Škoda 1203: ‘Trnavská pomsta‘ má 50.

Sem móžete poukázať na zaujímavý web v oblasti auto-moto, nie reklama...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

foter
moderátor fóra
Príspevky: 11338
Dátum registrácie: 28.07.2008 20:32
Bydlisko: East
Zdieľať na Facebook

Škoda 1203: ‘Trnavská pomsta‘ má 50.

Príspevok od používateľa foter »

Škoda 1203: ‘Trnavská pomsta‘ má 50. Trápila sa 31 rokov. Najdlhšie zo škodoviek

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/4 ... -31-rokov/
Stará bola už vtedy, keď zišiel z liniek vo Vrchlabí prvý sériový exemplár. Nakoniec však vydržala vo výrobe presunutej do Trnavy viac ako tri desaťročia. Najdlhšie zo všetkých škodoviek. A napriek nedostatkom odviedla kus roboty. Jednu generáciu odviezla z pôrodnice až na cintorín. Dnes má Škoda 1203 päťdesiat rokov. Jej príbeh sa však začal oveľa skôr.
Obrázok
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Už len v dobrom. Zostane v našich spomienkach, ja som bol škôlkar, keď na služobnom dvore postáli nove dvestotrojky, a vyraďovali firemné estéwečky, barkasy, žuky, a poslednú nysu.
Bola to novinka, ale po určitom čase sa ukázali všetky nedostatky, tak šoféri po úsmevoch na tvári mali slzy v očiach. Toľko nedostatkov, to nepoznali, hlavne posledné žuky boli vysoko kvalitou nad dvestotrojkou. Výkon,nič; spotreba vysoká, ac pumpa neťahala, prázdna sa nevedela rozbehnúť do kopca za mokra, nestabilná na ceste, v zákrute len von z cesty naložená bola vždy safety car prvá v kolóne. Barkas rýchly, nízke ťažisko, jednoduchá konštrukcia. Ale bola dôležitý članok v bývalom režime v autodoprave po boku avie.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Š 1203 bola ukažkovým prikladom socialistickej konštrukčnej školy a povrchných riešení nedotiahnutých do uspešneho konca...

Stačilo tam nainštalovať dieselovy motor a jazdila by o 100 % lepšie.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

otazkou je, ci nema vo funkcii RZP viac obeti, jak obidve svetove vojny...ale v tej dobe to tak nevadilo, rodili sa deti!, taketo sanitky zabezpecovali okrem ineho prirodzenu selekciu slabych
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
pedro727
Príspevky: 1119
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

hneď včera som si to prečítal,nakoľko som kedysi ešte ako učeň strávil pár dní na linke a aj v motorárni.
@laco1871 veď ku koncu ho aj dostala, ako posledný výdych :)
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

laco1871 napísal:Stačilo tam nainštalovať dieselovy motor a jazdila by o 100 % lepšie.
To kde zase chodíš na takéto názory.
Motor nie je auto, len jeho časť, aj s dieslom to bol drek.
V súvislosti s jazdnými vlastnosťami mi nedá nespomenúť si na to, keď som si po prevrate doviezol z rakúska Ford Transit. Po nejakej dobe som šoféroval 1203-ku a v prvých zákrutách som skoro vyletel z cesty, ako som už bol navyknutý na čitateľné jazdné vlastnosti toho Forda.
keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Chcel som k tomu nieco napisat ale nakoniec mi neostalo sil.. skoda slov tento ,,skvost,, komentovat
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

to bola 1202 ka v inej kasni....ta s korbou bola naj zo vsetkych. az take zle to nebolo....znami ked sa stavali kupili jednu skrinovu 1203ku ktora uz mala jeden dom za sebou, postavili svoj a predali dalsiemu co sa staval...
..k jazdnym vlastnostiam...keby ste po roku jazdenia na niecom inom ako felda presadli do feldy 1,3ku vam zarucim ze prvu krizovatku neubrzdite a prvu zakrutu nevyberiete.... :40bd:
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

laco1871 napísal:Š 1203 bola ukažkovým prikladom socialistickej konštrukčnej školy a povrchných riešení nedotiahnutých do uspešneho konca...
A prečo sa takmer tridsať rokov /rozumej JEDNA GENERÁCIA politikov/ po revolúcii vezie na tých socialistických konštrukčných školách a povrchných riešeniach a stále majú čo rozkrádať. Celé mestá a obce sa učia v školách postavených v zlých časoch. :4012:
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Podla mna je jedno aky rezim funguje na Slovensku, my si proste nevieme vladnut. Vacsina ludi tu na Slovensku ocakava spasiteľa, nejakeho ochrancu, ktori ich povedie za rucicku od narodenia az do smrti.
Treba na sebe makat a neobvinovat inych za svoje neuspechy.

Ta 1203, nie je sa cim chvalit, skor klobuk dole pred vtedajsimi inziniermi, ze z nicoho dokazali konstruovat nieco. Zapad v tych rokoch vyrabal uplne ine auta. Bodka.
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
karci123
Príspevky: 234
Dátum registrácie: 20.05.2010 11:27
Bydlisko: KE - okolie
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa karci123 »

Napada ma:)

keyness
Príspevky: 686
Dátum registrácie: 23.05.2011 15:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa keyness »

Moze byt rad ze sa nezabil
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Ja sa tu vrátim k spomínanej 1203ke. Prešlo mi cez ruky velmi vela traktorčekov a skoro všetky mali prevodovku z práve spomínanej 1203ky.Pri týchto konštrukciach sú použité dve prevodovky za sebou kvoli spomaleniu a zvýšeniu sily. Takže druhá prevodovka prenáša asi 4 násobný krútiaci moment ako v aute. A predstavte si ony držia , bez oleja , bez podopretia predného hriadela , dlhé roky bez údržby a fungujú. Rovnako ako aj iné komponenty z tohto auta- motory, diferáky riadenia. Každé samostatne drží a vo výsledku to bol črep??? to mi nejako nesedí, hlavne preto lebo som s tými autami jazdil.Skôr by som videl problém v medzikusoch ,čo tie autá šoférovali. :40bd: :40bd: :40bd:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Cham
Príspevky: 1165
Dátum registrácie: 30.01.2009 18:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Cham »

Na 1203-ke som jazdil ako sofer sanitky, ta moja mala asi cca 20 rokov a bol to totalny srot, hlavne z dovodu, ze tie auta sa neopravovali, ale len doslova lepili. Raz neboli peniaze, potom sa nove diely niekde stratili, stale nieco.


Kazdy, kto nema v hlave nasrate, vie kam to bolsevik dotiahol a na akej zivotnej urovni bol vychod a zapad, ked sa nam ta "fungujuca" komunisticka zdechlina v r. 89 rozpadla. Ked sa otvorili hranice tak sme len neveriacky cumeli. Len tot v Rakusku, co vybudovali bez komunistickych sracov.
Aprox
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 07.10.2008 10:50
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Aprox »

Mne sa v spojitosti s 1203-kou zjavia spomienky "starych", ked spominali na krasne casy, ako si doma z najkradnutych dielov stavali rozne pojazdne strojceky. Dalsou best story bolo, ako na prvom zeleznicnom priecesti za TT, 1203-ka zrazu spadla o dobrych 30 cm z dovodu chybajuceho pruzenia nahradeneho drevenym kolom. Takze tolko k tomu skvostu :4012: .
Napísať odpoveď

Návrat na "Zaujímavé stránky, odkazy"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných