Fiat Stilo - po otvorení expanznej nádoby voda strieka von

Diskusia ohľadne vozidiel značky Fiat

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Fiat Stilo - po otvorení expanznej nádoby voda strieka von

Príspevok od používateľa desire222 »

Čaute, je to v poriadku ak povolím víčko expanznej nádoby jednu minútu po relatívne ostrej jazde a voda začne striekať von ?
Môže to signalizovať budúci problém ?

Po jazde bola hladina vody v expanznej nádobe o 2 cm vyššia ako MAX. Koľko bola pri studenom motore netuším ( testovacia jazda ).

Motor 1.4 16V, auto Fiat Stilo Multivagon LPG r.v 2006

Mimochodom, na čo sa dať pozor pri tomto type motora, karosérie ?

Ďakujem
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

A aky dovod bol otvarat tu expanzku?
Najskor je potrebne si uvedomit, ze vyska hladiny v tej nadobe kolise, koli fyzikalnym vlastnostiam kvapaliny.
To, ze po otvoreni pri horucom motore zacne chladiaca kvapaliny vytekat, je mozne. Chladiaci system vozidla je pretlakovy. Pri vyssom tlaku sa bod varu posuva do vyssich teplot.
V motore su casti, ktore maju aj napriek chladeniu podstatne vyssiu teplotu, nez je teplota na teplotnom snimaci.
Takze otvorenim viecka na nadobke, sa strati pretlak, bod varu klesne, no a v motore proste zacne vriet chladiaca kvapalina.
Ano, take otvaranie viecka na horucom motore moze signalizovat buduci problem.
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

@mastik29

Dôvod bol "zvedavosť"... ale rozumiem kam tým smeruješ. Chrobáka do hlavy mi to dalo preto, lebo som to isté urobil na druhom aute a nič, len vyfučal vzduch.
Nedávno som kúpil auto z prasknutou hlavou, tak preto som na to celkom citlivý.
Ak je to však normálny jav u týchto (či iných) aut, tak pohoda. Mal som však za to, že hladina chladiacej kvapaliny nesmie nikdy vystúpiť nad MAX.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

hladina sa mera pri studenom motore, na inom aute si nemusel dosiahnut teplotu varu, ktora okamzite nastala po otvoreni nadobky, toto sa nikdy nerobi !!!!, ked chces byt isty prasknutou hlavou, treba urobit test na spaliny

k motoru sa tazko vyjadrit, mam len nejakych 155000 na nom /120000 na lpg/ a okrem jednych rozvodov sa tam este nic nerobilo, snad okrem vymeny plastoveho stucna na termostate za pozinkovany

taka drobna vseobecna rada, az chces vedet ktora suciastka je kriticka na aute, skus hladat napr. na allegre polskom po com idu take diely, konkretne tieto motory su ich plne vrakoviska za cenu nic, takze asi take riziko podstupujes...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
lubos1236
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 13.01.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos1236 »

Motor nema nejaku konstrukcnu slabinu, men.sviecky po 30 000km aby neodisli cievky a obcas zdemontuj sanie tri sroby a pozri ten.plast nad vekom ventilov ci.nie je deravy z tepla, olej davaj selenia 20k menit po 10 000km....ine ma nenapada, ja mam.nabehane 261 XXX km a bez fatalnej poruchy a to mam 1.2 16v
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

no ja tiež jedného fiata mám a konštrukčných slabín má požehnane. K motoru - všetko fajn ale stačí ho raz trošku "povariť" a tesnenie je preč takže nieje od veci nato dať pozor pri kúpe jazdenky. Inak ja som sa dopracoval k myšlienke Ak sa chceš naučiť niečo o autách kúp si postaršieho fiata - kazí sa kde čo hlavne vinou nedotiahnutých detailov na druhej strane opravy sú lacné, komunita fiaťákov nie je snobská a je ochotná poradiť. S drobnosťami som už k mechanikovi ani nechodil. ECUscan je za 50E. Potrápila ma RJ, tesnenie tiež "pošlo" a kopec kopec drobností.... napr. prestalo fungovať spínanie ventilátora chladiča, všetky časti okruhu fungovali ale RJ nespínala, ako mi nahodil manuálny vypínač do interéru - po pár týždňoch to začalo fungovať tak ako má. Proste fiat. Ale ešte 1.5 roka do doklepeme...
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

Vďaka chalani.
Ja to potrebujem na "behačky" cez európu, takže stav musí byť 100%, čo v podstate aj je (prvý majiteľ) ... auto má "6tku" a to je dôvod prečo ho chcem, no cena je vyššia ako priemer tak preto pozerám každý detail.
Náročný nie som(momentálne jazdím feliciou haha), opraviť si čo to viem ale proste radšej by som jazdi ako opravoval... obzvlášť niekde v Nemecku na diaľnici
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

co sa tyka pohonu mozes byt spokojny, stilo ako take ma volake muchy ala zatazove senzory sedaciek, konektrory pod sedackami = svietiace airbagy, volake osvetlenie spz, blby pristup k ziarovkam, ale inak je to solidne masivne auto, ty este beres uplny koniec produkcie, takze ako u kazdeho vozu, by si mal mat minimum problemov, vsetko by malo byt podla moznosti vychytane...trocha blbe je na tom stile este uchytenie riadiacky motora, v nejakom dlhom horizonte sa to moze prejavit jej chybami od tepla - potencialne, osobne by som sa to pokusil volako vytunit proti fabrike, napr tienenim, este pozri luftbox ci mas tesny okolo vzduchoveho filtra ci neni ohnuty teplom do sable :41c2: toto sudruhom opalenym moc nevyslo, az tak to chceli ulahcit servisakom ze to zdrbali tymi pantami naspodku...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
tuninka
Príspevky: 853
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tuninka »

Ja mam tiez Stilo, uz par rokov....ale 3dverove 1,6 s LPG. Za ten cas co ho mam som menil riadiacu jednotku, ktora bola ako Bajo pisal poskodena teplom, aj ostatne problemy co Bajo popisal boli aj na mojom aute... teraz mam RJ premontovanu troska vyssie, aby nebola priamo na bloku motora. Auto je to na bezne behanie po meste a okreskach dobre, na co ho ja vyuzivam.... na dialnice na LPG neviem ci by to vydrzalo.... predbiehat sa tym da, aj jazdit, ale nema rado kopce, kvoli nizkemu krutiacemu. Cize ak behas vela dialnic, alebo byvac na vysokom a dlhom kopci, tak neviem ci je to dobra volba. Moje ma zatial 270000 km, z toho tak 200000 na plyne a este nejavi nejake extremne znamky opotrebenia motora.
metamor
Príspevky: 278
Dátum registrácie: 21.04.2009 19:51
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa metamor »

Vsak je to starucka 1.2 16v prevrtana na 1.4 vsetko rada FIRE... Hlavne je to uplne inac rieseny motor ako ta 1.6tka co ma kolega. Henta 1.4 16 bola aj v bravo 2 a myslim ze aj pofaceliftove punto mk2 sporting ju malo. Rovnako ako aj grande punto ale to malo navyse premenlive casovanie a egr. No do stila mw by som ten motor nechcel mam ho v grande aj so 6kvaltom 3500ot=140km/h na tahaci ale aby to auto islo tak to musis drzat v okoli 5000ot. Cize ked to stilo nalozis tak budes podradovat a vytacat.... Lubi tam odist gufero na vacke a ako spominali hore aj airbox dekel sa roztapa. Ale nie je to nic co neporiesis svojpomocne za par eur. Plus dodrziavat tie sviecky a menit ich pravidelne plus co ta moze prekvapit ze auto nema svieckove kable ale rovno cievky.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

sviecky zevraj daju okolo 50k, potom zacnu problemy, ja som to raz skusil, ovsem boli sklepnute na 0,8, nebol ziaden problem...pri tom 30k intervale sa odtrh zvacsi o 0,1

ze 1,2 16V je prevrtana na 1,4 som si neni isty, kedze ten motor bol uz v punte, brava/brave, 1,4 16V dosla az v stile a az neskor...ja som sa osobne podielal na vyrobe sania na 1,4ku...a pamatam si uplne presne ze padali dvojicky 9/11/2001 ked som natom robil, to sa dobre pamata :-\
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

To že ti vyviera voda nieje vôbec normálne a značí to problém z hlavou alebo tesnením najskôr daj zmerať prítomnosť plynov v chladiacom systéme
hjundai
Príspevky: 2709
Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hjundai »

bajo777 napísal:sviecky zevraj daju okolo 50k, potom zacnu problemy, ja som to raz skusil, ovsem boli sklepnute na 0,8, nebol ziaden problem...pri tom 30k intervale sa odtrh zvacsi o 0,1

ze 1,2 16V je prevrtana na 1,4 som si neni isty, kedze ten motor bol uz v punte, brava/brave, 1,4 16V dosla az v stile a az neskor...ja som sa osobne podielal na vyrobe sania na 1,4ku...a pamatam si uplne presne ze padali dvojicky 9/11/2001 ked som natom robil, to sa dobre pamata :-\
- 1.4 malo už facelift punto vo verzii sporting
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

ale od jakeho roku, punto facelift je 10/2003+, take som mal jedno z prvych co behali 5dver, zato viem :41c2: , sporting neviem presne +-tak dosiel asi

apropo tam sa daval starjet, co je ten s variabilitu, egr atd atd, stilo ma ten obycajny 16 ventil, coz bych bral ako vyhodu
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mjato
Príspevky: 979
Dátum registrácie: 17.11.2008 17:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjato »

Ja si myslim,ze 1.4 do stila na dialnicu je slaba a zvlast ked ho nalozis.Na dialnicu kup skor jtd aj tie boli tusim aj 6 rychlostne.

Návrat na "Fiat fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných