VW Passat - po vyčistení EGR ventilu
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 464
- Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56 Zdieľať na Facebook
VW Passat - po vyčistení EGR ventilu
Zdravím ....moj problém na VW passat 1,9 tdi-pd, 74kw,r.v. 2004,221000km origo mám ho od roku 2007 z FRA, kod motora AVB po vymene vsetkych filtrov a náplní spomenul mechanik vycistit EGR ventil bol zasvinený...tak to vycistil a odvtedy auto pri zátazí najme hore kopcom vyskočí kontrolka motora emise dílna...bol som na origo diagnostiku vo VW a vypísalo tam toto :A.)
17 964 - P1556 Regulacia plniaceho tlaku regulačná medze nedosiahnuta a dalsia chyba B.) 19 586 -P3130 Systém spetného vedení vyfukových plynov regulačná medza prekrocená.....opytal som sa co moze byt na príčine vymenoval mi tam asi 8 vecí a ja že ako to zistíme mechanik v origo servise mi odpovie alebo toto alebo toto alebo...jednoducho pokus -omyl ...nestači kúpit nový origo EGR ventil alebo ho zaslepit ? Alebo mi spominal nejaku súčiastku ktorá je dole pri turbe nejaký ventil ktorý niečo reguluje názov nepamatam... .... auto jednoducho obmedzí vykon nefici turbo evidentne a nemá vykon..turbo menené pred cca 2 rokmi repas...poprosim poradit...auto ma hodnotu cca 3000EUR ak pomením co spomínal radsej zapáliť a zatlačit do Laborca ... ...ako sem prilepím fotečku?
17 964 - P1556 Regulacia plniaceho tlaku regulačná medze nedosiahnuta a dalsia chyba B.) 19 586 -P3130 Systém spetného vedení vyfukových plynov regulačná medza prekrocená.....opytal som sa co moze byt na príčine vymenoval mi tam asi 8 vecí a ja že ako to zistíme mechanik v origo servise mi odpovie alebo toto alebo toto alebo...jednoducho pokus -omyl ...nestači kúpit nový origo EGR ventil alebo ho zaslepit ? Alebo mi spominal nejaku súčiastku ktorá je dole pri turbe nejaký ventil ktorý niečo reguluje názov nepamatam... .... auto jednoducho obmedzí vykon nefici turbo evidentne a nemá vykon..turbo menené pred cca 2 rokmi repas...poprosim poradit...auto ma hodnotu cca 3000EUR ak pomením co spomínal radsej zapáliť a zatlačit do Laborca ... ...ako sem prilepím fotečku?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Iba vzhladom na obe chyby a ich spojitosť je pravdepodebné že EGR sa neuzavrie (je jedno prečo) to znižuje prietok na váhe vzduchu,a kedže na váhe je malý prietok RJ obmedzí dodávku paliva.Bez paliva sa turbína iba fláka,takže nedosiahne požadované plnenie.To spôsobí tú druhú chybovú hlášku.
Čo je smutné,celý problém by bol za pár minút jasný,ak by čo iba trošku vedeli narábať z diagnostikou.Výmena EGR je jedna z možností,ale nie garantovaná pretože aj keď existuje silné podozrenie práve na jeho chybu,nie je to jediná možnosť,čiže bez kontroly podtlaku a kontroly prietoku je to predsa len naslepo.
Aj napriek dvoch vzájomne sa podporujúcim hláškam,môže byť príčina inde,chyby sú dôsledkové.Len príklad ...stačí prasknutá krkovica,plastová trubka odsávania pár.RJ si EGR sleduje práve cez váhu a dôsledok by bol rovnaký,takže reálne tam môže byť chyba v jednej trubke z plastu za 10 e.- Možno je všetko inak,ale tieto veci sa dajú zistiť v max troch minutách,preto je zbytočné spletať spústu možností
Čo je smutné,celý problém by bol za pár minút jasný,ak by čo iba trošku vedeli narábať z diagnostikou.Výmena EGR je jedna z možností,ale nie garantovaná pretože aj keď existuje silné podozrenie práve na jeho chybu,nie je to jediná možnosť,čiže bez kontroly podtlaku a kontroly prietoku je to predsa len naslepo.
Aj napriek dvoch vzájomne sa podporujúcim hláškam,môže byť príčina inde,chyby sú dôsledkové.Len príklad ...stačí prasknutá krkovica,plastová trubka odsávania pár.RJ si EGR sleduje práve cez váhu a dôsledok by bol rovnaký,takže reálne tam môže byť chyba v jednej trubke z plastu za 10 e.- Možno je všetko inak,ale tieto veci sa dajú zistiť v max troch minutách,preto je zbytočné spletať spústu možností
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
Iba kolosalny mantak by dokazal toto egr poskodit pri tejto cinnosti, ale moze sa stat. Chyba ktoru mas hovori ze v sani nebol dosiahnuty (alebo odmerany) tlak ktory tam bol ocakavany. Najcastejsia pricina su drobne netesnosti a praskliny sposob ene vekom pripadne mechanickym zasahom pri tejto akcii. Ziadne velke kotrmelce s autom nerob, bude to uplna kravina bud zadarmo alebo za desat eur (pri montazi egr sa pouzili nove tesnenia a vycistili sa aj parohy do motora, ze?)
Horsia je chyba 17965 co je presiahnuty tlak turba, vtedy sa najcastejsie jedna o zatuhnutu regulaciu vnutri v turbe (treba cistit turbo). Je to narocnejsie na robotu a mechanika.
Horsia je chyba 17965 co je presiahnuty tlak turba, vtedy sa najcastejsie jedna o zatuhnutu regulaciu vnutri v turbe (treba cistit turbo). Je to narocnejsie na robotu a mechanika.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24919
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Jedným jediným pohladom do diagnostiky sa objasní činnosť EGR pretože je tam aktuálny prietok a hneď vedľa je vyznačený prietok daný požiadavkou RJ.
[img]https://s8.postimg.cc/rlvi4gioh/aaa.jpg[/img]
Pre 74 kW bude v prípade otvoreného EGR prietok kdesi na hranici 250 mbar a pri zavretí stúpne a dve hodnoty sa oddelia,jedna ostane a druhá sa zvýši
[img]https://s8.postimg.cc/sa4cnpmmp/aaa.jpg[/img]
Máš prvé posúdenie či je ok prietok cez váhu vo volnobehu,vidíš či sa EGR otvorí a zavrie (reálne) a to ešte z čistučkými paprčkami za pár sekund
Ak sa hodnoty prestriedavajú v poriadku,nemám ďalej čo skúmať X množstvo vecí ako N18,podtlaky,prepoje na odvetranie (netesnosť,zasvinený vzd.filter atd
[img]https://s8.postimg.cc/rlvi4gioh/aaa.jpg[/img]
Pre 74 kW bude v prípade otvoreného EGR prietok kdesi na hranici 250 mbar a pri zavretí stúpne a dve hodnoty sa oddelia,jedna ostane a druhá sa zvýši
[img]https://s8.postimg.cc/sa4cnpmmp/aaa.jpg[/img]
Máš prvé posúdenie či je ok prietok cez váhu vo volnobehu,vidíš či sa EGR otvorí a zavrie (reálne) a to ešte z čistučkými paprčkami za pár sekund
Ak sa hodnoty prestriedavajú v poriadku,nemám ďalej čo skúmať X množstvo vecí ako N18,podtlaky,prepoje na odvetranie (netesnosť,zasvinený vzd.filter atd
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 03.10.2016 16:26 Zdieľať na Facebook
Mal som ten problém pri AVF.Vymenil som hadice podtlaku,spätný ventil,elektroventil hore aj ten pri turbe a stále to isté.Ostal len EGR ventil.Bol menený rok predtým,preventívne,po čisteni...na 385000km.Mechanik tam dal EGR made in China,za 60 éčka.Tak ho vybral,dal na takú pumpu na stole a skúšal.Raz išiel,raz len trochu pootvoril.Tak som nakázal nech ho otvorí na hulváta...bola prasknutá membrána.Dal som origo Pierburg za 2 stovky a všetky problémy zmizli.Ten starý EGR začal tiecť,tu boli rady zaslepiť a pod...proste ak tečie je v prdeli.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 14 neregistrovaných