VCDS diagnostika TDI motorov, logovanie v záťaži - návod

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Z reklamáciou by som sa neponáhlal kým nie sú overené veci ktoré tiež vedia sôsobiť že je prietok malý.Zle priechodný filter,nedovreté EGR,prasklý prepoj odvetrávania,ale tiež ťažko priechodné a zanesené sanie,bambule karbónu na sacích ventiloch,biedny stav hydroštelov,zle priechodný výfuk
Normálne hodnoty...v oblasti 1900-2200 ot by mal prekročiť prietok 1000 mg/str
mm09
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 02.04.2016 21:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mm09 »

Filter je pred mesiacom menený, to mením každých 12 000. EGR sa naposledy čistilo zhruba pred 20 - 30 000km. Prepoj odvetrávania som dnes kontroloval a prasknutý nevyzerá. Sanie som čistil komplet zhruba pred 45 000km.

Karbón na sacích ventiloch ako odstránim ? Hydroštely rovnako overené nemám. To auto nemá podľa techničáku katalyzátor, nesprávnu priechodnosť môže mať teda zrejme len zadný tlmič ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mm09 napísal:Filter je pred mesiacom menený, to mením každých 12 000. EGR sa naposledy čistilo zhruba pred 20 - 30 000km. Prepoj odvetrávania som dnes kontroloval a prasknutý nevyzerá. Sanie som čistil komplet zhruba pred 45 000km.

Karbón na sacích ventiloch ako odstránim ? Hydroštely rovnako overené nemám. To auto nemá podľa techničáku katalyzátor, nesprávnu priechodnosť môže mať teda zrejme len zadný tlmič ?

EGR...jedna vec je čistenie a druhá či je dovretý a funkčný pod podtlakom.
Zistuje sa ľahko podla prietokov na váhe vzduchu,napr zavr 450 mg a otvorený 240 mg/str / kanál 003 - druhá a tretia hodnota

Karbón zo sacích je problém si nasvietiť a pozrieť zrkadielkom,nieto ešte vyčistiť.všetko čoho by sa človek tam dotkol by napadalo do štrbiny ventil/sedlo a to je cesta do pekla.To urobím iba pri demontovanej hlave alebo motore.keď sa dá otočiť kanálmi k zemi,inak ani nesiahnem.

Hydroštel sa skúša podsunutím mierky 0,2 mm ak vôjde ide hydro preč
Protitlak výfuku sa meria jemným manometrom,za zberným potrubím sa urobí vývod trubičkou ktorá sa po meraní zaslepí.Znie to možno desivo,ale je to otázka cca 5 minút.
adam1345
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 13.08.2007 20:49
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam1345 »

https://ulozto.sk/!Gs8txbg5iZH2/passat-csv

dopredu sa ospravedlnujem viem ze tam chyba kanal 01 ale bohuzial iny log od daneho vozu nieje
passat b5.5 96kw TDI avf 3os. mierni kopcek 4kvalt
boli menene pred nedavnom podtlakove hadicky
momentalne chybovy kod 17965
vyzera to na slabu vahu vzduchu no turbo celkom rychlo nabieha, auto niekedy celkom pekne reguluje inokedy nie
otazka či to robi N75?variabilita na turbe pripadne vaha asi skor nie
Dakujem za odpoved ak sa podari dohladnej dobe skusim splasit lepsi log
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba to akútne riešiť pretože je priam zázrak že nepadol do núdzového stavu,ale tlak turbíny je priamo devastačne vysoký len našťastie sa prudko prepadne o vyše 800 mbar !!! a to je vlastne záchrana.To auto raz pri predbiehaní majiteľa zabije ak sa nedá do poriadku.
Váhu ..netrúfam si ju hodnotiť pre neštastne urobený log,jednak chýba mi info o dávke paliva z 001,jednak sa plný plyn zošliapol až pri 1800 ot a teda celé to najkritickejšie pásmo (variabilita) 1500 - 2000 otáčiek je nevyhodnotitelné.
brian88sp
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 30.12.2011 15:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brian88sp »

https://www.ulozto.sk/tam/_ZdKnnzoFJRdQ
Zdravím, prosím o skontrolovanie logu. Auto je octavia 2 1.9 TDi BKC 4x4. Je tam iné turbo je v odkaze nejaký graf čo som dostal. Išli sme po rovinke 2 chlapi cca 200kg teplota bola okolo 30°C. Log bol robený na 4st. Ďakujem pekne
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nefunkčná variabilita,nemá podlak,vadná banka,prasklá hadička,vadný N75 ...treba dohladať prečo sa nehýbe
brian88sp
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 30.12.2011 15:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brian88sp »

Aj keď nevypisuje chybu a auto nejde do núdzového režimu ? Auto pocitovo ide normálne akurát odspodu je lemravé ale potom už ide v poriadku
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to vec rozporu medzi očakávaním a realitou hodnôt napr.tlaku preplńovania a času,pokým rozpor trvá.RJ má určité sekundy trpezlivosť zo stavom a čaká,kedže dáva pokyny na nápravu tak musí počkať aby sa reálne vykonali.Núdzový je vtedy ak trpezlivosť stratí lebo sa jej to nedarí stihnúť v limite.

Určitý podiel môže mať na celom napr váha vzduchu,preto sa pre podobné prípady nahodí nová aby už ďalej netrebalo o nej uvažovať.
Ale popravde treba povedať že správny postup je taký,že pred logovaním sa skontroluje či variabilta chodí,je volná v celom rozsahu,či je pravdepodobnosť chyby váhy (podla hodnot a práce EGR) až po základnom skontrolovaní sa ide logovať.Tak ale tak je to v dielni kde príde auto s pomenovaným problémom.Pre majiteľa je správne ak to robí hoci aj priamo že ide nalogovať ako prvé
brian88sp
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 30.12.2011 15:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa brian88sp »

Tak turbo je tam od februara tak snáď je oukej hadičky sú nové lebo mi niekde niečo syčí v motore keď pustím plyn tal do cca 1.500ot počuť take rezonácie. Inak je všetko oukej okrem tej variability ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mne už doniesli repas turbo kde bola deravá banka,takže tak,príde turbo treba si ho skontrolovať pred nahodením,aspoň to ako pri akom podtlaku začne a skončí pohyb variability.
Tam nič nie je v poriadku,pretože všetko pracuje v súvislosti a závislosti od iných vecí.Ak netlačí turbo,tj nedosahuje svoj výkon tak ani nesaje potrebné množstvo vzduchu,keď je nedostatok vzduchu tak RJ obmedzí palivo,keď nie je palivo tak nie sú prdy pre pohon turbíny...finito,slučka sa takto uzavrie
adam1345
Príspevky: 37
Dátum registrácie: 13.08.2007 20:49
Bydlisko: Levice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adam1345 »

som tu zas jedna osoba 4ka toledo tdi 96kw asz

https://ulozto.sk/!tNw9psEUsOO5/log-01-001-010-011-csv

na zaciatku nedava ta vaha nejako malo ? aj davka nafty sami nevidi.

Kontroloval som podtlaky vyzera ze unik nieje len staci 3x slapnut na brzdu a podtlak nulovy a chvilu trva kym ho ledva dotlaci na -0,7 až -0,8
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to čipované ? Tečie tam paliva ako z krhle,ale variabilita nabieha biedne,váha zhruba sedí
midnightman
Príspevky: 205
Dátum registrácie: 11.08.2018 21:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa midnightman »

DP log software má take dobre ohlasy že je už nová verzia za prachy :D

Čipnuté to je...ako bič, dokonca sú prepočítané začiatky (SOI) a dĺžky vstrekovania (DOI) pretože štandardné mapy v ECU nevedia viac ako 60mg a ty máš 69...

Mám obdobný chip vo svojej ASZ..pre mňa, ale zákazníkovi by som toto neodporúčal na dlhodobé používanie.

mal si to pologovať do 4500...

ak je tam 1749VA tak tých 2560mBar mu neprospieva, keď mu budú nakladať v tomto teple rozletí sa. Séria ASZ je 2352mbar

2600 je super pre 1749VB čo je v ARL... a už v lete treba väčší IC pretože tie teploty lezú volade do nebies.

reguluje to ukážkovo, neskorý nábeh je spôsobený mechanickým nedostatkom ako vždy buď to čínsky repas turba na mellet/kode dieloch, druhovýrobná vačka a pod.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nesmie sa zabudnúť že logovanie potrebuje záťaž,to je dôvod že sa začína u 1500ot na ťažkom štvrtom rychl.stupni. Vybehnúť na štvorke cca 3800-4000 ot je už koledovanie o prieser ako hrom a mňa takto čapli a dali dole pri cca 160-ke aj z dvoma autami ktoré som predbiehal.Troch nás odstavili,ja posledný som skúsil..smerovka a von z radu a policajt mi ukázal - zmizni (nemecké ŠPZ) Ale také šťastie máva človek raz za dlhú dobu,a zobral som si z toho patričné poučenie.Čakám aby bola cesta aspoň v dĺžke2-3 km volná a nešlo nič ani oproti,čo sa stane že blikám štyrmi smerovkami na krajnici 20 minút !! Ale už som sa vrátil aj naprázdno.Po druhé,,auto nie je moje,to je dostatočný dôvod byť pri rozume.Tretia vec...po 3500 ot sa už nič nedej,ak dovtedy nebol núdzový,tak už nebude,dávka paliva jemne padá,požiadavka plnenie idú ako dvojičky v zákryte.najmenší problém to dokázať,logov mám možno na tisíce,zčasti vlastné sčasti odkedy som na to založil túto tému.
rozmýšlam o výroku "spôsobený mechanickým nedostatkom" ale neviem to asi správne rozkódovať v takomto nekonkrétnom tvare.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných