Skoda Superb 2.8 V6 - skúsenosti

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

xsed
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 18.03.2009 21:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xsed »

Súhlasím s pánom Hlavatým. Superby sú lepšie než si mnohí myslia. Jazdím na Superbe 2.0i 85kW r.v. 2004 s 170t km (od nova v rodine) a to auto nemalo žiadne problémy. Má od nova spotrebu oleja, nemám ju odmeranú, ale odpustím mu to, keď vezmem od úvahy dnešné autá (reťazové rozvody, kt. treba meniť po 50t km alebo zakarbónované sania a podobné nemilé prekvapenia). Jediné problémy boli zámky dvier a 1x padlo okno. Čo sa týka prednej nápravy, nie sú s ňou žiadne problémy. V 2016 som s ním bol na geometrii prvýkrát (len pre istotu) a technik mi povedal, že auto nemalo v podstate žiadne odchýlky. Pred pár mesiacmi som sa pýtal mechanika, zas len pre istotu, či by netrebalo niečo na nápravách meniť a hovoril, že auto je so spodu ako nové. Jazdí ako za mladi, je pohodlné a od podvozka tiché. Určite na tom majú svoj podiel aj 16" kolesá s profilom 55.
Doma máme viac áut, všetky novšie a už všetky mali problémy aspoň s nejakými vecami na nápravách. Naposledy MB C180 kompressor, r.v. 2008, 90t km (znovu od nova doma) má vraj vytlčené čapy a vydáva hrozné zvuky.
Čo sa 2.8 týka, známy má jednu doma. Jeho rodina mení autá ako ponožky. Kupujú jazdenky a stále majú nejaké problémy, tak ich predávajú a znova kupujú niečo iné (naposledy CX-5 2.2d už 4x núdzový režim, vymenené turbo a XY vecí a ako to u nás býva zvykom, auto naďalej občas padne do núdzaku a treba odťah). Cca pred 5 rokmi však z DE doviezli Superba 2.8 automat, r.v. 2002, cca 200t km. Nainštalovali LPG zn. BRC a odvtedy len výmena olejov, bŕzd, rozvodov (btw dosť drahých), atď. Náprav sa tiež ešte nedotýkali. Je to jediné auto, čo u nich vydržalo a nedajú naň dopustiť. Oproti môjmu 2.0i holobytu z toho v6 a plná výbava robí úplne iné auto. Vo vyšších rýchlostiach tichučké, na dnešnú premávku až prirýchle a človek má pocit, že motor sa vôbec nenamáha, plus ako bonus ten zvuk. Čo sa spotreby týka, tak podľa mňa je na v6 benzín, automat a takmer 5-metrové auto plne akceptovateľná. Ako bolo povedané, dá sa aj okolo tých 8, norma je však cca 10. Brat jazdí na Lagune III, 2.0T 125 kW, automat a má ešte kúsok vyššiu spotrebu ako menovaný Superb. Pod 8 ešte nikdy nebol a to je len 4 valec.
Ak by sa dal zohnať decentný kus (čo pochybujem), tak by som ho odporúčal. Alebo sa zmieriť s investíciou do servisu a následne sa voziť v pohodlí a bez nervov.
Veľa šťastia.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

xsed -ja len na margo toho vozis sa v 2.0 85 kw tak sa ti zda ta 2.8 ziva ale ja ti tvrdim ze na ten obsah stou spotrebou to nieje nic moc 8 litrov nebudes mat priemenu spotrebu aj ked budes jazdit len dole kopcom a spominanych 10 ti ukaze pocitac len sem tam aj to nie ako priemer ,superb nieje urcite zle auto ale nie stymto motorom
xsed
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 18.03.2009 21:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xsed »

85kW je postačujúca hodnota na Superba, pokiaľ sa nehráš na samozvaného pretekára. Uznávam, že ak by som jazdil často diaľnice, asi by som musel zvážiť iný motor (nieže by nedokázal jazdiť 130, ale obávam sa, že spotreba najmä oleja by rapídne vzrástla a životnosť motora zas klesla).
Ak sa teda s 85kW dá úplne normálne existovať v premávke (aj s predbiehaním a všetkým, čo k tomu patrí), tak pri 142kW a násobne viac Nm jednoducho matika nepustí.
Pokiaľ máš na mysli, že existujú aj lepšie motory (rozumej svižnejšie s nižšou spotrebou), tak určite áno. Ale má si ísť kúpiť povedzme 2004 e60 530i za 5.000€? Keď sa pozrieš, aké skvosty nájdeš v tej cene, tak... (tých 5t€ som si domyslel, keďže kupuje 1. gen Superba, tak asi zaň viac nedá). Alebo čo také je o toľko lepšie? MB E320 W211 (s SBC brzdami a určite drhaším servisom, aj keď to auto hodnotím pomerne kladne) alebo A6 3.2 FSI nebodaj, či nejaký japonec, ktorý V6/R6 ani len neponúka?
A nehovorme len o motore, ale o aute ako celku. Ako som už hovoril, za 14 rokov v podstate žiadny problém (vo februári som menil 1x komplet brzdy, predtým len 1x či 2x doštičky). Keď to porovnám s P206 1.4 alebo už spomínaným MB C 180k a mnohými inými, s ktorými mám osobne skúsenosti (nie načítané z internetu), tak mi Superb pripadá ako dobrá voľba, a to, že zožerie o kúsok viac ako iné šesťvakce (za čo by som ruku do ohňa nedal) je vážne najmenej.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ten motor tomu autu vcelku sedí a jazdne postačuje až moc,samozrejme pretekárom čo chcú byť aj na cmiteri prvý to bude vždy málo.Motor je obdoba Tdi -čka 2,5 V6 a je tiež vlastne presne tak isto závislý na gazdovi a jeho mechanikovi.Gazda sa niekedy aj informuje čo by stálo čo-to okolo servisu motora,ale je velmi výnimočné aby sa do toho reálne aj dal.Lebo všetko je tam presne ako u TDI čka 24 krát. no a 24 krát pár euro je veľa euro.A tak veci komplet presluhujú svoj reálne predurčený život v km a je skôr obdivné že vydržia niekedy slúžiť až do úplného zničenia keď už niečo doslova kľakne.
Len tá spotreba....ale to je tiež s podstate ok,auto nie je určené pre školskú jedáleň ani bezdomovca
damato
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 04.08.2007 15:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa damato »

Ja sem bezne nepisem, ale musim sa zapojit ked citam tu kopu nezmyslov. Jazdil som 2 roky s 2.8 V6 pocas mojich najburlivejcich soferskych cias. Auto som kupil od majitela, ktory tomu daval nonstop plny (bol to moj kamarat) za dobru cenu a ja som tomu autu daval tiez 2 roky nonstop plny. A ked pisem plny tak naozaj plny. Dialnica casto max, predbiehanie do cervenych atd. Ziadne jazdenie v rukavickach a na motor nikto nikdy nesiahol okrem vymeny oleja. Jednalo sa o 18 rocnu jazdenku, ktora bola kazdy den v premavke. Ja som ju predaval ako 20 rocnu prec. Auto stale jazdi mimochodom. Takze za mna 2.8 v6 je top motor, spotreba 10 litrov kombinovana.. Zvyknu zrat olej, ale to je dan za V6. Ked som kupoval pred rokom svoje dalsie auto, s tym ze si ho chcem nechat aspon na 5 rokov - hladal som passata 2.8 v6 4motion ale bohuzial vsetko uz to boli vyjazdene auta, ktore maju najlepsie roky za sebou. Tak som kupil A6 c5 1.8t quattro a tiez sa nestazujem. Ale v6 je ina liga a najst zachovaly kusok tak hned idem do toho. Brat ma zase passat 2.0 85kw a bez problemov jazdi, ale on je nenarocny sofer. 2.8 je konstrukcne este relativne jednoduchy motor na dnesnu dobu, ma to 2 lambda sondy, elektronicku skrtiacu, a inak je to podstiva mechanika. Najdi si to s manualom a budes sa vozit vysmiaty. S automatom by som to ja nechcel to je o starost viac. kazdopadne 2.8 v6 jednoznacne ano. ten kto to porovnava s 2.5 tdi je blazon a nevie o com hovori.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa s tebou plne súhlasiť.Porovnanie z 2,5 tdi hovorím ja (obe varianty som robieval) a sakra viem čo hovorím,ale pozor...týka sa vonkajšej podobností konštrukcie motorov,usporiadania atd,nič viac.Skoro to bolo škoda napísať lebo ľudia sa chytia každej blbosti.Ale až na tú drobnosť sa dá súhlasiť vlastne zo všetkým čo píšeš.
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

za tu cenu 3 az 5 tisic eur to je super vozba. Inak co z toho, ze ten motor je (mozno) super, aj tak bude zavisiet na danom kuse, sak sa jedna o viac ako 10 rocne auta. To ze mal niekto dobru alebo zlu skusenost s tym motorom neznamena vobec nic.
edd
Príspevky: 489
Dátum registrácie: 10.04.2009 09:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa edd »

Mal som toto auto celý víkend doma a neviem ale v porovnaní s Vianom 3.0 CDI je to dosť lenivé. Na druhej strane bolo to na lpg dobre naladené a dobre to sedelo na ceste. Riešil som na ňom elektrinu - osvetlenie interiéru. Hnijúce spoje káblov pod kobercom. Po oprave všetkých sa na lampách neobjavil mínus. Po dvoch dňoch som to rozchodil. Odhadoval som to na pol dňa , ale čo už. U mňa má koncern červenú a asi ho do dvora nikdy nepustím. Inak majiteľ je max spokojný.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

odhnite kable su vizitkou majitela ktory nikdy necistil odtoky ; ved co by si od ludi cakal. Tym kablom ani vozu nic nie je a samozrejme kable maju houbelec spolocny s motorom. Okrem hnijucich kablov pod kobercom su to castokrat aj uhnite konektory pod sedackami na airbagy (svietiace kontrolky airbagov) a podobne veci, vsetko ma rovnakeho menovatela.

Porovnanie s 3.0cdi je komplikovane, turbo dieslovy motor versus hladka benzinova atmosfera. Benzinik treba tocit ako sialeny, ten dieslik nemusis, takze ked nemas to vnutorne sebazaprenie tak z diesla vytrieskas lepsi pocit - mimochodom pocit je dolezity pretoze Viano NEMOZE jazdit lepsie nez Superba.

Udavane zrychlenie Viana na stovku : 9.1 sekundy
Udavane zrychlenie Superby na stovku : 8.9 sekundy ; s automatom 9.4 sekundy

Cim bude rychlost vacsia, tym viacej bude Viano zaostavat. Fyzika nepusti.
Viano max 201km/h, superba 232km/h s automatom, 240 s manualom.

Neexistuje ze si vsimnes ludskymi zmyslami rozdiel medzi 9.1 a 8.9, ale Superba ajtak ide lepsie. Vo Viane mas iny pocit, pretoze je to totalne ine auto. V Skode105 som isiel 82 po meste a som sa mohol pomaly posrat, dnes ides 200 na nejakom modernom tragaci s rovnakym alebo lepsim pocitom. Chapes co chcem povedat.


2.8i motor naozaj vydrzi aj certa diabla, tak ako ku kazdej technike k nemu treba majitela ktory nie je uplny kreten ; nedajboze aj takeho servisaka. Nemozu sa mu zapchat odvetravania klukovky a kvoli tomu razit olej na kazdej strane von, nemoze sa mu dokakat VP44, vstrekovace prakticky tiez nie, turboduchadla urcite nie...

Spotreba ? Iste, za styri litre to jazdit nebude. Riesenie je prerabka na LPG ktoru mnohi na tomto fore neradi pocuju :) ci uz je to na zaklade praktickych skusenosti alebo principu prace, ako protistrana tomu stoji kvantum majitelov ktori na LPG jazdili, budu jazdit a nedaju dopustit.
marcuso
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 16.06.2018 12:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marcuso »

vyplatí sa do toho investovat? Nie je lepšie toto predat a kupit si niečo už s hotovou výbavou aku chceš?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Čo to je výbava ? ten kopec hlúpostí z ktorých je nulový reálny osoh ? Centrál,elektrické okná a klíma...čo viac je potrebné ? Rádio od fabriky,klasická ručná,klasický kľúč,ručný posuv sedačiek.Kto má vyše toho sa odvezie lepšie ? rýchlejšie ? úspornejšie ? menej unavený ? Oplatí sa investovať napr 1-2 tis do auta a vychechtaný urobiť plus ďalších 200 tis km (min) alebo ho predať a kúpiť druhé ...ale čo ? Inú mačku vo vreci alebo nové auto ? Čo sa oplatí viac ?
Skúsme si rozpočítať náklad na jeden z tých 200 tis km k akým číslam sa dostaneme. Kúpa nového môže byť zaujímavá,niekedy nutná až nevyhnutná,môže to mať svoje dôvody,ale nikdy nie ekonomickejšia. No ale...za peníze - aj dům v Praze ! Ak peniaze serinká somárik potras sa,alebo berieš agrodotácie na parking či dostávaš motorky od šejkov pre pekné oči tak kupuješ,neriešiš,máš to za mozole iných
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

velku pravdu si napisal Milanko :2f93:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 21 neregistrovaných