda vymenit aj naboje aj kotuce a nasledne geometriu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to nezmysel ale ok
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

ked pomenis vsetko, tak najdi servis, kde zmeraju hadzavost a ovalitu a vymenia, co naozaj treba...dnes pri masívnej druhovyrobe na peugeoty uz mozu byt pomaly tie kotuce aj z tvdeho papiera....a tiez sa niekedy neznasaju kotuce s niektorými platnickami-par dni pobrzdis, mozno aj prudsie a piskaju a hadzu ako 15-rocne...
logan668
Príspevky: 71
Dátum registrácie: 10.05.2014 21:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa logan668 »

Niečo podobné som mal aj ja. Trasenie pri jemnom brzdení vo väčšej rýchlosti. Nakoniec to boli silentbloky na ramenách. Ramená sa po nich posúvali z boka na bok. Mne to ešte niekedy ťuklo, pri prechádzaní väčších nerovností. Dosť ťažko to bolo zistiť.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pre celú sústavu zavesenia kolies vrátane riadenia a brzd platia stále obyčajné fyzikálne zákony.Veci ktoré rotujú musia byť vyvážené.Čo si vyžaduje ich pravidelný tvar bez anomálií zlého rozdelenia hmotnosti o telese.Teleso velké ako pneumatika zo slušnou hmotnosťou sa v rotácii správa ako gyroskop,tj zmenám vychýlenia kladie značný odpor.Pokiaľ čokoľvek spôsobí stranovú výchylku a uloženie nemá dostočnú pevnosť a ešte má prípadne vôlu,dostane sa koleso do rozkmitu.Ten sa vie ešte zväčšovať ak sa dostane do stavu samobudenia v určitej harmonickej.Sily lavej a pravej strany sa vzájomne rušia,ale pri volnej väzbe medzi nimi tiež môžu nabehnúť do harmonického nárastu.Väčšinou je potrebné silné zníženie rotácie (brzdenie) aby sa celý systém ukľudnil.
Takže...pokiaľ obsluha nechápe základné fyzikálne zákony,pokiaľ sa pri hladaní neriadi práca základnými vedomosťami z fungovania,nemôže byť výsledok iný než šuflikantsvo,diletantsvo,peniaze fuč a veci neopravené
Ak chce niekto vedieť nájsť to čo je zlé,musí najprv vedieť ako to je dobré,správne a funkčné.A prečo sú tieto veci také problematické ? Pretože treba vykonať spústu úkonov,napr.pri nápravách uvolniť väzbu medzi prvkami,pnutia ktoré sú v stave fungovania.Množstvo práce ktoré neraz reálnu vôlu nenájdu,logicky ale navýšia servisný čas.A to je zle.Pretože slovák reklamuje že mu niekto meniť kotúče a platničky 2 hod a teda čo sa s tým serinkal,špinavec jeden.možno aj je špinavec,lebo vyúčtovať dve hodiny ale neodviesť prácu dvoch hodín je výsostne naše,slovenské kde nič neplatí,nič sa nectí,navrchu je klamstvo ako prvý boh prosperity.Chliev hore nemôže mať iný dôsledok ako chliev všade
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

mhlavaty :) sa často nachádzam vo vašich príspevkoch, hovoríte mi z duše.

šupneme tam ABE, brzdy za 50€ spravené. Vraždil by som....do radu k stene! ale bohužiaľ....

Všetko tu už bolo napísané...

Inak náboje vedia robiť paseku, najmä keď sa kúpi špeciálny starline náboj alebo pneuservis drme šróby pištolou ako na traktore. (vyťahajú závity, potom nesedí kotúč).
Napísať odpoveď

Návrat na "Peugeot fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní