VW Passat b5.5 - vytečený prevodový olej
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 28.12.2012 17:18 Zdieľať na Facebook
VW Passat b5.5 - vytečený prevodový olej
Zdravím kolegovia, auto je síce už na zdviháku a má za sebou prvotnú obhliadku ale predsa len mi to nedá skúsiť či náhodou nemal niekto skúsenosť prípadne má nápad čo to môže byť. Jedná sa o VW passat b5.5 1.9Tdi 96KW AVF, 5 st. tiptronic, nájazd 250 000 km.
Auto prešlo cca 70 kilometrov v pohodovom tempe keď som si všimol že od cca. 1 700 otáčok jemne cukne pri akcelerácií ale potom to prestane , prešiel som ďalej cca pri 100 KM/h, na križovatke začalo auto vydávať zvláštny zvuk ako keby že sa dačo o seba trie, zastavil som na parkovisku kde som kontaktoval známeho v danom meste či sa môžem zastaviť, po naštartovaní a prejdení cca. 3Km som sa musel otočiť keď zrazu autom prešla jemna rana, všimol som si že pole na ktorom sú zobrazený jazdný režim (P,N,R,D) zčervenal, vypol som motor vystúpil som a všimol som si že spod auta vyteká prevodová kvapalina, kedže som bol v križovatke, naštartoval som a zaradil som D, auto sa pohlo a prešlo pomalým tempom svojou silou cca. 400 metrov do dvora. Zaparkoval som a videl som ako vyteká olej z automatickej prevodovky. Nasledoval som odťah a prvotná obhliadka v servise. Pondelok sa bude dávať dole prevodovka. Povedali sa mi 3 variácie čo sa mohlo stať: 1. hydromenič sa poručil a začal tlačiť olej, Prasklo gufero medzi prevodovkou a motorom alebo dajaký medený pásik na hydromeniči sa rozlúčil.
Náhodou niekto skúsenosť prípadne ešte nápad čo to mohlo spôsobiť aby som sa pripravil psychicky na najhoršie ?? vopred vďaka.
Auto prešlo cca 70 kilometrov v pohodovom tempe keď som si všimol že od cca. 1 700 otáčok jemne cukne pri akcelerácií ale potom to prestane , prešiel som ďalej cca pri 100 KM/h, na križovatke začalo auto vydávať zvláštny zvuk ako keby že sa dačo o seba trie, zastavil som na parkovisku kde som kontaktoval známeho v danom meste či sa môžem zastaviť, po naštartovaní a prejdení cca. 3Km som sa musel otočiť keď zrazu autom prešla jemna rana, všimol som si že pole na ktorom sú zobrazený jazdný režim (P,N,R,D) zčervenal, vypol som motor vystúpil som a všimol som si že spod auta vyteká prevodová kvapalina, kedže som bol v križovatke, naštartoval som a zaradil som D, auto sa pohlo a prešlo pomalým tempom svojou silou cca. 400 metrov do dvora. Zaparkoval som a videl som ako vyteká olej z automatickej prevodovky. Nasledoval som odťah a prvotná obhliadka v servise. Pondelok sa bude dávať dole prevodovka. Povedali sa mi 3 variácie čo sa mohlo stať: 1. hydromenič sa poručil a začal tlačiť olej, Prasklo gufero medzi prevodovkou a motorom alebo dajaký medený pásik na hydromeniči sa rozlúčil.
Náhodou niekto skúsenosť prípadne ešte nápad čo to mohlo spôsobiť aby som sa pripravil psychicky na najhoršie ?? vopred vďaka.
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 28.12.2012 17:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1034
- Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 28.12.2012 17:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17840
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 28.12.2012 17:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2710
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1647
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat b5.5 - vytečený prevodový olej
Videl by som to aj na nieco v prevodovke.Prevody,spojky,mechatronika,milion dalsich veci.Repas prevodovky sa zacina na 800 €.Pokial to nebude na ponku ti nikto nepovie co je s tym.djdg napísal:zvláštny zvuk ako keby že sa dačo o seba trie, prešla jemna rana, všimol som si že pole na ktorom sú zobrazený jazdný režim (P,N,R,D) zčervenal, spod auta vyteká prevodová kvapalina,
To je dan za pohodlnost a komfort pri radeni ako hovoria americania.
-
- Príspevky: 1147
- Dátum registrácie: 15.03.2007 21:48
- Bydlisko: Martin Zdieľať na Facebook
Djdg - zabudni na “len vadny menič” atď. Toto je klasika. To cuknutie sposobilo vnutorne poskodenie prevodovky, nasledne tym , ze si siel dalej, sa prehrievala a zacali sa pálit lamely, koše, menič... tým, že sa prehrievala, olej vrel, takze zvysoval objem a vytlacalo ho, strácal sa cez odvzdusnovaci ventil. Nasledne ked ho uz bolo pod limit, slabo mazal klzne lozisko v olejovej pumpe, trením sa nalisovane klzné lozisko utrhlo, trenim a teplom navarilo na menic, poškodilo tesniace gufero a olej letel von. Takze budu Ti musiet vymenit hydromenič, olejovu pumpu, celu sadu trecích lamiel, ocelovych medzikruzkov, sada tlakovych panvic, možno ak bude prepáleny kôs/koše bude treba vymenit aj tie, vycistit elektrohydrauliku, treba celu sadu tesneni, kruzkov atd, filter... za 800e s olejom a pracou ani nahodou. Ak to bude tolko stat, tak to bude fušerina
-
- Príspevky: 1147
- Dátum registrácie: 15.03.2007 21:48
- Bydlisko: Martin Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 28.12.2012 17:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1147
- Dátum registrácie: 15.03.2007 21:48
- Bydlisko: Martin Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 118
- Dátum registrácie: 28.12.2012 17:18 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných