Zníženie hmotnosti vozidla cez Poľsko...
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 18.01.2010 18:59 Zdieľať na Facebook
Zníženie hmotnosti vozidla cez Poľsko...
Páni..viem že to sem príliš nepatrí sa tu takto narovinu písať...ale ak by niekto vedel poradiť cez SS bol by som rád. Opíšem môj "problém" ak sa to teda tak dá nazvať.
Mám záujem o konkrétne vozidlo. Jedná sa o 20 ročné vozidlo, ktoré mojim potrebám a požiadavkam plne vyhovuje a chcem ho na konkrétne na vlastné účely. Presnejšie sa jedná o menšie nákladné vozidlo, ktoré chcem prerobiť na karavan. Vozidlo má 20 rokov a hlavne žiadnu elektroniku čo mi vyhovuje. Problém je v tom že vozidlo je kategória N2 t.j celková hmotnosť je 4050kg.
Moja otázka znie:
Má niekto skúsenosť s vývozom a následným dovozom vozidla cez Poľsko, lebo viem,že jedine tam sa to dá (alebo dalo) riešiť.
Vozidlo bolo novo predané na Slovensku, no nešťastne a zbytočne postavené ako N2, s hmotnosťou nad 3,5t. Dnes to robí problém, či už s mýtom, alebo tachografom, alebo na hraniciach mimo EU.
V prípade známosti "nášho človeka", by sa vraj malo dať normálne vyviesť vozidlo do Poľska, tam by sa legálne prihlásilo s patričnými zmenami ( ak by sa dalo kategória, hmotnosti, ochranný rám, navijak, atď), a následným vývozom naspäť na Slovensko priviesť a oficiálne prihlásiť.
Ak by vedel niekto fundovane poradiť poprosím SS.
Viem, že to možno nebude reálne, alebo neskutočne predražené, no skúšam nejako pokročiť.
Možno si niekto povie, či to vôbec stojí zato toto celé abslovovať, no mne sa fakt jedná o staré poctivé auto, ktoré sa dá ako tak na kolene opraviť niekde mimo civilizácie... Ten kto cestuje po svete to pochopí...
Ďakujem za odpovede. Prosím reagovať len k téme, nech to tu zbytočne nezaplníme rôznymi nevhodnými príspevkami. Chápem, že táto téma je trocha ošemetná a nie celkom vhodná na rozmazávanie v éteri...
Mám záujem o konkrétne vozidlo. Jedná sa o 20 ročné vozidlo, ktoré mojim potrebám a požiadavkam plne vyhovuje a chcem ho na konkrétne na vlastné účely. Presnejšie sa jedná o menšie nákladné vozidlo, ktoré chcem prerobiť na karavan. Vozidlo má 20 rokov a hlavne žiadnu elektroniku čo mi vyhovuje. Problém je v tom že vozidlo je kategória N2 t.j celková hmotnosť je 4050kg.
Moja otázka znie:
Má niekto skúsenosť s vývozom a následným dovozom vozidla cez Poľsko, lebo viem,že jedine tam sa to dá (alebo dalo) riešiť.
Vozidlo bolo novo predané na Slovensku, no nešťastne a zbytočne postavené ako N2, s hmotnosťou nad 3,5t. Dnes to robí problém, či už s mýtom, alebo tachografom, alebo na hraniciach mimo EU.
V prípade známosti "nášho človeka", by sa vraj malo dať normálne vyviesť vozidlo do Poľska, tam by sa legálne prihlásilo s patričnými zmenami ( ak by sa dalo kategória, hmotnosti, ochranný rám, navijak, atď), a následným vývozom naspäť na Slovensko priviesť a oficiálne prihlásiť.
Ak by vedel niekto fundovane poradiť poprosím SS.
Viem, že to možno nebude reálne, alebo neskutočne predražené, no skúšam nejako pokročiť.
Možno si niekto povie, či to vôbec stojí zato toto celé abslovovať, no mne sa fakt jedná o staré poctivé auto, ktoré sa dá ako tak na kolene opraviť niekde mimo civilizácie... Ten kto cestuje po svete to pochopí...
Ďakujem za odpovede. Prosím reagovať len k téme, nech to tu zbytočne nezaplníme rôznymi nevhodnými príspevkami. Chápem, že táto téma je trocha ošemetná a nie celkom vhodná na rozmazávanie v éteri...
-
- Príspevky: 3692
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
No myslím že odpovedal si si už sám, je to jasne mimo legálne hranice, ťažko nájsť niekoho s rovnakou skúsenosťou.
Konečne nedá sa vylúčiť možnosť že pri dovoze na Slovensko si nejaký úradník dá tu robotu a pozisťuje si údaje o konkrétnom aute a budeš tam kde si teraz.
To už mi ako lepšia alternatíva prijde kúpiť rovno také podobné auto v Poľsku a ďalej už podľa popísaného scenára.
No a nakoniec, ako napísal predomnou zimovcak, dnes je bežná vec že ťa odvážia a je to v keli.
Konečne nedá sa vylúčiť možnosť že pri dovoze na Slovensko si nejaký úradník dá tu robotu a pozisťuje si údaje o konkrétnom aute a budeš tam kde si teraz.
To už mi ako lepšia alternatíva prijde kúpiť rovno také podobné auto v Poľsku a ďalej už podľa popísaného scenára.
No a nakoniec, ako napísal predomnou zimovcak, dnes je bežná vec že ťa odvážia a je to v keli.
-
- Príspevky: 110
- Dátum registrácie: 14.06.2018 12:31 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Možno niekto bude tradične namietať že moj prispevok je OFF-TOPIC, ale mam to v paži...
Podobný prípad bol AVIA-21 Furgon, ktorej celkova hmotnosť v papieroch tiež bola cez 4000 kg a tie vozidla museli na cestach Slovenska skončiť, nakoľko ich prevádzka v rukách drobných roľníkov, oficialnych aj neoficialnych živnostníkov by so všetkými poplatkami bola vysoko nerentabilná...
Podobný prípad bol AVIA-21 Furgon, ktorej celkova hmotnosť v papieroch tiež bola cez 4000 kg a tie vozidla museli na cestach Slovenska skončiť, nakoľko ich prevádzka v rukách drobných roľníkov, oficialnych aj neoficialnych živnostníkov by so všetkými poplatkami bola vysoko nerentabilná...
-
- Príspevky: 145
- Dátum registrácie: 03.10.2010 16:50 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 23.09.2008 19:37 Zdieľať na Facebook
zbytocne zadavatela temy plasite niektori...su staty , kde to znizovanie hmotnosti bezne funguje a legalne.. ak je tu niekto kto vozi uzitkove auta tak ten vie ze v rakusku pripadne nemecku je to uplne bezne... stretnut tam daily napr 50C15 co ma v tp 3,5 tony je bezne, samozrejme to ma potom patricne znizenu nosnost..
-
- Príspevky: 52
- Dátum registrácie: 18.01.2010 18:59 Zdieľať na Facebook
Uvediem na pravú mieru:
Vozidlo bude do 3,5t a nebojím sa prekročenia tejto hmotnosti. Ako je jasné bude vybavené expedične a vnútorná a vonkajšia výbava sa zmesti do požadovanej hmtnosti nakoľko doložiteľnosť vozidla aj po znížení do 3,5t bude okolo 1000kg čo je postačujúce ako na interiér, tak aj na exteriér vo forme navijaku a ochranného rámu, strešného nosiča atď..
Takže váhy niekde na ceste sa nebojím vôbec. Vozidlo bude jadiť len na východ od Slovenska, kde sa neriešia emisie, váhy, obmedzenia vjazdu mimo ciest atď.
Ako sa tu píše...v inom štáte sa to dá legálne znížiť, u nás nie. Keď som v 2003 doviezol z Nemecka nákladné auto a malo 8000kg tak som ho za poplatok 5000SK znížil na požadovaných 7500kg a bolo to... Dnes nič také už nehrozí, a preto hľadám túto možnosť.
A čo sa týka nejakého úradníka - nemám strach. Vozidlo by sa legálne prihlásilo v Poľsku a následne sa urobí vývoz a u nás bežný postup pri dovoze. A keď už bude v technickom preukaze napísane z Poľska 3500kg nieje dôvod v tom čokoľvek hľadať.
No ja tu nechcem rozpisovať zbytočne túto tému, ak by mal niekto konkrétnu skúsenosť, alebo konkrétného človeka poprosím SS.
TO: lucia.a.laco - vopred ďakujem...
Vozidlo bude do 3,5t a nebojím sa prekročenia tejto hmotnosti. Ako je jasné bude vybavené expedične a vnútorná a vonkajšia výbava sa zmesti do požadovanej hmtnosti nakoľko doložiteľnosť vozidla aj po znížení do 3,5t bude okolo 1000kg čo je postačujúce ako na interiér, tak aj na exteriér vo forme navijaku a ochranného rámu, strešného nosiča atď..
Takže váhy niekde na ceste sa nebojím vôbec. Vozidlo bude jadiť len na východ od Slovenska, kde sa neriešia emisie, váhy, obmedzenia vjazdu mimo ciest atď.
Ako sa tu píše...v inom štáte sa to dá legálne znížiť, u nás nie. Keď som v 2003 doviezol z Nemecka nákladné auto a malo 8000kg tak som ho za poplatok 5000SK znížil na požadovaných 7500kg a bolo to... Dnes nič také už nehrozí, a preto hľadám túto možnosť.
A čo sa týka nejakého úradníka - nemám strach. Vozidlo by sa legálne prihlásilo v Poľsku a následne sa urobí vývoz a u nás bežný postup pri dovoze. A keď už bude v technickom preukaze napísane z Poľska 3500kg nieje dôvod v tom čokoľvek hľadať.
No ja tu nechcem rozpisovať zbytočne túto tému, ak by mal niekto konkrétnu skúsenosť, alebo konkrétného človeka poprosím SS.
TO: lucia.a.laco - vopred ďakujem...
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
neviem ako je to z hmotnostou ale znamy doviezol z USA auto jednalo sa o SUV Chrysler - u nas obtiazne prihlasit , tak nasiel niekoho v polsku tam to prihlasil bez problemov na polske znacky a nasledne bez problemov to prihlasil aj u nas kde je hacik teraz presne neviem ale myslim ze aj tvoj pripad pojde , treba sa spojit s niekym v polsku kto prihlasuje auta
-
- Príspevky: 550
- Dátum registrácie: 27.11.2006 11:45 Zdieľať na Facebook
V Nemecku myslim, ze cez TUV sa to da urobit. Kamarat pred par rokmi kupil na Slovensku nove vojenske Gecko, co malo celkovu 4,2 tony a v Nemecku si ho prihlasil ako osobak, do 3,5. Potialto to nejakym sposobom je (resp. bolo) mozne. Auto ma ale stale prihlasene na nemeckých papieroch a na SVK nikdy prihlasene nebolo, takze s tym prihlasenim naspat na SVK, navyse auta, ktore tu uz bolo evidovane, uz zial poradit neviem...
-
- Príspevky: 145
- Dátum registrácie: 03.10.2010 16:50 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných