Problémy s regeneráciou,FAP DPF ,nútená regenerácia,Eolis

sekcia na poukázanie problémov s dízlovými autami. čerpadlá, vstreky, dvojhmoty atd..návody a vysvetlenia

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Za prvé Cviro písal z balkona, a za druhé aj vozy s DPF a to také že ho dokázatelne mali a bol funkčný , môžu mať sadze na výfuku.
Preberalo sa to tu vo viacerých témach . Na niektorom fore som videl dokonca fotky predvádzačky , čo mala výfuk jak Tatra 148.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Cviro , toto je klasický prípad ked jeden točíme o koze a druhý o voze. Ano pokial je auto vybavené akýmkolvek komponentom tak tam má byť. Ja som sa asi v 4roch príspevkoch snažil naznačiť že chyba nie je v strojoch ale luďoch. Nie tých malých ktorí tieto sračky kupujú , ale v tých velkých , ktorí tento nezmyselný kolotoč vyvolali.
Automobilky sa behom pár rokov vysporiadajú s poruchami dpf , naučia sa (možno) aj opravári , ale myslíte si že tým to skončí??? trt makový už budú normy EURO xxx , ktoré zase donútia výrobcu skomplikovať auto a zákazníka platiť stále viac.
Preto by sme mali rybu riešiť tam kde najviac smrdí teda pri hlave , lenže to je na SVK celkom zhola nemožné. Stačí si porovnať náš politický výkvet s pavilonom opíc v zoo . Pokial nenajdete žiaden rozdiel tak ano ste na Slovensku. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: lol lol
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

v brazilii tento "problem" vyriesili elegantne, je nelegalne mat dizel, ktory neodvezie tusim 2tony ? nakladu :b:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
MaTToS
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 28.08.2011 12:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa MaTToS »

lakinooo napísal:Oco, ak strcis prst, alebo iny ud do vyfuku a vytiqhnes ho cisty dpf tam je.
Áno takto by to malo teoreticky fungovať ale napr. na octavii 2.0tdi 2012 so 160 000km je výfuk naozaj stále čistý no napr., na kii ceed 2014 so 63000km ktorá 70% jazdí v meste tam sú proste sadze - resp. keď tam strčím servítku na prstoch a vytiahnem von tak je dokonale ale totálne celá čierna; ceed ešte na STK nebol ale keďže je v záruke tak som to bol reklamovať, diagnostika, aktualizácia softu, emisný test > všetko v norme, dokonca emisie ešte mierne lepšie ako je EURO5 a ako sú uvedené údaje v TP; servisák k tomu povedal že je to úplne bežné a pokiaľ sa DPF regeneruje pravidelne v mestskej prevádzke a v nižších otáčkach tak sa ten bordel tak či tak dostáva von no celé je to hodnota pri emisnom teste nedetekovateľná. Takže iba ťažko ma môže teraz zastaviť policajt, strčiť do výfuku prst a zobrať mi papiere lebo som nelegálne odstránil DPFko,, čierny výfuk z vnútra môže byť kludne aj s DPF filtrom viď. náš ceed a teda je jasné že niečo tam asi nefunguje úplne ako by malo no hodnoty to spĺňa a nikto to nerieši.
Posledného pol roka mám mániu strkať do výfuku prst so servítkou a na svoje vlastné prekvapenie som teda objavil už mnoho áut s DPF aj nových áut a vo výfuku čiernota.
KIA RIO II; r.v. 2009; 1,4 16V; LPG Solaris .
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Máš pravdu,mal som tu grupu s 250 tis km a prst čistunký,dokonca foto je unikátne pretože to je ako keď fotíš nerezovú trubku
Ale tiež začmudené a že údajne problém z filtrom nikdy nebol,tak neviem či veriť či nie.Isté je že ak dôjde k problému,dôjde aj k začerneniu koncovky.Povedzme problém sa väčšiniou rýchlo porieši a teda ďalej už niet zdroj.V krátkej dobe koncovka vybledne a ostane taká šedá.To môžem potvrdiť,množstvo aut ju nemá čiernu ale svetlo šedú,a prst to nezačerní.Odborník na systémy píše o možnosti keď filtračná vložka má trhlinu v dôsledku nesprávneho vyčistenia a systém síce funkuje ale napr velmi zahusťuje medzičasy regenerácií.
Sledujem koncovku na novom BlueHdi čo pribudlo v rodine,ale čistunká koncovka pri nejakých 6-7 tis km je logická,ďalej to uvidíme,kedže auto budem extrémne pozorovať a bude neustále diagnostikované,výmeny olejov na 10 tis a od nultého km aditivované palivo.Jazdí prakticky len zápchy Rovinka - BA a raz do mesiaca cca 250-300 km normálnej premávky po okreskách.To je režim kde by každý dvíhal varovný prst,táto alternatíva sa ale vcelku dobre a podrobne premyslela
berzerkertt
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 16.07.2008 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berzerkertt »

vedel by niekto prosim blizsie vysvetlit, ako funguju zhavice v suvislosti so zaplnanim DPF? Pracuju zhavice aj v inych fazach jazdy nez je startovanie?
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Zhavenie sa spusta pri nizkych vonkajich teplotach, aby sa vytvorila dostatocna teplota na vznietenie nafty. Ulahci to start.System si to zapina podla potreby. Zaroven pri nizkych teplotach sa spusta aj tzv. dozhavenie kvoli lepsiemu spalovaniu a emisiam pri studenom motore. So samotnym zaplnanim DPF zhavenie vela spolocneho nema, zhavenie sa spusta aj pocas regeneracie filtra pevnych castic, rovnako aj ine elektricke spotrebice system zapina, aby zatazil alternator a tym padom aj motor kvoli zvyseniu teploty spalin
Ta je pri regeneracii velmi dolezita.
roman5555
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 14.01.2014 17:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa roman5555 »

Dobrý deň.
Mám Golf 5 1,9 tdi kód motora BLS nabehané 240 tkm podľa servisnej knižky bol menený polomotor pri 150 tkm , regeneruje mi po 250 km a to ma štve auto mám od 180 tkm dosiaľ som žiadnu regeneráciu nespozoroval pri jazde žiadne cuknutie ani kontrolka viem o tom iba keď si pozriem na diagnostike, motor jemne na volnobeh šklbe. Autom chodím min.30 km do práce a späť, chcel by som vyčistiť egr a sanie keď sa oteplý ak by bol niekto ochotný mi poradiť čo nalogovat pripadne pozrieť výpis z diagnostiky viem poslať. Ďakujem
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Treba urobiť v prevádzkovej teplote pri volnobehu načítanie blockmap (všetky hodnoty).Volnobeh,krátko na 2 sec pridať plyn a znova volnobeh,okamžite spustiť načívanie bez zdržovania.Potom si to preberieme,pokojne do ss správy
roman5555
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 14.01.2014 17:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa roman5555 »

Dobré ráno poslal som Vám SS pekný deň.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

ss neprišla
treba vyplniť aj predmet v hornom riadku
roman5555
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 14.01.2014 17:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa roman5555 »

Poslal som ju znova.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano,prišla a jedine pochváliť majiteľa za prístup ale aj stroj za stav

Návrat na "Bežné poruchy dieselových áut"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných