Škoda záruka na záručné opravy
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 28.02.2015 19:44 Zdieľať na Facebook
Škoda záruka na záručné opravy
Dňa 28.5.2013 zakúpil nove motorové vozidlo Škoda Fabia 1.2 TSI so zarukou 4 roky u autorizovaneho predajcu v Košiciach. Na tomto vozidle bola dňa 21.4.2017 servisom vykonaná výmena palivového čerpadla ako záručná oprava. Tato oprava mala riešiť problém prenikania benzínu do motorového oleja. Medzičasom vypršala 4-ročná záruka. Problém sa znovu opakoval a servisným technikom bola 2.2.2018 navrhnutá opätovná výmena rovnakej súčiastky (palivového čerpadla). Servis mi ju však odmietal uznať ako záručnú s odvodnením, že záručne opravy, ktoré vykonáva v období od 3. do 4. roka, nemajú dlhšiu záruku ako je 4. výročie resp. dosiahnutie limitného počtu kilometrov. Ja som však presvedčený, že sa jedna o výmenu súčiastky v záručnej lehote konkrétneho dielu, nakoľko na opravy a diely vymenene počas záruky sa uplatňuje nová 24 mesačná záruka, bez ohľadu nato či záruka na motorové vozidlo ako celok už vypršala alebo nie.
Následne som komunikoval tuto záležitosť aj priamo s importérom a výrobcom, avšak stanovisko bolo rovnaké.
Tato konkrétna porucha už nie je pre mňa aktuálna, skôr som chcel upozorniť na praktiky tykajúce sa uplatňovania záruky. Na vady a diely riešenych počas predĺženej záruky nedávajú záruku dlhšiu ako je celková záručná doba vozidla. Podľa stanoviska Škody, môže v extrémnom prípade dôjsť napríklad k výmene prevodovky deň pred uplynutím záruky na automobil, a deň po uplynutí záruky sa môže prevodovka rozpadnúť a Škoda už nenesie žiadnu zodpovednosť za tuto situáciu.
Má niekto s takýmto prístupom rovnakú skúsenosť?
Následne som komunikoval tuto záležitosť aj priamo s importérom a výrobcom, avšak stanovisko bolo rovnaké.
Tato konkrétna porucha už nie je pre mňa aktuálna, skôr som chcel upozorniť na praktiky tykajúce sa uplatňovania záruky. Na vady a diely riešenych počas predĺženej záruky nedávajú záruku dlhšiu ako je celková záručná doba vozidla. Podľa stanoviska Škody, môže v extrémnom prípade dôjsť napríklad k výmene prevodovky deň pred uplynutím záruky na automobil, a deň po uplynutí záruky sa môže prevodovka rozpadnúť a Škoda už nenesie žiadnu zodpovednosť za tuto situáciu.
Má niekto s takýmto prístupom rovnakú skúsenosť?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
U motorov 1.2 TSi je za problem prenikania benzinu do olejovej naplne zodpovedný tenky stierací krúžok
Palivove čerpadlo s tým nemá nič spoločné.
Ulohou palivoveho čerpadla,je zabezpečiť dostatočný tlak paliva v rampe vstrekovačov, počas celeho režimu práce motora, to znamená od štartu a voĺnobehu až po max.otáčky pri max.výkone.
Takže za problem prenikania benzinu do olejovej náplne su zodpovední inžinieri v Škoda Auto,
ako povedal jeden Talian :
"Inžiniere , pracuju v Mc Donald's ..."
A ak by Škoda uznavala na záruku všetky opravy , tak by išla sama proti svojim ekonomickým záujmom...
Ale niektoré teliatka , to stále ešte nepochopili, a furt melú svoje : "Musíme chodiť do autorizákov, aj ked su drahe prehliadky, lebo záruka.."
Automobilka Vám S.E.R.I.E na záruku !!!
"Záruka" je len marketingový pojem, ktorý podporuje predajnosť.
A platí to čo tu píšem, stara ĺudová mudrosť :
Ak chcete dlho žiť , nechoďte za lekármi , a ak chcete aby Vám autíčko fungovalo, nechodte do autorizákov !
Len si sami mente doma olej v motore po 10 000 km,svojpomocne alebo z dobrým mechanikom opravte, čo je nutné, a autíčko Vám bude dobre fungovať.
Asi tak.
Palivove čerpadlo s tým nemá nič spoločné.
Ulohou palivoveho čerpadla,je zabezpečiť dostatočný tlak paliva v rampe vstrekovačov, počas celeho režimu práce motora, to znamená od štartu a voĺnobehu až po max.otáčky pri max.výkone.
Takže za problem prenikania benzinu do olejovej náplne su zodpovední inžinieri v Škoda Auto,
ako povedal jeden Talian :
"Inžiniere , pracuju v Mc Donald's ..."
A ak by Škoda uznavala na záruku všetky opravy , tak by išla sama proti svojim ekonomickým záujmom...
Ale niektoré teliatka , to stále ešte nepochopili, a furt melú svoje : "Musíme chodiť do autorizákov, aj ked su drahe prehliadky, lebo záruka.."
Automobilka Vám S.E.R.I.E na záruku !!!
"Záruka" je len marketingový pojem, ktorý podporuje predajnosť.
A platí to čo tu píšem, stara ĺudová mudrosť :
Ak chcete dlho žiť , nechoďte za lekármi , a ak chcete aby Vám autíčko fungovalo, nechodte do autorizákov !
Len si sami mente doma olej v motore po 10 000 km,svojpomocne alebo z dobrým mechanikom opravte, čo je nutné, a autíčko Vám bude dobre fungovať.
Asi tak.
-
- Príspevky: 1120
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
ach laci zas keci a pol deci...
čo sa týka záruky majú pravdu,uplatňuje sa celková záruka na vozidlo a nie na jednotlivé súčiastky vymenené počas záruky.
záruka sa predlžuje o čas počas ktorého si auto nemohol využívať keď bolo napr. v oprave.
to nie sú praktiky jednej značky ale holá pravda ako to funguje u všetkých.
čo sa týka záruky majú pravdu,uplatňuje sa celková záruka na vozidlo a nie na jednotlivé súčiastky vymenené počas záruky.
záruka sa predlžuje o čas počas ktorého si auto nemohol využívať keď bolo napr. v oprave.
to nie sú praktiky jednej značky ale holá pravda ako to funguje u všetkých.
-
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 28.02.2015 19:44 Zdieľať na Facebook
Celú záležitosť som prešiel aj s právnikom, prípadný súdný spor by som mal vyhrať, ale mohlo by to trvať dlhšie ako je životnosť auta Po každej výmene sučiastky v záručnej dobe je potrebné žiadať záručný list, aj keď zákazník za opravu priamo neplatí. Ak ho odmietnu vydať je potrebné riešiť cez SOI-ku. Naštastie čerpadlo som druhýkrát meniť nedal, a s veľkou pravdepodobnosťou ho nebolo potrebné meniť ani prvý krát. Škoda technik odhadoval cenu výmeny na 400 - 500 Eur. Zaražajúca je aj úroveň diagnostických schopnosti autorizovaného servisu.
Ak je to takto u všetkých automobiliek, tak predĺžená záruka aut je len business plan, ako dalej tahať peniaze od zákaznikov.
Ak je to takto u všetkých automobiliek, tak predĺžená záruka aut je len business plan, ako dalej tahať peniaze od zákaznikov.
Naposledy upravil/-a milansabo v 02.08.2018 07:38, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 28.02.2015 19:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 19.10.2011 20:00 Zdieľať na Facebook
Je to celé také zapeklité - ide o to, že pri autách značky ŠKODA platí predĺžená záruka na auto ako celok, nie na súbor náhradných dielov.
Preto Vy reklamujete, že auto Vám dvíha hladinu oleja, servis to rieši v rámci záruky a vymení diel. Ďalej Vám platí predĺžená záruka na celé auto až do jej skončenia.
Ak by ste si ale opravu zaplatili, prípadne žiadali týždeň pred koncom záruky o výmenu čerpadla, túto výmenu si ako zákazník zaplatíte tak na daný diel Vám platí záruka 24 mesiacov.
Rovnako bude platiť záruka keby ste si ho dali vymeniť týždeň po záruke a za výmenu zaplatili tak bude čerpadlo v záruke 24 mesiacov.
Keď sa mi odlepila podrážka na topánke tak mi ju v rámci reklamácie vymenili, zalepili a ja som nič neplatil. Ale na podrážku nemám záruku 2 roky tá je iba do skončenia záruky na celé topánky. Príklad je pritiahnutý za vlasy ale je to normálna prax.
Preto Vy reklamujete, že auto Vám dvíha hladinu oleja, servis to rieši v rámci záruky a vymení diel. Ďalej Vám platí predĺžená záruka na celé auto až do jej skončenia.
Ak by ste si ale opravu zaplatili, prípadne žiadali týždeň pred koncom záruky o výmenu čerpadla, túto výmenu si ako zákazník zaplatíte tak na daný diel Vám platí záruka 24 mesiacov.
Rovnako bude platiť záruka keby ste si ho dali vymeniť týždeň po záruke a za výmenu zaplatili tak bude čerpadlo v záruke 24 mesiacov.
Keď sa mi odlepila podrážka na topánke tak mi ju v rámci reklamácie vymenili, zalepili a ja som nič neplatil. Ale na podrážku nemám záruku 2 roky tá je iba do skončenia záruky na celé topánky. Príklad je pritiahnutý za vlasy ale je to normálna prax.
-
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 28.02.2015 19:44 Zdieľať na Facebook
No nie tak celkom.... Argument, že nakoľko som za diel nezaplatil, nemám narok na jeho 24-mesačnú záruku padá na článku kúpnej zmluvy kde je uvedene:
"Na Škoda originálne diely sa poskytuje záručná doba 24 mesiacov." Namontovali mi tam predsa original palivove čerpadlo.
...a naviac za predlženú záruku som zaplatil už pri kúpe auta.
Ak by sa rozpadla prevodovka deň pred koncom záruky, Škoda mi ju opraví a nasledujucí deň po skončení záruky sa znova rozsype, bude to o.k.? veď to je choré.
Celá predížená záruka je veľká iluzia pre zákaznikov, ale v realite je to podvod a planovaný biznis automobilky, pretože:
1. Zákaník si najprv priplatí za predíženie záruky - platí
2. potom chodí pravidelne do autorizovaného servisu, aby nestratil záruku - znovu platí predraženú udržbu
3. Škoda sa snaži urdžať auto v prevádzkyschopnom stave do dňa D. a naviac sa zbavuje zodpovednosti aj za opravy a kvalitu dielov, ktoré menila počas záruky. - zákaník bude možno platiť znova.
Táto bola moja piata Škoda, auto inej značky som počas 20 ročného motoristického života nemal. Po takýchto skusenostiach - SIMPLY NEVER!
"Na Škoda originálne diely sa poskytuje záručná doba 24 mesiacov." Namontovali mi tam predsa original palivove čerpadlo.
...a naviac za predlženú záruku som zaplatil už pri kúpe auta.
Ak by sa rozpadla prevodovka deň pred koncom záruky, Škoda mi ju opraví a nasledujucí deň po skončení záruky sa znova rozsype, bude to o.k.? veď to je choré.
Celá predížená záruka je veľká iluzia pre zákaznikov, ale v realite je to podvod a planovaný biznis automobilky, pretože:
1. Zákaník si najprv priplatí za predíženie záruky - platí
2. potom chodí pravidelne do autorizovaného servisu, aby nestratil záruku - znovu platí predraženú udržbu
3. Škoda sa snaži urdžať auto v prevádzkyschopnom stave do dňa D. a naviac sa zbavuje zodpovednosti aj za opravy a kvalitu dielov, ktoré menila počas záruky. - zákaník bude možno platiť znova.
Táto bola moja piata Škoda, auto inej značky som počas 20 ročného motoristického života nemal. Po takýchto skusenostiach - SIMPLY NEVER!
-
- Príspevky: 3
- Dátum registrácie: 02.08.2018 12:16
- Bydlisko: Nitrianske Pravno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 19.10.2011 20:00 Zdieľať na Facebook
Áno na diely záruka je. Ale jednoducho tým, že mi niečo vymenia v záruke si nemôžem predlžovať záruku. Ja sa Vám to snažím tak polopate vysvetliť. Ak mi odíde display na telefóne a vymenia mi ho. Tak nikto nebude riešiť záruku 2 roky na display ak mám telefón v záruke už len 1/2 roka. Teda pokiaľ si výmenu nezaplatím ako servisný úkon, vtedy mi skončí záruka na celý produkt ale stále môžem ísť reklamovať display tam kde mi ho montovali.
-
- Príspevky: 46
- Dátum registrácie: 28.02.2015 19:44 Zdieľať na Facebook
Ak je záruka na diel 24 mesiacov, prečo teda padá so zárukou na auto ako celok?
Od Škody som nečakal žiadene predĺženie záruky na auto ako celok, ale je logické, že na konkrétnu súčiastku má začať plynúť nová 24 mesačná záruka od momentu jej zabudovania. A to všetko bezohľadu nato či bola menená v zakonej záruke, predĺženej záruke alebo po uplznutí záruky.
Od Škody som nečakal žiadene predĺženie záruky na auto ako celok, ale je logické, že na konkrétnu súčiastku má začať plynúť nová 24 mesačná záruka od momentu jej zabudovania. A to všetko bezohľadu nato či bola menená v zakonej záruke, predĺženej záruke alebo po uplznutí záruky.
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 19.10.2011 20:00 Zdieľať na Facebook
Najhoršie je, že túto vec nevysvetľujem prvý krát a asi ani posledný. Nehovorím ani, že s tým súhlasím. Bohužiaľ je to ale tak, podané v ľudskej reči, nie reči paragrafov.
Pozáručné opravy sa dajú riešiť kulanciou a vždy je to aj o ľudoch v danom autorizáku ako sa k danej veci postavia.
Toto je ale naozaj realita - tých 24 mesiacov záruky na ŠKODA Originálne dielce platí len v prípade ak za ne ako zákazník zaplatím.
Vzhľadom na to, že nie som garančný technik ale iba predajca Vám to neviem povedať do detailov ale podstatný vraj i z právneho hľadiska je práve rozdiel medzi záručnou opravou nefunkčného (zdarma) a opravou nefunkčného - zaplatím si za výmenu čapov. Ak čapy začnú mať vôľu tak mám 24 mesiacov na reklamáciu. V prípade záručnej opravy, za ktorú neplatím mi naozaj záruka na danú diel končí s uplynutím továrenskej záruky.
Viem sa vžiť do Vášho pohľadu na celú situáciu a rozumiem Vám. Určite to nebude Váš prípad ale je obrovské množstvo ľudí, snažiacich sa nasimulovať poruchy pred koncom záruky aby im boli diely vymenené za nové. Týmto spôsobom by si dokázali urobiť z 5 ročnej záruky pohodlne 7 ročnú a tú zase natiahnuť na 9 rokov a tak donekonečna.
Pozáručné opravy sa dajú riešiť kulanciou a vždy je to aj o ľudoch v danom autorizáku ako sa k danej veci postavia.
Toto je ale naozaj realita - tých 24 mesiacov záruky na ŠKODA Originálne dielce platí len v prípade ak za ne ako zákazník zaplatím.
Vzhľadom na to, že nie som garančný technik ale iba predajca Vám to neviem povedať do detailov ale podstatný vraj i z právneho hľadiska je práve rozdiel medzi záručnou opravou nefunkčného (zdarma) a opravou nefunkčného - zaplatím si za výmenu čapov. Ak čapy začnú mať vôľu tak mám 24 mesiacov na reklamáciu. V prípade záručnej opravy, za ktorú neplatím mi naozaj záruka na danú diel končí s uplynutím továrenskej záruky.
Viem sa vžiť do Vášho pohľadu na celú situáciu a rozumiem Vám. Určite to nebude Váš prípad ale je obrovské množstvo ľudí, snažiacich sa nasimulovať poruchy pred koncom záruky aby im boli diely vymenené za nové. Týmto spôsobom by si dokázali urobiť z 5 ročnej záruky pohodlne 7 ročnú a tú zase natiahnuť na 9 rokov a tak donekonečna.
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 19.10.2011 20:00 Zdieľať na Facebook
Hjundai - a ja sa budem opakovať, že bohužiaľ nie. Neriešim to, že dať to na súd a čakať 10 rokov a možno to vyhrám. Jednoducho záruka je na vozidlo ako celok. Bodka. Posledný krát napíšem, že je rozdiel záručná oprava a výmena dielu kde si zaplatím. Z pohľadu zákona je jedno či závadu, ktorá je reklamovaná vyriešim kvapnutím lepidla alebo výmenou dielu.
Znova príklad s topánkou. Mám ich rok a pol - vymenia na záruku podrážku lebo praska. Za ďalší rok a pol s prasknutou podrážkou pôjdeš reklamovať dodaný diel a budeš čakať že uspeješ?
Auto je tiež len tovar, drahý a komplikovaný ale stále iba tovar.
Ale budem sa opakovať - záleží na tom, kto bude sedieť na mieste príjmacieho a garančného technika v danom servise. To je alfa a omega.
Znova príklad s topánkou. Mám ich rok a pol - vymenia na záruku podrážku lebo praska. Za ďalší rok a pol s prasknutou podrážkou pôjdeš reklamovať dodaný diel a budeš čakať že uspeješ?
Auto je tiež len tovar, drahý a komplikovaný ale stále iba tovar.
Ale budem sa opakovať - záleží na tom, kto bude sedieť na mieste príjmacieho a garančného technika v danom servise. To je alfa a omega.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných