Skoda Octavia 1.6i 75kw - velka spotreba oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Rado04
Príspevky: 49
Dátum registrácie: 10.02.2010 12:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Rado04 »

tak 1 liter to je trochu priveľa ne na 1000 km. Aj moja 1,6 74Kw octavia trochu papa olej ale nie toľko. Vždy keď mením tak kupujem 5 L, z toho 4,5 dávam pri výmene a ten zvyšok dolievam počas roka keď treba, ale to už tak ku konci intervalu výmeny, možno 2-3 mesiace pred výmenou dolejem ten zvyšok. Ale to s ním urobím za ten rok tak 10 - 12 tis. km a nie 1000 :41c2:
JohnyBravo01
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 27.08.2008 13:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa JohnyBravo01 »

Nazdar,mam ten isty typ motora,dotiahni si olejovy filter:))..hned sa ti znizi spotreba:)...Raz som ho poslabis dotiahol, a dolial som liter za cca 1000 km..Ale k veci...cca 1 liter mi to vezme za cca 15 000 km...co je uplna v pohode. Ak nemas niekde unik...nieco bude mozno s kruzkami,hmmm
Vigora100g
Príspevky: 315
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Vigora100g »

u tych benzinovych motorov od VW boli aj chybne verzie co mali zle piestne kruzky a potom zrali olej. Treba pohladat presne info na internete, ze ktore kody motorov a ktore rocniky a mesiace to boli.
tomi-tomi-t
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 10.02.2014 16:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomi-tomi-t »

Zdravim pani, mam podobny problem,
zatial to nieje take drasticke ale rad by som to zacal riesit, je to octavia 1.6 75kw AVU 2001, auto ma 200tis km a spotreba oleja je okolo 1L/4000 km, pozeral som a unik ziaden tak to asi pojde cez gufera a kruzky.
Chel by som to dat prekruzkovat, nove gufera ventilov, tesnenie pod hlavu, zabrusenie hlavy......proste veci co k tomu patria, co moze stat taka oprava? nechcem ist do autorizaku, skor nejaky normalny servis co sa rozumie.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Aby si bol v obraze.Doporučujem výmenu tesnítok na ventiloch,ostatné si premysli. Ak dáš dole hlavu a vyberieš piesty,nutne musíš merať vývrt valca,ovalitu,opotrebenie hore/dole,vybitie krúžkov v piestnych drážkach.Obrus hlavy je už úplne kapitálna volovina,neviem prečo by sa mala robiť u hlavy ktorá je rovná a v limitoch.Príde logicky na ventily a hydroštely.Pre liter na 4000 km,nuž mám pochybnosť či práve nekopeš vlastenca.Ak už robiť,tak poriadne,lebo je také slovenské,robiť všetko čo netreba,ale ani bohovi to čo je nutné.
Ak sa ukáže že prekrúžkovanie nemá zmysel pre akýkoľvek dôvod,si v tom momente tam,odkiaľ niet iba jednej rozumnej cesty.Dokonať opravu ako sa patrí,a to bude trochu o iných peniazoch,alebo ...odpovedz si sám,...poskladať ?!.Z môjho pohladu nezmysel.Nutne musíš byť pripravený na alternatívu že výmena krúžkov nič nerieši,a pravda je taká že ozaj nerieši,ak teda nepovažuješ za výhru,že sa stav ešte zhorší,lebo bude najprv velmi velmi zle,kým sa okrúhly krúžok trochu priespôsobí oválnemu vývrtu,potom chvíľu možno lepšie,ale iba krátku dobu a potom ešte značne horší stav než ak sa ničoho nedotkneš.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tomi-tomi-t napísal:Zdravim pani, mam podobny problem,
zatial to nieje take drasticke ale rad by som to zacal riesit, je to octavia 1.6 75kw AVU 2001, auto ma 200tis km a spotreba oleja je okolo 1L/4000 km, pozeral som a unik ziaden tak to asi pojde cez gufera a kruzky.
Chel by som to dat prekruzkovat, nove gufera ventilov, tesnenie pod hlavu, zabrusenie hlavy......proste veci co k tomu patria, co moze stat taka oprava? nechcem ist do autorizaku, skor nejaky normalny servis co sa rozumie.
spotrebu mas v norme podla vyrobcu, nevrtaj do toho zbytocne :3020: , ked budes menit povedzme po 12000, dolejes 2 litre nez ho vypustis, hentaky motor moze mat olej radovo za 5-6 eur liter, porozmyslaj ci svoje prachy nedokazes vyuzit lepsie ako opravovat dobre, resp. v toleranciach este OK...pripadne treba zmenit olej, obcas to pomoze...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ak môžem poprosiť...nerieš moje vyjadrenia,napíš svoj názor a zdôvodni si ho..A nevyjadruj sa k tomu čo píšem takýmto spôsobom,nepásol som s tebou husy.Je v poriadku ak máš iný názor,ale láskavo ho prezentuj slušne !
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jasne som ti napísal že vyjadruj svoj názor na problematiku a nie názor na mňa.Opakujem,nepásli sme husy spolu
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Tak norma 1l na 1000km je ozaj dost, presne takú som mal aj na tatre 613, ktorá mala 8 vzduchom chladených valcov a teda aj vačšie rozdiely teplôt napr. do kopca a z kopca no a mala teda aj nárok na spotrebu oleja, hoci takú veľkú som nikdy nemal.

Na 2.0hdi mením olej v polovici intervalu t.j. po 15000km, ktorý pri výmene nalejem do trištvrte rysky a pri výmene je pod polovicou, takze sa minie cca 3 či 4 deci. Tak to aj moderného motora očakávam, hoci má nad štvrt miliona km teda aj by mal nárok na viac.

K tomu prekrúzkovaniu, pred mnoho rokmi na škole sme mali starého majstra motorára a ten vzdy hovoril ze nové krúzky do starého valca sú ako mrtvemu bozk. No mozno sa kvalita materiálov odvtedy zmenila,, k horšiemu či lepšiemu??

Vo firme kde som odkrútil skoro 20 rokov pri motoroch po vyhodnotení kompr. tlakov ze sú nízke a ventili to nespôsobovali, tak vzdy nasledoval výbrus,alebo nové sady, pretoze výmena samotných krúzkov neprinášala pozadované zlepšenie. Podotýkam jednalo sa o velké motory 8 az 12 valce z nákladákov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nero,rozumieš písanému textu ? Reagoval si na toto.......

Ak sa ukáže že prekrúžkovanie nemá zmysel pre akýkoľvek dôvod,si v tom momente tam,odkiaľ niet iba jednej rozumnej cesty.Dokonať opravu ako sa patrí,a to bude trochu o iných peniazoch,alebo ...odpovedz si sám,...poskladať ?!.Z môjho pohladu nezmysel.Nutne musíš byť pripravený na alternatívu že výmena krúžkov nič nerieši,a pravda je taká že ozaj nerieši,ak teda nepovažuješ za výhru,že sa stav ešte zhorší,lebo bude najprv velmi velmi zle,kým sa okrúhly krúžok trochu priespôsobí oválnemu vývrtu,potom chvíľu možno lepšie,ale iba krátku dobu a potom ešte značne horší stav než ak sa ničoho nedotkneš.

Vidíš čo je písané na začiatku state ? Je to treba vysvetlovať ?
Ak sa ukáže.... a náväzne ak ten stav preukáže nevhodnosť tak.....VÝMENA KRÚŽKOV NIČ NERIEŠI

Takže absolutne po lopate....ak sa ukáže vada ktorá urobí výmenu krúžkov nezmyselnou,musí byť majitel pripravený aj na takúto alternatívu.Čiže dopredu si uvedomiť,že stav sa dozvie vtedy,keď je motor rozložený a teda už sa výdaje budú iba kopiť.Ťažké pochopiť ?? Tebe sa to podarilo
Vytrhol si z prostriedka vety niekoľko slov a riešil niečo čo riešiť netrebalo.Stačilo rozumieť písanému textu.Potrebuješ ešte niečo vysvetliť ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko by bolo najväčšej pohode ak by prišiel iba technický nesúhlas,prípadne argument prečo sa mýlim a nepoužil sa ten nešťastný a teda značne urážlivý spôsob.S technickým nesúhlasom nikdy problém nemám,môžem sa predsa aj mýliť.Ale tiež prípadne obhájiť alebo dovysvetliť. V podstate sa už debata o probléme preniesla do ss,kde je jednoduchšie obšírnejšie si vymieňať názor a je to priamejšie
rastislav93
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 16.07.2018 18:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rastislav93 »

Zdravím,

takisto som mal problém s nadmernou spotrebou oleja (OII Combi - 1.6MPI, 75KW, r.v.2006). Keď sa to zhoršovalo, tak cca 0,5 l na 1000km, potom to bolo rôzne, raz po 100km, raz 500km.

Najprv sa vymenili guferá - nepomohlo. Problém bol inde - zničené tesnenie pod hlavou, výfukové tesnenie a to najhoršie - 4. piest bol odstavený, netesnil, vo valci si "pobehoval".

Výmena spomínaných komponentov a auto ide ako má. Najazdených od tej doby cca 20 000 km, olej pri intervalovej výmene v norme. Nestratila sa snáď ani kvapka.

Komponenty vyšli myslím na cca 400€ + práca. Auto však bolo inak vo výbornom stave, takže investíciu neľutujem. A nemusím sa báť, kedy a kde budem musieť dolievať olej, a modliť sa aby som ho mal pri sebe.
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

Cize auto slo na tri valce a riesil si ubytok oleja, hmm
rastislav93
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 16.07.2018 18:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rastislav93 »

Auto šlo na 4 valce, na zvuku a výkone auta nebolo poznať, že by jeden valec nepracoval, ako by optimálne mal.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných