Minimalne km ma DPF

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
Gumidzus
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 23.04.2018 21:09
Zdieľať na Facebook

Minimalne km ma DPF

Príspevok od používateľa Gumidzus »

Nazdar chlapi, chcem sa opytat kolko km by som mal minimalne jazdit na jednu trasu aby sa mi nezanasal DPF. Denne jazdim 35km do prace mimo dialnice. 90% casu je to okreska a rychlostna cesta. Trva to cca 40 minut. Ide o to ze premyslam o diesly v automate a bojim sa ze nestihnem regenerovat DPF a rychlo ho zanesiem.
Diky za odpoved
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Stihne bez problémov,pokiaľ systém nemá problémy mu bohate stačí 10 minút bežnej jazdy,hoci aj so zastavením na semafore a pod.
Ono to DPF málokedy padá na vlastnom filtry,skoro vždy to je pre problém motora a filter si to následne odnesie.
Tu ale treba povedať že nie je značka ako značka,treba si trochu pozisťovať rozdielnosti,ceny a stredné km životnosti systému.Sú značky kde DPF akoby nebolo,sú kde sa to nedá nazvať slušným slovom
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

Jazdim 22 km do práce, z toho 10 km v meste. V lete nie je problem, regeneracia sa spusta, hned ked tomu trosku nalozim a v podstate sa to deje uz po 10 km. Mam zvyk pocas regeneracie nastavovat tempomat na 2000 otacok a tempo jazdy znizim, aby regeneraciu som dokoncil pred prichodom do cieľa.

V zime, to je ina kapitola. Po 7 km badam zohriatie chladiacej kvapaliny (auto ma elektricky predohrev, cize kuri nezavisle od vonkajsej teploty). Ano, priznavam, v zime sa mi stava, ze regeneracia bezala po mojom prichode do prace. Dal som si par km naviac, schladil vyfuk, filter a pohoda. Zasadne po ukonceni regeneracie jazdim este 10 minút.

Odporucam tankovat Maxmotion, nezasiera tak filter popolcekom ako bezna nafta, v zime nehrozi zamrznutie nafty, a pocitovo sa motor skor zohrieva (priestor na regen dpfka).
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vie ten filter vydržať celkom pekné km,ak majú spústa z nich cca 400 tis tak pri 20 tis km nájazde ročne to je slušných 20 rokov.Ale každopádne je život s filtrom horší než bez neho,ale je to daň za výkon a väčšina hlúpostí ktoré ľudia natropia väčšinou nejaký trest stihne.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

xentry napísal:Prinutil ta niekto to kupovat? Nuti ta niekto aby si to vlastnil? Mas zakazane to predat, darovat alebo cokolvek ine a zaobstarat si stary peugeot?
Napíše, že staré Peugeoty boli jednoduchšie a ty tu začneš plácať litánie o tom, čo má povolené a o čo nie... Stúpil ti niekto na otlak, alebo si vstal hore riťou? Alebo si tu len preto, aby si sa hádal? Výrobcovia (nielen Peugeot) robia od roku 2005 čoraz väčšie sprostosti a čoraz komplikovanejšie a poruchovejšie sprostosti, ale na vine sme my, lebo nikto nám nebráni predať nové poruchové autá a kúpiť si staré? Ty si iný "mysliteľ"... Ale inak áno, keby sa dalo kúpiť staré typy áut dnes, ako nové (pri motorkách sa to dá), tak by som si hneď také kúpil.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

xentry napísal:Prinutil ta niekto to kupovat? Nuti ta niekto aby si to vlastnil? Mas zakazane to predat, darovat alebo cokolvek ine a zaobstarat si stary peugeot?
Otvor si Bazoš a pozri kolko 205 ,309, alebo 405 tam nájdeš lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

vyprdnite sa na Irak aj Iran, na to co bolo a ake boli stare auta uzasne (viem, mam take) : ta najdolezitejsia informacia tu nezaznela a ani sme sa jej nedotkli :


>> Sú značky kde DPF akoby nebolo,sú kde sa to nedá nazvať slušným slovom

takze, ktore su dobre a ktore su zle znacky respektive konkretne motory ? Neda sa pausalne povedat ze BMW je vynikajuce lebo to maju inak spravene pre 1.8d, 2.0d, 2.5d, 3.0d, 4.0d a 5.0d, treba povedat aj konkretne motor... Prosim podelme sa.

Ja nemam cim prispiet, osobne DPF nemam nikde. Chrysleracke v 300c a Voyageroch na motoroch 2.8d (VM Motori taliansky, ziadny mercedes) a 3.0d vydrzia veselo 350.000km, mam priameho kamarata ktory predaval 300c 2005 so 420.000km (on z toho natocil 330k km) a mal povodny DPF. To sa mi az nezda ale tak to tvrdil, nemal ma preco klamat - nic som od neho nechcel.
Dep
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: 15.06.2009 15:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Dep »

mp3turbo napísal:prosim podelme sa.
Mondeo 2.0 TDCi 120kw MY2011, kód motora DW10, 208 000km, dpfko pôvodne. Všetko slape, ako ma (klop-klop)
Subaru Outback Business NAVI 2.5i 129kw (2017)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tak trocha je to cesta k neobjektívite a ešte tá môže byť zhoršená o subjektívny názor človeka ktorý má jedinú skúsenosť,dobrú či zlú je jedno.Mechanici sa tu nevyskytujú,teda tých pár jedincov je praktická nula.Dá sa zaloviť aj v dobrom rybníku (diagnostické fóra),ale zase len,to si treba zaplatiť,čiže zase nula.
Prvá prekážka v zostavení akejsi tabulky dobrých a mizerných je pravdivosť informácií ktorá nepramení z úmyslu,ale z neznalosti skutočnosti.Pretože absolutná väčšina toho,o čom sa tu diskutuje má minulosť nejasnú,a km duplom.Mizivé percento prvých majiteľov ktorý by informáciu garantovali nedáva šancu zostavovať kategórie,pritom práve to (a dielne) je jediná skupina ľudí od ktorých by šlo získať slušnú odpoveď.
Ja mám množstvo riešených prípadov ktoré ale tiež nedávajú obraz,dá sa jedine hovoriť o veciach úplne z danou problematikou zviazaných.Dve (tri) základné veci rozhodnú o tom,či systém bude uživatelsky prijatelný alebo protivný.Konštrukčné danosti,čiže ako konštruktér daný systém domyslel a ako ho do auta zamontoval.
Pretože je priepastný rozdiel uloženie DPF na C4 picasso alebo na Audi.Priepastný rozdiel.Navyše,ten Peugeot má filter delený,tj oddelitelné od seba katalizátor a samotný filter,Audi zťažilo kontrolu jedného aj druhého na max uzavretím do jedného celku plus potrubia bez možnosti optickej kontroly prasknutia (a teda smrti systému) ale aj zťažili kontrolu účinku catu. Zťažili čistenie,lebo nie je tajomstvo že sa čistiť dá úspešne,velmi úspešne.Ale pre velmi úspešné čistenie je dobré mať cat preč a prístup iba na samotný filter.
Druhá vec.Diagnostika systému,ale aj celého motora.Pretože si na sekundu nemôžeme dať rovnítka medzi značky ako PSA MB BMW VW či Ford.Kým Psa by dopadli v diagnostike systému ale aj motora celkom fajn,Ford by nedostal ani tú 5-ku,tak idiotské niečo museli stvoriť snáď mimozemšťania.
A tretia vec je mimo samotný priestor auta...to je servis ktorý nie je schopný ani chápať princíp,nie ešte ho opravovať,dupľom ak je to úplne závislé na perfektnej znalosti celej diagnostiky ako kompletu.Takže ak pristane na dielni auto s takmer 400 tis km,má stále funkčný systém aj keď robí regenerácie už každých 200 km,tak zisťujete z úžasom,že systém je papierovo po smrti. Zaplnenie 106 gr popolčeka "jemne" prekročilo udávané maximum 60 gr. Samozrejme je iný priebeh tlakov,spústa hodnôt (offset) je povážlivých,ale stále to žije.A to je motor na ktorý nesiahli,má tak zodratú vačku a hydrošteli že takmer neotvára ventily,korekcia u jedného valca úplne uletená,motor pekne rozhodne nejde a ísť nemôže.Ale ten malý zázrak DPF stále funkčný.Nikto presne nezodpovie a ešte objektívne to hlavné,čo by rád prečítal každý,ktorý z dnešných strojov (posledných 5 rokov) je aký,teda..aký bude.Vieme hodnotiť (neobjektívne) iba to čo tie km má takže pod 10 rokov stroja sa veľmi nedostaneme.
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

S otcom jazdime 30km do roboty 30km spat z toho 3km mesto ostatne okreska vpohode regeneruje neni problem ...
easyridersvk
Príspevky: 710
Dátum registrácie: 15.07.2011 15:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa easyridersvk »

lubos zimovcak napísal:keby dovážali z Iránu 405, tak si kúpim aj dve, do zásoby... :40bd: :40bd:, ešte stále sa vyrábajú.
záhada, Iráncom stačia, ma musíme mať OBLUDY, ktore majú vo vnútri MENEJ miesta...
to uz radsej 504 4x4.... http://www.morfar.info/photos/peugeot-5 ... efault.htm
beargrylls55
Príspevky: 64
Dátum registrácie: 15.10.2011 23:11
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa beargrylls55 »

Napíšem z vlastnej skúsenosti, jazdím do práce 38km tam a 38 späť na 1.6 TDI, okresky a mesto, regenerácia stíha prebehnúť ajkeď sa mi párkrát stalo, že bežala po príchode domov. Ako už bolo spomenuté záleží aj od značky u mňa je jednoznačný víťaz medzi filtrami FAP od PSA, vďaka aditivácii, regenerácia nepotrebuje tak vysoké teploty a prebehne za kratšiu dobu, Otec má 1.6 BlueHDi a jazdí väčšinu roka trasy 20 km tam a späť po okreskách a o nejakom filtri ani nevie, takisto svokor jazdí už 8-my rok s 2.0 HDi takmer čisto mesto a filter napodiv stále funguje (resp. auto jazdí normálne ,dymivosť na EK v poriadku,ajkeď ked som vytrel koncovku výfuku s vreckovkou zostala vreckovka poriadne čierna,takže pravdepodobne je ten filter prasknutý, ja mám na 1.6 TDI úplne čistý výfuk,že by sa z neho dalo jesť, proste presne ako písal pan Hlavaty, že filter si to často odnesie ako následok iného problému.
jamaSK
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 30.10.2008 20:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jamaSK »

No aj ked sa to tu spomina, ze nejaku tabulku spolahlivosti nemozno realne spravit tak prispejem aj ja :
Citroen C-Crosser r.v. 2009, 2,2 HDi, 6MT, FAP vycisteny pri 169.000 km nakolko podla diagnostiky bol "zaplneny" na 96%. v Rovnakej dobe aj hladina EOLYSu dosiahla minimum na co upozornil palubny PC. Ono vlastne tou kontrolkou to zacalo a pridala sa nemoznost regeneracie, resp. regeneracia kazdych 120-200 km. FAP-ko ako uz niekto pisal stoji cca 1200e, ale za 150e ho firma u nas v KE vycistila, kedze nebolo mechanicky znicene. Momentalne auto jazdi normalka ako nove. Jazdi cca 75 % mesto 20% okresky 5% mimo ciest(lesne cesty, nespevnene cesty, luky, lesy, haje )

R laguna 3 rv 12/2009, M9R, 110kw, EURO4 bez DPF/FAP 340tis pri beznej udrzbe + momentalne elektronicka rucna na repase s vymenou laniek.
autokomplet
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: 16.08.2006 14:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autokomplet »

DPF nie je uz dnes tak draha polozka, mozno ta zaskocia ine veci ....
DPF sa da profesionalne vycistit.
Bezna zivotnost DPF je 150-300.000km
Žijeme v dobe plnej egoistov, sociopatov, ľudí s vymytým mozgom a žiaľ aj srdcom.
Ľudia pod tlakom medii, technologii, rýchleho spôsobu žitia stratili skutočné hodnoty.
Ešte že máme riešenie - môžeme si zabezpečiť psa...
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 109 neregistrovaných